Et oo sitten Superbissa ollut ? Saab häviää kuin akat tappelussa...SportySedan kirjoitti:
Jalkatilaa oli reippaasti, enemmän kuin olen hetkeen nähnyt missään autossa.
Koeajoja??
Re: Koeajoja??
Re: Koeajoja??
Saahan sitä polvitilaa vaikka fabiaan reilusti, mutta kuskin mukavuus saattaa kärsiä. Tai no kärsimys taitaa olla tietoinen valinta jos vag:n tuotoksen ostaa. Selkä tulee kipeäksi vaikka miten säätäis penkkiä...Komppaaja kirjoitti:Et oo sitten Superbissa ollut ? Saab häviää kuin akat tappelussa...SportySedan kirjoitti:
Jalkatilaa oli reippaasti, enemmän kuin olen hetkeen nähnyt missään autossa.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2850
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Koeajoja??
Kyse on autoista.Komppaaja kirjoitti:Et oo sitten Superbissa ollut ? Saab häviää kuin akat tappelussa...SportySedan kirjoitti:
Jalkatilaa oli reippaasti, enemmän kuin olen hetkeen nähnyt missään autossa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Koeajoja??
Ainoa vaihtoehto, että isompi kaveri mahtuu mukavasti taakse istumaan on helkkarin pitkät koivet ja tosi lyhyt selkä . Vaatimaton pääntila takana saattaa rajoittaa Saabin kiinnostusta edustus-/taksikäyttöönvaltteri kirjoitti:Hirschman kirjoitti: Takapenkin päätilan vähyyteen täytyy yhtyä ja meikäläiselle oli nuppi katossa (188cm). Kolautin myös pääni ovenkarmiin, vaikka yritin tätä foorumin kirjoitusten perusteella jopa varoa sitä. Onneksi takapenkki on jälkikasvun matkustuspaikka, joten ei vaikuta omaan ostopäätökseen, kun farkku saapuu markkinoille.
Tästä on hyvä jatkaa!
Tämä takapenkin pääntila homma on mielenkiintoinen asia, useimmille yli 180 cm pitkille on ollut ahdasta korkeussuunnassa mutta toisille ei
Ollaanko me suomalaiset niin erimittaisia pers.... ylöspäin vai onko toisilla liian paksut -lasit päässä.
Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro -06 nykyinen,ex-autot: 9-5 Hirsch Wagon -05, 9-3 Aero -01, 9000 CSE -94.
Perheessä olleet saabit:
9-5 2.3t -03, 9-5 2.0t -00, 9-3 2.0t -00, 9000i -88, 900i -84.
Perheessä olleet saabit:
9-5 2.3t -03, 9-5 2.0t -00, 9-3 2.0t -00, 9000i -88, 900i -84.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 13:48
Re: Koeajoja??
Terveiset Trollhättanista! Kävimme eilen tutustumassa uutukaiseen Analla, Aeron penkit mielestäni todella mukavat, Linearissa penkit mielestäni heikommat kuin edeltäjässä. Nämä kommentit siis ihan vain kuivatyyppejä, ajamaan emme lähteneet kiireellisen aikataulun takia. Auto on todella luonnossa hienompi kuin kuvissa. Mittaristo muuten mielestäni tyylikäs, mutta siivoamisen (pölyn keräämisen) kannalta "ritiläinen" mittaristo voi olla PITA.
Pääntilaa takana ovat monet moittineet ja minunkin oli hieman varottava sisään menemistä vaikka persjalkainen olenkin (175 cm). Farmari korjanne tuon ongelman.
Toinen esittelyautoista muuten herjasi vikaa rattilukossa-> ota yhteys huoltoon. Liekö sitten mitään vakavaa, mutta otti ainakin minun silmääni.
Trollhättanin katukuvassa näkyi ulkovalaistuksessa mukavasti lähes koko värikirjo uudesta ysifiitosesta, sen verran paljon niitä liikenteessä ja luovutushuollon pihassa oli. Vaalet, siniseen ja harmaaseen taittavat värit, olivat suosituimpia.
Vielä kun saavat farmarin valmiiksi ja kutosdieselin keulalle, niin vaimon buimurikin saattaa vaihtua jälleen oikeaan merkkiin.
OT: Saab-museo oli mieletön kokemus ensikertalaiselle, suosittelen. Tervehdin sisään mennessämme perinteiseen skudaa-tyyliin ja opaspoika tajusi heti vaihtaa suomen kieleen ja puhui sitä vieläpä hyvin. Oli erikoinen huomata kuinka "kuluneita" konseptiautot olivat. Kuvissahan ne kiiltävät kuin se kuuluisa elin, mutta läheltä katsottuna esim. penkit olivat lähes linttaanistuttuja ja maalipintakin "seitillä". No ovathan ne toki messuja runsaasti kiertäneet. Ne jotka museossa eivät ole vielä käyneet, niin kipikopi sinne, hieno paikka!
Pääntilaa takana ovat monet moittineet ja minunkin oli hieman varottava sisään menemistä vaikka persjalkainen olenkin (175 cm). Farmari korjanne tuon ongelman.
Toinen esittelyautoista muuten herjasi vikaa rattilukossa-> ota yhteys huoltoon. Liekö sitten mitään vakavaa, mutta otti ainakin minun silmääni.
Trollhättanin katukuvassa näkyi ulkovalaistuksessa mukavasti lähes koko värikirjo uudesta ysifiitosesta, sen verran paljon niitä liikenteessä ja luovutushuollon pihassa oli. Vaalet, siniseen ja harmaaseen taittavat värit, olivat suosituimpia.
Vielä kun saavat farmarin valmiiksi ja kutosdieselin keulalle, niin vaimon buimurikin saattaa vaihtua jälleen oikeaan merkkiin.
OT: Saab-museo oli mieletön kokemus ensikertalaiselle, suosittelen. Tervehdin sisään mennessämme perinteiseen skudaa-tyyliin ja opaspoika tajusi heti vaihtaa suomen kieleen ja puhui sitä vieläpä hyvin. Oli erikoinen huomata kuinka "kuluneita" konseptiautot olivat. Kuvissahan ne kiiltävät kuin se kuuluisa elin, mutta läheltä katsottuna esim. penkit olivat lähes linttaanistuttuja ja maalipintakin "seitillä". No ovathan ne toki messuja runsaasti kiertäneet. Ne jotka museossa eivät ole vielä käyneet, niin kipikopi sinne, hieno paikka!
Ei savua ilman voimaa..
Re: Koeajoja??
Vai oisko niin että kun automerkki ei ole mieluinen, niin se selkäkin "kipeytyy" ihan muuten vaan....en ole huomannut selän kipeytymistä, kilometrejä kuitenkin lähes 100 000 vuodessa.t.t.j kirjoitti: Saahan sitä polvitilaa vaikka fabiaan reilusti, mutta kuskin mukavuus saattaa kärsiä. Tai no kärsimys taitaa olla tietoinen valinta jos vag:n tuotoksen ostaa. Selkä tulee kipeäksi vaikka miten säätäis penkkiä...
Re: Koeajoja??
Ei! Toisille ihmisille jotkut penkit ei kerta kaikkiaan vaan sovi. Itse en voi istua 200 km esim. Nissanin tai monen VW:n penkeillä ilman BuranaaKomppaaja kirjoitti:
Vai oisko niin että kun automerkki ei ole mieluinen, niin se selkäkin "kipeytyy" ihan muuten vaan....en ole huomannut selän kipeytymistä, kilometrejä kuitenkin lähes 100 000 vuodessa.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: Koeajoja??
Mahtaakohan tuossa lopulta olla kovinkaan suurta eroa. Superbissa on "kardaanitunnelikin" niin massiivinen ettei ihan joka autosta löydy...Komppaaja kirjoitti:Et oo sitten Superbissa ollut ? Saab häviää kuin akat tappelussa...SportySedan kirjoitti:
Jalkatilaa oli reippaasti, enemmän kuin olen hetkeen nähnyt missään autossa.
Korkeudessakin on superbin eduksi huikeat 2.2cm.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Re: Koeajoja??
Juurikin noin. Saab on tähän mennessä ainut, jonka penkeissä ei ole mielestäni moitittavaa. Volvosta ei ole kokemusta, mutta niissäkin on kuulemma hyvät penkit. En tiedä onko tuo selän kipeytyminen jotenkin pituuteen liittyvä juttu, itse olen 190cm pitkä.Tannisto kirjoitti:Ei! Toisille ihmisille jotkut penkit ei kerta kaikkiaan vaan sovi. Itse en voi istua 200 km esim. Nissanin tai monen VW:n penkeillä ilman BuranaaKomppaaja kirjoitti:
Vai oisko niin että kun automerkki ei ole mieluinen, niin se selkäkin "kipeytyy" ihan muuten vaan....en ole huomannut selän kipeytymistä, kilometrejä kuitenkin lähes 100 000 vuodessa.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Koeajoja??
