Yllättävän hyvin pitänyt arvoa ja pyynti uuden karvalakin tasolla.Rattivaihde kirjoitti:Pikkumusta on näemmä vaihtanut omistajaa...
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/4448747
"pikkumustan" vuoden koeajo!
Re: "pikkumustan" vuoden koeajo!
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: "pikkumustan" vuoden koeajo!
Ajatteliko poistumalla nostaa foorumin tasoa? En ole varma onnistuiko.Ristom kirjoitti:Poistumisen syy ei suinkaan ole merkin vaihto, vaan foorumin tason lasku.
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: "pikkumustan" vuoden koeajo!
Pyytäähän voi mitä vain, ei kerro mitään todellisesta arvosta.Vilho123 kirjoitti:Yllättävän hyvin pitänyt arvoa ja pyynti uuden karvalakin tasolla.Rattivaihde kirjoitti:Pikkumusta on näemmä vaihtanut omistajaa...
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/4448747
9-5 Aero - 00
Re: "pikkumustan" vuoden koeajo!
Kaiman kirjoittelu oli varmasti kärkipäätä lisäarvon puolesta tällä foorumilla, joten taso laskee. Kommenttisi on hyvä todiste.Ässä kirjoitti:Ajatteliko poistumalla nostaa foorumin tasoa? En ole varma onnistuiko.
Re: "pikkumustan" vuoden koeajo!
+1 ehdottomasti Ristos kuuluu niihin jonka tekstiä on mukava lukea ja sisältöä löytyy.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: "pikkumustan" vuoden koeajo!
Onhan tuo sinunkin kommenttisi aika mitätön koko foorumin mittakaavassa, mutta ei Saab-keskustelu parane osallistujia vähentämällä. Johan se on nähty.Ristom kirjoitti:Kaiman kirjoittelu oli varmasti kärkipäätä lisäarvon puolesta tällä foorumilla, joten taso laskee. Kommenttisi on hyvä todiste.Ässä kirjoitti:Ajatteliko poistumalla nostaa foorumin tasoa? En ole varma onnistuiko.
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: "pikkumustan" vuoden koeajo!
Jopas on skandaalin aineksia kerrakseen. Kaveri möi uudehkon rakkaan autonsa pois. Syynä internetin keskustelufoorum keskustelun taso.
Keskustelua seuranneena suurempi huoli tuntui olevan auton arvon lasku ja varaosien saatavuus. Jos internetissä oleva keskustelupalsta saa aikaan tällaisia reaktioita, niin kannatta miettiä vakavissaan ammattiauttajan apuun turvautumista.
Foorumeitakin on kaksi, joten voi valita oman mieltymyksen mukaan.
Keskustelua seuranneena suurempi huoli tuntui olevan auton arvon lasku ja varaosien saatavuus. Jos internetissä oleva keskustelupalsta saa aikaan tällaisia reaktioita, niin kannatta miettiä vakavissaan ammattiauttajan apuun turvautumista.
Foorumeitakin on kaksi, joten voi valita oman mieltymyksen mukaan.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: "pikkumustan" vuoden koeajo!
Kyllähän sitä itselläkin voisi vähän "pas..at housuissa"-fiilis olla jos omistaisin uuden 50t euron 9-5.eklunto1 kirjoitti:
Keskustelua seuranneena suurempi huoli tuntui olevan auton arvon lasku ja varaosien saatavuus. Jos internetissä oleva keskustelupalsta saa aikaan tällaisia reaktioita, niin kannatta miettiä vakavissaan ammattiauttajan apuun turvautumista.
Oman TTiD:n kanssa on toivottavasti osien suhteen paremmat mahdollisuudet, kuin 9-5 kanssa.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: "pikkumustan" vuoden koeajo!
Samaa mieltä. NG 9-5:sen lähitulevaisuuden näkymät eivät ole kovinkaan hyvin turvattu. Minusta ihan inhimillinen ja ymmärrettävä huoli, mutta se että foorumin nostaminen pääsyylliseksi. Suomesta löytyy 2 Saab foorumia ja jos osaa muita kieliä esim. englantia niin vaihtoehtoja on varmasti riittävästi tasokkaan keskustelun käymiseen.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: "pikkumustan" vuoden koeajo!
Jos ongelma oli siinä, ettei saanut riittävästi haluamansalaista huomiota, niin se tuskin korjaantuu automerkkiä vaihtamalla.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
-
- "Turbo"
- Viestit: 214
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49
Re: "pikkumustan" vuoden koeajo!
