Uusi Saab 9-5
Re: Uusi Saab 9-5
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Uusi Saab 9-5
Alkaa pikkuhiljaa juttujen sävy muuttua aina vaan myönteisemmiksi - hyvä niin. Tuo KM -magazine oli mulle uusi tuttavuus - erityisesti kuvat tekivät kyllä suuren vaikutuksen.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Re: Uusi Saab 9-5
Kävitkö tsekkaan ylemmän linkn kuvat??
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Uusi Saab 9-5
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Uusi Saab 9-5
Toivotaan, että Risto saa pissapojan toimimaan kunnolla.ristos kirjoitti: Itse pesurin toiminta on edelleen tutkinnan alla. Siitä sitten, kun nuo pesurin säätötoimet saadaan tehtyä tai suuttimet vaihdettua.Terveisin
Täällä on vieläkin saab ja opel myynti sekä verstaat saman katon alla, kuitenkin eri osastoilla, no piipahdin tänään opelin asastolla ja kyselin tästä suuttimien säätö työkalusta joka on jo täälläkin mainittu aiemmin ja otin siitä kännyllä kuvankin jonka jo toimitin Ristollekin, mutta pistetään kuva myös tännekin, mutta sitä ennen sen verran ettei täälläkään vielä kukaan tiedä onnistuuko saabin suuttimien säätö opelin työkalulla.
Kaveri joka vain työskentelee opelin kanssa oli skeptinen siihen sopivuuteen hän oli melkein matti siitä, että saabin suuttimet eivät ole opelin, ja sitten tää kuva työkalusta jonka numero on EN 49941. Ei mikään terävä kuva mut eiköhän siitä saa jonkinlaisen käsityksen millaisesta värkistä on kysymys.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Uusi Saab 9-5
No ei varmaan saa tuolla työkalulla säädettyä näiden pesureiden suuttimia - tuohan on uusimman Opel Astran moottorin työkaluja: EN 49941 = remover/installer piston retainer ring.core2 kirjoitti:Toivotaan, että Risto saa pissapojan toimimaan kunnolla.ristos kirjoitti: Itse pesurin toiminta on edelleen tutkinnan alla. Siitä sitten, kun nuo pesurin säätötoimet saadaan tehtyä tai suuttimet vaihdettua.Terveisin
Täällä on vieläkin saab ja opel myynti sekä verstaat saman katon alla, kuitenkin eri osastoilla, no piipahdin tänään opelin asastolla ja kyselin tästä suuttimien säätö työkalusta joka on jo täälläkin mainittu aiemmin ja otin siitä kännyllä kuvankin jonka jo toimitin Ristollekin, mutta pistetään kuva myös tännekin, mutta sitä ennen sen verran ettei täälläkään vielä kukaan tiedä onnistuuko saabin suuttimien säätö opelin työkalulla.
Kaveri joka vain työskentelee opelin kanssa oli skeptinen siihen sopivuuteen hän oli melkein matti siitä, että saabin suuttimet eivät ole opelin, ja sitten tää kuva työkalusta jonka numero on EN 49941. Ei mikään terävä kuva mut eiköhän siitä saa jonkinlaisen käsityksen millaisesta värkistä on kysymys.
HUOM! Tuolla kuvalla ei siis todellakaan ole mitään yhteyttä täällä aiemmin mainitsemaani lasinpesurin suutinten säätötyökaluun, jonka numero on siis edelleen BO-49380.
Re: Uusi Saab 9-5
Heh no sit on opelin pojat ihan pihalla koska tuolla säätelevät astran ja insignan suuttimet. Ja sen lainasin työpaikan taulusta jossa tehdään auton luovutuksen loppusilaus, eikä ainoatakaan moottoriremonttia, siinä oli sillä hetkellä tämä viimeisin Inignan kombimalli juuri nosturilla (joka piti vielä tänään toimittaa lehtimiehille koeajettavaksi) ja kysyin käykö se myös siihen Bengt sanoi joo.Bob kirjoitti: No ei varmaan saa tuolla työkalulla säädettyä näiden pesureiden suuttimia - tuohan on uusimman Opel Astran moottorin työkaluja: EN 49941 = remover/installer piston retainer ring.
