Koeajoja??

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Vastaa Viestiin
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

Juu eli itsekin kävin Kouvolan Laakkosella koeajamassa uutukaisen. Toisessa threadissa ensitunnelmat autosta, mutta keskitytään tässä nyt koeajoon.

Santerin kanssa sovittiin että mennään samalla kertaa lenkille ja vaihdetaan puolivälissä kuskia ja mukavaahan siinä oli istuskella kyydissä alkupätkä. Tuntui jo 2.0T:kin melko ripeältä bensavehkeeltä. Pintakovuutta oli ehkä hieman havaittavissa, mutta meno oli sulavaa ja automaattiaskikin vaihteli huomaamattomasti oikeaa silmään. Olin kyllä yllättynyt ettei vauhti tuossa uudessa tuntunut kyllä yhtään miltään ja korkeasta nopeudesta muistutti vain kerrassaan upea mittaristo.

Koko kojelauta oli tuttua Saabia ja lentokonemeininki oli vieläkin ohjaamossa läsnä :D Plussaa tietty siitä, että ajotietokone puhui selkeää suomea. Ajajan auto siis edelleen. Ainut miinus penkeistä, jotka olivat kyllä melko "epäsaabimaiset". Uuden femman jälkeen koeajettu 9-3X:n penkki tuntui enemmän kotoisalta.

Takana päätilaa oli hieman nihkeästi ja isommalla kaverilla kyllä tukka osuu kankaaseen. Kuskin paikalla auton sisätilat tuntuivat yllättävän pieniltä, vaikka auto onkin sisältä melkoisen avara. En kyllä käsitä sitä kun jotkut ovat valittaneet etteivät näe takaikkunasta ulos. Itse ainakin näin oikein hyvin mitä nyt esim. pakitellessa kurkin.

Koeajoelämys oli kyllä kaikenkaikkiaan melko mahtava ja kyllä on kova kilpailu nyt muita merkkejä vastaan. Toivottavasti NG 9-5:n myynti nyt ottaa siivet :)
SAAB 9-5 Aero -05
Arcer
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Arcer »

jo joku aika takaperin koeajettu 2.0t autom. Varusteina oli ainakin drive sense, hud, liikennemerkkitunnistin ja kaistanvaihtovahti. Kaikki ihan asiallisia varusteita. Alustaltaan ja ajettavuudelta aivan mahtava auto, vaikea sanoa kuinka paljon huonompi on ilman drive senseä kun ei oletullut koetettua. Ihan pirtean oloinen, laatikko vaihtoi pehmeesti,ehkä välillä vähän hitaanoloinen. Kanssa autoilijat tuntu provosoituvan(perässä roikkujia ja liikennevalo kisaajia piisasi) vaikka ajoin asiallisesti, ilmeisesti tyylikkään näköinen tuo uusi saab:).

Superbkin ajettu, mut eipä tee mieli skodan rattiin saabin jälkeen. Toki halpa hinta ja bensakoneiden pienempi kulutus voi olla joillekkin ylitsepääsemätön houkutus.

Onkos jo auton saaneilla kokemusta mitä tid4 tai bensakoneelliset vie käytännössä polttoainetta? Mahtaako manuaali tid4 mennä sekaajossa 5.3:lla?
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2929
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja ristos »

Hei vaan kaikki koeajajat!
Minä sain uuden 9-5 Tid Vector automaatiin viikko sitten torstaina Tampereen Metroautosta. Autoni linee niitä ensinmäisiä, ellei eka, asiakkaalle luovutettuja autoja.

Olen juuri lukenut tätä keskustelua tästä uudesta autosta näillä 9-5 NG:n eri palstoilla. Ei voi kuin kummastella ja ihmetellä. No, jutut ovat perustuneet tietysti melkoisen vähäiseen todelliseen tietämiseen tästä uudesta mallista. Siis hyväksykäämme kaikkien erilaiset ajatukset, mielikuvat ja kuvitelmat.

