Penkin lämmitin
Penkin lämmitin
Onko jollakin tietoa 95NG Aeron (vm 2011) penkin lämmittimen rakenteesta? Itselläni on vikana se, että kuljettajan istuin ei lämpene: painonapin vihreät valot syttyvät ja noin 15 sekunnin kuluttua kuuluu kojetaulusta pieni naksahdus ja valot sammuvat. Penkki ei siis lämpene.
P
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: Penkin lämmitijn
Tyyppivika on, esiintyy myös Insignioissa. Itsellä toimii minuutin, sit naksahtaa. Kesäautossa ei tosin haittaa.
Jari
Ps. taitaa mennä keväällä myyntiin on noita vikoja joka lähtöön....
Jari
Ps. taitaa mennä keväällä myyntiin on noita vikoja joka lähtöön....
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Re: Penkin lämmitijn
Eipä ole muita vikoja minulla ollut - paitsi että kello ei pysy talviajassa. Ei penkin lämmitystä kuskille ja kello aina kesäajassa, siis kesäauto.
P
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: Penkin lämmitin
Kiinnostaisi kuulla mitä muita vikoja on ollut. Tuo penkillämmitin on tyyppika ja vastuksen vaihdon vaatii.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: Penkin lämmitin
Eihän niitä vielä ole mutta näiden foorumien keskusteluiden perusteella saattaa tulla.
Jakopää, vaihdelaatikko....tuosta vaihdelaatikosta kuulin kyllä ettei se olisi johtunut autosta??
Jari
Jakopää, vaihdelaatikko....tuosta vaihdelaatikosta kuulin kyllä ettei se olisi johtunut autosta??
Jari
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Re: Penkin lämmitin
Omassa myös molemmat penkit kylmänä. Kattelin korjaamolla yhtä Insigniaa jossa vaihdettin vastuksia ja näytti aika isolta hommalta. Ajatus on kyllä vaihdattaa omat mutta täytynee teettää se marmorilla että saa hommaan takuun sillä noita on vaihdettu moneen autoon useasti.
Tuo on oikea tyypivika jonka saisi varmaan takuuna pitkään jos vain autolla olisi valmistaja hengissä.
Ng:n tyyppiviaksi voi varmaan lisätä jarrujen rakenteen joka sekin "Opel tauti". Jarrupalat jumittuu helposti ja silloin palat kuluu todella nopeasti.
Tuo on oikea tyypivika jonka saisi varmaan takuuna pitkään jos vain autolla olisi valmistaja hengissä.
Ng:n tyyppiviaksi voi varmaan lisätä jarrujen rakenteen joka sekin "Opel tauti". Jarrupalat jumittuu helposti ja silloin palat kuluu todella nopeasti.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: Penkin lämmitin
Pitää koputtaa puuta. Toistaiseksi ei vielä mitään noista "tyyppiviosta" havaittu. Jarrulevyjen materiaali näyttäisi kuitenkin olevan parempaa kuin 9-3:ssa, ainakaan samalla tavalla eivät ruostu auton seistessä tallissa. Kellokin siirtyy automaattisesti kesä/talviaikaan aina tarvittaessa, ainakin omassa ihan parin minuutin sisällä käynistyksestä (radio Nova).
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: Penkin lämmitin
Mulla mennyt takapalat vaihtoon. Lienee juurikin jumiutumisen syytä. Samoja murheita taisi olla OG:n alkupäässä.
No ainakin omakohtainen kokemus on ollut että mallisarjan parin ensimmäisen vuoden autoissa tuppaa olemaan kaikenmoista lastentautia. OG:n osalta minulle ylivoimaisesti kallein yksilö oli 2002 Aero, jota sai olla korjaamassa vähän väliä. Nyt on ollut myös 2 kpl OG viiruja, jotka ovat olleet todella huolettomia autoja.
Silti NG9-5:lla on todella hieno ajaa. Eikä tule joka mutkassa samanlaista vastaan
No ainakin omakohtainen kokemus on ollut että mallisarjan parin ensimmäisen vuoden autoissa tuppaa olemaan kaikenmoista lastentautia. OG:n osalta minulle ylivoimaisesti kallein yksilö oli 2002 Aero, jota sai olla korjaamassa vähän väliä. Nyt on ollut myös 2 kpl OG viiruja, jotka ovat olleet todella huolettomia autoja.
Silti NG9-5:lla on todella hieno ajaa. Eikä tule joka mutkassa samanlaista vastaan
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Penkin lämmitin
Jarrujen kanssa ongelmaa ei ainakaan meidän yksilössä ole ollut, toki koko kierros levyjä ja paloja on vaihdettu normaalin kulumisen takia. Aika vähän muutenkaan mitään vikaa ollut 130tkm matkalla, lähinnä takatutkien antureita ja penkinlämppärit menny, niin ja jakopäästä räjähti vesipumppu 120tkm kohilla.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Penkin lämmitin
Nuo 99 GL:n "hajoamiset" kyllä vaikuttavat ihan normi osilta automerkistä riippumatta.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
-
- "Kaasari"
- Viestit: 49
- Liittynyt: To Maalis 22, 2012 22:28
Re: Penkin lämmitin
Mulla jarrut alkoi jumittaa. Käytännössä piti satunnaisesti ääntä, joka tiheni. Tarkastin mikä levy kuumenee. Oikea takalevy oli muita lämpimämpi vaan ei polttavan kuuma. Selvis jarrupalojen irrotuksella ja rasvalla.
Huomioitavaa alkutalven kelit ja näyttää olevan ongelmia muillakin merkeillä mitä korjaamoilla autoja käy ja kavereiden kanssa keskustellut.
Onko kellään kutinaa mistä jumiutuminen johtuu. Onko rakenteessa jotain mitä vois korjata vai onko ns. vuosittainen purku ja rasvaus ainut vaihtoehto.
Automerkistä riippumatta ensimmäiset yksilöt oman kokemuksen mukaan vikaisempia kuin myöhemmät kun pikkuviat korjattu.
Huomioitavaa alkutalven kelit ja näyttää olevan ongelmia muillakin merkeillä mitä korjaamoilla autoja käy ja kavereiden kanssa keskustellut.
Onko kellään kutinaa mistä jumiutuminen johtuu. Onko rakenteessa jotain mitä vois korjata vai onko ns. vuosittainen purku ja rasvaus ainut vaihtoehto.
Automerkistä riippumatta ensimmäiset yksilöt oman kokemuksen mukaan vikaisempia kuin myöhemmät kun pikkuviat korjattu.
Re: Penkin lämmitin
Itsellä ainakin tulee aina auton pesun yhteydessä suihkutettua nuo jarrulevyt/palat puhtaaksi sen verran mitä vanteiden raoista pystyy. En tiedä onko tuo syynä siihen etten ole minkäänlaista jumittamista ollut. Näin talviaikaan aikamoinen määrä aina sitä moskaa sieltä ainakin tulee.Toivo.kesseli kirjoitti: Onko rakenteessa jotain mitä vois korjata vai onko ns. vuosittainen purku ja rasvaus ainut vaihtoehto.
Minulla tuo allekirjoituksen 2002 ysiviitonen on myös ollut korjausmäärältään ylivoimaisesti kallein ja eniten korjauksessa käynyt. Melko suuri osa mennyt tosin takuuseen tai Saabin goodwillin piikkiin aikoinaan. Nyt on siinä kaikki korjattu ja kunnossa, ja pysyneekin toivottavasti kun vain pari tuhatta kilometriä aina kesässä vain ajelee.eklunto1 kirjoitti:OG:n osalta minulle ylivoimaisesti kallein yksilö oli 2002 Aero
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: Penkin lämmitin
Kyllä minä pikkumustan kanssa taisin saada aika hyvän kuvan tästä NG :stä. No, en toisin käyttänyt autoa kuin tuon reilut puolitoista vuotta ja reilut 60000km, mutta tosin täysin viattomana!
Nyt kun näitä juttuja seurailee, niin kyllä tuota pikkuvikaa tuntuu olevan. Harmillista Teille käyttäjille, kun ajoltaan tuo auto on kuitenkin oikein hieno peli. Itse erityisesti nautin talvesta auton kanssa, niinkuin varmaan muistattekin matkakertomuksistani silloin joskus!
Toivottavasti tulevat ajat antavat Teille oikein turvallisia ja nautinnollisia ajoja Saabilla!
Terveisin Risto
Ps. Tämä saksalainen kävi tänään juuri huollossa (166000km), tämä on kyllä tämän matkan kulkenut viattomana. Normaaleja kulutusosia on vaihdettava, kuten tänään ekaa kertaa jarrulevyt eteen. Normaali A huolto ja levyjen vaihto 604,81 e.
Nyt kun näitä juttuja seurailee, niin kyllä tuota pikkuvikaa tuntuu olevan. Harmillista Teille käyttäjille, kun ajoltaan tuo auto on kuitenkin oikein hieno peli. Itse erityisesti nautin talvesta auton kanssa, niinkuin varmaan muistattekin matkakertomuksistani silloin joskus!
Toivottavasti tulevat ajat antavat Teille oikein turvallisia ja nautinnollisia ajoja Saabilla!
Terveisin Risto
Ps. Tämä saksalainen kävi tänään juuri huollossa (166000km), tämä on kyllä tämän matkan kulkenut viattomana. Normaaleja kulutusosia on vaihdettava, kuten tänään ekaa kertaa jarrulevyt eteen. Normaali A huolto ja levyjen vaihto 604,81 e.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Penkin lämmitin
Täällä myös, onneksi apukuskin, penkinlämmitin naksahtaa hetken päästä pois päältä.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11