Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Ruotsalainen Teknikens värld on testannut Saab 9-5 sportcombin esisarjaan kuuluvan auton tästä Mathias Björkmanin (bilpriser.se) tekemästä testistä voit lukea täältä: http://bit.ly/i4a87D (ruotsiksi, valitan)
EDIT: lisäys lisää samasta asiasta di:n tekemänä: http://di.se/Default.aspx?pid=226891__A ... anguage=sv
EDIT: lisäys lisää samasta asiasta di:n tekemänä: http://di.se/Default.aspx?pid=226891__A ... anguage=sv
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Myös tjanstebilsfakta.se löytyy koeajoraportti uudesta SC:stä
9-5 W 2.0T -01, 9-5 AeroW -08
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Aika varovaisia mietteitä vielä itse ominaisuuksista, eikä BMW:n laatutasoon päästä uusitullakaan sisustuksella.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Onkos Yleisesi Hyväksyttyjen medioiden ylistämän Audin laatutaso sitten jotenkin oleellisesti Bemaria huonompi, kun siihen Saab (ja Volvokin) tuon DI:n artikkelin mukaan pystyy vastaamaan? Yleensä kun se mantra tuntuu olevan, että "sisustuksen laatu ei yllä Audin, Mersun ja BMW:n tasolle" tms...Teme100 kirjoitti:Aika varovaisia mietteitä vielä itse ominaisuuksista, eikä BMW:n laatutasoon päästä uusitullakaan sisustuksella.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kiva olisi saada myös joku kriteeristö tuolle sisustuksen laadulle, siis ihan semmoinen mitattava, niin jäisi ne autojuurnalistien mutu-fiilikset vähän vähemmälle. No, sitä odotellessa pitää vaan hyväksyä, että paras sisustuksen laatu on Bemarissa ja sillä hyvä. Eli siis käytännössä BMW-sisustus määrää indeksin, ja kaikki poikkeamat tästä "indeksistä" tulkitaan BMW:tä huonommaksi sisustan laatuvaikutelmaksi, oli poikkeama mihin suuntaan hyvänsä
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Onneksi Saabin sisustus on kelvollinen Saabiin!
Eikä tästä kelvottomastakaan ole tullut tikkuja edes "sinne". ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Moi luitkohan nyt koko stoorin siis tämän: men jag vågar inte riktigt uttala mig om uppdateringen med tanke på att det var förseriebilar vi körde. Utan att vara någon provkörningsexpert så vill jag säga att den står sig bra mot konkurrenterna Eli: Mutta en uskalla oikein puhua tästä päivityksestä ajatellen sitä, että nämä olivat esisarja-autoja joilla ajoimme. Ilman, että olisin joku testiajon expertti haluan sanoa vain, että se pärjää hyvin kilpailijoiden kanssa, tässä yhteydessä mainittiin nämä: BMW 5-serie Touring och Volvo V70.Teme100 kirjoitti:Aika varovaisia mietteitä vielä itse ominaisuuksista, eikä BMW:n laatutasoon päästä uusitullakaan sisustuksella.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Tuossa tulisi kyllä sohaistua sellaiseen muurahaiskekoon että...V.J.S kirjoitti:Onkos Yleisesi Hyväksyttyjen medioiden ylistämän Audin laatutaso sitten jotenkin oleellisesti Bemaria huonompi, kun siihen Saab (ja Volvokin) tuon DI:n artikkelin mukaan pystyy vastaamaan? Yleensä kun se mantra tuntuu olevan, että "sisustuksen laatu ei yllä Audin, Mersun ja BMW:n tasolle" tms...Teme100 kirjoitti:Aika varovaisia mietteitä vielä itse ominaisuuksista, eikä BMW:n laatutasoon päästä uusitullakaan sisustuksella.Hitsi se on kyllä jännä asia tuo sisustan laatuvaikutelma, jokaisella tuntuu olevan siitä omat mielipiteensä.