Minä olen nyt reilussa viikossa tehnyt tällaisen tavallisen autoilijan tuntemuksiin perustuvan Saab-koeajon ja perustan kirjoittamani todellisiin tuntemuksiin ja ajokokemuksiin.

Matka alkoi Tampereelta, Saarijärvelle ja Jyväskylään. Sitten matkani jatkui Kajaanin kautta Ivaloon. Ivalosta ajoimme sitten Sevettijärven kautta Norjan Kirkkoniemeen ja sieltä Pykeijään. Ivalosta alkanut päivämatkamme jatkui Pykeijässä nautitun maukkaan kalalounaan jälkeen Vesisaareen (Vadsö) ja sieltä Vuoreijaan (Vardö). Päivän päätepisteeseen ajettiin Jäämeren ali rakennetun 2890m pitkää tunnelia pitkin. Paluureitti kulki sitten Tana Brunin, Nuorgamin ja Utsjoen kautta Ivaloon. Ja tänään tulimme sitten Ivalosta takaisin Kajaaniin. :D

Matkamittarissa on nyt 3314km ja matkaa tehtiin 68,3 km keskinopeudella. Auto on kuluttanut tämän alkumatkansa aikana 6,2 l/100km. Palaan huomenna tarkemmin tämän alkumatkan todellisiin tuntemuksiin erilaisilla asfalttipinnoilla Suomessa ja Norjassa. Ajomatkaan sisältyy myös tuollainen n.200km:n hiekkatiekokemus.

Totean tähän lopuksi, että tämä uusi (minulle 20:nes) Saab on oikea Saab, upea, tilava, erittäin hiljainen ja helppoajoinen auto. Kirjoitan huomenna sitten tarkemmin yksitysikohdista matkalla.
Terveisin Risto Suikkari
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Ristos; uskon, että tuo kulutus tulee myös tippumaan tuosta sisäänajon jälkeen! :D Siististi syö dieseliä. :)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2929
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja ristos »

Nyt on tavarat purettu kyydistä ja lienee aika valaista tarkemmin tätä uuden Saabin retkeä Kaamasen tiellä!

Kirjoitan nämä ajotuntemukset useammassa lyhyemmässä kirjoituksessa.

Aluksi tälläinen yleinen tuntemus autosta. Minä olen tälläinen 183 senttinen sadan kilon "keijukainen". Uuteen Saabin penkkiin mahdun paremmin kuin entiseen. Penkin säätö tälläisella sekasäädöllä, sähköllä ja mekaanisesti onnistui hyvin ja helposti. Minulle pitkät ajomatkat (parhaimmillaan 648km/päivä) sujuivat leppoisasti, ja väsymättä.
Auton ajotuntuma olli hyvä. Siihen vaikuttaa varmasti rengasvalinta. Kirjoittelussa mainittua pintakovuutta ei tunnu tällä valitsemallani korkeammalla (55) rengaskoolla. Matkanteko hyvin erilaisilla alustoilla oli hyvin hiljaista, erityisesti uudet pinnat olivat häkellyttävän hiljaisia. Alusta on hyvin hiljainen myös hiekkateillä, missä kivenropinat olivat minimaalisia. Lienevätkö sisälokareiden sisäpinnatkin äänieristetty, en tiedä , hiljaista oli!? Ajokokemus oli kuitenkin hyvin nautittava. Ohitukset olivat helppoja ja tuuli ei tuolla Jäämeren puuskissa vaikuttanut ajoon millään lailla.Dieselin ääni käynnistettäessä oli normaalia murinaa, mutta kun nopeus nousi yli 40km/h nii auto hiljeni. Ajossa ajotunnelma oli vain hiljaista huminaa. Takapenkin matkustustunnelma oli mielestäni oikein mukava, äänimaailma oli ehkä hieman kovempi kuin edessä. Hiekkatiellä takan olo melkein hiljaisempaa kuin asfalteilla. Istuin tuolla Ivalon ympäristössä takapenkillä kymmeniä kilometrejä niin asfaltilla kuin hiekkatilläkin, kun Bemari-ystäväni ajeli autollani. Siitä sitten ihan eri juttu. Hänellä on taksiajokokemusta myös Mersulla ja Volvolla myös.

