peinu kirjoitti:Vihdoinkin kahden litran moottoreissa vaihtuvat imu- ja pakoventtiiliajoitukset: "It features variable valve timing and direct injection to further improve fuel consumption, emissions and performance. The camshafts have hydraulically operated vane-type cam phasers which allow both the inlet and exhaust valve timing to be adjusted independently, according to varying engine speed and load. The many benefits include a broader spread of torque, higher maximum power and improved fuel consumption.
"
Näin, on nykyaikaahan tämä, ja varmasti suurin syy trionicin pudottamiseen pois, olisi melko turhaa kehitystyötä kehittää vastaavaa rinnakkaista järjestelmää kun motronic kerran noitakin osaa ohjata.
Sinänsä tuo 2.0 lienee samaa sarjaa kuin insigniassa, opel GT:ssä ja useissa jenkkiversioissa. Melko kestävää kampetta on tuokin, kun GM:n oma performance-opas kertoo, että alakerta kestää 400 hp luokan tehoja. Lisää tietoa moottorista löytynee koodeilla A20NHT, A20NHH ja L850.
Toisaalta pettymys, että trionic häviää, vai tulisikohan 2.8:n tilalle tulevaisuudessa jotakin omaa suunnittelua T:lla
1.6T perustunee myös insignian myllyyn, joka on taasen ihan puhdas OPEL ja nähty alunperin Meriva OPC-mallin nokilla.