core2 kirjoitti:
Otahan nyt vielä ja vilkaise uudestaan kuka tämä testikuski oli? Hänen nimensä on vieläkin Mathias Björkman ja hän on "Bilpriser.sen" tekninen johtaja ja oli se henkilö joka saab combilla ajoi jota ei voi kutsua miksikään testiksi. Se. että di'lle kirjoitti Micke Lindström ja teknikens värld'in kirjoittaja oli Mattias Rabe oli ajaja silti Mathias.
Samassa tilaisuudessa Magnus Hansson saabilta antoi haastattelun useammalle lehdelle. Mutta myöskin näille kahdelle.
Otahan ja lue di:n koko kirjoitus
täältä niin huomaat ettei siinä ole henkilö kertomassa joka sen ajon suoritti.
Teknikens Världin jutussa mainitaan, että Saab kutsui joukon median edustajia tutustumaan uuteen SC-malliin ja yksi heistä oli Mathias Björkman ja he ovat haastatelleet häntä omassa jutussaan. Tjänsbilfakta taas kertoo toisen koeajajan mielipiteen, toimittaja Mikael Lidströmin joka kirjoittaa osan heidän koeajoartikkeleistaan. Kyseessä on eri henkilön mielipide, joka on Teknikens Världin jutun pohjana. Bilpriser.se:n edustaja Mathias Björkman oli yksi näistä kutsutuista, mutta ei ainoa.
En av dessa utvalda är Teknikens Världs partner bilpriser.se och lite längre ned i denna artikel frågar vi bilpriser.se:s vd, Mathias Björkman, vad han anser om nya Saab 9-5 SportCombi.
Luin tjänstebilsfakta.se:n jutun sekä ruotsiksi ja että googlen kääntäjän avulla englanniksi(ja pyysin vielä ystäväni, jonka äidinkieli on ruotsi, lukemaan jutun), jos vaikka missasin siitä jotain, mutta en siltikään löytänyt mainintaa Mathias Björkmanista koeajajana. Voit varmastikin osoittaa sen kohdan minulle suoralla lainauksella, jossa näin kerrotaan. Lopussa lukee ainoastaan "
Tested av Mikael Lindström".
DI.SE:n juttua ei ole kirjoittanut Mikael Lindström, vaan heidän toimittajansa(kuka se nyt onkaan) on referoinut sitä ja tehnyt sen perusteella oman uutisensa DI:lle. Tekstissä mainitaan Tjänstebilfakta.se:n juttu, jonka on kirjoittanut Mikael Lindström lähteenä.
"Sajten tjanstebilsfakta.se har fått köra en av de första 9-5 Sport Combi som byggts och skriver bland annat:"
Mitä tulee siihen, että toimittajat ovat verranneet esisarjan autoa muiden tuotantomalleihin, ja onko se oikein Saabia kohtaan, niin tämä ehkäpä valaisee asiaa:
"
Med gott självförtroende hade Saab också radat upp de bilar man ser som värsta konkurrenterna: Audi A6 Avant och Volvo V70. BMW 5-serie Touring är inte Saabs främsta måltavla, men får ändå vara med som måttstock. Som referensbil hade vi också en vanlig 9-5 sedan."
Eli jos Saab on osoittanut em. autot kilpakumppaneiksi vertailua varten, niin on todellakin oikein että vertailua suoritetaan. Jos näin ei olisi suotavaa tehdä, niin sitten asiaa ei olisi kannattanut tuoda esille.
Jos sinä ihmettelet tätä, niin silloin sinun kannattaa ottaa yhteyttä ystäviisi Saabilla(vaikkapa tähän toimitusjohtajaan, joka oli pääjohtaja tai pääjohtajaan joka ei ollut toimitusjohtaja mutta melkein salainen tuotekehitysjohtaja) ja valittaa heille. Sama juttu on DI:n uutisten kanssa. Jos et pidä niistä ja ne ovat mielestäsi vääriä, älä sitten pastea niitä eteenpäin.
Ihmettelen edelleenkin sitä, että kun menee mainitsemaan että esim. bmw tekee jotain paremmin tai vaikkapa lainaa jonkun toimittajan mielipidettä sisustuksen laadusta kuten edellä, niin osa porukasta saa kohtauksen "EI NOIN, EI SAA, PAHA PAHA!". Jos asiasta ei puhuta, sitä ei selvästikään ole. Klassinen duck&cover-reaktio.
Saab tekee monessa suhteessa ja monella osa-alueella maailman huippua olevia autoja, mutta ei kaikilla. Miksi ei saa haluta, että he kehittävät näitä heikkouksia ja parantavat ne samalle tasolle kuin parhaalla tai vieläkin paremmaksi. Miksi en saa haluta, että Saabista tulisi parempi? Miksi Saab ei saisi tulla parhaaksi?