Uusi Saab 9-5
Re: Uusi Saab 9-5
Trollisivulla joku tulevan auton esiversion nähnyt jenkkidiileri tietää kertoa, että tuosta kuvasta ainoastaan lamput on sinnepäin. Muu auto ei näytä ollenkaan siltä mitä tuleman pitää.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Uusi Saab 9-5
Tervehdys Saabistit!
Onko tässä uuden Saab 9-5:n tulevaisuus?
Ari
http://www.iltalehti.fi/autot/200804187507697_au.shtml
http://fi.worldcarfans.com/9080128.004/ ... -ruotsissa
Onko tässä uuden Saab 9-5:n tulevaisuus?
Ari
http://www.iltalehti.fi/autot/200804187507697_au.shtml
http://fi.worldcarfans.com/9080128.004/ ... -ruotsissa
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Uusi Saab 9-5
Tervehdys taas
Ja iltapäivän ratoksi lukemista ehkä uuteen Saab 9-5:seen tulevista ajovaloista
http://www.tekniikkatalous.fi/metalli/article57806.ece
Ari
Ja iltapäivän ratoksi lukemista ehkä uuteen Saab 9-5:seen tulevista ajovaloista
http://www.tekniikkatalous.fi/metalli/article57806.ece
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Uusi Saab 9-5
Insigniaa esiteltiin myös TM:ssä 9/08. Auton mitat pituus 4,830, akseliväli 2,737, leveys 1,852 ja korkeus 1,484 metriä. Tavaratila 500 litraa.
Moottorivaihtoehtoja on tulossa 11, joista neljä on 2-litraisia dieseleitä. Iskutilavuutensa perusteella dieselit ovat tulossa kaukoidästä, eli korvaavat nykyiset 1,9-litraiset "Fiatin" koneet. Dieseleiden tehoiksi ilmoitetaan 81, 96, 118 ja 140kW. Myöhemmin on luvassa myös 2,9 litran V6-diesel, jossa tehoa 184kW. Bensakoneiden litratilavuudet ovat 1,6, 1,8 ja 2,0 litraa sekä 2,8-litrainen V6, jossa on voimaa 191kW (sama kone kuin 9-3 Aerossa). Pienemmästä 85kW 1,6-litraisesta koneesta on tarjolla myös ahdettu 132kW versio. Myös 2-litraiset bensakoneet, 147kW ja 162kW, ovat ahdettuja. Kaikki moottorit täyttävät Euro5-päästövaatimukset.
Sekä manuaali- että automaattivaihteistot ovat kuusivaihteisia. Aktiivinen neliveto tulee saataville alusta alkaen, nelivetojärjestelmä on sama kuin Saab 9-3:ssa.
Eiköhän uuteen 9-5:een tule käytännössä nuo samat koneet ja tekniikka (toivottavasti ei kuitenkaan 1,6 tai 1,8 vaparia).
Eski
Moottorivaihtoehtoja on tulossa 11, joista neljä on 2-litraisia dieseleitä. Iskutilavuutensa perusteella dieselit ovat tulossa kaukoidästä, eli korvaavat nykyiset 1,9-litraiset "Fiatin" koneet. Dieseleiden tehoiksi ilmoitetaan 81, 96, 118 ja 140kW. Myöhemmin on luvassa myös 2,9 litran V6-diesel, jossa tehoa 184kW. Bensakoneiden litratilavuudet ovat 1,6, 1,8 ja 2,0 litraa sekä 2,8-litrainen V6, jossa on voimaa 191kW (sama kone kuin 9-3 Aerossa). Pienemmästä 85kW 1,6-litraisesta koneesta on tarjolla myös ahdettu 132kW versio. Myös 2-litraiset bensakoneet, 147kW ja 162kW, ovat ahdettuja. Kaikki moottorit täyttävät Euro5-päästövaatimukset.
Sekä manuaali- että automaattivaihteistot ovat kuusivaihteisia. Aktiivinen neliveto tulee saataville alusta alkaen, nelivetojärjestelmä on sama kuin Saab 9-3:ssa.
Eiköhän uuteen 9-5:een tule käytännössä nuo samat koneet ja tekniikka (toivottavasti ei kuitenkaan 1,6 tai 1,8 vaparia).
