Uuden Saab 9-5:n hinnasto ja varustetasot tulevat Saabin kotisivulle näkyville Kesäkuun toisella viikolla ja koeajamaan sitä pääsee heinäkuussa täällä Suomessa.
Viivästyminen on johtunut maahantuojan vaihtumisesta, joten he pahoittelevat tätä pitkää odottelemista.
Tiedoksi saaneena
Tämä ilmeisesti tarkoittanee sitä, että varsinaiset ensimmäiset autot saa liikkeestä vasta loppusyksystä?
Kauankohan on arvioitu toimitusaika tilattavalla pelillä, 3-6kk?
Menee nimittäin aika pitkälle tuo uusien autojen saatavuus.
Hinnasto ja renkaanpotkimisautot ei liene mitenkään yhteydessä ensimmäisiin tilauksiin ja toimituksiin.
Hinnasto ja renkaanpotkiminen ei sitten vissiin ole myöskään missään yhteydessä saabin tilaamiseen...
Mutta toisaalta, mitäpä sitä taxi-yrittäjä hinnoista välittää, normaali tallaajaan verrattuna kun ei tarvitse tuo veroa autosta suorittaa, jolloin hinta taitaa olla melko yhdentekevä asia?
ihottuma kirjoitti:Mutta toisaalta, mitäpä sitä taxi-yrittäjä hinnoista välittää, normaali tallaajaan verrattuna kun ei tarvitse tuo veroa autosta suorittaa, jolloin hinta taitaa olla melko yhdentekevä asia?
Koskas taxiyrittäjä on saanut auton ilman veroja?
Tämä taas osoittaa sen että puhutaan asioista joista ei mitään tiedetä. Tosin taksiyrittäjät eivät liene sankoin joukoin saabia jonottamassa.
Tarkoitin juuri tuota edellistä, joka väitti että ilman veroja saa. Invataksi saa verottomana, tavan taksi ei. Mutta tämä on yksi niistä legendoista, joita on vähän turha ruveta oikomaan, kun ei se mene perille kuitenkaan....
Uuden Saab 9-5:n hinnasto ja varustetasot tulevat Saabin kotisivulle näkyville Kesäkuun toisella viikolla ja koeajamaan sitä pääsee heinäkuussa täällä Suomessa.
Viivästyminen on johtunut maahantuojan vaihtumisesta, joten he pahoittelevat tätä pitkää odottelemista.
Tiedoksi saaneena
Tämä ilmeisesti tarkoittanee sitä, että varsinaiset ensimmäiset autot saa liikkeestä vasta loppusyksystä?
Kauankohan on arvioitu toimitusaika tilattavalla pelillä, 3-6kk?
Menee nimittäin aika pitkälle tuo uusien autojen saatavuus.
Hinnasto ja renkaanpotkimisautot ei liene mitenkään yhteydessä ensimmäisiin tilauksiin ja toimituksiin.
Eli onko tapana siis ostaa auto vaikka hinnasta(hinnastosta) ei ole tietoa? Minä ainakin ensin sovin hinnat ja sitten vasta teen kaupat....
Huomasin eilen, että joku kauppasi Huuto.netissä suomenkielistä paksua esitettä NG9-5:sta. Joko sitä saisi esim. Oulun Aineelta? Tai voiko ladata jostain pdf:nä (suomenkielisen)?
Ja tuossahan J-Å linjaa mukavasti mihin kategoriaan uusi 9-5 menee. Kun siitä(kin) täällä on taitettu peistä suuntaan jos toiseenkin.
Ja laiskoille toisella kotimaisella:
Jan Åke@DI kirjoitti:"Vår referens är Audi A6. Vi menar att vår bil mer än väl matchar A6", säger Jan Åke Jonsson till DI.
Mun mielestä ihan oikein. Mitä jää tuossa kokoluokassa A6, S80 ja 5-sarjasegmentin alle? Siellähän taitaa lymytä mondeot, passatit, avensikset, s60:set, Lagunat ja C5:set. Mielummin haluan nähdä Saabin kamppailevan ensiksimainittujen kanssa kuin jäljempien. Mun mielestä vanha ysiviis oli tavallaan noiden luokkien välissä, mutta kuitenkin reilusti lähempänä premiumeja. Monella osa-alueella ominaisuuksiltaan parempikin.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Kopioin tuosta spykerin konkurssiketjusta kirjoitukseni tänne, koska tänne se kuuluu paremmin.
Vertailin aakutosta ja vitossarjalaista.
Aika paha kyllä kommentoida tuota kauppalehden juttua, koska siinä tosiaan ei tarkemmin ole ilmoitettu mitä malleja siinä on verrattu keskenään.
A6 jää halvemmaksi? Siis kaikki mallit vai? En tajua.
Ja USA:ssa samoihin kuin Lexus ja Infiniti? Onko se kallista siellä?
Usa:ssa kalliimpi kuin 528? Jaa mitkä versiot? Onko se 1.6T kalliimpi 528? Häh? En usko. Sen uskon kyllä että Aero on kalliimpi.
Suomessa Bimmeriä saa nelivetona 525(218hp) ja 530(272hp) malleihin. Siis bensaversiosta nyt kyse. Noiden hinta on manuallina n. 63k€ ja 71k€, automaatti about 3k€ päälle. Mikäli haluaa lähemmäs Aeron tehoja, on valittava 540, jonka hinta on jo n. 84k€ manuaalina. Se on jo 6 tuusaa kalliimpi kuin neliveto Aero, mutta on siinä jo 6 heppaa enemmän tehoa, eli 306hp. Mutta nelivetoa siitä ei saa. Tosin se on jo V8.
Aika vaikeaa tämä vertailu, kun täysin vastaavaa ei löydy. Esimerkiksi nuo Bemarit eivät sisällä xenonvaloja eikä sähkösäätöisiä penkkejä (joku säätö on sähköllä, mutta ei kaikki). Muut varusteet siitä oikeastaan löytyykin. Lisähintaa pyydetään verhoiluista, vanteista, väreistä ym. perusseteistä. Mutta vakiovarustelu on kyllä kieltämättä kattava.
Audi A6 3.0 quattro automaattina (manuaalin hintaa ei ilmoitettu) n.74k€. Tehoja 290hp.
Sen sijaan halvin manuaali quattro on 2.8L V6 jokaisen 190Hp:n kanssa Eli ei liikaa tehoja. Hinta on sitten 55t€. Eli muistaakseni samoissa kun 9-5 2.0T awd ja tehoja siinä kuitenkin yli 200. Muistanko aivan väärin tuon Saabin?
Audissa ei vakkari ole vakiona (!?!?!), eikä keskikyynernoja, sähköpenkit, isofixit saati xenonit. Näiden uskoisin olevan Saabissa jo perusmallista lähtien. No sähköpenkit saattavat olla lisävarusteena...
Ainakin näin viiden minuutin työn jälkeen en osaa suoriltakäsin tuomita Saabia ylikalliiksi ja kohtuuttoman hintaiseksi ominaisuuksiensa puolesta. Mutta kun kerran malli paranee, suurenee nykyaikaistuu ja tehostuu, on mielestäni perusteltua nostaa hintaa.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Eihän Saabistin tarvitse verrata mitään heppoja tai hintoja, kun tärkein asia puuttuu. Audia A6 tai Bimmerit eivät tunnu läheskään yhtä paljon (siis ei yhtään) Saabilta kuin mitä NG9-5 tuntuu.
Jos samalla rahalla saat ostaa 9-5:n tai 300 saksalaista ravihevosta, niin kumman ottaisit; totta helvetissä Saabin
Pekko_Å kirjoitti:
Suomessa Bimmeriä saa nelivetona 525(218hp) ja 530(272hp) malleihin. Siis bensaversiosta nyt kyse. Noiden hinta on manuallina n. 63k€ ja 71k€, automaatti about 3k€ päälle. Mikäli haluaa lähemmäs Aeron tehoja, on valittava 540, jonka hinta on jo n. 84k€ manuaalina. Se on jo 6 tuusaa kalliimpi kuin neliveto Aero, mutta on siinä jo 6 heppaa enemmän tehoa, eli 306hp. Mutta nelivetoa siitä ei saa. Tosin se on jo V8.
Otetaan nyt reiluuden nimissä kuitenkin se uusi 5-sarjalainen, jossa bensamoottorivaihtoehdot ovat rivikuutoset 523i (204hv), 528i (258hv) ja 535i (306hv), sekä V8 550i (407hv). Nelivedon saatavuudesta en tiedä.
#3892
9-3 SS Aero '04 "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
tulee liian kallis tuosta autosta että sitä alkaisi enempi näkyä suomen teillä, mutta sehän on hyvä asia. Eipähän jokaisella ole samanlaista autoa ja kenties saa luksusauto statuken. Jos vielä arvo putoaa samalla tavalla kuin edellisissä, niin me muutkin päästään noilla ajelemaan 10-15 vuoden päästä.
Pekko_Å kirjoitti:Vertailin aakutosta ja vitossarjalaista.
Aika paha kyllä kommentoida tuota kauppalehden juttua, koska siinä tosiaan ei tarkemmin ole ilmoitettu mitä malleja siinä on verrattu keskenään.
A6 jää halvemmaksi? Siis kaikki mallit vai? En tajua.
Kannattaisi ehkä lukea se DIn artikkeli. Tosin joka maassa pitää vertailu tehdä erikseen, jos sellaista haluaa tehdä. Autojen 1:1 -vertailu on täysin mahdotonta ja osittain turhaakin, koska jokainen saa haluamansa auton voittajaksi. Valitaan vaikka ehdottomaksi kriteeriksi Torsen-neliveto, niin valinnanvara kapenee heti. Tai vaikka virtalukon paikka. Autojen lisävarusteet vaihtelevat maasta toiseen ja samassa maassakin maahantuojan kampanjasta toiseen, joten jokainen vertailu sisältää niin monta "makuasiaa", että voittaja on selvä ennen kuin vertailu edes alkaa.
Oma pointti oli tuossa se, että tässä ketjussa on aiemmin vertailtu 9-5:sta 700-sarjan bimmeriin tai isoihin mersuihin. Nyt J-Å määritti kategorian melko yksiselitteisesti, joten siitä väännöstä päästiin.
Pekko_Å kirjoitti:Offtopic: Miten Audin 2.8L kone voi antaa vain 190 HP? Onko se jostain -90 luvulta?
Olisikohan johonkin markkinaan tehty softaversio, vähän niinkuin vollellakin? Samasta koneesta on kuitenkin otettu 220hv käytännössä samoilla CO2-päästöillä. Eiköhän tuon saa softalla korjattua vaikka vapari onkin.