![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Koeajoja??
-
- "Turbo"
- Viestit: 243
- Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 17:22
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Koeajoja??
TM 19/2010 ilm. 20.10 koeajossa 9-5. Kehutaankohan valoja
ja muuta.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
9-5 kombi -02 2,3 man E85 TD04-15T-06 muutti varaosiksi Etelä- Pohjanmaalle.
9-5 kombi -09 Griffin Vector 2,3 man BP
9-5 kombi -09 Griffin Vector 2,3 man BP
Re: Koeajoja??
Sanoinkin että kuljettajat jotka ajavat monia eri autoja...ei kaikki aja. Ja itselleni riittää se töissä autolla ajo, siviilissä ajan erittäin vähän.9-5T kirjoitti: Nyt tuli ihme juttua mutta tietty savossa voi olla noin.
Minun kuskini ajaa vain 9-5:llä töissä ja siviilissä mutta minä ajan työkseni monia uusia autoja (ha, linja-auto ja rekka)
Re: Koeajoja??
Hitto kun meinaa vähän jänskättää. Kumpikohan ehtii muuten kynsiin ensin, lokakuun Tuulilasi vai tuo TM?VectorKombi9-5-02 kirjoitti:TM 19/2010 ilm. 20.10 koeajossa 9-5. Kehutaankohan valojaja muuta.
Toivottavasti auto saa suitsutusta - ansaitsisi sitä kyllä.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Re: Koeajoja??
joko olet päässyt koe ajolle itse? Minä en vieläkään ole edes nähnyt autoa!saab93f kirjoitti: Toivottavasti auto saa suitsutusta - ansaitsisi sitä kyllä.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Koeajoja??
Mikähän versio mahtaa olla TM:n koeajossa? Automaatilla ei ainakaan kulutuksesta kehuja heru, kuten OG9-5 koeajossa manuaalina aikanaan.
Parilla tullut ajeltua, pikku lenkki Turbo4 220hp AT vector, drivesensellä, HUDilla yms. todella mahtava auto.
Pidempi lenkki ja pimeässäkin TiD4 At vector. Alusta oli huonompi kuin drive sensellä, ihan OK kuitenkin, pienissä nopeuksissa dieselin ääni kuuluu liian selvästi. Auringon paisteessa kojelaudan muovit ei näytä kovin premiumilta, mut ihan OK. Xenonit oli tosi hyvät ainakin poutakelillä, pitkät päällä oli kuin ois päivällä ajanut. Kulutus oli aika kova. maantiepainotteisessa sekaajossa ei oikein alle 7l päässyt. Peräkontin käytettävyys ei ehkä ole paras mahdollinen. Autosta jäi positiivinen kuva vaikka tässä nyt näitä vähän negatiivisia asioita on liikaakin lueteltu. Odotukset oli tietty kovat kun 9000 ja 9-5 tullessaan on ollut luokkansa huippuautoja.
Onhan tuo huima edistysaskel OG9-5:sta vaikka joitain asioita olisi voinut tehdä vieläkin paremmin varsinkin kun hinta ei ole mikään halba, vaikka alle 500 ja E:n jääkin.
Alustapuolella tuntuisi rahalla saavan aika paljon parannusta, mutta paljon tarvii lisää rahaakin.
Eiköhän tuosta OG9-5 seuraaja jossain vaiheessa saada.
Parilla tullut ajeltua, pikku lenkki Turbo4 220hp AT vector, drivesensellä, HUDilla yms. todella mahtava auto.
Pidempi lenkki ja pimeässäkin TiD4 At vector. Alusta oli huonompi kuin drive sensellä, ihan OK kuitenkin, pienissä nopeuksissa dieselin ääni kuuluu liian selvästi. Auringon paisteessa kojelaudan muovit ei näytä kovin premiumilta, mut ihan OK. Xenonit oli tosi hyvät ainakin poutakelillä, pitkät päällä oli kuin ois päivällä ajanut. Kulutus oli aika kova. maantiepainotteisessa sekaajossa ei oikein alle 7l päässyt. Peräkontin käytettävyys ei ehkä ole paras mahdollinen. Autosta jäi positiivinen kuva vaikka tässä nyt näitä vähän negatiivisia asioita on liikaakin lueteltu. Odotukset oli tietty kovat kun 9000 ja 9-5 tullessaan on ollut luokkansa huippuautoja.
Onhan tuo huima edistysaskel OG9-5:sta vaikka joitain asioita olisi voinut tehdä vieläkin paremmin varsinkin kun hinta ei ole mikään halba, vaikka alle 500 ja E:n jääkin.
Alustapuolella tuntuisi rahalla saavan aika paljon parannusta, mutta paljon tarvii lisää rahaakin.
Eiköhän tuosta OG9-5 seuraaja jossain vaiheessa saada.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Re: Koeajoja??
Nuo Saabin kulutuslukemat tulevat aina puhuttamaan. Lähtökohtana on tietysti aina muistetava, että auton tyhjäpaino on ainakin Tid Vectorissa 1750 kg. Minulla tuuo kulutus tässä kohtaa on 6,2l/100km ja pidän sitä hyvin kohtuullisena automaatille ja tällä auton painolle. Ajoni on kyllä enemmistöltään maantieajoa ja kaupungissa pyöriminen jä vähemmälle.
Sanoin tuolla jo aiemmin, etten puutu enää tähän koeajojutusteluun. Mutta sen verran vielä noista valoista, että kyllä nää nyky xenonit ovat erinomaiset!
Tämän voin vakuuttaa useamminkin, sillä ajokokemukseni eivät rajoitu vain Saabeihin, ajettu on muillakin viidellä eri vuosikymmenellä:
Sanoin tuolla jo aiemmin, etten puutu enää tähän koeajojutusteluun. Mutta sen verran vielä noista valoista, että kyllä nää nyky xenonit ovat erinomaiset!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Koeajoja??
Ok, selkis, et siis ajakaan 1000 km yössä, hyvä juttu.9-5T kirjoitti:Ei joka viikko onneksi ja turha laskea keskinopeuksia/ajoaikoja, kaikki menee lain mukaan vaikka välillä paluu matkalla on eri kokoinen auto.VKe kirjoitti:...kuinka monessa yössä...???9-5T kirjoitti: kun ajaa yössä 1000km
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Koeajoja??
OG9-5 bensa rivinelarit oli kulutuksen ja suorityskyvyn suhteen todella kilpailukykyisia vielä 2000-luvun alkupuolellakin ja painoakin oli.ristos kirjoitti:Nuo Saabin kulutuslukemat tulevat aina puhuttamaan. Lähtökohtana on tietysti aina muistetava, että auton tyhjäpaino on ainakin Tid Vectorissa 1750 kg. Minulla tuuo kulutus tässä kohtaa on 6,2l/100km ja pidän sitä hyvin kohtuullisena automaatille ja tällä auton painolle. Ajoni on kyllä enemmistöltään maantieajoa ja kaupungissa pyöriminen jä vähemmälle.
Sanoin tuolla jo aiemmin, etten puutu enää tähän koeajojutusteluun. Mutta sen verran vielä noista valoista, että kyllä nää nyky xenonit ovat erinomaiset!Tämän voin vakuuttaa useamminkin, sillä ajokokemukseni eivät rajoitu vain Saabeihin, ajettu on muillakin viidellä eri vuosikymmenellä:
NG9-5 TID4 manuaali on kulutuksen osalta ainakin speksien mukaan kilpailukykyinen, kuten myös uudet 9-3 dieselmallit. Ongelmana on automaatit ja bensakoneet. Syynä lienee GM joka ei ole panostanut kulutuksen pienentämiseen. Saabilla on varmasti ollut innovaatiota kulutuksen pienentämiseen, mutta GM ei ole antanut rahaa ja tai lupaa kehittää niitä tuotantoon asti.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Re: Koeajoja??
Siinä vaiheessa kun ne GM:n molopäät hokas laittaa 2.8 litraisen bensasiepon Saabiin ja unohtaa eurooppalaisten halut & tarpeet, jämähti moottorihomma suohon. Nyt taas puhaltaa toiset tuulet ihan selkästi. 1.6T bemarilta tuloillaan tulevaan 9-3:n on hieno osoitus tästä. Samaten nyky 9-3:n dieselien kulutuksen pienennys. Yritystä on.
Automaatit vaatii vielä huomioita ja hiomista mikäli halutaan saada ne kilpailijoiden tasalle kulutuksessa. 9-3X bensa automaatti kuluttaa käytännössä n. 11.5 litraa sekalaisessa ajossa (ruotsalaisten kokemuksia) ja talvisessa kaupunkiajossa ei 15 litraa riitä alkuunkaan. Eli tankilla pääsee alle 400km. Tuo vaatis kovasti huomioita osakseen.
Kyllä Saabilla hommat osataan ja hallitaan. Edelleen OG9-5 Aero 2.3T on aika kova luu (manuaalina) kulutuksen ja suorituskyvyn suhteen.
