Uusi Saab 9-5
Re: Uusi Saab 9-5
Mennyttä aikaa??
http://www.youtube.com/watch?v=WpTc3Usz ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=WpTc3Usz ... re=related
Re: Uusi Saab 9-5
Niin taitaa olla mennyttä aikaa tämän osion otsikkokin? Joskus sitä kuvitteli oikein, että9-5:sta tulisi ihan oikea saabistin auto. Meinas, muttei ihan onnistunut.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Uusi Saab 9-5
Olipa tyylikäs poliisiauto, ja myöskin väritys.
Re: Uusi Saab 9-5
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: Uusi Saab 9-5
Niin sanoi naapurikin, mutta ei saanut tilata (virka-auto) NG femmaa. Olisi halunnut entisen 9-3 farkun tilalle. Nyt on sitten A6 farkku pihalla.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Uusi Saab 9-5
^^ Tuo on niin puhtaasti makuasia kuin olla ja voi. Omasta mielestäni tuon farkkuperän ongelma on sama kuin vanhemmassakin femmassa, eli on isketty väkisin sedanin perän päälle tuollainen lasinen "toppola", eikä ole lähdetty muotoilemaan erikseen farkun sivuprofiilia uudestaan.
http://www.youtube.com/watch?v=KpZYHqYQ ... re=related
Tässä videossa huvitti svengelskaa puhuvan esittelijän into hehkuttaa tuota halvatun jonninjoutavaa muovilaatikkoa joka on ollut lisävarusteena ainakin tonnareista saakka
Odotin koko videon ajan koska esittelijä löisi päänsä takaoven lukkoon, jota ei näemmä ole vieläkään osattu rakentaa niin ettei saabistilla olisi jatkuvasti avohaavoja päässään (tai sitten luukku olisi pitänyt rakentaa selkeästi korkeammalle aukeavaksi).
Ehkä ihan hyvä ettei tuo ehtinyt tuotantoon tuollaisenaan, siis selkeästi keskeneräisenä?
Edit. Oli tuossa uudessa farkussa näemmä sen verran kehitystä tapahtunut että olivat vihdoin tajunneet ottaa käyttöön kelautuvan tavaratilan suojan http://www.google.fi/imgres?q=saab+9-5+ ... 9,r:13,s:0
http://www.youtube.com/watch?v=KpZYHqYQ ... re=related
Tässä videossa huvitti svengelskaa puhuvan esittelijän into hehkuttaa tuota halvatun jonninjoutavaa muovilaatikkoa joka on ollut lisävarusteena ainakin tonnareista saakka
Odotin koko videon ajan koska esittelijä löisi päänsä takaoven lukkoon, jota ei näemmä ole vieläkään osattu rakentaa niin ettei saabistilla olisi jatkuvasti avohaavoja päässään (tai sitten luukku olisi pitänyt rakentaa selkeästi korkeammalle aukeavaksi).
Ehkä ihan hyvä ettei tuo ehtinyt tuotantoon tuollaisenaan, siis selkeästi keskeneräisenä?
Edit. Oli tuossa uudessa farkussa näemmä sen verran kehitystä tapahtunut että olivat vihdoin tajunneet ottaa käyttöön kelautuvan tavaratilan suojan http://www.google.fi/imgres?q=saab+9-5+ ... 9,r:13,s:0
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Uusi Saab 9-5
En ole nähnyt (vielä) mutta tuolla se näyttäisi olevan:
http://www.streetfire.net/video/top-gea ... 377799.htm
http://www.streetfire.net/video/top-gea ... 377799.htm
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Uusi Saab 9-5
http://www.saabsunited.com/2012/02/top- ... nline.html
Ja tuosta ihan suoraan.
Ja tuosta ihan suoraan.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Uusi Saab 9-5
Vaikea allekirjoittaa aivan kaikkea. En mä ole lyönyt ainakaan vielä kertaakaan päätäni siihen takaluukun lukkoon, vaikka pituutta on kuitenkin kohtuulliset 185cm paljasjaloin. En tiedä miten siellä täytyisi taiteilla että saisi päänsä siihen lyötyä... Taitaa mennä samaan katergoriaan kolkin kässärikahvan kanssa...ng900aero kirjoitti:^^ Tuo on niin puhtaasti makuasia kuin olla ja voi. Omasta mielestäni tuon farkkuperän ongelma on sama kuin vanhemmassakin femmassa, eli on isketty väkisin sedanin perän päälle tuollainen lasinen "toppola", eikä ole lähdetty muotoilemaan erikseen farkun sivuprofiilia uudestaan.
http://www.youtube.com/watch?v=KpZYHqYQ ... re=related
Tässä videossa huvitti svengelskaa puhuvan esittelijän into hehkuttaa tuota halvatun jonninjoutavaa muovilaatikkoa joka on ollut lisävarusteena ainakin tonnareista saakka
Odotin koko videon ajan koska esittelijä löisi päänsä takaoven lukkoon, jota ei näemmä ole vieläkään osattu rakentaa niin ettei saabistilla olisi jatkuvasti avohaavoja päässään (tai sitten luukku olisi pitänyt rakentaa selkeästi korkeammalle aukeavaksi).
Ehkä ihan hyvä ettei tuo ehtinyt tuotantoon tuollaisenaan, siis selkeästi keskeneräisenä?
Edit. Oli tuossa uudessa farkussa näemmä sen verran kehitystä tapahtunut että olivat vihdoin tajunneet ottaa käyttöön kelautuvan tavaratilan suojan http://www.google.fi/imgres?q=saab+9-5+ ... 9,r:13,s:0
Parannusta toisi varmaankin se rullattava suoja, mutta eos. Eipä ole omassa farkussa kovaakaan käytössä. Ja yleensä ne on revitty pois. Mutta voi olla että olisi parempi. Ulkonäöstä voidaan olla montaa mieltä. Kyllä silmä on noihin muotoihin tottunut. Sama se oli vanhassa femmassakin, kesti hetken ennen kuin siihen farkkuun tottui, ja sitten siitä tulikin hieno.
Seuraa jossittelua.
JOS olisi rahaa ja mahdollisuuksia, niin takuuvarmasti olisin ostanut tuon uuden farkun. Nyt ei ole ensimmäistäkään ja vaikka olisi, niin eipä sillä tuohon toiseen voisi juuri vaikuttaa.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: Uusi Saab 9-5
^ En ole itse vielä kokeillut saako pään lyötyä og-femman viidennen oven lukkolaitteeseen helposti vai ei, mutta mitä olen noita parkissa auki nähnyt niin periaatteessa sen pitäisi olla ihan mahdollista, joskaan ei ehkä ihan yhtä helppoa kuin tonnareissa.
Jos jossittelua saa jatkaa, niin ihmetyttää tosiaan tuo NG9-5SC:n perän muotoilu siinäkin mielessä että tuon farkkumallin myötä olisi ollut mahdollista muuttaa takamatkustajien pääntila vastaamaan nykyihmisten mittoja, ja samalla olisi saatu takaovien kulkuaukoista sellaiset, että auto olisi saattanut olla hyvinkin suosittu esim. taksikäytössä?
9-3SC:n muotoilu oli mielestäni oikeinkin onnistunut ja toimiva korotettuine kattolinjoineen, se taisikin olla Anthony Lo:n käsialaa?
Jos jossittelua saa jatkaa, niin ihmetyttää tosiaan tuo NG9-5SC:n perän muotoilu siinäkin mielessä että tuon farkkumallin myötä olisi ollut mahdollista muuttaa takamatkustajien pääntila vastaamaan nykyihmisten mittoja, ja samalla olisi saatu takaovien kulkuaukoista sellaiset, että auto olisi saattanut olla hyvinkin suosittu esim. taksikäytössä?
9-3SC:n muotoilu oli mielestäni oikeinkin onnistunut ja toimiva korotettuine kattolinjoineen, se taisikin olla Anthony Lo:n käsialaa?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Uusi Saab 9-5
tuossa ng9-5 farmarin ovien jättämisessä samanlaiseksi, kuin sedanissa olisi tullut isot säästöt valmistuskustannuksiin, eihän siinä muuta järkeä olekaan.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Uusi Saab 9-5
^ Olisiko saavutettu säästö ollut muka oikeasti niin suuri että olisi kannattanut laittaa myyntiin tälläinen: http://3.bp.blogspot.com/-qlvaX6T2kV0/T ... b9-5SC.jpg
Tuon takaosaston kulkuaukon suunnittelussa ei kyllä todellakaan ollut mitään järkeä. Autossa kun on kuitenkin jumalaton peräosa pitkine ylityksineen, ja suht. korkeine kattolinjoineen, ja sitten siihen on jostain käsittämättömästä syystä ympätty tuollainen pienenpieni ja kulkemisen kannalta järjettömän hankalaksi muotoiltu miniovi.
Aikamoista ostajakunnan aliarvioimista jos oli ajateltu että nuo "farkkumallit" menevät kaupaksi.
Tuon takaosaston kulkuaukon suunnittelussa ei kyllä todellakaan ollut mitään järkeä. Autossa kun on kuitenkin jumalaton peräosa pitkine ylityksineen, ja suht. korkeine kattolinjoineen, ja sitten siihen on jostain käsittämättömästä syystä ympätty tuollainen pienenpieni ja kulkemisen kannalta järjettömän hankalaksi muotoiltu miniovi.
Aikamoista ostajakunnan aliarvioimista jos oli ajateltu että nuo "farkkumallit" menevät kaupaksi.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Uusi Saab 9-5
Olisi kelvannut minulle. Harvemmin/tudkin koskaan istun siellä takapenkillä. Eikös ne ole ihan tenavia varten..
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Uusi Saab 9-5
tuossahan sai tota takaluukun asentoa säädettyä jos tuntuu siltä että siihen päänsä kumauttaa
#3272