

Tuntomerkit eivät ainakaan täsmää. Siellä on ollut ihan tumppi asiallaHirschman kirjoitti:Et kai vaan ollut Töölössä tänään "keräämässä" rahaa kolmen litran neliveto Aeroon kaikilla mahdollissa herkuillaysitonnari93 kirjoitti:On kyllä pelkästään noita Riston juttuja lukiessa alkanut tekemään mieli uutta Saabia, mutta ainut ongelma siinä on että ei saa mistään haalittua niin paljoa eurojaJos sen menis vielä koeajamaan niin vois tulla niin kova kuume et joutuis suunnittelemaan pankkiryöstöä, että voi olla viisainta jättää koeajokin tekemättä. Ja sitten voisi särkyä illuusio siitä että tonnari on maailman paras auto.
: http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=2252307
Siis vitsi, vitsi, mutta oli pakko laittaa kun luin ensin sinun viestisi ja sitten heti perään ryöstöuutisen. Tänään oli taas paperi Ilta-Sanomissa komea läpi aukeaman menevä Saabin ilmoitus sekä Markkinointi & Mainonta -lehdessä juttu Saabista ja Foudilasta. Lehden sisällysluettelon otsikko on aika hauska: "WHO: Saabismia ei saatukaan nitistettyä." (WHO = World Health Organization, jos ei aukea). Foudila toteaa jutussa, että julkisuuden sävy Saabiin on pikku hiljaa muuttumassa ja yksi iso asia oli, että suomalaiset toimittajat pääsivät kesällä auton rattiin Trollhättanissa. Saab oli myös ollut ALD:n yritysautotapahtumassa koeajetuin auto, johon osallistui 3000 yritysasiakasta.
Oma autokuume aaltoilee pahasti, kun järki sanoo että on pakko pitää Audia vielä pari vuotta. Eilen sitten taas näin Töölössä sen saman kuumetta nostavan uuden femman parkissa ja niskat kääntyivät paljon nopeammin kuin H & M:n bikinimainokseen.
Tuohon moni vetoaa, mutta kyllä mulle autokoulussa toitotettiin, että pitää kiihdyttää ripeästi siihen tavoitenopeuteen. Ja tuota neuvoa olen pyrkinyt noudattamaan parhaani mukaan. ;)ristos kirjoitti:Kun muistaa, että kesäl saa ajaa muutamal saal kilometril hetke aikaa 120 lasissa ja talvel vaa iha 80!
Joo, kyllähän autokoulussa oikeasti puhuttiin taloudellisessa mielessä ripeästä kiihdyttämisestä ja vaihtojen optimoinnista. Mukava vaan sanoa, että autokoulussa käskettiin kiihdyttää ripeästi, jos joku alkaa vetoamaan näihin suomen nopeusrajoituksiin. :)ristos kirjoitti:Tuohon perusnopeuteen kiihdyttämiseen ja sen opettamiseen on varmasti perusteensa. Olen kuitenkin sen verran vanha mies, että voisin jopa ajatella tuon opin kahdelta kannalta, tuon taloudellisuuden tavoittelun ja sitten vaan asennekasvatuksen kannalta ja sen tuomien seurauksien kannalta.
Muuten näillä "karvalakkivirityksilläkin" ihan ikämiehilläkin tuntuu kortti välillä keikkuvan miltei käden ulottumattomissa. :D
Jos myynti ruotsissa suoritetaan yksityishenkilölle niin tiedoitetun hinnan on aina sisällettävä moms.mike kirjoitti: Vai eikö ruotsin listahintoihin sisälly tuo moms? Jos moms ei tosiaan ole hinnoissa niin sitten tyydyn kohtaloon suomen tasavertaisesta hintatasosta
mike kirjoitti:Suomessa tuntuu niin ihmeen suolaselta tuo hintataso. Onko kukaan laskeskellut tulisiko ruotsista suoraan ostamalla halvemmaksi vaikka kruunun kurssi on nyt mitä on?
9-5 Vector 2.0 TiD man, hinta ruotsissa 332500 (25% alvilla?) = 36 100 euroa.
Jos auton toisi itse suomeen niin hinta muostuisi kait jotenkin näin.
36100 x 0,945 -250 = 33865,5 ja tähän sitten se päästöpohjainen autovero päälle, joka pitäisi olla noilla 139 g päästöillä pitäisi olla 21.8 %
33865,5 x 1,218 = 41248,18 euroa.
Suomessa vastaavan mallin listahinta on 48653 eli aikas suuri on ero (7405 euroa)
Laskenko väärin vai mistä moinen ero oikein tulee? Ottaako maahantuoja suomessa suuremman siivun?
Autojen perusvarustelussa tuskin on noin isoa eroa?
Vai eikö ruotsin listahintoihin sisälly tuo moms? Jos moms ei tosiaan ole hinnoissa niin sitten tyydyn kohtaloon suomen tasavertaisesta hintatasosta
Onkos tuo suomen hinnasto jossain saatavilla? Paikallisessa liikkeessä moista ei näkynyt kun viimeksi kävin, mutta ei siellä kyllä ollu myyjääkään keltä kysyä. 9-3 malleista ainakin löytyy hinnasto netistä.9-5T kirjoitti:Mikä tuo 36100 - joku laskutoimitus on?mike kirjoitti:9-5 Vector 2.0 TiD man, hinta ruotsissa 332500 (25% alvilla?) = 36 100 euroa.
Jos auton toisi itse suomeen niin hinta muostuisi kait jotenkin näin.
36100 x 0,945 -250 = 33865,5 ja tähän sitten se päästöpohjainen autovero päälle, joka pitäisi olla noilla 139 g päästöillä pitäisi olla 21.8 %
33865,5 x 1,218 = 41248,18 euroa.
Suomessa vastaavan mallin listahinta on 48653 eli aikas suuri on ero (7405 euroa)
Laskenko väärin
Auton hinta + suomen vero on tähän asti toiminut ja suomen veroon ei vaikuta ruotsin osto hinta.
EDIT eli kaava on ruotsin hinta + saman verran autoveroa kuin suomessa myynnissä olevassa on, näkee suoraan hinnastosta nykyisin.