Eski
Re: Uusi Saab 9-5
Aika varmasti uusi 9-5 on ulkomitoiltaan suurempi ja akseliväliltään pidempi kuin insignia. Lisäksi Epsilon II:ssa jousituksessa on ainakin 3 eri tasoa, 9-5 odotetaan olevan parhaimmilla spekseillä:Eiköhän uuteen 9-5:een tule käytännössä nuo samat koneet ja tekniikka (toivottavasti ei kuitenkaan 1,6 tai 1,8 vaparia).
http://www.autocar.co.uk/News/NewsArtic ... rs/232478/:
All GM brands will use the Epsilon 2 platform as the basis for new vehicles. The first to be unveiled in Europe will the Vauxhall Insignia in July, followed by the new Saab 9-5 in early 2009. Buick, Saturn, Pontiac and Chevrolet will also build cars based on the Epsilon 2 chassis.
Epsilon 2 is flexible enough to be fitted with a least three ‘levels’ of engineering content. For example, Saab is expected to the top-end chassis specification of double wishbone front suspension and a multi-link rear end. Lower status models, by contrast, will get plain McPherson struts at the front end.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Re: Uusi Saab 9-5
Valitettavasti taitaa viimeinkin käydä niin ettei palettiin jää enää yhtään ns. Saab moottoria, joita ei olisi tarjolla muiden merkkien pellin alla. Suurena kysymysmerkkinä mun mielestä onkin tulevat perus kaksilitraiset. Minkälaista kehitystä niihin on tulossa?Eski kirjoitti: Moottorivaihtoehtoja on tulossa 11, joista neljä on 2-litraisia dieseleitä. Iskutilavuutensa perusteella dieselit ovat tulossa kaukoidästä, eli korvaavat nykyiset 1,9-litraiset "Fiatin" koneet. Dieseleiden tehoiksi ilmoitetaan 81, 96, 118 ja 140kW. Myöhemmin on luvassa myös 2,9 litran V6-diesel, jossa tehoa 184kW. Bensakoneiden litratilavuudet ovat 1,6, 1,8 ja 2,0 litraa sekä 2,8-litrainen V6, jossa on voimaa 191kW (sama kone kuin 9-3 Aerossa). Pienemmästä 85kW 1,6-litraisesta koneesta on tarjolla myös ahdettu 132kW versio. Myös 2-litraiset bensakoneet, 147kW ja 162kW, ovat ahdettuja. Kaikki moottorit täyttävät Euro5-päästövaatimukset.
Sekä manuaali- että automaattivaihteistot ovat kuusivaihteisia. Aktiivinen neliveto tulee saataville alusta alkaen, nelivetojärjestelmä on sama kuin Saab 9-3:ssa.
Vaihteistojen puolesta ihan "must" varuste tulisi olla kaksoiskytkin automaatti, taikka jollain muulla tekniikalla toteutettu siten, että kulutus ei ole käytännössä manuaalia suurempi.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Uusi Saab 9-5
Huomenta Saabistit!
Taanoin Teknikens Världissä mainittiin, että kaksoiskytkinvaihteisto (vrt. VAG-konsernin DSG).......
Ari
Taanoin Teknikens Världissä mainittiin, että kaksoiskytkinvaihteisto (vrt. VAG-konsernin DSG).......
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Uusi Saab 9-5
Trollhattansaab -sivuston mukaan uusi Saab 9-5 esitellään ensi kevään Geneven autonäyttelyssä. Ei siis syksyllä Pariisissa, kuten jonkun tiedon mukaan piti tapahtua.
Sama lähde kertoo myös, että 9-4X:n tuotantoversio on paremman / eurooppalaisemman näköinen kuin konsepti ja 9-3:sta on tulossa "maastoversio" eli jotain vastaavaa kuin V* *o V70 Cross Country.
Sama lähde kertoo myös, että 9-4X:n tuotantoversio on paremman / eurooppalaisemman näköinen kuin konsepti ja 9-3:sta on tulossa "maastoversio" eli jotain vastaavaa kuin V* *o V70 Cross Country.
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Re: Uusi Saab 9-5
Nyt on ensikeväänä Genevessä esiteltävän 9-5:n moottoritkin tiedossa
http://www.trollhattansaab.net/archives ... ments.html
2.0T 190hp + 220 hp
2.0T Biopower 190-220 hp
2.8T V6 260 hp
2.0 Tid 160 hp + 190 hp
2.9 Tid V6 XWD AT 250 hp
http://www.trollhattansaab.net/archives ... ments.html
2.0T 190hp + 220 hp
2.0T Biopower 190-220 hp
2.8T V6 260 hp
2.0 Tid 160 hp + 190 hp
2.9 Tid V6 XWD AT 250 hp
Viimeksi muokannut Arcer, La Touko 31, 2008 14:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Re: Uusi Saab 9-5
Hienoa, vihdoinkin OG900:n (ja 96,99,90) omistajat voivat alkaa suunnitella uuteen Saabiin vaihtamista tarvitsematta pelätä ajo-ominaisuuksien heikkenemistä!Arcer kirjoitti:Saab is expected to the top-end chassis specification of double wishbone front suspension and a multi-link rear end. Lower status models, by contrast, will get plain McPherson struts at the front end.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Uusi Saab 9-5
Tietääkö joku mitä konffausta epsilonII:sta käytetään Opel Insigniassa?Saab is expected to the top-end chassis specification of double wishbone front suspension and a multi-link rear end. Lower status models, by contrast, will get plain McPherson struts at the front end.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Re: Uusi Saab 9-5
Terve Saabistit!
Uusi TM 12/2008 kirjoittaa:
Saabin seuraavan sukupolven 9-5 valmistetaan Saksan Russelsheimissä. Pian esiteltävän Opel Insignian kanssa perusrakenteensa jakavan Saabin tuotanto alkaa vuoden 2009 kesätauon jälkeen. Auton tekniikkaan on tarjolla niin nelivetoa kuin GM:n uusi 2,9-litrainen V6-turbodieselkin.
Ari
Uusi TM 12/2008 kirjoittaa:
Saabin seuraavan sukupolven 9-5 valmistetaan Saksan Russelsheimissä. Pian esiteltävän Opel Insignian kanssa perusrakenteensa jakavan Saabin tuotanto alkaa vuoden 2009 kesätauon jälkeen. Auton tekniikkaan on tarjolla niin nelivetoa kuin GM:n uusi 2,9-litrainen V6-turbodieselkin.
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Uusi Saab 9-5
Olen kyllä lukenut tuonsuuntaisia arvioita luotettavammistakin lähteistä kuin TM:stä! Eli muistaakseni trollhattansaab on referoinut vastaavaa ajoitushuhua. Saabille olisi aika perinteistä, että auto esitellään virallisesti ensi keväänä Genevessä ja sitten syksyllä niitä alkaisi oikeasti tulla linjalta...9-5T kirjoitti:Paikka oikein mutta veikkaan aloitusajan olevan keksitty.Sonett73 kirjoitti: Saabin seuraavan sukupolven 9-5 valmistetaan Saksan Russelsheimissä.
tuotanto alkaa vuoden 2009 kesätauon jälkeen[/i].
Mutta aikataulu"tieto" on siis silti ehdottomasti vain huhu.
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Re: Uusi Saab 9-5
Aika kiire alkaa tulla 9-5:n kanssa tuohon aikatauluun. 9-4x valmistus alkanee samoihin aikoihin meksikossa ja spyshotteja saadaan otettua tasaisin väliajoin, tässä uusimmat:http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=9114. 9-5:sta ei ole vielä yhtään spyshottia...
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Re: Uusi Saab 9-5
No ei nyt mitenkään epärealistinen aikataulu, valtaosa tekniikasta testaantuu varmasti Opelin protoissa tälläkin hetkellä ja varsinainen luotettavuus/hienosäätö 9-5 ajokki tarvitaan ensi talveksi kun varmasti testaavat sitä pohjois-Ruotsissa.
Tietokonesimulaatioiden myötä prototyyppitestaus vähenee ja onhan uusi 9-5 ollut suunnittelupöydällä muutenkin jo aikas riittävän kauan.
Muistelen hämärästi myös lukeneeni kommentteja, että autoa on jo näytetty tärkeimmille myyjille livenä.
Tietokonesimulaatioiden myötä prototyyppitestaus vähenee ja onhan uusi 9-5 ollut suunnittelupöydällä muutenkin jo aikas riittävän kauan.
Muistelen hämärästi myös lukeneeni kommentteja, että autoa on jo näytetty tärkeimmille myyjille livenä.