Koeajoja??

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Vastaa Viestiin
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Moi.taannoin uuden saabin koeajossa huomasin että edelleen perstuntuma ajossa on loistava verattuna moneen muuhun autoon josta sitä ei löydy talvella.kun perä lähtee luistoon ei auto tee mitään äkkinäisiä liikeitä.(muita merkkejä en maininnut koska viesti muuten poistetaan jos saabasta mollaa niin viesti jääköön, viesti foorumin valvojalle) :o
P.Y-J. Kannisto
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja P.Y-J. Kannisto »

Puolisen vuotta kerkis viimeisestä ajosta kulumaan, kun sitten tänään päästiin koeajoautolla hurruuttelemaan. Paikkana Herttoniemen Laakkonen ja autona 9-5 Vector 220hv. Nelivetoa olisin kyllä mielinyt, mutta kyllä tuokin kelpasi. Nyt havaitsin tupla-aurinkolippojen puutoksen. Miksi!? :evil: Niin hyvä sydeemi on pitänyt jättää pois??!
Ja kun vielä joskus tulis sellaiset kunnon autoesitteet vielä muotiin, jossa tekniikka olisi pääosassa, eikä vaan kaikenlaisia koivunlehtiä ja merentyrskyjä.

No, kokemus kokonaisuudessaan positiivinen. Melkoista itsensä kiusaamista moinen touhu, kun ehkä parinkymmen vuoden päästä voi moiseen olla varaa :cry:

Siis tonnaria ehostellen... :wink:
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Meillä oli tänään 220hv bensa A FWD koeajossa:

No, ahdot ei nousseet niin kuin olisi pitänyt, mittarin puoliväliin. Käytin koeajokin välillä huollossa, jossa ajettiin ohjelma uudelleen sisään.
Jousitus ilman aktiivialustaa pompottikin todella huomattavasti. Yllättävä kokemus aktiivialustan jälkeen! En olisi uskonut ja olen täällä "ääneeni" esittänytkin täysin päinvastaista.

Nolo homma oli kuitenkin se, että koeajokki oli ilmeisesti jonkun autotalon ylemmän henkilön kotiautona, sisusta likainen, likainen kahvimuki, lastenistuin, suklaarusinoita ja soraa..
Koeajo tekikin hallaa johtajan autokuumeelle. OG 9-5:llä sai tasaisen kyydin, miksi vaihtaa kyytiin joka pompottaa? Saas nähdä. Ilman drive-senceä ei tunnu mielekkäältä.
Vilho123
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Loka 26, 2009 15:55
Paikkakunta: Hamina

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Vilho123 »

SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1855
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Koeajoja??

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Käytiin joku aika sitten kaverin kanssa testaamassa uutukainen sjoen rjoupilla...
(2.0T FWD Autom)
Lyhyehkön koeajon perusteella en lähde ajo-omituisuuksia sen kummemmin arvioimaan,
mutta, mutta kyllä se ton oman voitti kaikessa muussa paitsi kiihtyvyydessä... :lol:

Mutta sama asia joka pistää silmään myös noista autoekspresssin kuvistakin,
tuo vihreä "pikselinen" näyttö ja siihen todella halvan näköisesti sommitellut näppylät
pitäisi heivata pois jo ennen mitään veisliftejä, tai ainakin pitäisi heivata se tod
muovinen keskikohdan muovimateriaali ja suunnitella sille näytölle siistimpi / paremmin istuva ympäristö...

Tuo paistoi mielestäni todellä törkeästi silmään ja mielestäni tuossa kohtaa jopa
OG :n SID ympäristö näyttää todelliselta tisainilta...

En nyt näkömuistilla sano että on rumin markkinoilla, mutta ainakaan V*g konsernin
tuotteissa noin rumaa yksityiskohtaa ei ainakaan tuossa hintaluokassa saa etes
lisävarusteena....

Pompotusta en huomannut ja mielestäni automaatti oli hyvä.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Vastaa Viestiin