Uusi Saab 9-5
Re: Uusi Saab 9-5
On mitoitettu kuten pitää. Vertailuna Subarun Outback dieselissä 2 x 120w 65Ah laturi ja 55Ah akku.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Uusi Saab 9-5
Moi, uudessa Tuulilasissa on esittelyssä/koeajossa uusi Saab 9-5 1.6-litraisella koneella.
Taitavat mainostaa itseään Suomen suurimpana autolehtenä - eipä ole kummoinen taso täällä kotimaassa. Tommosta jaarittelua minäkin osaisin kirjoittaa muutaman hikisen rivin
Ari
PS. Uudessa TM:ssä koeajettu Saab 9-3 TTiD
Taitavat mainostaa itseään Suomen suurimpana autolehtenä - eipä ole kummoinen taso täällä kotimaassa. Tommosta jaarittelua minäkin osaisin kirjoittaa muutaman hikisen rivin
Ari
PS. Uudessa TM:ssä koeajettu Saab 9-3 TTiD
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Uusi Saab 9-5
...ja kirjoitushan oli varsin positiivinen.Sonett73 kirjoitti:PS. Uudessa TM:ssä koeajettu Saab 9-3 TTiD
Sininen Saab 9-3, '99
-
- "Turbo"
- Viestit: 214
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49
Re: Uusi Saab 9-5
Laatuero on valtava TM:n ja Tuulilasin välillä. Kyllä TM:n koeajot ja autovertailut ovat varsin hyvin kirjoitettua tavaraa. Tuulilasin taso on todellakin jotain jaarittelua, todellinen asiantuntemus ja sisältö puuttuu. TM:n tekstit vaikuttavat omilta ja alkuperäisiltä. Tuulilasin jaarittelu on kuin kokoelma sillisalaattia jota on yleisesti kirjoiteltu kaiken maailman lehdissä. Lehtien asun suhteen TM vaikuttaa laadukkaalta, Tuulilasi taas on kuin joku Apu tai Seiska. Samaa päteen nettisivujen suhteen. Niin ja tosiaankin Tuulilasin pitäisi olla pelkkä autolehti. Pelkkiin autolehtiin verrattuna Tuulilasi jää kauas esim. ruotsalaisista AMS ja Teknikens Värld tai brittilehdistä, saksalaisista ym. Sori meni vähän aiheesta sivuun...Sonett73 kirjoitti:Moi, uudessa Tuulilasissa on esittelyssä/koeajossa uusi Saab 9-5 1.6-litraisella koneella.
Taitavat mainostaa itseään Suomen suurimpana autolehtenä - eipä ole kummoinen taso täällä kotimaassa. Tommosta jaarittelua minäkin osaisin kirjoittaa muutaman hikisen rivin
Ari
PS. Uudessa TM:ssä koeajettu Saab 9-3 TTiD
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Uusi Saab 9-5
Asian vierestä jatkuu, mutta olen täysin samaa mieltä noista autolehdistä. Tuulilasin taso on nykyään surkea.
Re: Uusi Saab 9-5
Kun tuo taxi-aihe on näköään lukittu, niin kerrottakoon tässä että myös tänne lähitienoille on eka uusi ysifemma-taxi tulossa ihan lähiviikkoina. Ei siis Kuopioon mutta n. 50 kilsan päähän....tosin entinenkin sillä on ysifemma.
Siitä se lähtee....
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- "Turbo"
- Viestit: 214
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49
Re: Uusi Saab 9-5
Nyt on Suomen joulukuun mallikohtaiset rekisteröintitilastot saatavilla:
9-3 / 9-5 / Yhteensä
Heinäkuu....5.....0....5
Elokuu.......5.....6...11
Syyskuu....11....16...27
Lokakuu.....7....11...18
Marraskuu.16....19...35
Joulukuu...34.....8....42
Eli Suomen rekisterissä olisi nyt yhteensä 60 kpl NG 9-5:sta.
9-3 / 9-5 / Yhteensä
Heinäkuu....5.....0....5
Elokuu.......5.....6...11
Syyskuu....11....16...27
Lokakuu.....7....11...18
Marraskuu.16....19...35
Joulukuu...34.....8....42
Eli Suomen rekisterissä olisi nyt yhteensä 60 kpl NG 9-5:sta.
Re: Uusi Saab 9-5
tais olla toi vähäpäästöinen 9-3 hyvä piriste vielä kolkkien myyntiin.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Uusi Saab 9-5
Siihen minäkin uskon, 9-3:senhan se Saabin syömähampaan pitäisi ollakin. Eihän tästä uudesta isosta koskaan mitään massatuotetta tulekkaan näillä hinnoilla, eikä halvemmillakaan hinnoilla. Vaikka auto olis millainen, niin kestää vuosia ennenkuin tälläinen "uusi iso malli" ja vieläpä Saab, lunastaa paikan ostajien sieluissa.
Kun edelleenkin ihmiset hämmästelevät, eikö sitä Saabia lopetettukaan? Tehdääkö Saabeja edelleen? Missä näitä tehdään? Tänään viimeeksi, kun pikkumustan Jyskälään parkkeerasin, niin ohikulkijoille näihin kysymyksiin sain vastata.
Meille tämän merkin harrastajille kaikki on selvää, mutta todellakin suurelle yleisölle Saab on edelleenkin "kummajainen". Siksi uskonkin, että kestää vielä kauan ennekuin tilanne palautuu jonkilaiselle mallille.
Mutta nautitaan me, jotka tiedämme Saabin ominaisuuksineen olevan hyvän auton meille.![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kun edelleenkin ihmiset hämmästelevät, eikö sitä Saabia lopetettukaan? Tehdääkö Saabeja edelleen? Missä näitä tehdään? Tänään viimeeksi, kun pikkumustan Jyskälään parkkeerasin, niin ohikulkijoille näihin kysymyksiin sain vastata.
Meille tämän merkin harrastajille kaikki on selvää, mutta todellakin suurelle yleisölle Saab on edelleenkin "kummajainen". Siksi uskonkin, että kestää vielä kauan ennekuin tilanne palautuu jonkilaiselle mallille.
Mutta nautitaan me, jotka tiedämme Saabin ominaisuuksineen olevan hyvän auton meille.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Uusi Saab 9-5
Ihmeen sitkeässä on kyllä ihmisten mielissä tuo Saabin kuolema. Vaikka kyllähän siitä pelastumisesta uutisissakin aika selvästi kerrottiin.
Ilmeisesti ne tarpeeksi monta kertaa uutisoidut varmat hautajaiset jäivät mieleen mutta positiiviset uutiset eivät. Jopa moni "automiehenä" pitämäni kaveri ja tuttava on kysellyt että vieläkös niitä tehdään? Ja osa tosiaan vielä kyselee että kiinassako ne nykyään tehdään!
9-3:n myynnin piristyminen ei välttämättä vielä ihan täysillä näy edes joulukuun rekisteröintitilastoissa kun uusien pienipäästöisten dieseleiden markkinointikin taisi käynnistyä aika myöhään syksyllä. Toimitusajat taitavat olla kuitenkin sitä luokkaa että monen toimitus varmaan siirtyi tämän vuoden puolelle.
Ilmeisesti ne tarpeeksi monta kertaa uutisoidut varmat hautajaiset jäivät mieleen mutta positiiviset uutiset eivät. Jopa moni "automiehenä" pitämäni kaveri ja tuttava on kysellyt että vieläkös niitä tehdään? Ja osa tosiaan vielä kyselee että kiinassako ne nykyään tehdään!