HUOM! Tuolla kuvalla ei siis todellakaan ole mitään yhteyttä täällä aiemmin mainitsemaani lasinpesurin suutinten säätötyökaluun, jonka numero on siis edelleen BO-49380.
Otan ja kysäsen uudestaan maanantaina. Ihmetyttää vain ne kaksi piikkiä siinä terässä.
Edit: @ Bop siellä oli yks toinenkin työkalu, mutta sen sanoi Bengt kuuluvan opel zafiraan olisko se sitten se: paan kuvan tähän siitäkin. Bop kerro olisko oikea rele? Voi olla meinaan, että kun Bengtillä oli kiire saada auto kuntoon ettei katsonut kunnolla mitä relettä näytin hänelle ja hän oli auton takana siis toisella puolella kun kysyin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Uusi Saab 9-5
Nuo kuvien työkalut näyttävät liian rajuilta tuohon pesurin suuttimen säätöön. Olen kyllä sitä mieltä, että vika oieasti on noissa minun autoni suutinyksilöissä ja ne vaihdettava sekä kokeiltava uudelleen. Luulis, että pitäishan noiden uusien mallienkin toimia. Tampereen taksissa, kun pesuri toimi.
Eli, eiköhän tuo ajan kanssa korjaantune?
Eli, eiköhän tuo ajan kanssa korjaantune?
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Uusi Saab 9-5
core2 kirjoitti:Heh no sit on opelin pojat ihan pihalla koska tuolla säätelevät astran ja insignan suuttimet. Ja sen lainasin työpaikan taulusta jossa tehdään auton luovutuksen loppusilaus, eikä ainoatakaan moottoriremonttia, siinä oli sillä hetkellä tämä viimeisin Inignan kombimalli juuri nosturilla (joka piti vielä tänään toimittaa lehtimiehille koeajettavaksi) ja kysyin käykö se myös siihen Bengt sanoi joo.Bob kirjoitti: No ei varmaan saa tuolla työkalulla säädettyä näiden pesureiden suuttimia - tuohan on uusimman Opel Astran moottorin työkaluja: EN 49941 = remover/installer piston retainer ring.
HUOM! Tuolla kuvalla ei siis todellakaan ole mitään yhteyttä täällä aiemmin mainitsemaani lasinpesurin suutinten säätötyökaluun, jonka numero on siis edelleen BO-49380.
Otan ja kysäsen uudestaan maanantaina. Ihmetyttää vain ne kaksi piikkiä siinä terässä.
Edit: @ Bop siellä oli yks toinenkin työkalu, mutta sen sanoi Bengt kuuluvan opel zafiraan olisko se sitten se: paan kuvan tähän siitäkin. Bop kerro olisko oikea rele? Voi olla meinaan, että kun Bengtillä oli kiire saada auto kuntoon ettei katsonut kunnolla mitä relettä näytin hänelle ja hän oli auton takana siis toisella puolella kun kysyin.
Nyt näyttäisi olevan oikeannäköisempi työkalu lasinpesusuuttimien säätämiseen.
Risto - tuo kuva lienee otetun niin läheltä, että työkalu vain näyttää "hylsyvääntimen" kokoiselta. Siinä pitää olla nimenomaan tuollainen 4-hahloinen kärki. Viuhkasuuttimeen sisälle nimenomaan ei ole tarkoitus työntää mitään.
Ohessa linkki SPX:n sivuille, josta voipi tarkistella mihin mikäkin erikoistyökalu on tarkoitettu: http://www.spxtools-shop.com/jlr/index. ... fssfn85od5
Ko. sivustolla oleva säätötyökalun osanumero on siis originaali GM-osanumero.
PS. core2 - tuo aiemmin laittamasi työkalu & kuva: EN-49941 on kyllä männäntapin kiinnitysrenkaan irroitustyökalu, mutta voipihan sillä tietysti väännellä jotakin muutakin...
Ja sori kaikille kun kirjoitin näin paljon OT:tä tähän 9-5 viestiketjuun.
