Ei voi oikeasti olla näin vaikeaa ymmärtää.Rattivaihde kirjoitti: Jos kerran neliovinen takaa matalalla katolla varustettu M-B CLS on neliovinen coupe, minkä takia neliovinen takaa matalalla katolla varustettu Saab 9-5 onkin yhtäkkiä takaa liian matalalla katolla varustettu sedan?
CLS on neliovinen coupe, se on muotoiltu sellaiseksi, josta seuraa että sen takatilat ovat rajoitettu vain kahdelle ja korkeussuunnassa tilaa on vähemmän kuin sedanissa. Lisäksi valmistaja kertoo auton olevan coupe ja markkinoi sitä linjakkaalla muotoilulla ja matalalla kattolinjalla.
9-5 taasen on puhdas sedan, joka myös näyttää sedanille. Siinä vain on laskettu takaa kattolinjaa optimaalisien takatilojen kustannuksella, mutta ei niin paljon että se olisi varsinainen coupe. Paikkoja se tarjoaa perheautomaisesti kolmelle. Saab itse markkinoi 9-5:tä sedanin isoilla takatiloilla, josta suora lainaus Saabin mainoksesta: "Uudessa 9-5 sedanissa pidetään hyvää huolta takana matkustavista. Siellä on todella hyvin tilaa...".
Jos 9-5 olisi haluttu samalle arvostelulinjalle CLS:n kanssa tilankäytön kanssa, niin sitä olisi pitänyt sitten asemoida coupeksi, eikä isoksi sedaniksi. Silloin kukaan ei odottaisikaan siltä ison sedanin takatiloja, vaan olisi loogista, että sen tilat ovat kärsineet korin muodon takia. He eivät vain tehneet niin ja sen seurauksena sen tiloja verrataan muihin 5-paikkaisiin sedaneihin, kuten E-sarja, 5-sarja, A6 ja S80. Ei neliovisiin ja nelipaikkaisiin coupeihin, kuten CLS tai A7.