Tuo kuvan tapaus syttyi ajon aikana palamaan, toki lohkolämmitin voi olla syy myös siihen.Pekko_Å kirjoitti:Kuulemma väärin asennettu lohkolämmitin.
Uusi Saab 9-5
Re: Uusi Saab 9-5
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Uusi Saab 9-5
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: Uusi Saab 9-5
Oli tullut näemmä Saabin sivuille ensi vuosimallin tiedot.
Ja oli tullut myös se pieni tehodiesel. Numeroiden valossa häviää Bemulle, mutta epäilen olevan aivan samaa luokkaa kuin vastaava 520d. Hienoa, että siihen tuli xwd-neliveto. Hintaa näyttää olevan mallilla samaa luokkaa kuin muillakin.
Ja oli tullut myös se pieni tehodiesel. Numeroiden valossa häviää Bemulle, mutta epäilen olevan aivan samaa luokkaa kuin vastaava 520d. Hienoa, että siihen tuli xwd-neliveto. Hintaa näyttää olevan mallilla samaa luokkaa kuin muillakin.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Uusi Saab 9-5
Ai mitäh...?9-5T kirjoitti:Muutan kilsan työmatkalle löytyy joka löytyy joka kylästä tarpeeksi jatkojohtoa.
...ja hymiö...
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Uusi Saab 9-5
juhokare kirjoitti:Oli tullut näemmä Saabin sivuille ensi vuosimallin tiedot.
Ja oli tullut myös se pieni tehodiesel. Numeroiden valossa häviää Bemulle, mutta epäilen olevan aivan samaa luokkaa kuin vastaava 520d. Hienoa, että siihen tuli xwd-neliveto. Hintaa näyttää olevan mallilla samaa luokkaa kuin muillakin.
Ei kait tuo nyt niin häviä numeroiden valossa.
BMW 184 hv 4000 rpm 380 Nm 1900 rpm kulutus 4,9
Saab 190 hv 4000 rpm 400 Nm 1750 rpm kulutus 6,0
Ilmoitetussa kulutuksessa on eroa, mutta veikkaan että käytännön kulutuksessa ei ole niin iso ero mitä numeroiden mukaan voisi luulla.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Uusi Saab 9-5
Hieman häviää, kuten aina ennenkin ja olen samaa mieltä, todellisuudessa ero on vielä pienempi. Mutta tarkoitin tällä kulutusta, voimaahan tuossa motissa toisaalta on ja veikkaan, että käytännössä enemmän kuin Bemulla! Enemmän kuin papereissa.mike kirjoitti:juhokare kirjoitti:Oli tullut näemmä Saabin sivuille ensi vuosimallin tiedot.
Ja oli tullut myös se pieni tehodiesel. Numeroiden valossa häviää Bemulle, mutta epäilen olevan aivan samaa luokkaa kuin vastaava 520d. Hienoa, että siihen tuli xwd-neliveto. Hintaa näyttää olevan mallilla samaa luokkaa kuin muillakin.
Ei kait tuo nyt niin häviä numeroiden valossa.
BMW 184 hv 4000 rpm 380 Nm 1900 rpm kulutus 4,9
Saab 190 hv 4000 rpm 400 Nm 1750 rpm kulutus 6,0
Ilmoitetussa kulutuksessa on eroa, mutta veikkaan että käytännön kulutuksessa ei ole niin iso ero mitä numeroiden mukaan voisi luulla.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Uusi Saab 9-5
Konepelti on kyllä alumiinia, mutta takaluukku lienee kuitenkin tavan peltiä.core2 kirjoitti:Kyllä sen ja takaluukun pitäs olla alujumjum.mike kirjoitti:Vai oisko alumiinia.
Re: Uusi Saab 9-5
Selvästikin aliarvioit sen, mihin nykytekniikka pystyy vain yhden valokuvan pohjalta.9-5T kirjoitti:Täytyy olla pitkä jatkojohto jos liikkuvassa autossa lohkolämmitin aiheuttaa konepellin sulamisen, kaikkea kuulevatkin ja vieläpä se onko asennettu oikein tai väärin on tiedossa.
http://www.youtube.com/watch?v=Vxq9yj2pVWk
Re: Uusi Saab 9-5
Jutussa on kuvituksena kuva 9-5:sta, jonka konetila on palanut ja konepeltiin on sulanut reikä.9-5T kirjoitti:Minkä valokuvan? Mulla on asetuksista päällä älä näytä kuvia.Teme100 kirjoitti:Selvästikin aliarvioit sen, mihin nykytekniikka pystyy vain yhden valokuvan pohjalta.9-5T kirjoitti:Täytyy olla pitkä jatkojohto jos liikkuvassa autossa lohkolämmitin aiheuttaa konepellin sulamisen, kaikkea kuulevatkin ja vieläpä se onko asennettu oikein tai väärin on tiedossa.
http://www.youtube.com/watch?v=Vxq9yj2pVWk
http://www.corren.se/ostergotland/linko ... Id=5460575
Viimeksi muokannut Teme100, Pe Joulu 17, 2010 15:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Uusi Saab 9-5
Kuumana käynyt moottori.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Uusi Saab 9-5
En tiedä miten tässä joutuu tekemään, kun "pikkumusta" alkaa ketuttaa. Ketutus tulee siitä, ettei siinä havainnoi tuota nopeutta ja taas tänään "herrat poliisit" kannustivat ylinopeudesta. Kävin poikaani morjestamssa Muuramessa ja taas tuli muistutus isälle ja kannustukset pojilta. Tuossa pikkumustassa tuota nopeutta ei todellakaan huomaa ja se, että olen naureskellut kortin kulkevan kaiken aikaa auton edellä taitaa pitää paikkansa.
Alkaa tuntua, että ei Saabiin ainakaan mitään lisätehoja tarvita ja itselle taitaisi paras ajokki olla MOPOAUTO!
Tänään ei auto käynyt kuumana, mutta kuski alkaa pikkuhiljaa lämmetä! Tässä taidan olla katkopaikalla.
Alkaa tuntua, että ei Saabiin ainakaan mitään lisätehoja tarvita ja itselle taitaisi paras ajokki olla MOPOAUTO!
Tänään ei auto käynyt kuumana, mutta kuski alkaa pikkuhiljaa lämmetä! Tässä taidan olla katkopaikalla.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Uusi Saab 9-5
Todennäköisesti ei, koska muissakaan laatumerkeissä ei "vauhtia" huomaa.9-5T kirjoitti:Syy ylinopeuteen ei kuitenkaan taida olla Saabin?ristos kirjoitti:En tiedä miten tässä joutuu tekemään, kun "pikkumusta" alkaa ketuttaa. Ketutus tulee siitä, ettei siinä havainnoi tuota nopeutta ja taas tänään "herrat poliisit" kannustivat ylinopeudesta. Kävin poikaani morjestamssa Muuramessa ja taas tuli muistutus isälle ja kannustukset pojilta. Tuossa pikkumustassa tuota nopeutta ei todellakaan huomaa ja se, että olen naureskellut kortin kulkevan kaiken aikaa auton edellä taitaa pitää paikkansa.
Alkaa tuntua, että ei Saabiin ainakaan mitään lisätehoja tarvita ja itselle taitaisi paras ajokki olla MOPOAUTO!
Tänään ei auto käynyt kuumana, mutta kuski alkaa pikkuhiljaa lämmetä! Tässä taidan olla katkopaikalla.
Re: Uusi Saab 9-5
Myönsin kyllä poliiseillekin! Olivat hyvin kohteliaita ja nousivat vielä perään ihailemaan ja kehumaan Saabin muotoja, kun eivät olleet aiemmin nähneet. Vielä muistelivat vanhojen työkalujensa lämpöä suurella lämmöllä! Ei kyllä yhtään helpottanut.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Uusi Saab 9-5
.. Jos alkaa tienvieripöntöt turhan usein "moikkaamaan" ja poliisit käydä liian tuttavalliseksi, kannattanee harkita sen vakionopeussäätimen aktiivisempaa käyttöä...ristos kirjoitti:Myönsin kyllä poliiseillekin! Olivat hyvin kohteliaita ja nousivat vielä perään ihailemaan ja kehumaan Saabin muotoja, kun eivät olleet aiemmin nähneet. Vielä muistelivat vanhojen työkalujensa lämpöä suurella lämmöllä! Ei kyllä yhtään helpottanut.
#1557
2011 9-3SC 2.0T BioPower XWD
1984 99 ("pientä laittoo" = kylki sisässä)
2005 9-3SS 2.0t (ex), 1990 9000 2.0 CDTA (ex), 1981 99 (ex)
2011 9-3SC 2.0T BioPower XWD
1984 99 ("pientä laittoo" = kylki sisässä)
2005 9-3SS 2.0t (ex), 1990 9000 2.0 CDTA (ex), 1981 99 (ex)
Re: Uusi Saab 9-5
Ei noita matkataipaleita ilman vakionopeusssädintä voi ajaakaan, mutta näissä tajamissa ei viitsinyt eilenkään sitä jatkuvasti räplätä. Näin sitä laiskuudesta ja mukavuudesta joutuu hinnan maksamaan. Nää uudet pirssit on turhan mukavia silti!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen