Mallivuosi 2009 vielä nykyistä, eli loppuu -09 kesälomiin. Jos en ihan väärin muista.Millaisia tietoja vanhan mallin lopetuksen ajankohdasta on keksitty?
Uusi Saab 9-5
Re: Uusi Saab 9-5
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Re: Uusi Saab 9-5
Lehden näkemys? uudesta:
Että on maukkaan näköinen. Toivottavasti tuotantomallissa olisi edes jotain tästä.
http://www.trollhattansaab.net/
Että on maukkaan näköinen. Toivottavasti tuotantomallissa olisi edes jotain tästä.
http://www.trollhattansaab.net/
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Re: Uusi Saab 9-5
Saman näköinen(konepelti vaihdettu aero-x luukista "vanhempaan" ja keulan alaosa aero-x mallisesta -08 9-3 luukkiin AMS:n kuvassa) kun täällä on ollut 9-3 sedan jo pari vuotta. Vanteetkin on samat:
http://www.gminsidenews.com/forums/f70/ ... eup-40042/
http://www.gminsidenews.com/forums/f70/ ... eup-40042/
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Re: Uusi Saab 9-5
Huomenta Saabistit!
Kun sitten ensi syksynä uuden 9-5 Saabin valmistus alkaa, niin mielenkiinnolla odotan miten pari yksityiskohtaa hoidetaan. Opel Ignisian kuvista olen katsonut, että siinä on perinteinen ohjauslukko avaimella. Mielestäni se on helpompi ja loogisempi käyttää kuin esim audin nykyiset höpsisavaimet, mistä ei tiedä painaakko vaiko mitä sille pitää tehdä. Mutta muutetaanko systeemiä siten, että saadaan perinteinen turvallinen penkkien väliin sijoittuva virtalukko?
Toinen seikka, mikä pistää kuvista silmään, on sähköinen seisontajarru. Sillä saadaan penkkien väliin lisää tilaa ja kiristyypähän aina ilman lihasvoimaa tarpeeksi tiukalle. Tosin käsijarrukäännöstä ei sitten enää tehdä, mutta tuskimpa sitä luksusautoilla tarviikaan tehdä.
Ari
Kun sitten ensi syksynä uuden 9-5 Saabin valmistus alkaa, niin mielenkiinnolla odotan miten pari yksityiskohtaa hoidetaan. Opel Ignisian kuvista olen katsonut, että siinä on perinteinen ohjauslukko avaimella. Mielestäni se on helpompi ja loogisempi käyttää kuin esim audin nykyiset höpsisavaimet, mistä ei tiedä painaakko vaiko mitä sille pitää tehdä. Mutta muutetaanko systeemiä siten, että saadaan perinteinen turvallinen penkkien väliin sijoittuva virtalukko?
Toinen seikka, mikä pistää kuvista silmään, on sähköinen seisontajarru. Sillä saadaan penkkien väliin lisää tilaa ja kiristyypähän aina ilman lihasvoimaa tarpeeksi tiukalle. Tosin käsijarrukäännöstä ei sitten enää tehdä, mutta tuskimpa sitä luksusautoilla tarviikaan tehdä.
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: Uusi Saab 9-5
Ainakin nykyisiin Opeleihin saa avaimettoman käynnistyksen, joten eiköhän sellainen tule myös Saabiin uuden 9-5:n myötä. Tuskinpa kuitenkaan vakiona... Opelissa oleva systeemi toimii ainakin mun mielestä hyvin ja käyttövirheen mahdollisuus on aika minimaalinen (ei mene automaattisesti lukkoon jne.).Sonett73 kirjoitti: Kun sitten ensi syksynä uuden 9-5 Saabin valmistus alkaa, niin mielenkiinnolla odotan miten pari yksityiskohtaa hoidetaan. Opel Ignisian kuvista olen katsonut, että siinä on perinteinen ohjauslukko avaimella. Mielestäni se on helpompi ja loogisempi käyttää kuin esim audin nykyiset höpsisavaimet, mistä ei tiedä painaakko vaiko mitä sille pitää tehdä. Mutta muutetaanko systeemiä siten, että saadaan perinteinen turvallinen penkkien väliin sijoittuva virtalukko?
Ainakaan Audin sähköisellä käsijarrulla ei käsijarrukäännös oikein onnistu... Talvella tuli sellaista kokeiltua ja ei se toimi ollenkaan hyvin.Sonett73 kirjoitti:Toinen seikka, mikä pistää kuvista silmään, on sähköinen seisontajarru. Sillä saadaan penkkien väliin lisää tilaa ja kiristyypähän aina ilman lihasvoimaa tarpeeksi tiukalle. Tosin käsijarrukäännöstä ei sitten enää tehdä, mutta tuskimpa sitä luksusautoilla tarviikaan tehdä.
Re: Uusi Saab 9-5
Trollhattansaab.netissä on varmaa tietoa, että uusi 9-5 esitellään 2009 maaliskuussa Genevessä:
"Previous announcements about the Saab 9-5 showing at the Geneva Motor Show in 2009 were based on representatives hearing this at a recent GM dealer conference in Germany.
It’s not that there was any doubt about this at all, but it was good to get it confirmed via an internal GM email this week that happened to get diverted across my desk."
"Previous announcements about the Saab 9-5 showing at the Geneva Motor Show in 2009 were based on representatives hearing this at a recent GM dealer conference in Germany.
It’s not that there was any doubt about this at all, but it was good to get it confirmed via an internal GM email this week that happened to get diverted across my desk."
Viimeksi muokannut Arcer, Ti Heinä 01, 2008 07:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Re: Uusi Saab 9-5
Jalopnik sivuilla fantasioidaan (jälleen). 2010 - 9-3 ei kyllä pitäne paikkaansa?
Hyvä jos 9-5 tulee siihen mennessä.
2010 Saab 9-3: We Speculate, You Decide
Hyvä jos 9-5 tulee siihen mennessä.
2010 Saab 9-3: We Speculate, You Decide
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Uusi Saab 9-5
Uudessa ruotsalaisessa Auto, Motor&Sportissa oli kolme sivua uusista Saabeista. Uusi 9-5 on tulossa kuulemma syksyllä 2009 ja se esitellään ensi vuonna Genevessä. Lisäksi on ensi vuonna tulossa 9-3x, joka on sellainen kevyt katumaasturi nykyisen 9-3:n pohjalta. Jutussa oli kuviakin (ei toki aitoja), mutta ihan mielenkiintoinen uutinen jos pitää paikkaansa.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Re: Uusi Saab 9-5
Ei. Mut etkös kommentoi nyt omaa kommenttias? Sorry jos ei oo oikein lainaukset hallussa.9-5T kirjoitti:
Arcer kirjoitti:
Lainaa:
Millaisia tietoja vanhan mallin lopetuksen ajankohdasta on keksitty?
Mallivuosi 2009 vielä nykyistä, eli loppuu -09 kesälomiin. Jos en ihan väärin muista.
Eikö tästä voi päätellä koska uuden valmistus alkaa
Loppuiko 9000 ja og9-3 valmistus samaan aikaan kun 9-5 ja ng9-3 alkoi
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Re: Uusi Saab 9-5
Eiköhän lähdetä joukolla Geneveen täyttelemään ennakkotilauslappuja 9-5:sta.HMK kirjoitti:Uudessa ruotsalaisessa Auto, Motor&Sportissa oli kolme sivua uusista Saabeista. Uusi 9-5 on tulossa kuulemma syksyllä 2009 ja se esitellään ensi vuonna Genevessä. .
Nelivetokutoskonediisel voinee kelvata jopa 9-5T:lle?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Uusi Saab 9-5
Ei todennäköisesti kelpaa, jos ei toimituksen mukana tule SAAB (tai GM) logolla varustettuja tankkaushanskoja. Tiisselin tankaaminen kun on kuulemma niin sottasta ja haisevaa hommaa9-3Tid kirjoitti: Nelivetokutoskonediisel voinee kelvata jopa 9-5T:lle?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Uusi Saab 9-5
Kävin äsken Magneetissa (Länsiauto) pyytämässä tarjouksen vm. 2009 9-3 Sport Combista.
Myyntipäällikkö sanoi mulle, että oli nähnyt Kölnin sisäisessä GM -tapahtumassa uuden 9-5:n, 9-3X:n ja 9-4X:n. Voi olla, että Trollhättansaabin sivuilla olleet kuvat on otettu tuolta tapahtumasta. 9-5 oli kuulemma lipunut katsomon ohi, joten se ei ollut ollut paikallaan missään showroomissa.
Myyntipäällikkö sanoi mulle, että oli nähnyt Kölnin sisäisessä GM -tapahtumassa uuden 9-5:n, 9-3X:n ja 9-4X:n. Voi olla, että Trollhättansaabin sivuilla olleet kuvat on otettu tuolta tapahtumasta. 9-5 oli kuulemma lipunut katsomon ohi, joten se ei ollut ollut paikallaan missään showroomissa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Uusi Saab 9-5
ahdettu bena 1.6 tulossa 9-5:een: http://www.channel4.com/4car/news/news- ... s_id=17938
SVC, tuplatbo vai ihan normaali ahdettu? Ihan ok jos tehoa ja vääntöä on vähintään sama kuin nykyisessä 2.0t:ssa. Paino ei välttämättä nouse vaikka ulkomitat kasvaisikin esim. A6 on kevyempi kuin nykyinen 9-5 ja ainakin euroncap tulokset on silti hyvät.
SVC, tuplatbo vai ihan normaali ahdettu? Ihan ok jos tehoa ja vääntöä on vähintään sama kuin nykyisessä 2.0t:ssa. Paino ei välttämättä nouse vaikka ulkomitat kasvaisikin esim. A6 on kevyempi kuin nykyinen 9-5 ja ainakin euroncap tulokset on silti hyvät.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Re: Uusi Saab 9-5
1.6-kone todnäk sama, kuin joka on tulossa uuteen opel insigniaan. Opeliin koneesta tulee vapaastihönkivä 85kW versio sekä ahdettu 132kW. Opelin tulevat 2-litraiset turbo-koneet ovat teholtaan 147 ja 162kW. Opeliin on tulossa myös 1,8-litrainen 103kW vaparikone, jota toivottavasti ei laiteta 9-5:een...
Eski
Eski
Re: Uusi Saab 9-5
Joka on varmaankin sama kuin nyt jo Astrassa oleva 132kW 1.6 turbo. Toivottavasti ovat saaneet kehitettyä vähän taloudellisemman, nyt Astrassa lukemat on (kaupunki/maantie/yhdistetty) 10,3/6,2/7,7Eski kirjoitti:1.6-kone todnäk sama, kuin joka on tulossa uuteen opel insigniaan.
kun 9-3 2.0t sedanissa kulutukset on 10,8/5,7/7,6. Jos ei lukemat tuosta parane niin eihän tuon laittamisessa juuri ideaa ole.