Uusi Saab 9-5

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Vastaa Viestiin
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Upean näköinen auto. Etenkin tuo perä Aeron asussa on vaikuttava. Kunhan tulisi oikeita kuvia tai näkisi luonnossa..
moose
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: Pe Huhti 27, 2007 21:23

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja moose »

Tannisto kirjoitti:Miten se voi olla pettymys jollet ole vielä ajanut sillä metriäkään? 8O
Vai ymmärränkö oikein, että ajat nykyään Saabilla ainoastaan siksi, että se on markkinoiden seksikkäimmän näköinen auto?
Tarkennetaan nyt sen verran että auton ulkonäkö minulle uskomaton pettymys. Toistaiseksi harva on autolla ajanut joten tässä vaiheessa kaikki innostuminen/pettyminen perustuu kuviin ja kuvauksiin auton ominaisuuksista. Auton ulkonäkö on kuitenkin niin suuri pettymys että elleivät auton muut ominaisuudet ole "ulkona tästä maailmasta" niin kyseinen peli jää minulta kauppaan.

Ehkä odotukset olivat vain liian korkealla. Kuinka moni olisi muuten ottanut auton mielummin tällä keulalla http://www.trollhattansaab.net/wp-conte ... 10_big.jpg. Minä ainakin.

"Miksi ajan Saabilla" olisi taas kokonaan uuden viestiketjun aihe :)
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Omasta mielestäni vähemmän agressiivinen keulailme sopii erittäin hyvin noin isoon autoon. Tietynlaista arvokkaampaa, hillittyä ilmettä tuohon on lienee haettu ja hyökkäävyys jätetty pikkuveli 9-3:lle.
moose
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: Pe Huhti 27, 2007 21:23

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja moose »

CC Aero kirjoitti:Omasta mielestäni vähemmän agressiivinen keulailme sopii erittäin hyvin noin isoon autoon. Tietynlaista arvokkaampaa, hillittyä ilmettä tuohon on lienee haettu ja hyökkäävyys jätetty pikkuveli 9-3:lle.
Taitaa jäädä auto vain aikamoiseksi seinäruusuksi kun Audi pukkaa pihalle uuden A6:sen ja BMW uuden 5-sarjalaisen. Uuden 9-5:en ilme kun on "maltillisuudessaan" hädin tuskin kilpailijoiden nykyisten, jo hieman vanhentuneiden mallien, tasolla...
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Pyh. Noin vähäpätöinen juttu kuin että Saabilta uusi malli. Eihän tuota ole viitsitty edes Saab.fi etusivulle laittaa. Eihän niitä esittelyitä yleensäkään kerrota...

Voi P"#(#/%/%"!!!

Mikä siellä vaivaa?? GM Finland??? Sivut ajantasalle prkl jos joskus haluatte jonkun autoista kiinnostuvan!

Sori, ei liittynyt suoranaisesti.

Itse autoon. En olisi uskonut, että siitä voidaan tehdä noin tyylikäs ja Saab-mainen. Saa verrata Audiin ja toivottavasti A:sta tuleekin huomattavasti ärhäkämmän jne näköinen. Saabilla oma tyyli ja on aina ollutkin. A ja B näyttää tuon rinnalla p*skalta mun silmiin.

Kertakaikkiaan fantastisen näköinen auto. Toivotaan-toivotaan että tuo vielä näkee todellisuuden.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

Marko A kirjoitti:Pyh. Noin vähäpätöinen juttu kuin että Saabilta uusi malli. Eihän tuota ole viitsitty edes Saab.fi etusivulle laittaa. Eihän niitä esittelyitä yleensäkään kerrota...

Voi P"#(#/%/%"!!!

Mikä siellä vaivaa?? GM Finland??? Sivut ajantasalle prkl jos joskus haluatte jonkun autoista kiinnostuvan!

Sori, ei liittynyt suoranaisesti.

Itse autoon. En olisi uskonut, että siitä voidaan tehdä noin tyylikäs ja Saab-mainen. Saa verrata Audiin ja toivottavasti A:sta tuleekin huomattavasti ärhäkämmän jne näköinen. Saabilla oma tyyli ja on aina ollutkin. A ja B näyttää tuon rinnalla p*skalta mun silmiin.

Kertakaikkiaan fantastisen näköinen auto. Toivotaan-toivotaan että tuo vielä näkee todellisuuden.
Samaa mieltä Saab.fi:stä.

Ja itse auto on mun mielestä makia. Juur niinku videossa sanotaan, tyylikäs ja jännä tjsp. mutta silti Skandinaavinen, eli selkeä ja "puhdas". Eteenpäin on menty.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Pekko_Å kirjoitti: Juur niinku videossa sanotaan, tyylikäs ja jännä tjsp. mutta silti Skandinaavinen, eli selkeä ja "puhdas". Eteenpäin on menty.
Tämä nyt voi olla tosi ontuva vertaus, mutta otetaan esimerkiksi jotain skandinaavista muotoilua, vaikkapa keittiö:

SKandinaavinen keittiö

Ei todellakaan miellytä kaikkia. Mutta jotka tykkää, tykkää tosissaan. Mieli lepää kun ei ole turhia krumeluureja eikä kaikkea hapatusta.

Kuva
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

Marko A kirjoitti:
Tämä nyt voi olla tosi ontuva vertaus, mutta otetaan esimerkiksi jotain skandinaavista muotoilua, vaikkapa keittiö:

SKandinaavinen keittiö

Ei todellakaan miellytä kaikkia. Mutta jotka tykkää, tykkää tosissaan. Mieli lepää kun ei ole turhia krumeluureja eikä kaikkea hapatusta.
Tätä seikkaahan ne suunnittelijat tahtoivat korostaa, puhtaita, pelkistettyjä muotoja.
Saattaa olla ettei ensimmäinen kohtaaminen trendi-ihmisiä säväytä, mutta luulen että tämä linja kestää ajan hammasta hyvin.
Toisaalta, monet vanhat ärhäkkään ilmeen omaavat klassikkoautot puhuttelevat vuosikymmenen toisensa jälkeen.

