![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Tuleeko farkkuun sitten heti alusta alkaen ne uudistukset, joita ysifemmaan oli tälle vuodelle ilmoitettu tulevan ? ![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Ne uudistukset jotka ovat suunnitellut NG 9-5 sedaniin vuodelle 2011 eivät välttämättä automaattisesti siirry myös farkkuun, koska kaikkia niitä ei voi hyödyntää kombissa.Komppaaja kirjoitti:Tuleeko farkkuun sitten heti alusta alkaen ne uudistukset, joita ysifemmaan oli tälle vuodelle ilmoitettu tulevan ?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Kai nyt edes ohjaamon muutokset tulevat kumpaankin?core2 kirjoitti:Ne uudistukset jotka ovat suunnitellut NG 9-5 sedaniin vuodelle 2011 eivät välttämättä automaattisesti siirry myös farkkuun, koska kaikkia niitä ei voi hyödyntää kombissa.
Sisustasta puheen ollen, brittimedia on kertonut viimeisissä koeajoissaan, että autojen sisustojen laatu on jo nyt parantunut huomattavasti kokoonpanon osalta. Osien sovitukset ja asennukset on tehty paremmin ja tarkemmin kuin aiemmin. Tiedätkö mitä muutoksia kokoonpanossa on tehty, jotta tämä on saavutettu? Vai onko kyseessä tehtaan henkilöstön lisääntyneen kokoonpanokokemuksen kautta saatu parannus?
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
9-5 sedanhan on jo vanha auto verrattuna 9-5 kombiin joten voimme laskea, että ne facelift jutut interiöön tulee siihen ekaks ja sit vasta sedaniin.
Näin tää on futannut ennenkin ja luultavasti myös nyt, uudemmasta vanhempaan sit ku keritään.
Näin tää on futannut ennenkin ja luultavasti myös nyt, uudemmasta vanhempaan sit ku keritään.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Luulisin, että niinkutsutulla metodiverstaalla on suuri osa tässä, jos tätä parannusta on tapahtunut.Teme100 kirjoitti:
Vai onko kyseessä tehtaan henkilöstön lisääntyneen kokoonpanokokemuksen kautta saatu parannus?
Metodiverstas pyrkii juurikin parannuksiin osien asennuksien yhteydessä, esimerkiksi kuskin oven asennuksessa kokeillaan siellä montaa eri vaihtoehtoa ja eri asennusjigiä.
Ennenkuin johonkin näistä päädytään, niin jotta rahaa yritetään tienata jatkuvasti enemmän ja enemmän.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- "Turbo"
- Viestit: 214
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Nu förstå inte! Kun sitä kombia aletaan kasata linjalla, ei kai siellä enää erotella onko sedanin vaiko kombin kojelauta tai materiaalit? Kamathan on samat molemmissa. Eli eikös muutokset tule linjalla samaan aikaan molempiin malleihin ?core2 kirjoitti:9-5 sedanhan on jo vanha auto verrattuna 9-5 kombiin joten voimme laskea, että ne facelift jutut interiöön tulee siihen ekaks ja sit vasta sedaniin.
Näin tää on futannut ennenkin ja luultavasti myös nyt, uudemmasta vanhempaan sit ku keritään.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Nix eli nej, kojelauta on se yksi pieni osa jossa muutokset ovat samoja, mutta asia on näin jos siis muutoksia tehdään kombiin niin sen muutoksen saa sedanmalli vasta myöhemmin, olettaen, että tämä muutos sopii siihen, en osaa selittää miksi, mutta se on aina ollut näin.SportySedan kirjoitti:Nu förstå inte! Kun sitä kombia aletaan kasata linjalla, ei kai siellä enää erotella onko sedanin vaiko kombin kojelauta tai materiaalit? Kamathan on samat molemmissa. Eli eikös muutokset tule linjalla samaan aikaan molempiin malleihin ?core2 kirjoitti:9-5 sedanhan on jo vanha auto verrattuna 9-5 kombiin joten voimme laskea, että ne facelift jutut interiöön tulee siihen ekaks ja sit vasta sedaniin.
Näin tää on futannut ennenkin ja luultavasti myös nyt, uudemmasta vanhempaan sit ku keritään.
Meinasit tuossa ettei liinalla erotella sitä mitä rakennetaan, koska jokainen auto on uniikki verrattuna toisiinsa, niin nämä rakennetaan alausta alkaen chassinumeron mukaan joten ovessakin lukee se numero mihin autoon se on tarkoitettu kuuluvaksi.
Siis liinalla on mitä tarkempi järjestys ja kontrolli missä mikäkin pirssi kulkee. Eikä sedanin kojelauta tule yhteenkään kombiin jos se on sedaniin tarkoitettu.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Jokaisessa autossa omat ¨specit¨, joten kaikki Saabit ovat oikeastaan oma yksilö asiakkaan tilauksen mukaan. Ovet ja koelaudat sekä ¨moottoripaketti¨(drivlina) tehdään valmiiksi ennen autoon asennusta.