Ajotuntumasta on jäänyt kyllä oikein hieno tunnelma näiltä reilulta 3300 kilometriltä.

Terveisin Risto Suikkari
PS. Lisää tulee kunhan ehdin kirjoittaa, kulutuksesta, tilavuudesta, likaantumisesta märällä, vaihteistosta, ohjauksesta ja varusteista!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2929
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja ristos »

No, jatketaanpa!

Auton 6-vaihteinen automaatti toimii mielestäni paremmin kuin entisen 9-3 TidS:n laatikko. Ero tulee varmasti uudesta moottorin ja laatikon ohjauksesta. Nyt auto vetää erinomaisesti heti alakierroksilta alkaen. Vaihtaminen on hyvin huomaamatonta ja sen myötä ajaminen sangen juohevaa. Tuolla Norjan vuoristojen alamäissä manuaalin tarve moottorilla jarrutettaessa on tarpeen, sillä automaatilla tuo moottorin jarrutsominaisuus on varsin vähäistä. Vaihteistosta voi oikein hyvin käyttää ilmaisua miellyttävä käyttää.

Ohjaustehostaja tässä dieselissäni on perinteinen hydraulinen tehostaja. Eihän se ohjasutuntuma mielestäni tästä voi parantua. Sanalla sanoen erinomainen niin tiellä ja kaupungissa.

Kun tälle retkelleni osui hyvin erilaisia tienpintoja, aivan uudesta asfaltista kaikenlaiseen vanhaan ja hiekkatietäkin, en malta uudelleen kostaa tämän uuden auton äänettömyyttä. Kun olen nyt ajanut vanhalla 9-5 Vagonilla 4800km Euroopan lenkin ja nyt tällä uudella 3300km lenkin Suomen Lapissa ja Jäämeren rannoilla, voin varmuudella vakuuttaa edellä kertomani todeksi. Kun vielä tuohon lisää ajon helppouden ja rentouden voi tätä uutta oikeaksi Saabiksi kutsua. On oikea matka-auto!

Muistattehan, että kaikki mitä kirjoitan on minun omaa subjektista tuntemusta
ja kokemaani näillä matkoillani.

Terveisin Risto Suikkari

ps. Kyselkää lisää jos haluatte lisätarkennuksia?
Viimeksi muokannut ristos, Su Syys 05, 2010 14:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2929
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja ristos »

Sitten tunnelmat auton sisällä.

Autoni on Vector varuisteinen ja Aktive-paketilla höystetty. Tämä on minun tarpeilleni riittävä. Istuimet ovat kangas-nahkaverhoillut. Sisäsiisteys autossa on ensisilmäyksellä oikein hyvä. Mutta kun sitä sitten katsoo tarkemmin, niin kyllähän siinä on vielä kehittämisen varaa.
Istuinten verhoiluun uskoisin tulevan varmasti aika pikaiseti parannusta ja nuo siellä täällä vetävät saumat tullevat korjaantumaan. Muuten laatikoiden ja saumojen sovitukset ovat aika makavasti onnistuneet, mutta vaativat jatkossa myös pientä fiksausta.
Säilytystiloja autossa on entiseen verrattuna selvästi enemmän. Keskikonsolin kaksikerroslokero ja liikkuva korottuva kyynärnojakin on oikein kiva. Etuosan kahdelle juomapullolle tarkoitettu lokerikko on kannen alla, siisti. Mutta itse pidin enemmän vanhanmallin koelaudasta esiintuvasta mallista. Paras säilytystila on kuitenkin uutena tähän malliin tullut kannellinen lokero koelaudan vasemmassa alareunassa. Istuimissa on myös hyvät taskut istuimien etureunoissa. Takana olevat mukitelineet ja säilytyslokero kyynärnojassa ovat hyvin toimivat. Istuinten takana on edelleen myös nuo taskut kuten ennenkin.

Sisustukseen tuo mukavaa luksusta tuo pimeän ajan varustus. On valaistua jalkatilaa ja valaistut oven kahvat. Ovat käytössä oikein viehättävän näköiset.

Ajovalot ovat kuten Saabiin kuuluukin erinomaiset. Minulla varustukseen kuuluvat Xenonit ja sumuvalot. Sumuvalot ovat mielestäni kuitenkin aika tarpeettomat xenoneiden kanssa. Pääsin tuota tuolla Jäämeren rannoilla illalla kokeilemaan. Takavalaistus uudessa Saabissa on kyllä pramea ja komea, miksi sitä nimittelisi? Hieno on peräpää!

En muuten tavannut yhtään lajitoveria koko tällä retkellä? Vuoreijaan rantautui samoihin aikoihin kanssamme saksalainen risteilylaiva ja siitä tuli maihin useita satoja saksalaisia turisteja. Automme oli pysäköity siihen paikallisen hotellin eteen. Huomasimme illan aikana sen olevan kuvauskohde. Saab tunnettiin, mutta malli taisi olla uusi, sillä kyllä autosta otettiin aika monta kuvaa!

Tälläista tällä kertaa, terveisin Risto Suikkari
Viimeksi muokannut ristos, Su Syys 05, 2010 14:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2929
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja ristos »

Hei taas!

Tämä minun autoni Black jet-musta väriltään. Eka musta auto minulle. Ajattelin jo ostaessani auton , että tästä saattaa tulla minulle vielä aika riesa. Kyllä auton on tummana oikein hienon näköinen.

Yllätys oli kuitenkin, että ajossa auto on aika siistitapainen ja tämän minun 3300km lenkin aikana se likasi itseään hyvin sivistyneesti. Ihan oikeasti se likaa kylkiään yllättävän vähän tälläisessä maantiejossa ja perä säilyy ihmeen puhtaana. Takavalot eivät likaantuneet laisinkaan??? Ihmettelen tätä ja voin vain todeta muotoilijan onnistuneen työssään. Perä likaantuu puskurin keskikorkeudelta alaspäin ja sangen vähän. Matkallani oli tuo hiekkatiejaksokin ja ajattelin sen nyt ainakin "askaavan" koko peräpeilin, mutta ei! Tämän perustella odotan mielenkiinnolla talvea ja tuiskuja.

Pyyhkijät olivat hyvin laaja-alaisesti puhdistavat ja sulat ovat suojatut sellaisilla metallisuojilla päältäpäin. Voisi kuvitella, että ne talvella ja tuiskuissa vähentäisivät sulkien jäätymistä ja jään kerääntymistä, enpä tiedä?

Tuo oman auton vaalea harmaa sisustus lattioilla tarvitsee varmasti talveksi jotain erityissuojaa, se on varma.

Terveisin Risto Suikkari
Viimeksi muokannut ristos, Su Syys 05, 2010 15:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2929
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja ristos »

Ja sitten tuo kulutus!

Olen siis ajanut tällä uudella autolla 3314km. Ekalla tankilla ajo oli pääsääntöisesti hyvin lyhyttä ajoa. Autoa piti näyttää pojille ja sitä ajettiin isolta osin Jyväskylässä. Kulutus oli n. 6,9l/100km. Kun sitten lähdin tälle Lapin ja Jäämeren kierrokselle ajo oli koko ajan maantieajoa ja pääsääntöisesti vakionopeussäätimen kanssa. Kulutus laski käytännössä kokoajan. Menomatkan keskikulutus oli tuossa 6,4l/100km ja kun eilen palasin retkeltä tänne Kajaaniin koko reissun todellinen kulutus on 6,2l/100km. Tämän ajamani 3314km keskinopeus on 68,3km/h.

Kyllä se tässä vaiheessa yllävän vähällä meni.

Terveisin Risto Suikkari
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

noniin, juuri kotia tultiin, pitihän sitä vähän käydä kokeilemassa. Uhrini oli vector varusteltu 2.0T 220hv Aut. sellaisella tuli pyöriteltyä, Pakko sanoa että kaikin puolin aivan loistava auto. Vääntöä riitti loputtomiin myös isolla vaihteella ja pienellä nopeudella.

Ajo melu oli TODELLA hiljaista kun vertaa omaan nokivasaraani. Penkit olivat mukavat, auto käyttäytyi juuri niinkuin "edustus" auton kuuluukin.

Käsi tukea valitettavasti ei vasemmalta puolelta ajonaikana kunnolla löydy.


+Vahva, vääntävä ja taloudellinen kone
+Automaattivaihteisto
+Hiljaisuus
+Ajomukavuus

-takapenkkien päätilat
-Hinta!

-Rene
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2929
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja ristos »

No nyt sitten se Bemari-ystäväni koeajo uudella Saabilla!

Hän on oikein Bemari-henkinen ja 525 omistava ystäväni. Hän on oman työnsä ohessa ajanut taksia pääkaupunkiseudulla Bemarilla, Mersulla ja Volvolla. Saab oli hänelle uusi tuttavuus. Hän ajoi autollani reilut sata kilsaa Lapin asfalteilla ja hiekalla. Aluksi ei puhuttu mitään? Sitten puhuttiin!!!

Tämähän on hiljainen auto ja hieno ohjaus. Tästä se alkoi, tämä etuvetohan tekee tästä todella suuntavakaan. Täähän onkin leppoisa peli ja tuntuu myös lähtevän. Miten tää on näin hiljainen täällä hiekkkatiellä, eihän tää hae ollenkaan?! Tää on muuten hyvä auto, yllättävä, enpä olis uskonut :?: Tää kannatti ajaa kokeilla, eipä varmaan moni arvaa, millainen uusi Saab on! :D

Tässä olen kirjannut hänen lausumiaan! Näihän tämä on, kannattaa ensin itse ajaa, kokeilla ja sitten vasta lausua luulemiaan. :wink:

Tässä nyt näitä minun ensinmäisiä kokemuksiani reilulta 3300 kilometriltä. Kyselkää, jos siltä tuntuu? Minä nyt hiljenen ja keskityn nauttimaan tästä erinomaisen hienosta autostani. :D

Terveisin Risto Suikkari, 050-5553046
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

Mimmi kirjoitti:
Rene-Rane kirjoitti:Uhrini oli vector varusteltu 2.0T 220hv Aut.
Käsi tukea valitettavasti ei vasemmalta puolelta ajonaikana kunnolla löydy.
Onkohan Poriin päin toimitetusta autosta purettu oven sisäverhous pois?
Täällä Helsingissä oli kaikissa esittely- ja koeajoautoissa (varustetasosta riippumatta) ovissa sisäverhoukset, joissa oli käsinoja vakiona.
Ainakin minä löysin käteni siihen automaattisesti ja keskikonsolin kannen nostamalla senkin sai samaan tasoon.

... olen tottunut lepuutamanaan vasenta kättä ajoaikana. oikea käsi kyllä löysi paikan mutta vasemmalle kädelle parempaa tukea jäin kaipaamaan
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2929
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja ristos »

Minäkin olin nuorempana tuollainen vasemman käden lepuuttaja. Tämän uuden auton kanssa huomasin tuon ikkunan alareunan kohonneen ylemmäs.
Mutta kun tähän uuteen saa tuon penkin ja ratin säädöilla tosi makean ajoasennon, huomasin parantuneeni tuosta vaivastani tämän pitkän reissun aikana!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
taxi9-5tre
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 19:41
Paikkakunta: Kangasala

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja taxi9-5tre »

