VECT.220 AUT. Huolto ja rengas kustannukset 200 tkm AIKANA

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1640
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: VECT.220 AUT. Huolto ja rengas kustannukset 200 tkm AIKANA

Viesti Kirjoittaja mike »

Kaistavahti pitäs toimia kameraa hyväksi käyttäen ja kameran taas pitäisi olla tuulilasin yläreunassa. Mikähän lie sitten kyseessä?
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
MattiR
"Turbo"
Viestit: 269
Liittynyt: Pe Elo 13, 2004 11:05
Paikkakunta: Oulu

Re: VECT.220 AUT. Huolto ja rengas kustannukset 200 tkm AIKANA

Viesti Kirjoittaja MattiR »

Saattaa olla joku valoihinkin liittyvä anturi, kamera tosiaan on tuulilasin yläreunassa. Pitää yrittää saada jostakin WIS niin pystyy tutustumaan kaikkiin hilavitkuttimiin. Mutta tuo anturi on niin ylhäällä että ehkä sittenkin sen pistokkeen voi saada tuohon samaan kulmaan jossa se on noissa Biopowereissa. Täytyy katsoa myös josko lämmittimen asennussarjassa olisi joku idea asiasta.
Matti
MattiR
"Turbo"
Viestit: 269
Liittynyt: Pe Elo 13, 2004 11:05
Paikkakunta: Oulu

Re: VECT.220 AUT. Huolto ja rengas kustannukset 200 tkm AIKANA

Viesti Kirjoittaja MattiR »

Lämmittimen pistokkeen asennuspaikasta: selvisi, että maskiin saa varaosana ritilän, jossa on valmiina asennuspaikka lämmittimen pistokkeelle. Biopowereissahan on lämmitin vakiona ja tuon BP-mallin ritilän pitäisi sitten sopia näihin muihinkin. Ensi viikolla selviää josko tuo sopii minun autooni.
Matti
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: VECT.220 AUT. Huolto ja rengas kustannukset 200 tkm AIKANA

Viesti Kirjoittaja peinu »

Minulla ajankohtaisena diisseliin letkulämmittimen laitto.

Olisiko mahdollista saada kuvia valmiista asennuksesta. Mitä kautta johdot kulkevat ja mistä sisähaaran veto kabiiniin?

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: VECT.220 AUT. Huolto ja rengas kustannukset 200 tkm AIKANA

Viesti Kirjoittaja ristos »

En tiedä mitä lämmitintä olet asennuttamassa? Mutta olisin vahvasti sitä mieltä, että paras väline, minkä tuohon autoosi voi asentaa, on Webasto. Piste!

Sen rinnalle 10A:rin kiinteä aukkulaturi, niin sinulla on turvallinen ja toimiva järjestelmä autossasi. Muut vaihtoehdot ovat oikeasti rimpuloita!

Kokemuksia on kokonaisuudesta Monista Saabeista, Pikkumustasta ja nyt tästä saksalaisesta.

Terveisin Risto

Ps. Soita jos tarttet lisäselvityksiä? 050-5553046
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
MattiR
"Turbo"
Viestit: 269
Liittynyt: Pe Elo 13, 2004 11:05
Paikkakunta: Oulu

Re: VECT.220 AUT. Huolto ja rengas kustannukset 200 tkm AIKANA

Viesti Kirjoittaja MattiR »

Olin asentamassa letkulämmitintä omaani (2.8t). Lämmitin piti asentaman lämmityslaitteen vesiletkun väliin lähelle rintapeltiä. Oli semmoinen viritys että jäi asentamatta, en usko että siitä himmelistä olisi ollut muuta kuin haittaa. Esimerkiksi letkut olisivat menneet tosiasiassa sellaisille mutkille että ties vaikka olisi nestekierron kanssa tullut jo ongelmia. Ja itse vastuskin oli semmoinen rimpula että lieköhän tuosta ollut mitään oikeaa iloa. Samaa vastusta kun käytetään kuulemma litraisissa koneissa.

Tulin samaan johtopäätökseen kuin Ristos, eli muuta järkevää vaihtoehtoa ei ole tuossa isossa bensakoneessakaan kuin Webasto. Pitänee ihan paukkupakkasilla ajella toistaiseksi noilla vanhemmilla, vaikka kyllä tuo iso bensakone lähtee pakkasessa kuin pakkasessa kuin palmun alta. Lämmityslaitekin on muuten erittäin tehokas, tuo iso bensakone mahtaa olla melkoinen lämpövoimala. Moottori lämpiääkin todella nopeasti.

Ristos: asennutitko Webaston itse vai oliko se autossasi jo tehtaalta tullessa? Jos asennutit itse, mitä lysti suunnilleen kustansi?
Matti
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: VECT.220 AUT. Huolto ja rengas kustannukset 200 tkm AIKANA

Viesti Kirjoittaja ristos »

Näissä NG 95:ssa ei polttoainelämmitintä ollut vakiona. Näihin oli asennettu vain lämpöpatruunat nykymallin mukaan.

