Uusi Saab 9-5
Lainaus tuolta jutusta:
Other engines include a new five-cylinder diesel, which we’ll see first in the new Saab 9-3.
Tarkoittaakohan tämä facelift 9-3:a? Täytyy varmaan olla, jos Vectra/Insignia pukataan markkinoille jo 2008. Kuulostais ihan hyvältä 5-reikäinen dieseli. Kunhan nyt ei ole mikään made in Malaysia se sitten...
Other engines include a new five-cylinder diesel, which we’ll see first in the new Saab 9-3.
Tarkoittaakohan tämä facelift 9-3:a? Täytyy varmaan olla, jos Vectra/Insignia pukataan markkinoille jo 2008. Kuulostais ihan hyvältä 5-reikäinen dieseli. Kunhan nyt ei ole mikään made in Malaysia se sitten...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Mistä hatusta nämä on vedetty?
En tunnista kieltä, mutta tuolla Vikissä on kuitenkin mielenkiintoisia koneita listattu. Liekö joku hatustaan noi vetäissyt?
http://lt.wikipedia.org/wiki/SAAB_9-5
Būsimasis 9-5
Visiškas modelio pakeitimas (bendros GM „Epsilon-2“ platformos pagrindu) numatomas 2008-ais metais.
[taisyti] Planuojami montuoti varikliai
Benzininiai / Bio-etanolio:
2.0lpt I-4 – Direct Injection (147kw/200ag) – FWD
2.0Turbo I-4 – Direct Injection (161kw/220ag) – FWD
2.8Turbo V-6 – Direct Ignition (190kw/260ag) – AWD
2.8Turbo V-6 – Direct Ignition (220kw/300ag) – AWD
3.6Bi-Turbo V-6 – Direct Injection (256kw/350ag)[Aero] – AWD – 6 pavarų automatinė
4.6Bi-Turbo V-8 – Direct Injection (337kw/460ag)[Griffin] – AWD – 7 pavarų sekvencinė
Dyzeliniai:
1.9TiD I-4 – Multi-Jet (110kw/150ag) – FWD
2.4TID I-4 – Multi-Jet (129kw/175ag) – FWD
3.0TiD V-6 – Multi-Jet Bi-turbo (168kw/230ag) – AWD
http://lt.wikipedia.org/wiki/SAAB_9-5
Būsimasis 9-5
Visiškas modelio pakeitimas (bendros GM „Epsilon-2“ platformos pagrindu) numatomas 2008-ais metais.
[taisyti] Planuojami montuoti varikliai
Benzininiai / Bio-etanolio:
2.0lpt I-4 – Direct Injection (147kw/200ag) – FWD
2.0Turbo I-4 – Direct Injection (161kw/220ag) – FWD
2.8Turbo V-6 – Direct Ignition (190kw/260ag) – AWD
2.8Turbo V-6 – Direct Ignition (220kw/300ag) – AWD
3.6Bi-Turbo V-6 – Direct Injection (256kw/350ag)[Aero] – AWD – 6 pavarų automatinė
4.6Bi-Turbo V-8 – Direct Injection (337kw/460ag)[Griffin] – AWD – 7 pavarų sekvencinė
Dyzeliniai:
1.9TiD I-4 – Multi-Jet (110kw/150ag) – FWD
2.4TID I-4 – Multi-Jet (129kw/175ag) – FWD
3.0TiD V-6 – Multi-Jet Bi-turbo (168kw/230ag) – AWD
Toivottavasti Saab saa uuden 9-5 nyt nopsasti markkinoille, kun nykymalli on ollut muutaman faceliftin siivittämänä huikeat 10-v . myynnissä, vaikka auto onkin edelleen hieno . Autonvaihto on taas ajankohtainen parin vuoden kuluttua ja toivottavasti "ei tarvi mennä vieraisiin", mutta rupeaa huolestuttamaan, kun Opelikin sai uuden pohjalevyn käyttöön ennen Saabia eikä mitään varmaa ole uuden 9-5:n osalta vielä julkistettu. Ennen Opel-uutista todettiin, että uusi 9-5 lanseerattaisiin syksyllä 2008, mut don't think so....
Uusi faceliftattu 9-3 on loistavan näköinen kuvien perusteella ja harmittaa, kun tilat eivät riitä omaan käyttöön. Tuleva Passat R36 on jo herättänyt pikkuisen kutinaa mahassa ja uusi Volvo V70 on Volvoksi hieno , mutta niin radikaalia temppua ei voi tehdä, että päätyisin traktorikuskiksi (miten niin asennevamma ).
Viikonloppuja!