Automaatit vaatii vielä huomioita ja hiomista mikäli halutaan saada ne kilpailijoiden tasalle kulutuksessa. 9-3X bensa automaatti kuluttaa käytännössä n. 11.5 litraa sekalaisessa ajossa (ruotsalaisten kokemuksia) ja talvisessa kaupunkiajossa ei 15 litraa riitä alkuunkaan. Eli tankilla pääsee alle 400km. Tuo vaatis kovasti huomioita osakseen.
Kyllä Saabilla hommat osataan ja hallitaan. Edelleen OG9-5 Aero 2.3T on aika kova luu (manuaalina) kulutuksen ja suorituskyvyn suhteen.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Koeajoja??
Kuinka monta tuntia teilläpäin yksi yö kestää?9-5T kirjoitti:Häh? 1000km yhdessä yössä
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Koeajoja??
VKe kirjoitti:Kuinka monta tuntia teilläpäin yksi yö kestää?9-5T kirjoitti:Häh? 1000km yhdessä yössä
jos multa kysyttäs alkaa se jo 22-24 ja loppuu 5-8
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Koeajoja??
Olen edelleen sitä mieltä, että Saabin vakiovalot kestävät hyvin vertailun muiden merkkien vakiovalojen kanssa. On varmaan joitakin vuosimalleja joissa on ollut joitakin huonompia umpioita pelissä. Mutta pian on taas palattu kärkikastiin.
Älkää nyt enää väitelkö, kuka ajaa eniten ja milloin? Se on aika tylsä aihe, sillä aina joku ajaa enemmän kuin toinen. Siis se päättymätön tarina.
Todellakin tuossa pesuriasiassa uusi 9-5 on ottanut takapakkia entisiin malleihin. Tämä uusi malli on mielestäni "muiden matkimista" ja huonoon suuntaan. Ensi viikon lopulla kokeilemme "pikkumustaan" tuon pissapojan korjausta. Kerron lisää tuon kokeilun jälkeen.
Älkää nyt enää väitelkö, kuka ajaa eniten ja milloin? Se on aika tylsä aihe, sillä aina joku ajaa enemmän kuin toinen. Siis se päättymätön tarina.
Todellakin tuossa pesuriasiassa uusi 9-5 on ottanut takapakkia entisiin malleihin. Tämä uusi malli on mielestäni "muiden matkimista" ja huonoon suuntaan. Ensi viikon lopulla kokeilemme "pikkumustaan" tuon pissapojan korjausta. Kerron lisää tuon kokeilun jälkeen.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
-
- "Turbo"
- Viestit: 214
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49
Re: Koeajoja??
Muistan hyvin v. 1998, koeajossa uusi 9-5. Kuskin penkille laitoin Ameerikoista Volvo 850 T5 (Turbo, sikäläisillä merkinnöillä) -farkun tuoneen ystävän. Satoi ja oli pirun huonot kelit. Kaveri ajeli ja käytti pissapoikaa ja totesi saman tien... "Jumalauta tää pissapoikahan ihan oikeasti kusee, Volvossa on vähän vanhan miehen vikaa, suihku on aika heikko."ristos kirjoitti: Todellakin tuossa pesuriasiassa uusi 9-5 on ottanut takapakkia entisiin malleihin. Tämä uusi malli on mielestäni "muiden matkimista" ja huonoon suuntaan. Ensi viikon lopulla kokeilemme "pikkumustaan" tuon pissapojan korjausta. Kerron lisää tuon kokeilun jälkeen.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Re: Koeajoja??
Tästä ei vertailu enään voi paljoa parantua.SportySedan kirjoitti:
Muistan hyvin v. 1998, koeajossa uusi 9-5. Kuskin penkille laitoin Ameerikoista Volvo 850 T5 (Turbo, sikäläisillä merkinnöillä) -farkun tuoneen ystävän. Satoi ja oli pirun huonot kelit. Kaveri ajeli ja käytti pissapoikaa ja totesi saman tien... "Jumalauta tää pissapoikahan ihan oikeasti kusee, Volvossa on vähän vanhan miehen vikaa, suihku on aika heikko."
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Koeajoja??
Olen samaa mieltä.core2 kirjoitti:Tästä ei vertailu enään voi paljoa parantua.SportySedan kirjoitti:
Muistan hyvin v. 1998, koeajossa uusi 9-5. Kuskin penkille laitoin Ameerikoista Volvo 850 T5 (Turbo, sikäläisillä merkinnöillä) -farkun tuoneen ystävän. Satoi ja oli pirun huonot kelit. Kaveri ajeli ja käytti pissapoikaa ja totesi saman tien... "Jumalauta tää pissapoikahan ihan oikeasti kusee, Volvossa on vähän vanhan miehen vikaa, suihku on aika heikko."
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003