Uusi Saab 9-5
Re: Uusi Saab 9-5
Jep, nelivetohan se Insignia OPC:ssakin on. Ja manuaalivaihteisto, jos ymmärsin oikein.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Uusi Saab 9-5
"Lippulaiva" voi olla vain nelikko. Ja käsittääkseni Haldexin 4. versio on yhtä hyvä tai toisaalta jopa parempi kuin esim Torsen. Niin tai näin, alle 6.5sek pitää mennä, vetäköön sitten vaikka viidellä pyörällä.aero kirjoitti: Eiköhän noissa uusissa lippulaivoissa voida kuitenkin puhua nelikosta, vaikka maasturi- ja torsenväki haldexia moittivatkin.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Uusi Saab 9-5
Etenemiskyky tuollaisella haldexilla ei ole koskaan yhtä hyvä kuin kahden torsenin järjestelmässä (Audeissa mm. osassa A6 ja kaikissa A8, Q7 löytyy torsen myös taka-akselilta), mutta pelkän keskitorsenin vehkeitä tuolla voi jo kyykyttääkin.
Haldex tuo aina mukanaan viiveen, ja vaikka se olisikin pieni, tulee veto epätasaisemmin pyörille kuin torseneissa ja kiinteissä nelivedoissa. Tuskin sillä nyt kiinni jää sen helpommin, mutta eroja se ovat pienetkin erot, ainakin esitteissä ja myyntimiesten puheissa
Haldex on toki tuhannen kertaa parempi kuin etuveto ja eLSD:lla lähentelee jo noita aitoja nelivetoja.
Haldex tuo aina mukanaan viiveen, ja vaikka se olisikin pieni, tulee veto epätasaisemmin pyörille kuin torseneissa ja kiinteissä nelivedoissa. Tuskin sillä nyt kiinni jää sen helpommin, mutta eroja se ovat pienetkin erot, ainakin esitteissä ja myyntimiesten puheissa
Haldex on toki tuhannen kertaa parempi kuin etuveto ja eLSD:lla lähentelee jo noita aitoja nelivetoja.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Uusi Saab 9-5
Ajoin siis koeajoin 9-3SS tai SC 2.0T XWD:n. Olihan se hyvin vaikuttava kulkemiselämys sillä autolla, vaikka voi hävitä miten ottaa Torseille joissain kohdin. Varmasti ostaisin nelivetoSaabin, jos tulee aika ja rahat kohdille. Ei voi muuta kuin lähinnä kehua. Se oli silloin AutoÅströmin aikaa vuosi sitten... Hilux on kelvollinen tiellä ja etenkin maastossa, mutta kääntyessä (neliveto) jotenkin renkaat pakolla ehkä yhtäaikaan vääntävät tien pintaa ja ei ole muuta kuin pakollista rahinaa ja vänkäämistä. Tätä kuitenkaan ei ollut tällä ks. Saabilla - mahtava peli ja kulkukin kelvollista. Meni hyvin sulavasti tiellä kiihdyttäessä ja normaalilla nopeuksilla mutkissa. Nelivetoa ei oikein edes huomannut kuin sen, että ajo oli vakaampaa vs. ent. OG9-3.2.3i-16 kirjoitti:Etenemiskyky tuollaisella haldexilla ei ole koskaan yhtä hyvä kuin kahden torsenin järjestelmässä (Audeissa mm. osassa A6 ja kaikissa A8, Q7 löytyy torsen myös taka-akselilta), mutta pelkän keskitorsenin vehkeitä tuolla voi jo kyykyttääkin.
Haldex tuo aina mukanaan viiveen, ja vaikka se olisikin pieni, tulee veto epätasaisemmin pyörille kuin torseneissa ja kiinteissä nelivedoissa. Tuskin sillä nyt kiinni jää sen helpommin, mutta eroja se ovat pienetkin erot, ainakin esitteissä ja myyntimiesten puheissa
Haldex on toki tuhannen kertaa parempi kuin etuveto ja eLSD:lla lähentelee jo noita aitoja nelivetoja.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Uusi Saab 9-5
Olet aikalailla oikeassa, mutta se johtuu lähinnä jäykemmästä rakenteesta. Olen päässyt vertaamaan og9-3 ja ng9-3 peräkkäin ja onhan niissä eroja, mutta jos vielä laittaa 210hvXWD, niin eroa on vielä lisää.9-5T kirjoitti:Etuveto ng9-3 olisi antanut saman eron vanhaan 9-3 verrattuna.juhokare kirjoitti:Ajoin siis koeajoin 9-3SS tai SC 2.0T XWD:n.
Meni hyvin sulavasti tiellä kiihdyttäessä ja normaalilla nopeuksilla mutkissa. Nelivetoa ei oikein edes huomannut kuin sen, että ajo oli vakaampaa vs. ent. OG9-3.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Uusi Saab 9-5
painetussa kauppalehdessa maahantuojan arvio (vaihtuu gm->saab automobile toukokuussa) 9-5:n hinnasta 45-50keur.
Eikos 2.0tid sitten kannata hakea ruotsista 311tkr ja vero 27% (co2 139)? Kruunun kurssin suunta vahan huono.
Suomen kiintio talle vuodelle 300 9-5 ja 400 9-3.
Eikos 2.0tid sitten kannata hakea ruotsista 311tkr ja vero 27% (co2 139)? Kruunun kurssin suunta vahan huono.