Mutta, itse odotan innolla koeajoja. Sittenpä selviää mistä kanalintu pissii.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Näyttää tulleneen uudempia kuvia:

http://www.carmagazine.co.uk/News/Searc ... al-photos/
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

Marko A kirjoitti: Tämä nyt voi olla tosi ontuva vertaus, mutta otetaan esimerkiksi jotain skandinaavista muotoilua, vaikkapa keittiö:

SKandinaavinen keittiö

Ei todellakaan miellytä kaikkia. Mutta jotka tykkää, tykkää tosissaan. Mieli lepää kun ei ole turhia krumeluureja eikä kaikkea hapatusta.
Ihan hyvä vertaus mun mielestä. Nyt jos ajatellaan kilpailijoita, niin kaikki 3 saksalaista brandia luottaa "särmään" muotoiluun Audi etunenässä. Uuden A4:sen keula on todella härski. Se joko uppoaa tai ei. Mun mielestä hieno, joku muu ajattelee että liian tyrkky.

Sitte tästä meidän saappaasta, tota muotoilua voi mun mielestä verrata vaikka Applen Iphoneen. IPhone on todella kliini ja steriili, mutta kuitenkin jollain oudolla tapaa myös hieno, moderni ja sympaattinen. Ja tulee todennäköisesti kestämään aikaa hyvin.

Volvo on ehkä muotoilukielessä lähempänä Saabia kuin Saksalaisia. Ollen ehkä hivenen "rohkeampi" muotoilun suhteen.

Tästähän voisi piirtää "muotoilukentän" ja asettaa brandit särmäjärjestykseen.

Vasemmalla konservatiivinen ja selkeälinjainen ja oikealla radikaali ja agressiivisesti muotoiltu:

Saab-----Volvo------------------Mercedes-benz----------BMW-----------------Audi


Eikös aikalailla noin mene? Joukkoon mahtuisi ehkäpä vielä Lexus ja Alfa. Nekin sijoittuisivat aikalailla oikealle. Saab on valinnut oman polun ja onnittelut siitä. Hienoa että ei ole lähdetty väkisin tekemään mitään mikä ei imagolle sovi.

Ja nyt täytyy muistaa, että muotoilu ja siitä pitäminen on henkilökohtaista. Aivan kuten tämän viestin väitteet. Jonkun mielestä Saabin puhtaat selkeät linjat ovat myrkkyä ja taas Audin rohkeus on liikaa.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Makuasioitahan nämä. Itse vain tykkään tuollaisesta sopivan kliinistä muotoilusta etenkin isommassa autossa. BMW:llä on aikamoinen kurominen nykyisestä hirviöstä (=5-sarja) jotta pääsee edes samalle tasolle. Uusi E-sarja on omaan silmään todella vanhanaikaisen näköinen perästä. Audilta tullee tyylillisesti parasta antia tuohon 9-5:een verrattuna. Noissa Audeissa vaan samojen teemojen toistaminen joka paikassa kyllästyttää nopeasti. Nykyisen A4:n keulassa häiritsee huomiovalot/ledihässäkkäkaari mikälieneekään. Tulee aika tuuninkifiilis vastaantullessa.. Räyhäkeulakategoriassa Alfa harvemmin epäonnistuu ja pesee tyylikkyydessä useasti kilpailijansa.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Mua hieman häiritsee vielä tuossa 9-5:n perässä joku. Ehkä tuo muskelimaisuus sivuilta ja sitten profiilin pyöreys, joka valitettavasti muistuttaa Insigniasta.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja HMK »

Auto ulkonäkö paranee mitä enemmän sitä katsoo. Tuo kultainen väri on lisäksi aivan uskomattoman upea. Aero-versiona varmasti parhaimmillaan. Joku perusmalli pienillä vanteilla yms. voi näyttää aika orvolta. Ainoastaan nuo sumarien hopeiset reunukset olisi voinut muuttaa mattamustaksi.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Arcer
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Mahtavan näköinen auto sisältä ja ulkoa. Jotain speksejä:

Carmag väittää että perusmallien paino olisi vain 1575kg. Sama lehti lupailee myös hybridiä ja startstoppia systeemiä pian.

Etuveto manuaalit 6 vaihdetta:
1.6T 180hp/230nm, 0-100kmh 9.5s, CO2 179 g/km, huippu 220km/h
2.0T 220hp/350nm, 0-100kmh 7.9s, CO2 198 g/km, 240km/h
2.0TiD 160hp/350nm, 0-100kmh 10.1s, CO2 139 g/km, 215km/h

XWD tarjolla 2.0T ja 2.8T. Ensimmäisenä myyntiin taisi olla tulossa 2.0T ja 2.0TiD.

Voisi veikata lähtöhinnaksi 39900e suomessa, tosin nykymallia pienemmät CO2 arvot antaisi mahdollisuuden pienempäänkin lähtohintaan ja autoveroton hinta voisi silti nousta jonkin verran nykymalliin verrattuna.
Viimeksi muokannut Arcer, To Elo 27, 2009 19:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5397
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Uusi Saab 9-5

Viesti Kirjoittaja VKe »

Joo, tossahan on näköjään:
1. Volvo V70/S60:n kojetaulu ja keskikonsoli
2. Opel Insignian tai Jagge XF:n perä
3. Buickin sivulinja
N. Jonkun japanilaisen ratti
Sininen Saab 9-3, '99
Vastaa Viestiin