Tässä taas nähdään hyvin miten ns. ei-mitattavat asiat eroavat rajusti. Itse ajoin ammatikseni sekä edellisen että sitä edellisen mallin mondeolla, ja on yksi parhaista mitä olen ajanut, ja niitä on paljon....HMK kirjoitti:Ainakin tuo edellinen korimalli oli onneton. Töissä oli sellainen ja mieluummin otti ajoon aina esim. vanhemman Golfin. Ja eikös Ford ja Saab ole ainakin aikaisemmin olleet vähän eri luokissakin? Saab ns. premiumia ja Ford keskiluokkaa?Alihankkija kirjoitti:En nyt usko, että kovinkaan monen mielestä Mondeo on huono ajaa. Kyllä minun mielestä Mondeo on ihan kelvollinen ajoltaan. Muuhun en ota kantaa.

Nykyään vaan alkaa maailmalla (ei niinkään Suomessa...) lehdet uskaltaa vertailla autoja myös samasta koko- mutta eri hintaluokasta. Suomessa pidättäydytään aika tiukasti siinä hinta-lokerossa.
Mondeo ainakin on koko olemassaolonsa ajan ollut kehuttu testien mukaan ajettavuudeltaan, eli ei se nyt voi ihan surkea olla.
Ja toki se vanha viisaus pätee tässäkin, että jos ei oma merkki pärjää, on testi väärin tehty...olipa kyseessä mikä merkki tahansa.