Uusi Saab 9-5

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Vastaa Viestiin
taxi9-5tre
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 19:41
Paikkakunta: Kangasala

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja taxi9-5tre »

kone kirjoitti:
taxi9-5tre kirjoitti:Laitetaanpas taas välillä raporttia tänne...
Autolla on nyt ajettu 32000km. Kolmenkympin huollossa oli viime viikolla, ei mitään erikoista tai valitettavaa/korjattavaa ollut.
Oliko mitään puhetta turvatyynyn vaihdosta? Minulle soitettiin Saab Automobilelta ja pyydettiin ottamaan yhteyttä huoltoon, että vaihtavat turvatyynyn. Koskee ainoastaan 2011 vuoden malleja. Oli joku 3% mahdollisuus ettei se toimi kuten pitää...
Ei ollut mitään puhetta sellaisesta. Onkohan se vaihtotarve tietyissä -11 mallin autoissa vai kaikissa?
#1772
Saab 9000 CD 2.3T A Griffin -93, seisonnassa/myynnissä
Saab 9-3 Aero Cabriolet -04
Saab 9-3 Vector SC -07
Mazda 6 -19 Taksi (0408395692)
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2929
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja ristos »

Minulla on tuo eka huolto perjantaina. Ei Jari minullekaan mitään kertonut tuollaisesta aiheesta, ainakaan ennakkoon. 8O
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
cab95
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 15:03

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja cab95 »

taxi9-5tre kirjoitti:... :D Automyyjä kertoi tuossa ennen joulua, että edellisellä viikolla oli 6-7 asiakasta tullut 9-5:ttä katsomaan siksi, koska olivat nähneet tuon taksin liikenteessä!
Eipä muuta tällä kertaa,

Henri
:lol: se on kova tarinan iskijä tuo mr Kauppila.niin kova et mullekin auton myi :wink:
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2929
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja ristos »

Sellainen se Matti on! :D Onnea vaan uudelle autolle ja omistajalle! Uskaltaako kysyä, mihin päädyit?
Matti tuon pikkumustan minullekin möi, Hänen kanssaan homma sujuu. :D
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
cab95
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 15:03

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja cab95 »

Toki uskallan,se perskules möi subarun :mrgreen: 2.5 bensa cvt legacy sedan :lol: .Ng femma meni mun lompakon ohi.Jaa miks bensa??No ero tulee meil pienenee ja usean sadan kilsan koeajoil sekä kesäl et talvel en saanu tuota subbea syömään enempi kuin tätä tid femmaa(on muuten laaja skaala ollu mulla,pienin 5 sel alkava ja pahin n 12l per satku siis)Ja kesäkuus vaihtuu.
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2929
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja ristos »

Onnea vaan, kyllä se on myös hienokulkuinen auto. Tosiasia on tänään, että kyllä kulutus nousee varmasti tärkeään osaan. Autoilla on voitava ajaa, liemi on todella kallista tänään.

Olen tuolla jonkun muun otsikon alla kirjoitelutkin pikkumustan tämän hetken kulutuslukemista. Kone alkaa hioutua ja kulutus tuntuu nyt alenevan. Tuollainen tasainen liikennevirran mukana kulkeminen kuluttaa 5,9-6,2l/100km. Se ei tunnu pahalta. Täytyypä seurailla taas huomenna, kun tulen sinne Tampereelle kuuntelemaan opiskelukavereitten (Hynninen, Ryhänen) laulua Taikahuilussa. Sitten perjantai-aamuna vien pikkumustan ekaan huoltoon. :D
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
kone
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Su Touko 07, 2006 23:28
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja kone »

taxi9-5tre kirjoitti:
kone kirjoitti:
taxi9-5tre kirjoitti:Laitetaanpas taas välillä raporttia tänne...
Autolla on nyt ajettu 32000km. Kolmenkympin huollossa oli viime viikolla, ei mitään erikoista tai valitettavaa/korjattavaa ollut.
Oliko mitään puhetta turvatyynyn vaihdosta? Minulle soitettiin Saab Automobilelta ja pyydettiin ottamaan yhteyttä huoltoon, että vaihtavat turvatyynyn. Koskee ainoastaan 2011 vuoden malleja. Oli joku 3% mahdollisuus ettei se toimi kuten pitää...
Ei ollut mitään puhetta sellaisesta. Onkohan se vaihtotarve tietyissä -11 mallin autoissa vai kaikissa?
Vein aamulla auton Vantaan Magneettiin, kun on pari kertaa kadonnut tehot. Turbomittari hädin tuskin nousee ollenkaan. Vika katoaa uudelleen käynnistämällä. Samalla kysyin turvatyynystä ja heidän koneelta löytyi maininta asiasta. Uusi turvatyyny laitetiin tilaukseen. Enpä muistanut kysyä mitä malleja asia koskee, mutta 2.0T Biopower autoa ainakan.
karitammi
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Pe Syys 01, 2006 17:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja karitammi »