Suomen kiintio talle vuodelle 300 9-5 ja 400 9-3.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Re: Uusi Saab 9-5
Jos tähän kaveriin on lupa luottaa, on Saabilla käsissään todellinen kultakimpale.
http://www.expressen.se/motor/1.1913800 ... tva-direkt
Kaveri on tottunut kelpo autoihin ja ajanut vuodesta 1986 mersuilla. Nyt kuitenkin eteen sattui jotain ihan muuta - ja osti sitten 2 uutta 9-5:sta. Ei sen paremmin MB kuin BMW pysty ihan vastaamaan herran mielestä.
http://www.expressen.se/motor/1.1913800 ... tva-direkt
Kaveri on tottunut kelpo autoihin ja ajanut vuodesta 1986 mersuilla. Nyt kuitenkin eteen sattui jotain ihan muuta - ja osti sitten 2 uutta 9-5:sta. Ei sen paremmin MB kuin BMW pysty ihan vastaamaan herran mielestä.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Re: Uusi Saab 9-5
Milloinhan näitä uusi ysivitosia tulisi Suomeen? Olisi mukava käydä katsastamassa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Uusi Saab 9-5
Olinpa juuri muista syistä puhelinyhteydessä Saabille ja kysyessäni kertoivat, että hinnasto julkaistaan huhtikuun loppupuolella eli muutaman viikon kuluttua ja vapulta saisi alkaa tehdä tilauksia. Samoin silloin pitäisi tulla jo muutamia autoja Suomeen ja koeajomahdollisuus alkaisi.juhokare kirjoitti:Milloinhan näitä uusi ysivitosia tulisi Suomeen? Olisi mukava käydä katsastamassa.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Uusi Saab 9-5
Minulle kerrottiin, että tietoa hinnoista tulee ensi eli huhtikuun alkupuoliskolla, jos nyt muistan oikein. Ja autoja tulee sitten näytille siinä kesäkuun aikana, ellei jopa toukokuussa. Ja myös senkin, että voi olla ettei Kajaaniin tule 1-2 vuoteen Saabin jälleenmyyntiä. Saattavat siis keskittää sille ajalle vain Ouluun tai Oulun seudulle. Tosin tarjoukset on lähetetty Kajaanin liikkeisiin - tiedä sitten miten käy.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Uusi Saab 9-5
On kyllä mahdollista, että lausahdus oli "kesän" eikä "toukokuun alussa" - kun ei niin ollut itselle niin tärkeä tuo ajankohta. Hinnasto ja tilausajankohdat kylla minulle ilmaistiin noin. Lähestyy kuitenkin tuo rantautuminen.Mimmi kirjoitti:Minulle on taasen kerrottu, että ensimmäiset esittelyautot olisivat viikon 20 tuotannosta.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Uusi Saab 9-5
Onko kukaan laskenu paljonko tid4 ruotsista ostettuna ja tuotuna maksaa? olikos se hinta 311tkr miinus ruotsin ALV+suomenautovero?
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Re: Uusi Saab 9-5
Kun suluissa oikein pyydetään ottamaan laskin esille, niin eikös sitä säästöä kerry MOMSista ALViin siirryttäessä vain 2,4% ja arvonlisäveroa tai vast. kertyy maksettavaksi 3 %-yksikköä vähemmän9-5T kirjoitti:Eli ilman momssia ostaessa ruotsin hinta miinus 20% ja suomeen tilität 22% eli säästät 3%, (äidinkielen/matematiikan kotipoliisien kannattaa miettiä ennen ruikutusta)
Re: Uusi Saab 9-5
http://www.autocar.co.uk/News/NewsArtic ... -5/248792/
Ja tälläinen pitempi juttu:
http://newsroom.saab-web.com/news/news/ ... e7045.html
Saab is readying its new 9-5 saloon for launch later this spring having completed more than 300,000 miles in testing on roads from the Arctic Circle to southern Spain.
Chassis testing took place on some of Europe’s most challenging roads, including in Spain, Germany, Italy and the UK.
-----------------“We’ve developed the car to have predictable, neutral handling in most situations. When cornering under extreme loads, it is forgiving and easy to control with no sudden surprises.”
As well as extreme conditions, the driving team also tested the fleet of 9-5s at the high-speed bowl at Nardo in Italy, and at the Nurburgring.
Ja tälläinen pitempi juttu:
http://newsroom.saab-web.com/news/news/ ... e7045.html
Re: Uusi Saab 9-5
TuuSaR kirjoitti:http://www.autocar.co.uk/News/NewsArtic ... -5/248792/
Saab is readying its new 9-5 saloon for launch later this spring having completed more than 300,000 miles in testing on roads from the Arctic Circle to southern Spain.
Chassis testing took place on some of Europe’s most challenging roads, including in Spain, Germany, Italy and the UK.-----------------“We’ve developed the car to have predictable, neutral handling in most situations. When cornering under extreme loads, it is forgiving and easy to control with no sudden surprises.”
As well as extreme conditions, the driving team also tested the fleet of 9-5s at the high-speed bowl at Nardo in Italy, and at the Nurburgring.
Ja tälläinen pitempi juttu:
http://newsroom.saab-web.com/news/news/ ... e7045.html
hohhoh.. tämä lausahdus pisti silmään:
NOT!!Perhaps the most intriguing 2011 model will be the £26,695 176bhp 1.6-litre turbo petrol 9-5, described as ‘carrying forward Saab’s rightsizing engine strategy’.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.