Kiva olisi saada myös joku kriteeristö tuolle sisustuksen laadulle, siis ihan semmoinen mitattava, niin jäisi ne autojuurnalistien mutu-fiilikset vähän vähemmälle. No, sitä odotellessa pitää vaan hyväksyä, että paras sisustuksen laatu on Bemarissa ja sillä hyvä. Eli siis käytännössä BMW-sisustus määrää indeksin, ja kaikki poikkeamat tästä "indeksistä" tulkitaan BMW:tä huonommaksi sisustan laatuvaikutelmaksi, oli poikkeama mihin suuntaan hyvänsä
Jos ajatellaan vaikka nykyisen kolmos-bemarin kojelautaa. No ei nyt ehkä Lada mutta jo Fiat pystyy tekemään noin mitättömän näköisen palasen laatumuovista. Indeksissä pitäisi siten olla muotoilu vaikka siten että Bentley on skaalan toisessa päässä ja BMW 300 toisessa
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
DI:n jutussa mainittiin, että laatu ei kestä vielä(kään) vertailua BMW:n kanssa.core2 kirjoitti: Moi luitkohan nyt koko stoorin siis tämän: men jag vågar inte riktigt uttala mig om uppdateringen med tanke på att det var förseriebilar vi körde. Utan att vara någon provkörningsexpert så vill jag säga att den står sig bra mot konkurrenterna Eli: Mutta en uskalla oikein puhua tästä päivityksestä ajatellen sitä, että nämä olivat esisarja-autoja joilla ajoimme. Ilman, että olisin joku testiajon expertti haluan sanoa vain, että se pärjää hyvin kilpailijoiden kanssa, tässä yhteydessä mainittiin nämä: BMW 5-serie Touring och Volvo V70.
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Tuohon "Laatuun" siitä voisi tehdä pienen maininnan tähän. Tänään tämä tuntuu naurettavalta, mutta ei silloin joskus!
Tosin en tiedä miten tämän asianlaita on tänään, mutta ennen kuin GM tuli mukaan kuvioihin niin Nyköpingissä oli duunissa 3-4 lentokenttä tarkkailijaa, vakoilijaa joilla oli työsarkana, lentää ympäri maailmaa, eri lentokentille katselemaan ja kuvaamaan autojen maalipintoja sekä mittaamaan värin syvyys tai paksuus jos mieluummin niin haluatte, mutta syvyys on sen oikea nimitys. Kolme automerkkiä oli tapetilla melkein jatkuvasti, Toyota, BMW ja Mercedes.
Nämä kaverit kuuluivat after marketin sektoriin saabilla, heillä oli melkein kuin seisova kuukausilippu, eri lentoyhtiöihin.
Tätä tietoa joka näin saatiin arvostettiin aivan älyttömän korkealle!
Tosin en tiedä miten tämän asianlaita on tänään, mutta ennen kuin GM tuli mukaan kuvioihin niin Nyköpingissä oli duunissa 3-4 lentokenttä tarkkailijaa, vakoilijaa joilla oli työsarkana, lentää ympäri maailmaa, eri lentokentille katselemaan ja kuvaamaan autojen maalipintoja sekä mittaamaan värin syvyys tai paksuus jos mieluummin niin haluatte, mutta syvyys on sen oikea nimitys. Kolme automerkkiä oli tapetilla melkein jatkuvasti, Toyota, BMW ja Mercedes.
Nämä kaverit kuuluivat after marketin sektoriin saabilla, heillä oli melkein kuin seisova kuukausilippu, eri lentoyhtiöihin.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Tätä tietoa joka näin saatiin arvostettiin aivan älyttömän korkealle!
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
"Teme100" hei herää jo, vieläkään sen voin hyväksyä, mutta en tätä vielä, di on yksi paskalehti joka jatkuvasti saa perua kirjoituksiaan.Teme100 kirjoitti: DI:n jutussa mainittiin, että laatu ei kestä vielä(kään) vertailua BMW:n kanssa.
Ja sikstoiseks testaaja on sama kummankin lehden kirjoituksessa eli Mathias Björkman, ja sinä luet vain di:n koska se sopii paremmin sinun näkemykseesi asiassa?
Kuinka voi joku verrata esisarja-autoa johonkin valmiiseen vastaavaan, kysymys on suunnattu sinulle.
Terveisin saabin eläkeläinen, jolla vieläkin kontakti saabin jengiin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Älä nyt "pappa" hermostu
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
DI:n juttu perustuu Mikael Lindströmin artikkeliin, joka on julkaistu Tjänstebilsfakta.se:n sivuilla. Jutut eivät siis perustu saman toimittajan koeajoraporttiin kuten väität. Ehkäpä sinun kannattaisi lukea ensin artikkelit läpi, ennen kuin pasteat niitä tänne. Sillä tavalla säästyisin toistuvalta korjaamisen vaivalta
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Viimeksi muokannut Risto, Ke Helmi 23, 2011 16:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Otahan nyt vielä ja vilkaise uudestaan kuka tämä testikuski oli? Hänen nimensä on vieläkin Mathias Björkman ja hän on "Bilpriser.sen" tekninen johtaja ja oli se henkilö joka saab combilla ajoi jota ei voi kutsua miksikään testiksi. Se. että di'lle kirjoitti Micke Lindström ja teknikens värld'in kirjoittaja oli Mattias Rabe oli ajaja silti Mathias.Teme100 kirjoitti:![]()
Älä nyt "pappa" hermostu![]()
DI:n juttu perustuu Mikael Lindströmin artikkeliin, joka on julkaistu Tjänstebilsfakta.se:n sivuilla. Jutut eivät siis perustu saman toimittajan koeajoraporttiin kuten väität. Ehkäpä sinun kannattaisi lukea ensin artikkelit läpi, ennen kuin pasteat niitä tänne. Sillä tavalla säästyisin toistuvalta korjaamisen vaivalta
Samassa tilaisuudessa Magnus Hansson saabilta antoi haastattelun useammalle lehdelle. Mutta myöskin näille kahdelle.
Otahan ja lue di:n koko kirjoitus täältä niin huomaat ettei siinä ole henkilö kertomassa joka sen ajon suoritti.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Tämä on toteamus joka on tosiasia. On vain hemmetin vaikea tajuta tämä natina, esimerkiksi juuri tästä combista ja sen laadusta ite olen sen nähnyt luonnossa, mutta sekin oli esisarja-auto, enkä edes nähnyt sitä sisältä. Ulkopuolen laatu oli kuitenkin tiptop.Risto kirjoitti:Laatuvaikutelma on aivan eri asia kuin laatu.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Olen kuullut huhuja, ettei google translatorin käännöksen laatu ihan ole luokkansa parhaimman tasolla. Ei vaiskaan...
Melko positiiviseen sävyyn kirjoitettuja juttuja nuo mielestäni olivat. Nyt tarvittaisiin enää se kutosdiesel, olkoon vaikka VM Motorilta, Ranskasta tai mistä hyvänsä. Moottorivalikoima on dieselien osalta edelleen melko valju kilpailijoihin nähden. Positiivista on tulevien 136 ja 160hp dieseleiden alle 120g CO2 päästöt, laskenee auton hintaa Suomessakin merkittävästi.
Jos ollaan kaikki rehellisiä: Saabin ja Volvon laatuvaikutelma on aina ollut parhaita saksalaisia kilpailijoita jäljessä. Molemmat pyrkivät pysymään tässä suhteessa riittävän lähellä edellisiä, sekä differoimaan tuotteensa muin keinoin. Kumpikin ruotsalaisista on korostanut turvallisuutta, Saabin kohdalla myös tietty individualismi näkyy, erityisesti Pohjois-Amerikassa. Siellähän Saab onkin perinteiseltä maineeltaan korkeasti koulutettujen, "hammaslääkärien ja professorien auto".
Onko kukaan meistä valinnut Saabia perusteenaan laatuvaikutelma? Ainakin minulla ostopäätökset ovat syntyneet (ja tulevat syntymään) jostain ihan muusta. Auto on kuin vaatetus, kukin päättää itse miten haluaa pukeutua
Ratissa pitää tulla hyvä fiilis, ja ajaminen pitää olla jossain määrin innostavaa. Muutenhan ajaisimme kaikki toyotalla
Joka tapauksessa: Olemme varmaan yhtä mieltä siitä, että sekä Saab että BMW herättävät ajajassaan tunteita. On sitten ajajasta kiinni, kumpi tuntuu paremmalta.
Melko positiiviseen sävyyn kirjoitettuja juttuja nuo mielestäni olivat. Nyt tarvittaisiin enää se kutosdiesel, olkoon vaikka VM Motorilta, Ranskasta tai mistä hyvänsä. Moottorivalikoima on dieselien osalta edelleen melko valju kilpailijoihin nähden. Positiivista on tulevien 136 ja 160hp dieseleiden alle 120g CO2 päästöt, laskenee auton hintaa Suomessakin merkittävästi.
Jos ollaan kaikki rehellisiä: Saabin ja Volvon laatuvaikutelma on aina ollut parhaita saksalaisia kilpailijoita jäljessä. Molemmat pyrkivät pysymään tässä suhteessa riittävän lähellä edellisiä, sekä differoimaan tuotteensa muin keinoin. Kumpikin ruotsalaisista on korostanut turvallisuutta, Saabin kohdalla myös tietty individualismi näkyy, erityisesti Pohjois-Amerikassa. Siellähän Saab onkin perinteiseltä maineeltaan korkeasti koulutettujen, "hammaslääkärien ja professorien auto".
Onko kukaan meistä valinnut Saabia perusteenaan laatuvaikutelma? Ainakin minulla ostopäätökset ovat syntyneet (ja tulevat syntymään) jostain ihan muusta. Auto on kuin vaatetus, kukin päättää itse miten haluaa pukeutua
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Joka tapauksessa: Olemme varmaan yhtä mieltä siitä, että sekä Saab että BMW herättävät ajajassaan tunteita. On sitten ajajasta kiinni, kumpi tuntuu paremmalta.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021