Re: Uusi Saab 9-5
Kiitos Bob!
Tämä oli mielestäni ihan oikea keskustelun aihe tähän kohtaan. Kun tuon miun autoni on -10 mallin tuote, niin en ihmettele näitä pieniä vajaavuukisa. Odottelin, että tähän alkuun voisi tulla vaikka millaisia pikkumurheita.
Tosielämä on ollutkin paljon parempi, kun ajattelee että matkaa on nyt tehty reilusti yli 11000 kilometrin ja auton ainut ongelma on ollut pissapojan suutin!! Siis auto on toiminut oikein hyvin, ilman muita murheita. Se vaatii vaan kovaa ajoa.
Kulutus on muuten 6,2l/100km dieseliä tälle alkumatkalle, ei paha näin painavalle automaatille.
Tämä oli mielestäni ihan oikea keskustelun aihe tähän kohtaan. Kun tuon miun autoni on -10 mallin tuote, niin en ihmettele näitä pieniä vajaavuukisa. Odottelin, että tähän alkuun voisi tulla vaikka millaisia pikkumurheita.
Tosielämä on ollutkin paljon parempi, kun ajattelee että matkaa on nyt tehty reilusti yli 11000 kilometrin ja auton ainut ongelma on ollut pissapojan suutin!! Siis auto on toiminut oikein hyvin, ilman muita murheita. Se vaatii vaan kovaa ajoa.
Kulutus on muuten 6,2l/100km dieseliä tälle alkumatkalle, ei paha näin painavalle automaatille.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Uusi Saab 9-5
Kuulostaa todella loistavalta. 10tkm ja pelkkä pissapoika ongelma. Vielä kun huomioi, että auto on tosiaan pinnistelemällä maailmaan saatettu, uunituore malli, niin voi olla todella tyytyväinen.
Kulutus on pieni. Meillä tuo SC TTiD Automaatti kuluttaa n.7 litraa (laskettu tankeista). Edeltävä TTiD muistaakseni jätti kaikkien ajojen keskariksi 7.2 (voin toki muistaa väärin).
Kulutus on pieni. Meillä tuo SC TTiD Automaatti kuluttaa n.7 litraa (laskettu tankeista). Edeltävä TTiD muistaakseni jätti kaikkien ajojen keskariksi 7.2 (voin toki muistaa väärin).
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Uusi Saab 9-5
Nuokin ovat ihan hyväksyttävän alhaisia lukemia kumpanenkin, jos keskiarvo on tuota luokkaa niin tais olla hiukan vanhempi hyrrä mitä tuo Riston on?Marko A kirjoitti:Kuulostaa todella loistavalta. 10tkm ja pelkkä pissapoika ongelma. Vielä kun huomioi, että auto on tosiaan pinnistelemällä maailmaan saatettu, uunituore malli, niin voi olla todella tyytyväinen.
Kulutus on pieni. Meillä tuo SC TTiD Automaatti kuluttaa n.7 litraa (laskettu tankeista). Edeltävä TTiD muistaakseni jätti kaikkien ajojen keskariksi 7.2 (voin toki muistaa väärin).
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Uusi Saab 9-5
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Uusi Saab 9-5
Noista mittauksista tuli selväksi, että todellinen nopeus on mittarinopeutta 2-3 km/h hitaampi. Eli kait hyväksyttävissä rajoissa!?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Uusi Saab 9-5
Valmistajien on pysyttävä vähintään, mittarin näyttäessä 50km/h 1 km/h sen alapuolella eli todellinen nopeus 49 kun mittari näyttää 50 todellinen nopeus ei saa olla yhtään enempää,vähemmän tietysti. Satasen vauhdissa on yleensä mittarivirheen näyttö 2-3km/h liikaa.juhokare kirjoitti:Noista mittauksista tuli selväksi, että todellinen nopeus on mittarinopeutta 2-3 km/h hitaampi. Eli kait hyväksyttävissä rajoissa!?
En saanut luettua tuota tekstiä oli kovin suttuista kun suurensin.
Mutta luulen, että se oli tästä kysymys, näistä mittari näytöistä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.