Kyllä Ristos ansaitsee kaiken kiitoksen, no doubt. Itse olen ollut Saabisti sitten 1973 ja ymmärrän hyvin Riston valinnat. Mersu on huippu auto! Eli parasta on valmistautua vaan siihen, että Saabeja sanan merkityksessä ei enää tule hihnalta. GM on tappanut merkin viimeisten vuosien aikana. OG 9-5 oli vielä hieno peli ja jopa NG 9-3, mutta kun kävin ajamassa NG 9-5, petyin. Oli siinä niin paljon suoraa opelia ettei voi kun valittaa. Tosi surullista kun merkki olisi voinut elää hyvissä käsissä.
Re: "pikkumustan" vuoden koeajo!
No mutta luetun ymmärtäminen sulla ja muutamalla muullakin prakaa:eklunto1 kirjoitti:Jopas on skandaalin aineksia kerrakseen. Kaveri möi uudehkon rakkaan autonsa pois. Syynä internetin keskustelufoorum keskustelun taso.
Keskustelua seuranneena suurempi huoli tuntui olevan auton arvon lasku ja varaosien saatavuus. Jos internetissä oleva keskustelupalsta saa aikaan tällaisia reaktioita, niin kannatta miettiä vakavissaan ammattiauttajan apuun turvautumista.
Foorumeitakin on kaksi, joten voi valita oman mieltymyksen mukaan.
Foorumilta poistumisen syy on esitetty.
Auton vaihdon syy on eri: Tehtaan epävakaa tilanne.
Re: "pikkumustan" vuoden koeajo!
Jep, tuskin Ristolta meni auto vaihtoon sen takia, että foorumin keskustelun taso ei miellyttänyt. Toivotetaan ristolle hyviä kilometrejä uudella autolla, jos vaikka käy lukemassa foorumia. Onhan sillä kuitenkin muutama saab vielä tallissa joten ei se saabismi sieltä minnekään lähtenyt. Ja olihan otsikkokin vuoden koeajo, ehkä ennustavasti?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: "pikkumustan" vuoden koeajo!
Ristolla on Saabeja varmaan enemmän kuin keskiverto klubilaisella. Ja hienompia
Joten Saabismi on ja pysyy.
Joten Saabismi on ja pysyy.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: "pikkumustan" vuoden koeajo!
Hei Saab-harrastajat, ystäväni!
Arkiautoni vaihtuminen tuntuu aiheuttavan paljon erilaisia spekulaatioita. Lienee paikallaan, että selvittelen Teille ihan omin sanoin tapahtumine kulkua.
Aluksi totean, että ei minun Saab-harrastukseni muutu mitenkään vaikka arkiautoni Mersuksi vaihtui. Syy auton vaihtumiseen on yksiselitteisesti ollut tämä Saabin epävakaa tilanne ja oma arvioni Saabin hinnan tulevaisuuden käänteistä.
Se miksi se vaihtui juuri Mersuksi ei myöskään ole yllätys. Minut on rokotettu Mersulla jo lapsena. Isäni oli autoilija ja ajoi työssään 14 Mersua peräjälkeen. Kun aikanaan sain ajokortin, niin aloitin autoiluni Mersulla. Kun sitten nuorena miehenä piti itsenäisyyttään osoittaa isälleen, niin kerroin hankkivani Saab 96:n autokseni. Isä antoi tuolloin pojalleen kannustuksen: "Osta sie poika suomalaist, muist kuiteki ostaa saksalaine, ni siul o ain auto ja täht keulal ei ainakaa tilannetta huononna."
Vaikka minä olenkin ajanut Saabilla reilut 40 vuotta, niin kyllä minun kilometrejäni on edelleen enemmän tullut Mersuilla kuin Saabeilla. Syy tähän löytyy nuoruudestani, silloin kakarasta alkaen ajoin taksia isän autolla tai "renkinä" muille 25 vuoden ajan. Siis ei ihme, että Mersu tuli taas taloon.
Se mua hiukan kummastuttaa, että yhden arkiauton merkin vaihtuminen synnyttää kaikenlaista keskustelua ja spekulaatiota täällä foorumilla sekä se, että olen vetäytynyt aktiivikeskustelusta.
Se, että en ole osallistunut keskusteluihin aikoihin, johtuu siitä, että foorumiin on tullut viimeaikoina jatkuvaa ikävää väiittelyä, inttämistä ja suoranaista "vihoittelua". Se ei enää minusta tuntunut hyvältä.
Olen kokenut tämän Saab-foorumin Saab-autojen harrastajien ja Saabin korjaajien neuvonta- ja keskustelupaikaksi sekä Saabin perinteen jatkajien hienoksi keskustelun paikaksi. Viime aikoina tämä on ollut kyllä jotain muuta?
Tämä "pikkumustan vuoden koejo"-palstakin on nyt muuttunut ihan eri aiheen kirjoitteluksi. Itse aikoinaan aloitin tämän jakaakseni omat käyttäjän kokemukset muille Saabin harrastajille. Toivon niistä olevan hyötyä jollekin.
