Komppaaja kirjoitti:Mepis kirjoitti: Tuo värinäyttö on kyllä katseenvangitsija esittelykuvissa, mutta onko se oleellinen asia edes ohjaamon hyvyyden kannalta. Voisi olla ihan päinvastoin, mitä vähemmän näyttöjä sen parempi. Navin kirkas näyttö pimeällä ajettaessa on jopa turvallisuutta heikentävä, vaikka saahan sen sammutettuakin
Tuo on sitten jo sitä epätoivoa, kun puute koetetaankin väkisin kääntää plussaksi ! Mutta pointsit yrittämisestä kuitenkin.

Ihan oikeasti, vaihdossa A4 B8 -> 9-3 SC yksi monista selkeistä parannuksista oli, että pääsi eroon siitä helevetin jenkkijoulukuusimaisemasta silmien edessä. Radion näytön (se "iso" värinäyttö) sai onneksi pois päältä, mutta ajotieturia (mittariston keskellä) ei sitten saanut edes himmennettyä, eikä mittaristoakaan saanut kovinkaan himmeäksi valkoisine valoineen. Aika usein tuli pimeällä ajaessa heitettyä ensin cruise päälle ja peitettyä mittaristo hanskoilla ja pipolla. Joo, missaa varotusvalot, mutta näkeepähän ulos, jossa niitä vaaroja on todennäköisemmin kuin mittaristossa. Tähän muutokseen yhdistettynä 9-3:n Valot ja Night Panel ja ai että kun kelpaa ajaa pimeällä, siitä suorastaan nauttii. En yhtään ihmettele, että miksi tykkäsin ajaa sysipimeitä metsäteitä tonnarin kanssa, mutta kumpikaan audeista ei lähellekään samaa fiilistä antanut.
Eli joo, niin kauan kun on ilman jumalatonta lisämaksua valittavissa, niin mulle tasaisen vihreä ja reilusti himmennettävä värimaailma auton mittaristo- ja näyttövalaistukseen, kiitos. Ainakin, jos autolla on tarkoitus ajaa myös öisin.
9-5T kirjoitti:Höh miksi ostaisi muun merkkisen auton kun haluaa? Kyse ei ole Saab laseista, emme luule saabin olevan paras tjs. vaan haluamme omistaa ja saabeilla. Ihan sama vaikka halvemmalla saisi parempia autoja mutta ne ei ole saabeja.
Miksi käydä edes koeajolla muilla merkeillä jollei sellaisia yksinkertaisesti halua. Olen ajanut(saanut ajaa työkseni) monilla muillakin uusilla autoilla jotka on ihan hyviä mutta ne ei ole saabeja.
Ei tietenkään mikään pakko olekaan. Osa saabisteistakin kuitenkin tahtoo olla avarakatseisia ja katsella ympärilleen, ihan vain tietääkseen missä muu maailma kulkee. Kuten toisessa threadissa totesin, koeajaisin ihan mielelläni VAG:n 2-litraisen pumpparidieselin, jossa ei kuulemma ole ajamilleni pumppareille ominaista kyykkäystä alle 1500rpm kierroksilla - ihan vain teknisestä kiinnostuksesta. Osa meistä haluaa tietää "mikä se tämä on", "miten se tämä toimii" tai "kun tätä nyt on hypetetty, niin millainen lie livenä", vaikka tietää jo, ettei ko. tuotetta tule koskaan itselleen ostamaankaan. Ts. osa meistä on uteliaita

Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla