nousi esiin kysymys NG 9-5:n 2-litraisen 220 heppaisen bensakoneen ja biopowerin eroista. Eli kuinka helppoa/vaikeaa olisi tehdä bensasta biopower, ja arvioidut kustannukset? Nykyisillä polttoaineen hintaeroilla tällaisella toimella voisi olla merkitystä.
NG 9-5 Aero Aut. XWD eLSD & OG 9-5 Aero "bioPower"
Toisaalta täytyy todeta tuosta vectran farkusta, että ei ole ehkä maailman kaunein, mutta tilat tosi hyvät. Sisustus kyllä kuin viivottimella vedelty, aika tönkkö.....mutta siitäkin sai ihan mukiinmenevän jalopuulistoilla ja nahalla....kerran näin....sori....ot.....
2.3i-16 kirjoitti:
Edellinen 9-5 oli loppua kohti halpa, koska malli-ikä oli venynyt ylipitkäksi. Jaksaisiko joku laskea inflaatiokorjatuthinnat 1998 OG 9-5:lle muunnettuna nykypäivään ja euroiksi? Veikkaisin, että aika lähellä oltaisiin, tuolloinkin taidettiin liikkua lähellä 260t mk.
TM 1/1998 Sedanvertailun voittaja 9-5 2,3t SE A oli maksanut 269000mk eli nykyrahassa n 53440€. Kakkonen V-o S70 20v A vain 233000mk + varustepaketti 12000mk (2,5T A olisi ollut juuri 269500mk) eli tänään 48670€. Nelonen A6 2,4 V6 30V Tiptr... peräti 290500mk eli 57700€. 523i:n hinta alkoikin jo 3:lla.
Onko kellään tuota Tm 1/98 jossa 9-5 testi?ja olisiko mahdollista saada Skannattuna tänne luettavaksi??
Ps Saab voitti ylivoimasesti testin...
9-3 2,0 T Sport Combi Vm 2009
Chrysler Grand Voyager Perheauto
Skidoo Mxz 600 Rev Vm 2002
Klubin jäsen #5364#
Voitti ylivoimaisesti, mutta jos Volvoltakin olis ollut vertailussa turboversio (joka ois mahtunut hintahaarukkaan hienosti) niin sitten olis tullut tiukat paikat.
Täällä foorumilla on joillakin tai on ollut NG9-5. Minkälainen luotettavuus arkikäytössä? Miten tekniikka pelaa? Miten varaosien saatavuus? Miten diesel eroaa bensasta? Miten XWD pelaa käytännössä?
Meillä on talossa yksi, 4/2011 tullut Linear 2.0T BP XWD M6 eLSD ja DriveSence-aktiivialustalla. Kilometrejä vissiin vasta n. 30.000.
XWD on ainakin eLSD kanssa mahtava ajaa. Jotain sähköongelmaa on edelleen käynnistysnapin kanssa, kosteus- ja pakkasongelma.
Osia on tuohon saatu mitä on tarvittu, venttiilinajoitukseen, käynnistysnappiin ja takapuskurin kuori. Myös korin osia on saatavilla, joten ei huoleta.
Minulla on nyt tuossa 2,0 bensa NG ysiviitosessa mittarissa vajaa 34 tkm. Ainoa vika joka vaivasi (mutta korjattiin Raision Länsi-Autossa takuun piikkiin) oli sadeveden vuotaminen apukuskin jalkatilaan. Vesi tuli raitisilmasuodattimelta. Muuten ei havaintoja varaosien saannista koska niitä ei ole onneksi tarvinnut, kaikki on toiminut toistaiseksi. Auto oli normaalissa 30tkm välihuollossa pari kuukautta sitten ja se kustansi noin 400 Euroa. Se miten diesel eroaa bensamallista lienee lähinnä ominaisuuksissa. Autoja kun käy koeajamassa niin nopeasti tietää kumman haluaa. Ainakin itse ajoin paria dieseliä ja huomasin ettei auto ole ainakaan minulle oikea valinta.
Kuulostaa sille, ettei mitään isompaa vikaa ole ollut. Hyviä autoja siis! Ja kumpi parree 2.0T (bensa) vai 2.0TTiD (diesel)? Kumpi kehittyneempi moottori? Paljonko tuollainen 2.0T bensa XWD kuluttaa hyvällä ajolla keskikulutuksena?