Tänään ilmestyneessä Auto Bild Suomi-lehdessä on 9-5 xwd diesel sedanin testi. Kovasti kehutaan. Moitteet tulevat takapenkin pääntilasta ja takapenkin matkustusmukavuudesta urheilualustalla. Muuten ollaan kovasti innoissaan, ison auton tuntu, muttaa kuitenkin ketterä jne.
MRe
"Aero"
Viestit: 375
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 11:20

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja MRe »

OK, nyt ABF on lehtien parhaimmistoa seuraavaan koeajoon asti ;)
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2929
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja ristos »

No, pikkumusta on nyt käynyt ekassa huollossa. Yhtään vikakoodia ei tullut esille. Huollossa vaihdettiin oljyt ja raitisilmasuodatin. Tarkistettiin nesteiden (jarrut, jäähdytys) kunto ja tarkistettiin polttoainesuodattimen kunto ja laskettiin säiliöön kertynyt vesi pois (vaikkakelit ovat olleet kovia, ei vettä ollut kuin hyvin minimaalisesti. Selitys tälle on, että olen yrittänyt aina pitää tanikin mahdollisimman täytenä, kun auto on jäänyt pidemmäksi aikaa seisomaan). Huoltoon liittyyi tietysti muita pintapuolisia tarkistuksia ja öljyämisiä. Lisäksi huoltoon olisi kuulunut auton akun kunnon täydellinen tarkistaminen (olisi irroitettu kokonaan ja sen takia monia auton toimintoja olisi pitänyt päivittää uudelleen). Sitä en antanut tehdä, koska autoni akun kunto on ihan OK. Minulla on autossa Defan 10A:n kiinteä laturi, koska Webaston säännöllisen käytön takia se on tarpeen akun kunnon säilyttämiseksi.

Olin hyvin hyvin tyytyväinen Tampereen Metro-auton toimintaan. Huolto kesti kaikkineen n. kolme tuntia. HIntaa en tarkasti vielä tiedä, mutta arvio tarvikkeineen ja öljyineen on joku summa 300-400 euron välillä. :D

PS. Tampereen Oopperan Taikahuilu oli todela hieno esitys. Sen tekemiseen oli nähty paljon vaivaa. Esityksessä oli monia nuoria suomalaisia laulajia, onnistuen oikein hyvin. Vanhat herrat olivat vanhaa erinomaista laatua edelleen. :D
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
kone
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Su Touko 07, 2006 23:28
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja kone »

ristos kirjoitti:.

Olin hyvin hyvin tyytyväinen Tampereen Metro-auton toimintaan. Huolto kesti kaikkineen n. kolme tuntia. HIntaa en tarkasti vielä tiedä, mutta arvio tarvikkeineen ja öljyineen on joku summa 300-400 euron välillä. :D
Hyvä juttu, että huolto pelaa. Täällä etelämmässä ei voi sanoa samaa. Mulla oli Aero tiistaina huollossa Vantaan Magneetissa ja vaihtoivat samalla jumittuneen käsijarrun nupin. Käsijarru toimii, mutta olivat naarmuttaneet keskikonsolin alumiinipinnan aivan hirveän näköiseksi, kuin olisi puukolla vedelty. Hieman rupesi ottamaan päähän Magneetin touhu. Pitää käydä maanantaina näyttämässä huoltomiehen jälkiä.

Yllättäen tehojen häviämiselle ei löytynyt mitään selitystä. Odotellaan softapäivitystä, joka pitäisi tulla kevään aikana.
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2929
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja ristos »

Kyllä nuo tuollaiset tapahtumat ovat ikäviä. Minulla tuntuu olevan nyt tälläinen onnekkaampi yksilö, tämä "pikkumusta". Samoin tuolla Tampereella ovat palvelleet ainakin minua erittäin hyvin ja huolellisesti. Täytyy vain toivoa, että jatkuu samalla tavalla. Olin siinä vieressä katsomassa, kun nuo vikakoodit otettiin esille, mukavaa seurattavaa, kun ei punaista näyttänyt. :D
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja JKen »

ristos kirjoitti:Lisäksi huoltoon olisi kuulunut auton akun kunnon täydellinen tarkistaminen (olisi irroitettu kokonaan ja sen takia monia auton toimintoja olisi pitänyt päivittää uudelleen). Sitä en antanut tehdä, koska autoni akun kunto on ihan OK.
Ihan siksi kysyn kun kiinnostaa, niin mitä olisi pitänyt uudelleen päivittää? Itse ainakin irroittelen vähän väliä molemmista akkuja ja riittää kun acc:n kalibroi uudestaan (jos muistaa ...)
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja Eski »

ristos kirjoitti:...olen yrittänyt aina pitää tanikin mahdollisimman täytenä, kun auto on jäänyt pidemmäksi aikaa seisomaan).
Milloinkas Riston 9-5 on ehtinyt pidemmän aikaa seisomaan..? :lol:

Eski
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2625
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

Eski kirjoitti:
ristos kirjoitti:...olen yrittänyt aina pitää tanikin mahdollisimman täytenä, kun auto on jäänyt pidemmäksi aikaa seisomaan).
Milloinkas Riston 9-5 on ehtinyt pidemmän aikaa seisomaan..? :lol:

Eski
Hyvä kysymys :D
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Vastaa Viestiin