Mihin tämä väite perustui, eli jos biojätteistä tehdään etanolia suht yksinkertaisella, ja suhteellisen vähänsaastuttavalla tavalla, niin kuinkas se saadaan muka lobattua öljynjalostusta, ja sen polttoa epäympäristöystävällisemmäksi, öljykö jalustuu ihan itsekseen mm. bensiiniksi, dieseliksi, jne??Rafu kirjoitti:Etanoli on jo mennyttä, öljy-yhtiöt on lobaneet niin hyvin että ihmiset pitävät sitä ilmaston kannalta jopa huonompana kuin Bensaa. Johan tuulivoimalatkin nostaa sähkön hintaa ja aiheuttaa lisääntyviä päästöjä ja työttömyyttä.
Saabin pitäisi vaan keskittyä turvallisuuteen pitää etanoli mutta pienentää kulutusta myös bensakoneista. Omaan dieseliin ei rahat riittäne vielä vuosikymmeniin.. Ehkä hybriditekniikkaan kannattaisi satsata jos siihen jo jotain osaamista on?
Mitä isompi uusi 9-5 on sitä parempi. Toivottavasti pian vuotaa taas uusia kuvia.
No tuulivoimahan saastuttaa tietty kun tyynellä ilmalla on pakko pyörittää niitä voimaloiden siipiä sähkömoottoreilla
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mitä pienempi uusi Saab 9-5 on, niin sitä parempi, 4,3m voisi oikeastaan riittää siihen ihan ok.
Miksi autojen koon pitää koko ajan kasvaa, mikseivät ne voi alkaa jo pienenemään kovaa kyytiä korirakenteiden kehityttyä turvallisimmiksi?? Saabin iso malli eli 99 ei ollut kovin suuri mitoiltaan, ja silti sillä on saatu kuskattua ihan hyvin isokenkäisiäkin.