ristos kirjoitti:Käytte mielenkiintoista keskustelua. 8O Kysäisen näin ikäihmisenä, että missä me tuollaisia teholukemia täällä Suomessa tarvitsemme ja mitä varten? :oops:
Eikös tämä keskustelu käyty jo joku aika sitten? Autokoulussa "käskivät" kiihdyttää ripeästi tavoitenopeuteen ja sitä oppia on tullut noudatettua. :)
ristos kirjoitti:Käytte mielenkiintoista keskustelua. Kysäisen näin ikäihmisenä, että missä me tuollaisia teholukemia täällä Suomessa tarvitsemme ja mitä varten?
Ajatelin vaan, että ihan näillä pienillä perustehoillakin tuntuu vähän päästä, että kortti kulkee kaukana taskusta. Onneksi on siellä pysynyt.
Tämä Risto on kyllä tosiaan harvinaisen fiksu kaveri ! Kai sitä itse keski-ikää lähestyessä on jo liian vanha innostumaan mistään sikakovista tehoista, kun niitä ei tosiaan tarvitse yhtikäs mihinkään. Ne on niitä ns. letkunjatke-juttuja...
Tuo myyntimäärä muuten kiinnostaisi itseäkin, että miten se on kehittynyt. Mutta ei niitä varmaan ennen vuodenvaihdetta tulle....
ristos kirjoitti:Käytte mielenkiintoista keskustelua. Kysäisen näin ikäihmisenä, että missä me tuollaisia teholukemia täällä Suomessa tarvitsemme ja mitä varten?
Autossa. Pyörässä riittää se alle 200hp .
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla
Just tullee pitää vastata! Kyllä se varmaan olis hienoa, kun olis vielä nuori tai nuorempi, no ihan miten vaan. Kyllä Teillä nuorisolla on tänään "kissan päivät", kun noita mahdollisuuksia on vaikka miten.
Silloin kauan sitten, piti käydä vaan kirjastossa lueskelemassa Auto motor und sportia tai englantilaisten Motoria. Oli isoja haaveita ja ihmeellisiä autoja.
core2 kirjoitti:Suomen myyntiä en tiedä mistä sen näkee, mutta ruotsissa oli tiedot lokakuulta
Näin 9-5:n 224 kpl. ja 9-3:n 663 kpl. joten vielä riittää kiipeämistä.
Aika pienessä käydään, 70-80-luvuilla päiväkohtaiset myyntiluvut olivat korkeampia kuin näistä moni kuukausi. Ja noihinkin lukuihin sisältynee vielä esittelyautot...
Myyntilukujen nostaminen voi olla haasteellista, jos myyntiorganisaation kannalta Saab on epäkiinnostava marginaalimerkki. Noina suuruuden vuosina jokaisen merkittävän paikkakunnan myyjäliikkeessä Saab oli se ykkösmerkki joka tunnettiin läpikotaisin, 70-luvulla kakkosmerkkiä ei edes ollut.
Odotamme siis kiivaasti marraskuun lukuja, josko jyrkkä nousu olisi alkanut... Niin Ruotsissa kuin Suomessa.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970 kirjoitti:Odotamme siis kiivaasti marraskuun lukuja, josko jyrkkä nousu olisi alkanut... Niin Ruotsissa kuin Suomessa.
Pikkulinnut lauloivat että Ruotsissa ainakin oltais menty marraskuussa jo huomattavasti parempaan suuntaan. Tänään ollut Saabs Unitedin mukaan Ruottissa pressikonfrenssi jossa JÅJ ja VM ovat kertoneet että he ovat löytäneet sopivan kumppanin pienen Saabin rakentamiseksi. Ja Ttela on kirjoittanut että Ruotsissa on marraskuussa myyty yli 1000 Saabia. Mutta tosiaan huomenna julkistetaan tarkat luvut.
Kaikki ylläoleva on vahvistamatonta spekua. En itse nähnyt pressiä, joten olen foorumikirjoittelun armoilla.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Teme100 kirjoitti:Vastanpainoksi tämä 3.0TFSI voidaan päivittää ABT:n ohjelmalla ja maksaa vielä pari sataa lisää, jolla saadaan takuu säilymään koko autossa. Eli lisäturva, joka kattaa virityksen aiheuttamat mahdolliset korjaukset. Tällöin audi puhaltaisi 410hv/520Nm, joka on jo aika muikea lukema perhepirssiin. 3.0TDI tarjoaisi 282hv/560Nm 65ke:n lähtöhinnalla.
Jos otetaan vielä yksi verrokki, niin volvo S80 D5 AWD AUT jälleenmyyjien kautta myytävällä Polestarin softalla, ja takuu on luonnollisesti normaali. 250hv/460NM 1450e:llä eli yhteensä 56ke.
Enpä tiennytkään että ABT:tä ja Polestaria myydään ko. merkkien liikkeissä Suomessa uusiin autoihin ja että ne saa muutoskatsastettua tieliikennelaillisiksi Suomessa niinkuin Hirschin. Hieno juttu jos tosiaan näin on. Kukaanhan ei halua rullata liikkestä ulos uutta autoa joka on laiton..
mike kirjoitti:Marraskuussa 2010 ruotsissa rekisteröitiin 1119 uutta Saabia. Kasvua viime vuoden marraskuuhun 86%.
Mallikohtaisia rekisteröintimääriä ei näkynyt.
Suomessa marraskuussa rekisteröitiin 35 uutta Saabia kokonaismyyntimäärän ollessa 153.
Kaukana toki ollaan uuden maahantuojan asettamista tavoitteista tälle vuodelle(9-3 400kpl ja 300kpl ng9-5), mutta nousu on silti aina nousu ja lupaa hyvää tulevaisuutta ajatellen.