Pitäiskös näissä olla pakkivalot molemmilla puolilla vai pelkästään auton oikealla puolella?
Entäs siten tuo päivävalopuoli. Onko etuledeissä päivävalotoiminto niinkuin WIS kertoo, eli onko tuo nyt vain tietyillä markkinoilla ohjelmoitu niin että ajovalot palavat aina yhdessä etuvalojen (parkkien) kanssa?
Tällöinhän etuledit pitäisi DRL toiminnossa kirkastua huomattavasti tuosta "parkkien" tehosta. Omassa autossani pitäisi olla joku tunnelivaloautomatikka eli periaatteessa ajovalot pitäisi palaa vain kun on pimeää, mutta palavat kuitenkin aina.
"Daytime Running Lamps (DRL) with HID RPO TT2/TT6
The DRL are LEDs which are coninously illuminated when:
- Ignition is switched ON.
- The engine is running.
- High and low beam headlamps are ON or OFF.
- Headlamp switch s in PARKING LIGHT, AUTOMATIC LIGHT or LOW BEAM postition.
By turning headlamp switch in the OFF position the automatic light funcition and the DRL will be deactivated.
The ambient light sensor is used to monitor outside lighting conditions. The ambieent light sensor provides a voltage signal that will vary between 0.2-4.9 V depending on outside lighting conditions. The HVAC control module provides a low reference ground and 5 V reference to the ambient light sensor. The BCM monitors the ambient light sensor signal circuit to determine if outside lighting conditions are correct for only DRL or DRL and low beam when the headlamp switch is in the AUTOMATIC LIGHT position. In daylight conditions the BCM will command the DRL ON."
DRL ja peruutusvalo
DRL ja peruutusvalo
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: DRL ja peruutusvalo
Pakkivalo on valitettavasti vain oikealla puolella. Periaatteessa tuokin valaisee aika hyvin koska on kirkas, mutta kaksi olisi parempi. Eikä näyttäisi sivullisen silmiin siltä että toinen valo on rikki.
Ei ole päiväajovaloja, eli on vain led parkkivalot. Ilmeisesti tuo toiminto oli tulossa myöhemmin vaikka näissäkin on jo kytkimessä se "Auto"-toiminto. Silloin kun on niin sanotussa päiväajovalotilassa (eli mittarivalot kirkkaat) niin pitkät eivät kytkeydy.
Ei ole päiväajovaloja, eli on vain led parkkivalot. Ilmeisesti tuo toiminto oli tulossa myöhemmin vaikka näissäkin on jo kytkimessä se "Auto"-toiminto. Silloin kun on niin sanotussa päiväajovalotilassa (eli mittarivalot kirkkaat) niin pitkät eivät kytkeydy.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: DRL ja peruutusvalo
Juurikin näin - nythän oli kaveri jo heti kyselemässä että onko toinen pakkivalo rikki kun vain yks palaa.
Nyt kun katoin tuota ajovaloumpiota niin eihän siinä tosiaan ole kuin A ja DCR merkinnät eikä siis RL hyväksyntääkään. Etusumarit vaikuttaa olevan täysin turhat kapineet joten josko joskus askartelis niiden tilalle huomiovalot säästämään ksenoneita.
Nyt kun katoin tuota ajovaloumpiota niin eihän siinä tosiaan ole kuin A ja DCR merkinnät eikä siis RL hyväksyntääkään. Etusumarit vaikuttaa olevan täysin turhat kapineet joten josko joskus askartelis niiden tilalle huomiovalot säästämään ksenoneita.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: DRL ja peruutusvalo
Pyöreät päiväajovalot sopivat varmasti hyvin noiden sumareiden tilalle. Pitäisi vaan saada kytkettyä niin että myös parkit palaisivat samalla ilman että pitää kääntää päälle. Se voikin sitten olla hankalampi homma.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: DRL ja peruutusvalo
Ruotsissa ovat näköjään toteuttaneet jälkikäteen DRL puolen siten, että varsinaiset ajovalot ovat auto asennossa ihan oikeasti valoisuustunnistimen ohjaamat ja silloin kun on valoisaa niin autossa palaa sumuvalot. Tuollainen kytkentä kelpaisi kyllä minullekkin niin voisi vaihtaa sumareiden tilalle ledi DRL umpiot.
Vaan ohjelmointiohommaksi menee taas että saisi nuo nykyiset pakotetut lähivalot pois käytöstä.
Vaan ohjelmointiohommaksi menee taas että saisi nuo nykyiset pakotetut lähivalot pois käytöstä.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334