Uusi faceliftattu 9-3 on loistavan näköinen kuvien perusteella ja harmittaa, kun tilat eivät riitä omaan käyttöön. Tuleva Passat R36 on jo herättänyt pikkuisen kutinaa mahassa ja uusi Volvo V70 on Volvoksi hieno , mutta niin radikaalia temppua ei voi tehdä, että päätyisin traktorikuskiksi (miten niin asennevamma ).
Viikonloppuja!
Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro -06 nykyinen,ex-autot: 9-5 Hirsch Wagon -05, 9-3 Aero -01, 9000 CSE -94.
Perheessä olleet saabit:
9-5 2.3t -03, 9-5 2.0t -00, 9-3 2.0t -00, 9000i -88, 900i -84.
Perheessä olleet saabit:
9-5 2.3t -03, 9-5 2.0t -00, 9-3 2.0t -00, 9000i -88, 900i -84.
Jos on ollut aikaisemmin, niin saa poistaa.
Jonkun piirtäjän näkemys 9-5:sta
http://www.infomotori.co.uk/a_911_EN_20377_1.html
Jonkun piirtäjän näkemys 9-5:sta
http://www.infomotori.co.uk/a_911_EN_20377_1.html
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
CAR magazinessa on kuvia 9-5:n testimuulista(vectrasta).
http://www.carmagazine.co.uk/secret_new ... 933&page=1
Juttua myös muista tulevista malleista 9-4X, 9-1, 9-2S jne.
9-5:een lienee tulossa hybridi ja PA (power assistant) eli sähkömoottori jota käytetään poistamaan turbo lagi yms.
http://www.carmagazine.co.uk/secret_new ... 933&page=1
Juttua myös muista tulevista malleista 9-4X, 9-1, 9-2S jne.
9-5:een lienee tulossa hybridi ja PA (power assistant) eli sähkömoottori jota käytetään poistamaan turbo lagi yms.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Eikös tuollainen PA voisi olla ohjelmoitava, eli normaaliautoilijalla se toimisi nimenomaan turboviiveen / -potkun poistajana, mutta nostalgiahenkinen turbosaabisti voisi ohjelmoida sen turbopotkua voimistavaksi / simuloivaksi?Arcer kirjoitti:9-5:een lienee tulossa hybridi ja PA (power assistant) eli sähkömoottori jota käytetään poistamaan turbo lagi yms.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Tuo "Devět pětka" ( = ysivitonen) on jo vuosi sitten nähty "taiteilijan näkemys". Selvä photoshoppi, 95 - merkki on väärässä reunassa!Kunkku kirjoitti:tuommoinen löytyi vahingossa googlatessa:
http://www.autoweb.cz/tajne-projekty/ta ... ml?id=3465
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Trollhattansaab.netissä oli aika mielenkiintoista irtotietoa tulevista malleista jonkun sisäpiiriin kuuluvan "syväkurkun" kertomana.
http://www.trollhattansaab.net/archives ... saabs.html
Noin lyhyesti summaten mitä heppu oli omin silmin nähnyt:
- 9-3:sta tulee crossover-malli 9-3X (tuon mukaan neliveto ja pari tuumaa korkeampi)
- 9-5 näyttää seuraavan Jaguar XF:n ja Maserati Quattroporten risteytykseltä ja sisusta on hienoin, mitä ko. henkilö on kuunaan autossa nähnyt ja että se on sanoinkuvaamattoman innovatiivinen
- 9-4X tulee niin ikään ja sekin oli näytetty muttei ollut aiheuttanut sellaista innostusta kuin uusi 9-5.
Ei paljon, mutta jotain kuitenkin ja tuon "Djup Strupen" vihjailut ovat kai yleensä myös toteutuneet. Harmi vaan ettei kuvan kuvaa
- Pika
http://www.trollhattansaab.net/archives ... saabs.html
Noin lyhyesti summaten mitä heppu oli omin silmin nähnyt:
- 9-3:sta tulee crossover-malli 9-3X (tuon mukaan neliveto ja pari tuumaa korkeampi)
- 9-5 näyttää seuraavan Jaguar XF:n ja Maserati Quattroporten risteytykseltä ja sisusta on hienoin, mitä ko. henkilö on kuunaan autossa nähnyt ja että se on sanoinkuvaamattoman innovatiivinen
- 9-4X tulee niin ikään ja sekin oli näytetty muttei ollut aiheuttanut sellaista innostusta kuin uusi 9-5.