Tänä aamuna tuli renguttua Vectoria Lielahdessa, en tiedä oliko siellä kilvissä yhtään, mutta myymälässä 3 kpl.
185cm pituudella säädin etupenkin ja menin taakse: Jalkatilaa järkyttävän paljon enemmän kuin OG9-5:ssä, siis tuplasti SS9-3:een nähden. Pääntilaa en tutkinut, ei ottanut pää kiinni kattoon. Tavaratila on todella syvä, näin myös ilmeisesti lisävarusteena saatavan kiskoilla olevan "tavara-aidan", vaikutti kätevältä.
Uusi ratti vaikutti hyvältä, automaatin vaihtoläpsyt ratissa paremmat, kepin manuaalivaihdon suunta edelleen väärä.
Täytyy sanoa, että auto on todellinen harppaus eteenpäin. Saa nähdä sitten mikä se on ajossa, jos/kun joskus pääsee koeajolle..
MY11 mallit on kyllä mielenkiintoisempia, diesel+neliveto sekä värivalikoima paranee.
185cm pituudella säädin etupenkin ja menin taakse: Jalkatilaa järkyttävän paljon enemmän kuin OG9-5:ssä, siis tuplasti SS9-3:een nähden. Pääntilaa en tutkinut, ei ottanut pää kiinni kattoon. Tavaratila on todella syvä, näin myös ilmeisesti lisävarusteena saatavan kiskoilla olevan "tavara-aidan", vaikutti kätevältä.
Uusi ratti vaikutti hyvältä, automaatin vaihtoläpsyt ratissa paremmat, kepin manuaalivaihdon suunta edelleen väärä.
Täytyy sanoa, että auto on todellinen harppaus eteenpäin. Saa nähdä sitten mikä se on ajossa, jos/kun joskus pääsee koeajolle..
MY11 mallit on kyllä mielenkiintoisempia, diesel+neliveto sekä värivalikoima paranee.
Re: Koeajoja??
Penkeissä on tosiaan eroja runsaastikin. Minunkaan selälleni monet VAG-konsernin autojen penkeistä eivät ole sopineet, pehmustukset ovat liian kovia ja säädöillä penkistä ei siksi saa koskaan sopivaa. Esimerkiksi nykyinen A6 peruspenkillisenä on käsittämättömän huono auto tehdä matkaa. BMW:lläkin matkantekomukavuus vaatii ehdottomasti lisävarustepenkkejä, ainakin E9X- ja E6X-malleissa.
Citroëneissä tilanne on päin vastoin, pehmeää fylliä kyllä löytyy, jopa niin paljon, etteivät säädöt tuntuisi vaikuttavan asentoon mitenkään Eivät silti sovi minun selälleni, nahkaisina voisivat välttää.
OG 9-5:ssä sport-istuin oli kuin piukka hanska kropalle, perusistuimen reisituessa oli puutetta. Uutta en ole käynyt vielä katsomassa, tuossa naapurissa sellaista kun ei vielä ole näkynyt.
Se pitää myöstää, että Volvon "sport"-sohvat ovat vielä paremmat kuin yksikään muu kokeilemani autonpenkki.
NG 9-5:tta en tosiaan ole vielä ehtinyt koeistua/ajaa, mutta tilanne saisi olla sama kuin edeltäjissään ja Volvossa: Pitkien matkojen ajo ei vaadi niitä kuuden tonnin Comfort tms. istuimia, vaan peruspenkki on valmiiksi hyvä.
Tämän luokan autoja ei muuten varmasti käytetä takapenkillä istuvan omistajan edustusautoina, joten takapenkin pääntila on osittain sivuseikka. Suurin takapenkillä matkustava ryhmä lienee omistajan mukulat. Mikäli omistaja istuu takapenkillä, hypätään luokkaa isompiin vehkeisiin, joissa Saabilla ei ole mallia edes tarjolla.
Citroëneissä tilanne on päin vastoin, pehmeää fylliä kyllä löytyy, jopa niin paljon, etteivät säädöt tuntuisi vaikuttavan asentoon mitenkään Eivät silti sovi minun selälleni, nahkaisina voisivat välttää.
OG 9-5:ssä sport-istuin oli kuin piukka hanska kropalle, perusistuimen reisituessa oli puutetta. Uutta en ole käynyt vielä katsomassa, tuossa naapurissa sellaista kun ei vielä ole näkynyt.
Se pitää myöstää, että Volvon "sport"-sohvat ovat vielä paremmat kuin yksikään muu kokeilemani autonpenkki.
NG 9-5:tta en tosiaan ole vielä ehtinyt koeistua/ajaa, mutta tilanne saisi olla sama kuin edeltäjissään ja Volvossa: Pitkien matkojen ajo ei vaadi niitä kuuden tonnin Comfort tms. istuimia, vaan peruspenkki on valmiiksi hyvä.
Tämän luokan autoja ei muuten varmasti käytetä takapenkillä istuvan omistajan edustusautoina, joten takapenkin pääntila on osittain sivuseikka. Suurin takapenkillä matkustava ryhmä lienee omistajan mukulat. Mikäli omistaja istuu takapenkillä, hypätään luokkaa isompiin vehkeisiin, joissa Saabilla ei ole mallia edes tarjolla.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Koeajoja??
No sh*t sherlock....
Alkaa oikeasti ottamaan pattiin tommoiset tyhmät kommentit. Parin vuoden tauon pidin täältä foorumilta ja nyt kun alkanut lukemaan uudestaan niin foorumin taso on kyllä romahtanut.
Täällä kirjoittelee enää herrat näsä ja viisas...
Mietipä hetki herra 9-5T mitä lisää toi sun kommenttis tuo tähän keskusteluun.
Lopettakaa jo se pilkunnussinta tai pistäkää oma pilkunnussinta tredi pystyyn. Leppäkerttu kuolee kohta kun sitä kokoajan raiskataan!
-Tommi
Alkaa oikeasti ottamaan pattiin tommoiset tyhmät kommentit. Parin vuoden tauon pidin täältä foorumilta ja nyt kun alkanut lukemaan uudestaan niin foorumin taso on kyllä romahtanut.
Täällä kirjoittelee enää herrat näsä ja viisas...
Mietipä hetki herra 9-5T mitä lisää toi sun kommenttis tuo tähän keskusteluun.
Lopettakaa jo se pilkunnussinta tai pistäkää oma pilkunnussinta tredi pystyyn. Leppäkerttu kuolee kohta kun sitä kokoajan raiskataan!
-Tommi
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Koeajoja??
Kävinpä minäkin ottamassa ns. kylmät tyypit uuden 9-5:lla. Jyväskylän Laakkoselle oli saatu kolme uutta Saabia. Hallista löytyi tumman harmaa (lienee carbon grey) Linear ja fjord blue Vector. Lisäksi pihalla seisoi hopean värinen versio. Kaikki olivat TiD4-moottorilla ja automaattivaihteistolla varustettuja.
Kuskin paikalla vaikutti ihan hyvältä ja kotoisalta. Mittareista en osaa sanoa mitään, kun autoihin ei saanut virtoja päälle. Takapenkille mennessä on tosiaan varottava lyömästä päätään oven karmiin ja itselläni ainakin oli pää katossa takapenkillä. Jalkatilat takana ovat selvästi paremmat kuin vanhassa versiossa. Sedan on varsin tyylikkään näköinen, mutta itse ainakin jään odottamaan Wagonia.
Ensi viikolla pitäisi olla sinisessä vectorissa kilvet, joten palataan asiaan testiajon jälkeen... Täytyy toivoa, että saavat jossain vaiheessa myös bensakoneella (Turbo4) varustetun version testattavaksi.
Eski
Kuskin paikalla vaikutti ihan hyvältä ja kotoisalta. Mittareista en osaa sanoa mitään, kun autoihin ei saanut virtoja päälle. Takapenkille mennessä on tosiaan varottava lyömästä päätään oven karmiin ja itselläni ainakin oli pää katossa takapenkillä. Jalkatilat takana ovat selvästi paremmat kuin vanhassa versiossa. Sedan on varsin tyylikkään näköinen, mutta itse ainakin jään odottamaan Wagonia.
Ensi viikolla pitäisi olla sinisessä vectorissa kilvet, joten palataan asiaan testiajon jälkeen... Täytyy toivoa, että saavat jossain vaiheessa myös bensakoneella (Turbo4) varustetun version testattavaksi.
Eski
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Koeajoja??
Olet tapasi mukaisesti ymmärtänyt taas tahallaan väärin ja päättänyt heittää nokkelan kommentin. Kun siihen puututaan, on se mielestäsi turhasta asiasta ruikuttamista. Fantastista!9-5T kirjoitti: Ihme ruikutusta selvästä asiasta.
Tämä on koeajo juttu ja tällä hetkellä farmaria ei ole koeajettavissa, täällä ei minun lisäkseni liene montaa jotka olisi edes sen nähneet luonnossa.
Jos sedanin pääntila on pieni tulee se sellaisena pysymään vaikka farmari myöhemmin tuleekin todennäköisesti reilulla pääntilalla.
Nyt, mielellään siellä turhat lässytykset topikissa (<-- tuo pyyntöni muuten EI tarkoita sitä, että haluaisin moderaattoriksi. Se on vain pyyntö jota voit noudattaa tai olla noudattamatta, se on täysin oma ratkaisusi, eikä tätä pyyntöä enään erikseen tarvitse käsitellä millään tavalla, missään muodossa, millään foorumilla tai kommunikointimenetelmällä), ole niin hyvä ja osoita se posti, jossa selvästi sanotaan, että sedanin pääntilat kasvaa farmarin esittelyn myötä. Siis niin selvästi, että siinä normaalilla ajattelukyvyllä oleva ihminen jää siihen luuloon, että farmarin esittelyn jälkeen sedaninkin pääntila maagisesti kasvaisi.
Se, että täällä kirjoitetaan sedanin pääntilan olevan pieni ja sanotaan, että jäädään odottamaan farmaria, EI tarkoita sitä, että sedanin pääntila kasvaa farmarin esittelyn myötä. Tämän täällä onkin kaikki muut jo ymmärtäneet, paitsi ilmeisesti osa uusikaupunkilaisista, joilla ajoittain tuntuu olevan ihan omat käsityksensä lauseiden merkityksistä.
P.S: Olen itsekin nähnyt NG9-5 farmarin, ajoi vastaan sappifestareiden aikaan Trollhättanissa. Siinä oli tosin naamiointi päällä, eli ei ollu core2:n kotona (tai studiolla) käynyt naamioimaton yksilö. Lienee ollut matkalla ostamaan festivaalilippuja tre älgar kaffelan takapihalta ? Olen siis tämän NG9-5 farmarin bongaamisen suhteen vähintään yhtä kova jätkä kuin sinäkin, joten siihen on turha vedota.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Koeajoja??
Takapääntila on uhrattu linjakkaalle ulkomuodolle. Ehdottomasti kannatettava asia. Näiden autojen ostaja/omistaja ei istu takana. Voi olla ettei istu edes kokeillessaan autoa ennen ostopäätöstä. En varmaan olisi istunut itsekään tänään ellei asiasta olisi niin paljoa jauhettu. Aivan tuontaivaallinen asia.
Verrokkina Skoda Superb on kuin vanha englantilainen taksi, takamatkustamo on aivan luonnoton "kyhmy" auton selässä.
Autoa katsotaan ulkoapäin kaupassa ja koeajolla ratin takaa. Muistilistalla voi olla, että pitää olla neljä ovea, notta lapsille ei tarvitse käännellä penkin selkänojaa. Jos ei ole muistilistalla niin voi olla että kotiin tulee vaikka Audin A5
Verrokkina Skoda Superb on kuin vanha englantilainen taksi, takamatkustamo on aivan luonnoton "kyhmy" auton selässä.
Autoa katsotaan ulkoapäin kaupassa ja koeajolla ratin takaa. Muistilistalla voi olla, että pitää olla neljä ovea, notta lapsille ei tarvitse käännellä penkin selkänojaa. Jos ei ole muistilistalla niin voi olla että kotiin tulee vaikka Audin A5
9-3 SC 2.0T XWD A6 Vector -09
Menneisyydessä: 9-3 1.9 TiDS -08, 9-3 2.0t -02, 900i -86 ... ja jotain ajoneuvoja
Menneisyydessä: 9-3 1.9 TiDS -08, 9-3 2.0t -02, 900i -86 ... ja jotain ajoneuvoja