Kyllä tämä vaan on realismia tänä päivänä. Ja taas uusi mahdollisuus Saabille näyttää, mitä moottoritekniikan saralla osaa! Eli kun useimmat autonvalmistajat tuovat markkinoille ekohuumassaan alitehoisia isoja autoja, Saabilla on hyvä sauma saada meinetta merkkinä, jonka "säästömallitkin" kulkevat kuitenkin kohtuullisesti! Eli aivan vastaava tilanne kuin aikanaan ysitonninen kahden litran turbolla, joka siihen aikaan paperilla vaikutti vitsiltä, mutta kulki 175-heppaisena aikanaan oikein mukavasti! Siihen aikaanhan isossa autossa olisi "pitänyt olla" vähintään kolmen litran kuutonen.turkkaki kirjoitti:
hohhoh.. tämä lausahdus pisti silmään:NOT!!Perhaps the most intriguing 2011 model will be the £26,695 176bhp 1.6-litre turbo petrol 9-5, described as ‘carrying forward Saab’s rightsizing engine strategy’.
Eli itse uskon, että varsinkin sellaisilla markkinoilla, missä CO2-arvot suoraan vaikuttavat verotukseen (kuten meillä!), tuo 1,6-turbo on tärkeä ellei jopa tärkein malli, vaikka se kuinka kuulostaisi nuhapumpulta näin etukäteen (en usko että täällä kovin moni voi väittää jo ajaneensa tuota versiota ja kokemuksen perusteella pettyneensä sen ominaisuuksiin).