Saahan A5:nkin neliovisena.Mepis kirjoitti: Jos ei ole muistilistalla niin voi olla että kotiin tulee vaikka Audin A5
Koeajoja??
Re: Koeajoja??
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Re: Koeajoja??
Eikä se kyhmy auta, 185cm ukolla on superbissa pää katossa, jos ryhdikkäästi istuu. Uudessa femmassa on pääntilaa ihan yhtä hyvin tai huonosti miten sen ottaa.Mepis kirjoitti:Verrokkina Skoda Superb on kuin vanha englantilainen taksi, takamatkustamo on aivan luonnoton "kyhmy" auton selässä.
Re: Koeajoja??
Hei, lauantain kävin koeajamassa Kuopion Rinta-Joupin Saab 9-5 diesel automaatin ja tältä se minusta tuntui
Laittaessani poikaa takapenkille kyytiin tuli kaksi asiaa esille. Ensinnäkin ovet pelaa herkästi ja turvavyötkin oli helppo vetää päälle.
Ajossa kori antoi todella jämäkän kuvan itsestään vrt Saab 9000CS 485tkm. Nopeudella 80 tai 100kilsaatunnissa ei mielestäni suhinoita kuulunut. Auto oli vähän liian helppo ajaa tai nopeusrajoitukset ovat liian alhaisia.
Potkua saisi olla auton muihin ominaisuuksiin verrattuna lisääkin, mutta normaaliajossa 160hv diesel + automaatti kyllä riittää. Vauhti ei vaan tunnu. Onko dieselkone uutena karkea käyntinen, mutta ainakin sen "nakutus" kuului turhan hyvin ohjaamoon.
Sähkönen seisontajarru on tosi helppo ja nykypäivää. Vakionopeussäätimen toiminta kiva, kun se näyttää heti mihin nopeuteen sitä muutetaan. Moottoritielle kiihdytys kiertoliittymästä sujuu todella napakasti, ei turhia kallisteluja ja ohjautuu sinne minne haluaakin. Nappeja ja toimintoja on sen verran paljon, että kannattaa istua paikoillaan ensimmäinen tunti ja opetella toiminnot ennen liikenteeseen lähtöä. Radion kuuluvuus hyvä.
Vaatii kyllä ehdottomasti pidemmän tutustumisen, kuin 10km koeajon. Bensakonetta kovalla laatikolla, kun vielä pääsis kokeilemaan...
Ari
Laittaessani poikaa takapenkille kyytiin tuli kaksi asiaa esille. Ensinnäkin ovet pelaa herkästi ja turvavyötkin oli helppo vetää päälle.
Ajossa kori antoi todella jämäkän kuvan itsestään vrt Saab 9000CS 485tkm. Nopeudella 80 tai 100kilsaatunnissa ei mielestäni suhinoita kuulunut. Auto oli vähän liian helppo ajaa tai nopeusrajoitukset ovat liian alhaisia.
Potkua saisi olla auton muihin ominaisuuksiin verrattuna lisääkin, mutta normaaliajossa 160hv diesel + automaatti kyllä riittää. Vauhti ei vaan tunnu. Onko dieselkone uutena karkea käyntinen, mutta ainakin sen "nakutus" kuului turhan hyvin ohjaamoon.
Sähkönen seisontajarru on tosi helppo ja nykypäivää. Vakionopeussäätimen toiminta kiva, kun se näyttää heti mihin nopeuteen sitä muutetaan. Moottoritielle kiihdytys kiertoliittymästä sujuu todella napakasti, ei turhia kallisteluja ja ohjautuu sinne minne haluaakin. Nappeja ja toimintoja on sen verran paljon, että kannattaa istua paikoillaan ensimmäinen tunti ja opetella toiminnot ennen liikenteeseen lähtöä. Radion kuuluvuus hyvä.
Vaatii kyllä ehdottomasti pidemmän tutustumisen, kuin 10km koeajon. Bensakonetta kovalla laatikolla, kun vielä pääsis kokeilemaan...
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Koeajoja??
autohan on B.E.A.utiful.
Ja mitä tuohon takapenkin pääntilaan tulee, niin hyvin mahduin. tosin mulla on siihen tekniikka. ei kannata kasvaa ylöspäin. itelläni kun on kyllä pituutta ja leveyttä, korkeus onkin sitten 167.
Tämähän on vain jalostustekninen kysymys.
Ja mitä tuohon takapenkin pääntilaan tulee, niin hyvin mahduin. tosin mulla on siihen tekniikka. ei kannata kasvaa ylöspäin. itelläni kun on kyllä pituutta ja leveyttä, korkeus onkin sitten 167.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
-
ruohonet80
- "Hölösuu"
- Viestit: 1032
- Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Re: Koeajoja??
Tänään kävin ajamassa 160 heppasen "tiisselin"
Iso auto ja pienet ikkunat. Keula oli mahtava *hehkuttaa*
Sisällä tunsi olevansa
issa. Autosta näkee hyvin ulos matalista ikkunoista huolimatta, eikä auto tunnu ajaessa yhtään isolta. Ja niistä takatiloista
Sisälle mennessä löin pääni, mutta sisällä mahtui todella hyvin istumaan.