Ei paljon, mutta jotain kuitenkin ja tuon "Djup Strupen" vihjailut ovat kai yleensä myös toteutuneet. Harmi vaan ettei kuvan kuvaa
- Pika
Toivottavasti 9-5 pysyy salassa julkistukseen saakka. Toyotasta mallia tässä jutussa. Jos tuleva halutaan pitää salassa, niin siitä ei tule
Tuo 9-3X juttu on aika huvittava. kun joskus 4 vuotta sitten vuoti kuvia ja juttua että semmonenkin vois olla tulossa. No parempi myöhänn kuin silloinkaan. Toivottavasti tulee olemaan luokassaan kilpailukykyinen auto ja vielä Saabin filosofian mukaisesti Skandinaavisen minimalistinen sekä toimiva paketti. Ei semmonen hopeat keula/perä panssarit (muovia) alumiini kynnyspalkit (päällystettyä muovia, ei kestä astua) ja isot muoviset suojalevikkeet + pyöreät hopealla kehystetyt sumuvalot. Näillä eväillä kun tuntuu moni merkki tekevän crossover versionsa. Pyh.
Jos jotain muutetaan perusmalliin, niin sillä pitäisi olla muukin tarkoitus kuin vain korostaa jotain ulkonäköjuttua. Tämä ajatus tuntuu olevan usein aika hukassa.
Kunnon maavara, jämäkkä alusta, toimiva neliveto ja semmonen pohjapanssari ettei öljypohja mene jos vähän ottaa kosketusta. Sisustukseen vähemmän arkaa materiaalia, varsinkin konttiin. Ja kynnyslaudat joille voi nousta seisomaan, kun laittaa tavaraa kattotelineeseen. Siinäpä se meikäläisen ajatus crossover Saabista.
kuvaa ennen julkistuspäivää. Tähän saakka vaikuttaa hyvältä, kun yhtään kuvaa jota voisi oikeaksi epäillä, ei ole vuotanut.yhtään
Tuo 9-3X juttu on aika huvittava. kun joskus 4 vuotta sitten vuoti kuvia ja juttua että semmonenkin vois olla tulossa. No parempi myöhänn kuin silloinkaan. Toivottavasti tulee olemaan luokassaan kilpailukykyinen auto ja vielä Saabin filosofian mukaisesti Skandinaavisen minimalistinen sekä toimiva paketti. Ei semmonen hopeat keula/perä panssarit (muovia) alumiini kynnyspalkit (päällystettyä muovia, ei kestä astua) ja isot muoviset suojalevikkeet + pyöreät hopealla kehystetyt sumuvalot. Näillä eväillä kun tuntuu moni merkki tekevän crossover versionsa. Pyh.
Jos jotain muutetaan perusmalliin, niin sillä pitäisi olla muukin tarkoitus kuin vain korostaa jotain ulkonäköjuttua. Tämä ajatus tuntuu olevan usein aika hukassa.
Kunnon maavara, jämäkkä alusta, toimiva neliveto ja semmonen pohjapanssari ettei öljypohja mene jos vähän ottaa kosketusta. Sisustukseen vähemmän arkaa materiaalia, varsinkin konttiin. Ja kynnyslaudat joille voi nousta seisomaan, kun laittaa tavaraa kattotelineeseen. Siinäpä se meikäläisen ajatus crossover Saabista.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Näinhän se varmaan monesti on. Tämä heppu on ilmeisesti kuitenkin jotenkin jossain roolissa jälleenmyyjäorganisaatiossa joille noita tulevia malleja on kai esitelty pitkin kesää ja ilmeisesti sitä kautta lurkkii tietonsa. Ja toisaalta monesti tuntuu, että nuo "syväkurkkujen" tiedonjyväset on ihan tietoisesti ja taktikoiden vuodettuja - ruokitaan suuren yleisön nälkää ja samalla testataan reaktioita tulevan mallin muotokielestä ja suunnittelulinjoista.9-5T kirjoitti:Sisäpiiriin kuuluvat ei helpolla kerro mutta täytyyhän tulevia autoja näyttää monille alihankkijoille joiden tavalliset työntekijät taas kehuu kavereille.
Tuohon Jaguaariin vertauksia on kuulunut muualtakin mutta kun muistaa mitä ylistys lauseita 10 vuotta sitten kuului tulevasta 9-5:sta odotan uutta rauhallisin mielin vailla epäilystä maailman hienoimmasta sisustuksesta GM:n panosta unohtamatta.
Mutta tulevan 9-5:n sisustusta voi varmaan odotella juurikin rauhallisin mielin niin kuin koko autoa muutenkin. Ja hyvä niin, koska jos tuo floppaa, kukahan lienee Saabin emoyhtiö 5 vuoden päästä...
Tuosta 9-3X:stähän tuossa muuten mainittiin vielä sen verran, että ilmeisesti se tulee olemaan jonkinlainen siirtymäkauden malli varsinaista crossoveria, eli 9-4X:ää odotellessa. Käsittämätöntä kyllä miten se odotutti omaa aikaansa näinkin kauan, vaikka siitä tosiaan oli niitä kuvia liikkeellä jo monta vuotta sitten niin kuin MarkoA mainitsi...
- Pika