Haluan vielä todeta, että "pikkumusta" on ihan oikea Saab-auto, vaikka siinä on paljon osia joilla on GM:sin perintöä. Uskallaudun sanomaan NG-9-5:sta Saabiksi, koska se sisältää hyvin paljon Saabimisia ominaisuuksia ja erityisesti talvi-ominaisuudet ovat sellaisia. Perusteena ovat omat kokemukseni yli 40 vuoden ajalta.
Toivon omalta osaltani, että tämä palsta voisi pikkuhiljaa palata alkujuurilleen ja koko foorumi taas enemmän autoharrastus-keskusteluun kaiken muun "sälän" sijasta. Toivon, että hienot Saab-harrastajat voisivat keskittyä auto-harrastukseen erilaisten juridisten ja toinen toisilleen osoitettujen väittelyiden sijasta.
Haluan toivotta Teille kaikille oikein hyvää joulun odotusta ja mukavia hetkiä Saab-harrastuksenne parissa sekä turvallista matkaa Saabeillenne.
Arkiautoni vaihtuminen tuntuu aiheuttavan paljon erilaisia spekulaatioita. Lienee paikallaan, että selvittelen Teille ihan omin sanoin tapahtumine kulkua.
Aluksi totean, että ei minun Saab-harrastukseni muutu mitenkään vaikka arkiautoni Mersuksi vaihtui. Syy auton vaihtumiseen on yksiselitteisesti ollut tämä Saabin epävakaa tilanne ja oma arvioni Saabin hinnan tulevaisuuden käänteistä.
Se miksi se vaihtui juuri Mersuksi ei myöskään ole yllätys. Minut on rokotettu Mersulla jo lapsena. Isäni oli autoilija ja ajoi työssään 14 Mersua peräjälkeen. Kun aikanaan sain ajokortin, niin aloitin autoiluni Mersulla. Kun sitten nuorena miehenä piti itsenäisyyttään osoittaa isälleen, niin kerroin hankkivani Saab 96:n autokseni. Isä antoi tuolloin pojalleen kannustuksen: "Osta sie poika suomalaist, muist kuiteki ostaa saksalaine, ni siul o ain auto ja täht keulal ei ainakaa tilannetta huononna."
Vaikka minä olenkin ajanut Saabilla reilut 40 vuotta, niin kyllä minun kilometrejäni on edelleen enemmän tullut Mersuilla kuin Saabeilla. Syy tähän löytyy nuoruudestani, silloin kakarasta alkaen ajoin taksia isän autolla tai "renkinä" muille 25 vuoden ajan. Siis ei ihme, että Mersu tuli taas taloon.
Se mua hiukan kummastuttaa, että yhden arkiauton merkin vaihtuminen synnyttää kaikenlaista keskustelua ja spekulaatiota täällä foorumilla sekä se, että olen vetäytynyt aktiivikeskustelusta.
Se, että en ole osallistunut keskusteluihin aikoihin, johtuu siitä, että foorumiin on tullut viimeaikoina jatkuvaa ikävää väiittelyä, inttämistä ja suoranaista "vihoittelua". Se ei enää minusta tuntunut hyvältä.
Olen kokenut tämän Saab-foorumin Saab-autojen harrastajien ja Saabin korjaajien neuvonta- ja keskustelupaikaksi sekä Saabin perinteen jatkajien hienoksi keskustelun paikaksi. Viime aikoina tämä on ollut kyllä jotain muuta?
Tämä "pikkumustan vuoden koejo"-palstakin on nyt muuttunut ihan eri aiheen kirjoitteluksi. Itse aikoinaan aloitin tämän jakaakseni omat käyttäjän kokemukset muille Saabin harrastajille. Toivon niistä olevan hyötyä jollekin.
Haluan vielä todeta, että "pikkumusta" on ihan oikea Saab-auto, vaikka siinä on paljon osia joilla on GM:sin perintöä. Uskallaudun sanomaan NG-9-5:sta Saabiksi, koska se sisältää hyvin paljon Saabimisia ominaisuuksia ja erityisesti talvi-ominaisuudet ovat sellaisia. Perusteena ovat omat kokemukseni yli 40 vuoden ajalta.
Toivon omalta osaltani, että tämä palsta voisi pikkuhiljaa palata alkujuurilleen ja koko foorumi taas enemmän autoharrastus-keskusteluun kaiken muun "sälän" sijasta. Toivon, että hienot Saab-harrastajat voisivat keskittyä auto-harrastukseen erilaisten juridisten ja toinen toisilleen osoitettujen väittelyiden sijasta.
Haluan toivotta Teille kaikille oikein hyvää joulun odotusta ja mukavia hetkiä Saab-harrastuksenne parissa sekä turvallista matkaa Saabeillenne.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen