Joku muu voisi kertoa lisää, jos on jutun huolellisesti lukenut. Itse ehdin vain silmäillä hätäisesti.
Lehtikuvien ja yhden livehavainnon perusteella valkoinen on kyllä aivan loistoväri!

Miten suorituskyky mitattiin? 0-100km/h, 60-120km/h (millä vaihteella manuaali?), vai jotain muuta? Olen nähnyt vertailuja, jossa kiihdytetään esim 60-120km/h automaatilla ja manuaalilla siten, ettei vaihdeta, esim 5. vaihteella. Manuaalilla aika riippuu vaihteesta ja siitä vaihdetaanko itse kiihdytyksen aikana. Automaattihan kiihdyttää aina täysillä, jos kuski niin haluaa (kick down).petrisa kirjoitti:Suorituskyvyssä Saab hävisi kuin "akat". (8,0 - 8,5). Molemmat 2.0 turbodieseleitä. Volvo automaattina ja Saab manuaalina!
Hassua kun Ruotsissa uusi 9-5 suorastaan pyyhki S80:lla lattiaa. Muun muassa ajettavuudessa todettiin olevan valtaisa ero (AMS 15/10).petrisa kirjoitti:Arviointikohteita oli 7.
Saab voitti turvallisuudessa ja ympäristössä. Kaikissa muissa (hankinta- ja ylläpitokulut, tilat ja muunneltavuus, ajo-ominaisuudet, ajomukavuus, suorituskyky) Saab hävisi. Suorituskyvyssä Saab hävisi kuin "akat". (8,0 - 8,5). Molemmat 2.0 turbodieseleitä. Volvo automaattina ja Saab manuaalina!
Aijai, ei voi mitään. Ei taida lähteä Saab nousuun, ei sitten millään. Yksi "taksitolppien kingeistä" vain oli liian kova luu. Hyvä yritys kuitenkin.
Yksi tuttavani, vannoutunut Quattro-Audimies, totesi Saabin olevan aivan liian kallis.
Luin joo.petrisa kirjoitti:Saab93f: Varmaan luit viimeisimmän viestini.
Siinä totesin lehden jutun olevan niin sekavan, ettei tuolle vertailulle kannata kovin suurta painoa laittaa. Mitä tulee taas audimiehen kommenttiin, niin sehän on tyypillistä muillekin saksalaismerkkien (bmw, mb) kannattajille.
Täällä Oulussa olen nähnyt nyt kaksi Aineen esittelyauton lisäksi. Tänään kohtasin hopeisen UHI-*** tunnuksisen auton. Toivottavasti business-hinnoittelu ja sitten farkku tuo noita paljon liikenteeseen. Piristäisi katukuvaa kivastiristos kirjoitti:Ei näitä todellakaan ole paljon tien päällä. Kun itse olen kuitenkin jo aika paljon kuljeskellut, niin olen kohdannut tiellä kolme kertaa lajitoverin. Ei ihme, että moni ei vielä tätä "ihmettä" ole kohdannut.