Kävinpä sitten minäkin vihdoin ja viimein koeajolla. Tampereen MetroAutossa oli valittavana dieselkoneinen ja sitten tämä 220hv bensa-automaatti. Otin tietysti bensakoneen...
Auto oli Vector-varustelulla, lisättynä Pilot-paketilla ja Harman/Kardonin audiojärjestelmällä sekä säätyvällä iskunvaimennuksella.
Ensi huomio oli hieno mittaristo. Sähköinen käsijarru oli ensimmäinen opettelun paikka, mutta siitäkin selvittiin helposti. Sitten laitoin HUDin kohdilleen ja täytyy kyllä sanoa, että se oli TODELLA positiivinen yllätys. Todella kirkkaasti näkyvä nopeustieto suoraan silmien edessä (myös vilkut ja lämpötila näkyivät, olisi varmaan jotain muutakin saanut näkyviin, mutta oli jo kova kiire päästä tien päälle...:-).
Olen ajanut OG9-5:llä riittävästi, joten oli mielenkiintoista saada selville, miten uusi mahdollisesti eroaa vanhasta. "Vanhahan" oli tämä 07 mallinen, joka on kyllä erinomainen ajettava (huomattavasti parempi kuin 05 tai vanhemmat mallit).
Uudessa autossa ihan ensimmäiseksi huomaa ohjauksen keveyden, joka ei aina ole hyvä merkki, mutta nyt kyllä oli, sillä ohjaus oli myös tarkka (toisin kuin esim. Insignian ohjaus, josta en pitänyt).
Auton alusta oli erinomainen. Jousitus toimi hyvin ja hiljaisuus oli erityisen miellyttävää (nykyinen mallihan on aika äänekäs).
Suorituskyky oli riittävä ja kuten jo muutkin ovat sanoneet, vauhtia ei todellakaan meinaa huomata. Onneksi liikennemerkkitunnistin (tunnisti oikein kaikki nopeusrajoitukset, jotka lyhyehköllä lenkillä tulivat vastaan) ja HUD pitävät huolen, että tarvittavat tiedot ovat kyllä erittäin helposti saatavilla.
Harman/Kardonin "stereot" olivat kyllä sitten kaikkein suurin yllätys. Vaikka joku olikin säätänyt asetukset persiilleen (laitoin ne toki kuntoon) ei voi kun ihmetellä. Siis tällaista on nykyään mahdollista saada tehdasvarusteena?? Itselläni on nykyisessä autossa myös H/K:n järjestelmä (joka on erinomainen), mutta näköjään ollaan taas menty pitkä harppaus eteenpäin. Soundit olivat erittäin kirkkaat ja bassoista löytyy "riittävä" potku. Täyden kympin suoritus!
Palautin auton nopeasti, sillä piti mennä vielä jatkamaan töitä "vanhalla" ja en halunnut "kiusata" itseäni enempää, sillä joudunhan odottamaan uutta Aeroani vielä ainakin kuukauden.. :D
#1772
Saab 9000 CD 2.3T A Griffin -93, seisonnassa/myynnissä
Saab 9-3 Aero Cabriolet -04
Saab 9-3 Vector SC -07
Mazda 6 -19 Taksi (0408395692)
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

ristos kirjoitti:Minäkin olin nuorempana tuollainen vasemman käden lepuuttaja. Tämän uuden auton kanssa huomasin tuon ikkunan alareunan kohonneen ylemmäs.
Mutta kun tähän uuteen saa tuon penkin ja ratin säädöilla tosi makean ajoasennon, huomasin parantuneeni tuosta vaivastani tämän pitkän reissun aikana!

totta, siihen kyllä tottui kun hetken olin ajanut, mutta kaikinpuolin komea ja hieno auto, ei olisi kannattanut itseä kiusata kun rahat ei vielä moiseen uuteen riitä ja käytettyjä tuskin kovin äkkiä tulee :(
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Vastaa Viestiin