9-3:n myynnin piristyminen ei välttämättä vielä ihan täysillä näy edes joulukuun rekisteröintitilastoissa kun uusien pienipäästöisten dieseleiden markkinointikin taisi käynnistyä aika myöhään syksyllä. Toimitusajat taitavat olla kuitenkin sitä luokkaa että monen toimitus varmaan siirtyi tämän vuoden puolelle.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Uusi Saab 9-5
Niin se varmaan on, että monta viime vuoden puolella tilattua rekisteröidään luovutetaan vasta tammikuussa.
Kyllähän tuo 9-3 on nyt laadultaan ja ominaisuuksiltaansekä varustukseltaan tuossa nykyhinnassa jo ihan asiallinen. On siinä mielestäni aika paljon autoa tuohon hintaan. Nyt talvella eritoten Saabin talviominaisuuksien luulisi innostavan.
Kyllähän tuo 9-3 on nyt laadultaan ja ominaisuuksiltaansekä varustukseltaan tuossa nykyhinnassa jo ihan asiallinen. On siinä mielestäni aika paljon autoa tuohon hintaan. Nyt talvella eritoten Saabin talviominaisuuksien luulisi innostavan.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Uusi Saab 9-5
Tuo on totta kai usein kuultu asia, mutta onko sille tänä päivänä enää mitään konkreettista katetta ? Eli mikä siinä on parempaa kuin monessa muussa ? Ei siis mitään kettuilua tämä, vaan toivotaan asiallista keskustelua !ristos kirjoitti: Nyt talvella eritoten Saabin talviominaisuuksien luulisi innostavan.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: Uusi Saab 9-5
Joku muu voi kommentoida 9-5:sta, mutta kun tämä kysymys 9-3:n kautta nousi esille niin tässä meikäläisen lista aiheesta nykyinen 9-3 vs. kilpailijat* talvella, tiivistettynä:Komppaaja kirjoitti:Tuo on totta kai usein kuultu asia, mutta onko sille tänä päivänä enää mitään konkreettista katetta ? Eli mikä siinä on parempaa kuin monessa muussa ? Ei siis mitään kettuilua tämä, vaan toivotaan asiallista keskustelua !
+Valot
+Vakioeber dieselissä
+Alusta
+ACC
+Takalasin sekä etupenkkien lämppäriautomagia.
+Night Panel
-SC:n peräluukun lumenkeruu
*) Toki jokumuumikä saattaa pärjätä yhden tai useamman kohdan osalta, mutta tähänastisen kokemuksen mukaan nuo ovat 9-3:ssa aika kohdalleen hiottuja seikkoja talvikäyttöä ajatellen (pl. tuo takaluukku).
BTW, uuden 9-3:n toimitusaika tilauksesta on kuulemma 8 viikkoa (lähteenä Vantaan Magneetti).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Uusi Saab 9-5
Komppaaja kirjoitti:Tuo on totta kai usein kuultu asia, mutta onko sille tänä päivänä enää mitään konkreettista katetta ? Eli mikä siinä on parempaa kuin monessa muussa ? Ei siis mitään kettuilua tämä, vaan toivotaan asiallista keskustelua !ristos kirjoitti: Nyt talvella eritoten Saabin talviominaisuuksien luulisi innostavan.
Nyt kun siirryin vihollisleiriin (Audi) niin voin allekirjoittaa ylläolevan. Saabeista on kokemusta yli 20 vuotta ja onhan se talviautona ollut erinomainen ja muutenkin. Omaa kokemusta Saabin nelivedosta ei ole, mutta 2000 km:n ajoa surkeissa ajo-olosuhteissa Quattrolla on ollut yhtä juhlaa. Pakko myöntää, että parempi se on ajaa kuin vanhempi 9-5 Saab. Suoraanhan etuvetoista ei voi verrata nelivetoiseen, mutta muutenkin Audin ajettavuus yllätti hyvyydellään. Aikaisempaa kokemusta Audista ei minulla ollut, mutta 2006-vuosimallin A6:n voi kyllä sanoa olevan erinomainen talviauto jo näin lyhyen kokemuksen jälkeen.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14