mike kirjoitti:Kylläpä se vissiin tuo kevät alkaa vaikuttaa tai oman OG:n ikääntyminen ja kuluminen, mutta aina vain houkuttelevammalta ja komeammalta tuo NG näyttää.
Ja ruotsissa hintatasokin alkaa olemaan sitä luokkaa että on kohta saavutettavissa. Ihmetyttää vain miten voi olla noin monen tonnin hintaero suomessa myynnissä olevien ja ruotsista tuotavien välillä. No joka tapaukessa 25-26 tuhatta ei ole minusta paha hinta alle 80 tkm ajetusta syksyllä 2010 käyttöönotetusta dieselistä.
Päästöpohjainen verotus vain sulkee valitettavasti pois bensakoneet ja automaatit ainakin omalta kohdaltani.
Saas nähdä mihin tämä kuumeilu johtaa
Pitääkö vielä vähän malttaa että sais dieselin ja nelivedon järkevään hintaan.
Mikähän on muuten jakopää näissä 2.0 dieseleissä? Onko jo ketjukäyttöinen? Ja jos remmillä niin mikähän vaihtoväli?
Niinhän se taitaa olla, että kevätaurinko aloittaa vaikutuksensa kaikilla autoihin hurahtaneilla!
Mike kirjoitti, että päästöpohjainen verotus sulkee jotakin haluja pois? Täytyy sanoa kokemuksesta, että kyllä tuollaisessa "isossa autossa kuten NG-95", automaatti on kyllä ykkössijan asioita. Se luo tuohon isoon Saabiin sen viimeisen silauksen. Uskoisin siihen sijoittamisen tuovan kaikki kulut nautintona takaisin. Tämä on tietysti minun mielipiteeni, mutta tuota nauttineena halusin ajatukseni Sinulle välittää.
Itse ajan sen verran vuodessa, etten voinut toista omaa tahtoani toteuttaa, eli Saabin bensaturboa. Se on ketjuvetoinen toisin kuin nämä Saabin dieselit. Tuo jakohihna aikoinaan oli miltei este pikkumustan hankinnalle. Mutta lopulta Se jokin sai tuon hankinnan toteutumaan, siis Saab!
Käy hakemassa Helsingin Laakkoselta "pikkumusta", siinä on Webasto paikallaan ja tieto lähes kaikista kilometreistä!!