Loistava peli ostais jos talous kestäs.
Iso auto ja pienet ikkunat. Keula oli mahtava *hehkuttaa*
Sisällä tunsi olevansa
Sisälle mennessä löin pääni, mutta sisällä mahtui todella hyvin istumaan.
Loistava peli ostais jos talous kestäs.
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2656
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Koeajoja??
Kyllähän sähköinen seisontajarru kesällä toimii, mutta kysynpä talvella uudestaan miten pelittää 
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
Re: Koeajoja??
Kävin eilen Olarin Jalosella tyyppäämässä 220 heppasta Vektor automaattia. Todella mielyttävä yllätys, hiljainen, hyväalustainen auto. Eikä se tuntunut edes mahdottoman hitaalta! Sisusta on mielestäni täysin onnistunut Saabeihin tottuneena. Ei suurempia vikoja tai puutteita. Vaikkakin iso auto, niin käyttäytyy hyvin tiellä kaikin puolin. Tuohon vielä aero varusteet, 18" vanteet, valkoinen väri ja manuaalivaihteet. Nice!
Tuntee muuten heti ajavansa ja istuvansa Saabissa, siitä ei ole epäilystäkään.
Tuntee muuten heti ajavansa ja istuvansa Saabissa, siitä ei ole epäilystäkään.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: Koeajoja??
Jos on vähänkään samankaltainen kuin Audi A4:ssa, niin Toimii. Jotenkin mulla on fiilis, että Saabin suoritus talvella tuskin Audille häviää, eli en tuosta olisi huolissani. Ns. känkkääminen jää toki vähemmälle, joten leikkimielisten pitää ostaa suosilla neliveto.ysitonnari93 kirjoitti:Kyllähän sähköinen seisontajarru kesällä toimii, mutta kysynpä talvella uudestaan miten pelittää
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Koeajoja??
Ei helvetissä, miten tuo on voitu mennä tekemäänristoj kirjoitti: #
Osa penkin säädöistä toimii sähköllä ja osa käsin, selkänojan säätö portaallinen
#
Re: Koeajoja??
No joo, ei oikein istunut mun käteen taikka selkään tuo säätö. Ehkä siihen tottuis ja oppis käyttämään jos semmonen olisi. Eka tunne siitä oli, ett ä "oho tää on varmaan hajalla."mek kirjoitti:Ei helvetissä, miten tuo on voitu mennä tekemäänristoj kirjoitti: #
Osa penkin säädöistä toimii sähköllä ja osa käsin, selkänojan säätö portaallinen
#
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Koeajoja??
Ei kai sitä penkkiä jatkuvasti rämplätä? Minulle ainakin riittää, kun kerran saa kohdilleen. Sitten joskus kumppareilla ajaessa tarvitsee ehkä siirtää penkkiä hieman taaksepäin, siinä kaikki.
Vaan jos on monta kuskia, niin on kaikin puolin parempi hankkia jokaiselle omat autot, eikä silloinkaan siirrellä sitä penkkiä
Vaan jos on monta kuskia, niin on kaikin puolin parempi hankkia jokaiselle omat autot, eikä silloinkaan siirrellä sitä penkkiä
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: Koeajoja??
Aito saab-henkilö saa surkeankin asian näyttämään siltä ettei sillä ole väliä....Ässä kirjoitti:Ei kai sitä penkkiä jatkuvasti rämplätä? Minulle ainakin riittää, kun kerran saa kohdilleen. Sitten joskus kumppareilla ajaessa tarvitsee ehkä siirtää penkkiä hieman taaksepäin, siinä kaikki.
Vaan jos on monta kuskia, niin on kaikin puolin parempi hankkia jokaiselle omat autot, eikä silloinkaan siirrellä sitä penkkiä
-
Alihankkija
- "Aero"
- Viestit: 480
- Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Koeajoja??
Komppaaja kirjoitti:Aito saab-henkilö saa surkeankin asian näyttämään siltä ettei sillä ole väliä....Ässä kirjoitti:Ei kai sitä penkkiä jatkuvasti rämplätä? Minulle ainakin riittää, kun kerran saa kohdilleen. Sitten joskus kumppareilla ajaessa tarvitsee ehkä siirtää penkkiä hieman taaksepäin, siinä kaikki.
Vaan jos on monta kuskia, niin on kaikin puolin parempi hankkia jokaiselle omat autot, eikä silloinkaan siirrellä sitä penkkiä
Täydellistä autoa ei olekkaan. En tunne yhtään kaveria joka ei löytäisi autostaan jotain häikkää.
Re: Koeajoja??
Mutta kyllä tuon tason autossa tuollainen kömmähdys on NOLO....ei siitä pääse mihinkään. 
Re: Koeajoja??
Eipä tuolla säädöllä ainakaan meikäläiselle ole väliä. Ei mun autoa juurikaan kukaan muu ajele, eikä mulla ole tarvetta säätää joka ajokertaa varten penkkiä uusiksi.Komppaaja kirjoitti:Mutta kyllä tuon tason autossa tuollainen kömmähdys on NOLO....ei siitä pääse mihinkään.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977