On suuri ero työtavassa 60-70 lukuun verrattuna.
On suuri ero työtavassa 60-70 lukuun verrattuna.
Viimeksi muokannut viggen, Su Tammi 30, 2011 18:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Tuntuisi vaan maaalaisjärjellä oudolta, jos nyt esiteltävässä mallissa ei jo olisi ilmoitetut sedan-malliin tarkoitetut parannukset heti kättelyssä, ja toisaalta, että jommassakummassa korimallissa olisi sitten yhtäaikaa ikäänkuin heikommat sisustusmateriaalit, muun muassa, kuin toisessa. Mutta senpä sitten näkee.
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Eiköhän nämä ihmettelyt selviä, kun hetken jaksamme odotella?
Ainahan nämä autot kehittyvät uusien mallien ja mallivuosien tullessa kehiin.
Itse kyllä ihan oikeasti ihmetttelen sitä, että mikä se mättää tämän auton varusteissa? Vuoden vaihteessa oli kai näitä myytynä tai liikenteessä 64 kappaletta. En muuten ole havinnut ns. oikeitten käyttäjien suuria valituksia varustuksesta tai sen toimivuudesta?
Lienen varmaan tällaisena tavallisena tallaajana hieman yksinkertainen, kun en ole huomannut noita vaivoja varustuksessa tai laadunvajeita näiden tuhansien kilometrien aikana?
Tämä oli nyt tälläinen oma kirjallinen julkiajettelu! Ei tää tosin taida kuulua edes tälle palstalle ja tämän voi kyllä heittää ihan roskikseenkin.![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Itse kyllä ihan oikeasti ihmetttelen sitä, että mikä se mättää tämän auton varusteissa? Vuoden vaihteessa oli kai näitä myytynä tai liikenteessä 64 kappaletta. En muuten ole havinnut ns. oikeitten käyttäjien suuria valituksia varustuksesta tai sen toimivuudesta?
Lienen varmaan tällaisena tavallisena tallaajana hieman yksinkertainen, kun en ole huomannut noita vaivoja varustuksessa tai laadunvajeita näiden tuhansien kilometrien aikana?
Tämä oli nyt tälläinen oma kirjallinen julkiajettelu! Ei tää tosin taida kuulua edes tälle palstalle ja tämän voi kyllä heittää ihan roskikseenkin.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Heh, musta tuntuu, että haluat aivan tahallasi ymmärtää päin P:tä.Komppaaja kirjoitti:Tuntuisi vaan maaalaisjärjellä oudolta, jos nyt esiteltävässä mallissa ei jo olisi ilmoitetut sedan-malliin tarkoitetut parannukset heti kättelyssä, ja toisaalta, että jommassakummassa korimallissa olisi sitten yhtäaikaa ikäänkuin heikommat sisustusmateriaalit, muun muassa, kuin toisessa. Mutta senpä sitten näkee.
Otetaans vielä kerran. Jos ja kun päivityksiä Saabiin tulee ja niitähän tulee siitä saat olla varma, seuraava askel on tämä, mihin tää päivitys on tarkoitettu, minkä takia tämä on edes tehty?, teami ottaa metodiverstaalla selvää onko se sopiva kaikkiin malleihin, tarvitaanko sitä kaikkiin malleihin jne. jne. Jos jossain mallissa on mainitsemasi "ikäänkuin heikommat sisustusmateriaalit" niin usko minua, liinalla olevista autoista ei niitä aleta repimään vain sen takia, että on tullut parempi uuden päivityksen kera.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Ja kun niitä ns. huonompia materiaaleja ja ratkaisuja on tilattu alihankkijoilta konttitolkulla, niin pitäähän ne johonkin survoa. Vaikka sitten rahvaan karvalakkeihin tai parin vuoden päästä esitellään joku spesial edition, johon ne alkupään erehdykset laitetaan. Ja menee kaupaks ku häkä. :)
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Toivottavasti tuo SportCombi rupeaa kelpaamaan paremmin "rahvaalle", kuin tämä Sedan on kelvannut näillä "konttikamoilla"!
Onneksi tää on mainio auto tämä Sedan melkein "karvalakkimalllinakin".![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Onneksi tää on mainio auto tämä Sedan melkein "karvalakkimalllinakin".
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Finlandia-edition veivi-ikkunoilla, ilman ajotietokonetta ja sellaisella käsijarrukahvalla jonne voi jättää peukalonsa väliin. Ei tarvitse "autotoimittajan" etsiä ja kokeilla uutta tiukkaa paikkaa peukullensa.Tobbana kirjoitti:tai parin vuoden päästä esitellään joku spesial edition, johon ne alkupään erehdykset laitetaan. Ja menee kaupaks ku häkä.
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Joo en uskaltanu edes mainita tuota suomi-sanaa missään muodossa, mutta tännehän ne pienikoneisimmat ja karvalakeimmat päätyy. ;)
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83