Minä asennutin Webaston uuteen autoon Tampereen Metroautossa! Se maksoi silloin kaupanyhteydessä tuhat euroa. Minä en silloin raskinut hankkia kaukoohjausmallia vaan tyydyin manuaaliratkaisuun.
Webasto toimi erinomaisesti ja sen pitkäkestoisuuteenhan vaikuttaa kesä! Siis Webastoa on muistettava käyttää kesäkaudellakin, että sitä pyöräyttää vaikka kerran kuukaudessa. Näin olen toiminut vuosikaudet ja minulla nämä vehkeet ovat toimineet hyvin.

Haluan nyt vielä korostaa yhtä asiaa näissä lämmitinasioissa. Webasto kuluttaa reilusti auton virtaa ja akku joutuu tiukalle. Siksi käytössä työ kiinteä akkuvaraja on todella hyvä. Silloin voi surutta käyttää tuota Webastoa, kun on varmuus virran riittämisestä.

Kun toimii ilman tuota varaaja, on syytä muistaa, että kylmillä keleillä vaatii virran lataaminen ajolla saman ajan kuin on lämmitintä käyttänyt.

Näitä akkulatureita on nyt tarjolla hyvin monenlaisia. Osa on täysin "vempuloita"! Kaverini Saab-korjaamon ex-korjaamopäällikkö sanoi, että 10A:rin laturissa on riittävästi potkua ja sen hankintahinta on niin vähän kalliimpi kuin pienemmät, että tämä investointi kannattaa!

Tsemppiä hankinnoille, näillä vermeillä saa vastineen hankinnoille!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
MattiR
"Turbo"
Viestit: 269
Liittynyt: Pe Elo 13, 2004 11:05
Paikkakunta: Oulu

Re: VECT.220 AUT. Huolto ja rengas kustannukset 200 tkm AIKANA

Viesti Kirjoittaja MattiR »

Kiitos Ristos vastauksesta, täytyy kääntyä paikallisen kauppiaan puoleen ja selvittää minkälainen operaatio Webaston asennus on tuollaiseen bensakoneiseen. Se on tosiaan ainoa järkevä vaihtoehto tuohonkin autoon.
Matti
Arcer
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Re: VECT.220 AUT. Huolto ja rengas kustannukset 200 tkm AIKANA

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Tid4:een defan vastus menee vesiletkuun (ylttaa osittain lohkon sisaan) irrottamalla ilmansuodattimen ja ahtimen valista ja johdon saa hyvin pudoteltua alas maskiin. Ttidsta en tieda, varmaan aika samanlainen homma, vastuskin on sama. Tais vastus olla motonetiss reilu 80e ja johto 50e. Jai vahan turhan paljon hintaeroa tuohon loponpolttimeen,vaikka kuinka hyva oliskin. Apumiehen puolen ylareunassa on lapivienti ainakin rintapellin lapi, pidemalle ei tullu tutkittia. Saa tama talvi menna pelkalla moottorinlammittimella.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: VECT.220 AUT. Huolto ja rengas kustannukset 200 tkm AIKANA

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tilasin toissapäivänä osoitteesta: www.tarvikkeet.fi

DA460769 DEFA HAAROITUSSARJA 769, 91,00e
DA460785 DEFA KYTKENTÄSARJA 785, 55,00e
DA411465 DEFA LOHKOLÄMMITIN, 400-SRJ. 465, 86,00e
A115 Toimituskulut 0,00e

Yhteensä 232,00e

Ropeltelu jäänyt viimeaikoina vähiin. Tämä vaikuttaisi just sopivalta askartelulta.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Arcer
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Re: VECT.220 AUT. Huolto ja rengas kustannukset 200 tkm AIKANA

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Eli imuputki pitää irrottaa ja toinen pohjapanssarin luukku, Muuta purkamista ei vastuksen ja johdon asentaminen vaadi.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
jouniaslak
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ti Tammi 29, 2008 18:01

Re: VECT.220 AUT. Huolto ja rengas kustannukset 200 tkm AIKANA

Viesti Kirjoittaja jouniaslak »

Minulla on tuo Defan letkulämmitin ja sisätilan lämmitin ollut. Suurin ilo on lämpimästä autosta jonka sisätilan lämmittimellä saa. Moottori lämpenee muutenkin hyvin joten se onko letkulämmittimessä riittävästi tehoa vai ei, ei ole omalla kohdalla kovin tärkeää. Koko paketti merkkiliikkeessä asennettuna oli muistaakseen jonkin verran alle 500€. Auto on 2,0 TiD.
Opel Insignia Country Tourer 2,0TD 4X4, Saab 95 2.3 Aero
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1640
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: VECT.220 AUT. Huolto ja rengas kustannukset 200 tkm AIKANA

Viesti Kirjoittaja mike »

Eberille ja Webastolle on olemassa näköjään haastaja, jonka pitäisi olla tehty myös oikeisiin talviolosuhteisiin. Onko kenelläkään kokemuksia?
http://www.sercap.fi/category/80/esilammittimet
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Vastaa Viestiin