Koeajoja??
Re: Koeajoja??
Niinpä. TM alkoi tehdä valomittauksia joskus 90-luvun taitteessa (muistaakseni). Joskus -92 (tai lähimain) TM koeajoi OG900 cabrion ja päätti testata valot, koska satkun valoja ei oltu vielä aiemmin testattu. Tuloksena oli muistaakseni parhaat valot, mitä olivat siihen asti mitanneet. Mielestäni myös NG900 sai kehuvia kommentteja valoistaan -olisiko ollut lähivalojen kuvio tosin kärjestään vähän kapeampi, kuin OG:ssa. Samoin muistan, että vuonna -97 oli jälleen uudessa Saabissa parhaat valot, mitä koskaan oli testattu -koeajossa tuolloin tietysti 9-5. Taisi ulottua valokuvio kaukovaloilla johonkin lähemmäs 300 metriä. Ja omakohtaisen kokemuksena voin mainita kaverini kommentit, kun ajelimme viime talvena tupliksella joskus iltamyöhään. Kovasti kehui valoja, eikä kuulemma uudehkon Passatinsa valoja kehtaa verratakaan niihin.
p.s. edellämainitut TM-testit ovat muistikuvien varassa. Ehkäpä jollain on nämäkin lehdet hyvin arkistoituna, jolloin voipi asian tarkistaa.
p.s. edellämainitut TM-testit ovat muistikuvien varassa. Ehkäpä jollain on nämäkin lehdet hyvin arkistoituna, jolloin voipi asian tarkistaa.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
-
- "Turbo"
- Viestit: 214
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49
Re: Koeajoja??
Niin 'perinteiset' saranat ovat palanneet takaisin, eikä pelkästään Saabiin vaan ovat myös uudessa Mersu E:ssä, BMW 5-sarjassa ja monessa muussa.VKe kirjoitti:Joo, meidän komitean kommentit:VKe kirjoitti:No ny on minullakin sit NG koeajossa...
* takakontin kannen saranaratktaisu on vissiin 50-luvulta ?
*
Sinänsä nämä perinteiset saranat eivät mielestäni aiheuta mitään ongelmaa, ne menevät koteloon -> eivät murskaa tavaroita. Iso etu noihin poistuneisiin pumppuvirityksiin on siinä, että nämä perinteiset saranat antavat takaluukulle huomattavsti hienostuneemman ja mukavamman liikkeen avattaessa ja myös suljettaessa ne toimivat miellyttävämmin.
Re: Koeajoja??
Ei ainakaan viirusilmä og femmas ole hyvät valot,ja jos siinä on samat pitkät mitkä on näis xenon valois apupitkinä niin apua.Itsel kokemus myös 00vm femman halogeeneista ja ne oli loistavat varsinkin ne pitkät oli tosi hyvät.Toki oli kyl ns ++ polttimoilla ja belgian tuonti niin valot iskussa.Eikä nää viirun xenonit mitenkään huiput ole,hyvät kyllä.Marko A kirjoitti:Joo. Tarkoitin uusia.
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: Koeajoja??
Eikä noissa SS:n lähivaloissakaan ole kehumista, etenkin silloin kun jännite lampun kannalla on 11.8V.
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Re: Koeajoja??
Kylläpä sai valojuttuni virkeän keskustelun, etten sanoisi väittelyn aikaan!
Summa summarum: Kyllä se niin on, että Saabin valot ovat mielestäni läpi auton lyhyen historian aina kuuluneet hyviin tai erinomaisiin valoihin. Pilkkuja voi viilailla mielin määrin jos se asiaa parantaa.
Nyt lienen kuitenkin se henkilö, vielä hetken, joka on eniten täällä ajanut näillä uusilla valoilla. Nämä ovat erinomaiset valot. Käykää itse kokeilemassa!
Ei kuulu kyllä ihan aiheeeseen,mutta ihmettelen tässä samalla?
Kyllähän taksit tietysti paljon yössä ajavat, mutta olisi varmaan syytä kuitenkin näin julkisesti olla kehuskelematta noilla km-määrillä. Tai jos tuo työmäärä on jossakin pikkukaupungissa tuollainen kuin näissä jutuissa kerrotaan, niin onpa muuttunut melkoiseksi rahasammoksi!? Kuskejakin on varmaan jo leegio töissä?
Terveisin
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nyt lienen kuitenkin se henkilö, vielä hetken, joka on eniten täällä ajanut näillä uusilla valoilla. Nämä ovat erinomaiset valot. Käykää itse kokeilemassa!
Ei kuulu kyllä ihan aiheeeseen,mutta ihmettelen tässä samalla?
Kyllähän taksit tietysti paljon yössä ajavat, mutta olisi varmaan syytä kuitenkin näin julkisesti olla kehuskelematta noilla km-määrillä. Tai jos tuo työmäärä on jossakin pikkukaupungissa tuollainen kuin näissä jutuissa kerrotaan, niin onpa muuttunut melkoiseksi rahasammoksi!? Kuskejakin on varmaan jo leegio töissä?
Terveisin
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Koeajoja??
Aika jännä kun omasta mielestä matalakeulatonnarin valot ovat olleet oikeinkin hyvät. No ennemmin luotan omiin kokemuksiin kuin lehden testeihin.9-5T kirjoitti:Muistaakseni TM mittasi matalakeulan valot aika huonoiksi.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Koeajoja??
Minun nykykilometrini ovat kyllä sinun kilometreihisi minimaalisia, se siitä.
Kilometrilukemani ovat kertoneet omista pienistä kokemuksistani autojen ja nyt tämän pikkumustan ratissa.
Uskon kyllä, että viisaana taksiautoilijana ihan oikeasti ymmärsit asian oikein. En jatka enää tätä keskustelua aiheesta.
Muutenkin pikkumustan koeajojakso lienee nyt päättynyt, koska autohan on jo vanha,![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Terveisin
Kilometrilukemani ovat kertoneet omista pienistä kokemuksistani autojen ja nyt tämän pikkumustan ratissa.
Uskon kyllä, että viisaana taksiautoilijana ihan oikeasti ymmärsit asian oikein. En jatka enää tätä keskustelua aiheesta.
Muutenkin pikkumustan koeajojakso lienee nyt päättynyt, koska autohan on jo vanha,
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Terveisin
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Koeajoja??
Taksissa valoja pääsee kunnolla vertailemaan lähinnä kuljettajat, jotka ajavat monilla eri isännillä. Isäntänä voi rehellisesti sanoa, että mahdoton ruveta vertaamaan senhetkisiä uusia autoja keskenään, kun ei aja muilla kuin omallaan. Mutta en epäile hetkeäkään etteikö saabissa kunnon valot ole, tuskin siinä olisikaan ollut varaa tehdä ns. töppäystä.9-5T kirjoitti: Mitä salaista kilometreissä voisi olla, oli ne sitten tulleet työ tai yksityisajossa. Minä en perusta mielipidettäni valoista olemattomaan kokemukseen vaan vasta erillaiset kelit ja kilometrit kertoo totuuden onko valot hyvät. Esim. xenoneissa on ongelma manuaalisen korkeussäädön puute joka pilaa tehokkaat valot määrätyillä keleillä kuten sumu ja lumisade. Monista valoista tosin huomaa hetkessä niiden olevan surkeat.
Ps. on ne skeidassakin hyvät....
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Re: Koeajoja??
Sais olla xenoneis mahdollisuus säätää valoja halutessaan alaspäin.Mut toki mones nykyautos nuo säätyvät xenonit onneksi nopeuden ja kääntymistoiminnon kans paikkaa osan puutteista.
Re: Koeajoja??
Mitenkähän sitä ennen oikein tultiinkaan toimeen, kun ei voinut säätää ja sen jälkeen vähän ruuvimeisselillä ja jakarilla. Onneksi oli kuitenkin nuo V4-Saabit! ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Koeajoja??
...kuinka monessa yössä...???9-5T kirjoitti: kun ajaa yössä 1000km
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Koeajoja??
En tiedä saitko jo autoa ajaa kun 96: H4:set tulivat liikenteeseen, kun tuollaisen lausunnon päästät? 96:n H4-valojen aikaan sai todellakin parempia etsiä.9-5T kirjoitti:Niin huoja valoja ei lumisateen vuoksi tarvinnut säätää alemmas.ristos kirjoitti:Mitenkähän sitä ennen oikein tultiinkaan toimeen, kun ei voinut säätää ja sen jälkeen vähän ruuvimeisselillä ja jakarilla. Onneksi oli kuitenkin nuo V4-Saabit!
Uudessakaupungissa tieto tuntuu niin täydelliseltä asiassa kuin asiassa, ihailen tuota yletöntä itsevarmuutta-
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Koeajoja??
Muutaman kerran olen ajanut sellaisella autolla jossa oli hyvät valot9-5T kirjoitti:Meillä lienee erillaiset käsitykset hyvistä valoista tai erillaiset vaatimukset. Testeillä ei ole merkitystä vain valot ratkaisee.t.t.j kirjoitti:Aika jännä kun omasta mielestä matalakeulatonnarin valot ovat olleet oikeinkin hyvät. No ennemmin luotan omiin kokemuksiin kuin lehden testeihin.9-5T kirjoitti:Muistaakseni TM mittasi matalakeulan valot aika huonoiksi.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Toinen oli kokonais pituudeltaan yli 20m pitkä ja toinen oli kilpaauto.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Koeajoja??
Kummatkaan valot ei lienny katulaillisia.kalle37 kirjoitti:Muutaman kerran olen ajanut sellaisella autolla jossa oli hyvät valot![]()
Toinen oli kokonais pituudeltaan yli 20m pitkä ja toinen oli kilpaauto.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla