Koeajoja??
Koeajoja??
Joko sitä on Suomenmaalla käyty ajamassa uutta 9-5:ä? Jos on niin miltä tuntui ja missä tuli ajettua? Kiinnostaa kuulla kommentteja!!!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Koeajoja??
Kävin 9.8.2010 Kuopion Rinta-Joupilla katsomassa uutta 9-5:sta, auto oli myös koeajettavissa ja tein sillä pienen lenkin.Auto on Tid4 automaatti, varustetaso linear+active-paketti, eli lähes ns.perusmalli. Auto on paremman näköinen livenä kuin kuvissa.Kojetaulu, varsinkin mittaristo vaatii hieman totuttelua, on vähän erikoisen oloinen pyöreine mittareineen ( kuin ennen 99:ssä )ja ritilöineen.Hyvä peli oli ajaa, hiljainen menijä, rengasäänet kuuluivat jonkin verran sisään.
Kaikki asiat eivät saa pelkästään kehuja. Takana päätila loppuu kesken, pää oli katossa, pituuteni 187 cm. Ratti käyttökytkimineen ja viiksineen on mielestäni huonompi kuin 9-3:ssa( -09). Esim.valikon selaus kierrettävästä kytkimestä viiksen varressa, samoin tihkukytkimen säätö.
Osa penkin säädöistä toimii sähköllä ja osa käsin, selkänojan säätö portaallinen
Tässä oli joitain huomioita lyhyeltä koeajolta. Auto tuntui hyvältä mutta ei räjäyttänyt tajuntaa.
On myös pakko sanoa että oman SAAB 9-3:n penkit tuntuvat paremmilta kuin penkit mallia OPEL 9-5:ssa.
Ei iskenyt autokuume kyseiseen peliin ainakaan kovasti, ehkä pientä lämmönnousua
Kaikki asiat eivät saa pelkästään kehuja. Takana päätila loppuu kesken, pää oli katossa, pituuteni 187 cm. Ratti käyttökytkimineen ja viiksineen on mielestäni huonompi kuin 9-3:ssa( -09). Esim.valikon selaus kierrettävästä kytkimestä viiksen varressa, samoin tihkukytkimen säätö.
Osa penkin säädöistä toimii sähköllä ja osa käsin, selkänojan säätö portaallinen
Tässä oli joitain huomioita lyhyeltä koeajolta. Auto tuntui hyvältä mutta ei räjäyttänyt tajuntaa.
On myös pakko sanoa että oman SAAB 9-3:n penkit tuntuvat paremmilta kuin penkit mallia OPEL 9-5:ssa.
Ei iskenyt autokuume kyseiseen peliin ainakaan kovasti, ehkä pientä lämmönnousua
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2624
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Koeajoja??
Opelin penkit uudessa femmassa Tuo on paha juttu Melkein mikä muutos vaan vois mennä läpi, mutta jos legendaariset Saabin penkit puuttuu niin se on jo liian kova pala purtavaksi
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Re: Koeajoja??
Istahdin hetken Jalosella Olarissa. Mun mielestä selän tuki on edelleen suht samanlainen kuin aiemminkin, jota pidän äärimmäisen tärkeänä asiana. Penkki säätyy, kuten aiemminkin. Ainoastaan hieman kovemman oloinen kuin aiemmin, mutta joissakin malleissa on eri penkit. Ihan OK vaikutti, pitäisi tietenkin istua muutama sata kilometriä ennen kuin voisi oikeasti ottaa kantaa.
Joitakin kuvia näin, joissa penkeissä on säädettävä reisituki.
Viikonloppuna istuin uudehkon Opel Vectran kyydissä eikä penkeissä juurikaan valittamista, varsinkaan verrattaessa useiden muiden autojen penkkeihin. Kyllä Opelinkin penkeillä paremmin istuu kuin esim. Volkkarin. Selkäni on vahvasti sitä mieltä
Joitakin kuvia näin, joissa penkeissä on säädettävä reisituki.
Viikonloppuna istuin uudehkon Opel Vectran kyydissä eikä penkeissä juurikaan valittamista, varsinkaan verrattaessa useiden muiden autojen penkkeihin. Kyllä Opelinkin penkeillä paremmin istuu kuin esim. Volkkarin. Selkäni on vahvasti sitä mieltä
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2624
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Koeajoja??
Kunhan vaan etenkin reisituki on kondiksessa, niin sitten ei ilmeisesti ole hätä päivää.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Re: Koeajoja??
Penkkejä on minun muistaakseni koeajoissa pelkästään suitsutettu. Learin tekemät taitavat olla ja ihan Ruotsissa. En ole itse kuin "kylmät tyypit" käynyt mutta en keksinyt moittimista itsekäänysitonnari93 kirjoitti:Opelin penkit uudessa femmassa Tuo on paha juttu Melkein mikä muutos vaan vois mennä läpi, mutta jos legendaariset Saabin penkit puuttuu niin se on jo liian kova pala purtavaksi
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Re: Koeajoja??
Puolen tunnin lenkin kävin ajamassa samaisella autolla, ja mielestäni varsin näppärä peli. Verrattuna uuteen eemeliin(200cdi) ja suberbiin(2.0tdi), joilla 3000-4000 km ajokokemusta. 9-5:n ohjaamossa oli kuin kotonaan ja penkki ainakin minulle sopi kuin nenä päähän, toisin kuin esim. edellä mainitussa suberbissa olo on aika "irrallinen"(penkki mielestäni kova, huonosti muotoiltu tai sitten en vaan osaa säätää sitä ). Ulkonäkö on luonnossa huomattavasti parempi kuin kuvat antavat ymmärtää. Takatilat tämmöselle 176cm "pätkälle" ovat hyvinkin riittävät, lieneekö tuossa uudessa eemelissäkään isommat jos ei sitten pääntilan osalta? Rengasmelu on melko marginaalista(17"). 120kmh tuntu samalta kun 80kmh, joten toppaukset vaikuttaisi olevan kunnossa. Ei mielestäni häviä e:lle samalla rengaskoolla, superbbia nyt ei kannata edes mainita rengasmelusta puhuttaessa .
Semmosia melko subjektiivisia huomioita ko. autoista nyt äkkiseltään tuli mieleen..
Semmosia melko subjektiivisia huomioita ko. autoista nyt äkkiseltään tuli mieleen..
ristoj kirjoitti:Kävin 9.8.2010 Kuopion Rinta-Joupilla katsomassa uutta 9-5:sta, auto oli myös koeajettavissa ja tein sillä pienen lenkin.Auto on Tid4 automaatti, varustetaso linear+active-paketti, eli lähes ns.perusmalli.
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2624
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Koeajoja??
No luojan kiitossaab93f kirjoitti:Penkkejä on minun muistaakseni koeajoissa pelkästään suitsutettu. Learin tekemät taitavat olla ja ihan Ruotsissa. En ole itse kuin "kylmät tyypit" käynyt mutta en keksinyt moittimista itsekäänysitonnari93 kirjoitti:Opelin penkit uudessa femmassa Tuo on paha juttu Melkein mikä muutos vaan vois mennä läpi, mutta jos legendaariset Saabin penkit puuttuu niin se on jo liian kova pala purtavaksi
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Re: Koeajoja??
Muistatko oliko testaamasi Inkun penkit ne "ergonomiapenkit"? On muuten tosi sopivat myös meikäläisen pehvalle. Melkeen paremmat kun omassa 9-3SC:ssä mut ei silti ihan, vielä tällä minun nopeella testaamisella ...Tannisto kirjoitti:Viikonloppuna istuin uudehkon Opel Vectran kyydissä eikä penkeissä juurikaan valittamista, varsinkaan verrattaessa useiden muiden autojen penkkeihin. Kyllä Opelinkin penkeillä paremmin istuu kuin esim. Volkkarin. Selkäni on vahvasti sitä mieltä
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Koeajoja??
Ei aavistustakaan. En ole enää muutamaan vuoteen ollut kiinnostunut Opel malleista Omegasta eroon päästyäni. Mutta yllätyin kyllä Vectran kyydeistä. Myös Ompussa oli todella hyvät jakkarat.VKe kirjoitti: Muistatko oliko testaamasi Inkun penkit ne "ergonomiapenkit"? On muuten tosi sopivat myös meikäläisen pehvalle. Melkeen paremmat kun omassa 9-3SC:ssä mut ei silti ihan, vielä tällä minun nopeella testaamisella ...
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: Koeajoja??
Uudessa Moottori-lehdessä 9/2010 on koeajettu uusi upea Saab 9-5 sedan.
Siinä sanotaan, että takapenkillä pääntilaa on hyvin, samoin jalkatilaa. Takaistuin on laadukas ja täyttää hyvin niin edustusauton kuin ison perheautonkin normit.
Ja en itsekkään havainnut ongelmia takapenkin päätilan suhteen, toki olen vain 183cm 96kg:nen riisitautinen. Ainut mikä pikkisen ahdisti, on turvallisuudelle varattu tila katon reunassa - sivuverhot ilmeisesti.
Ja hiljaisuutta nyt kovasti koeajoissa kehutaan
Ari
Siinä sanotaan, että takapenkillä pääntilaa on hyvin, samoin jalkatilaa. Takaistuin on laadukas ja täyttää hyvin niin edustusauton kuin ison perheautonkin normit.
Ja en itsekkään havainnut ongelmia takapenkin päätilan suhteen, toki olen vain 183cm 96kg:nen riisitautinen. Ainut mikä pikkisen ahdisti, on turvallisuudelle varattu tila katon reunassa - sivuverhot ilmeisesti.
Ja hiljaisuutta nyt kovasti koeajoissa kehutaan
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
-
- "Turbo"
- Viestit: 214
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49
Re: Koeajoja??
Tässä on yksi avainsanoista premiumissa. Äänettömyyttä on nyt kehuttu ja jos tämä osoittautuu paikansapitäväksi esim. 5-sarjaan vertaillessa kun lehdissä alkaa olla perusteellisia koeajoja, niin on iso juttu. OG 9-5 tai 9-3 kun eivät ole mitään äänettömimpiä kärryjä. Erityisesti Suomen karkeilla teillä tällä on merkitystä.Sonett73 kirjoitti: Ja hiljaisuutta nyt kovasti koeajoissa kehutaan
Ari
Re: Koeajoja??
Itsekin kävin eilen istumassa uudessa autossa. Kuskin paikalle istahdettua oli kuin "kotiin" olisi tullut . Ohjaamon ergonomia ja penkki tuntuivat todella hyvältä ja juuri sopivilta meikäläisen kropalle. Aero versio mahtaa olla sitten todella mahtava istuinmukavuudeltaan. Uudessa Saabissa on paljon parempi kuskin ympäristö kuin nykyisessä Audi A6:ssa, vaikka muuten mainio auto onkin. Kokonaisuutena uusi saapas on todella näyttävä auto ja täytti ainakin meikäläisen odotukset, joten ei kun farkkua odotellessa...
Takapenkin päätilan vähyyteen täytyy yhtyä ja meikäläiselle oli nuppi katossa (188cm). Kolautin myös pääni ovenkarmiin, vaikka yritin tätä foorumin kirjoitusten perusteella jopa varoa sitä. Onneksi takapenkki on jälkikasvun matkustuspaikka, joten ei vaikuta omaan ostopäätökseen, kun farkku saapuu markkinoille.
Tästä on hyvä jatkaa!
Takapenkin päätilan vähyyteen täytyy yhtyä ja meikäläiselle oli nuppi katossa (188cm). Kolautin myös pääni ovenkarmiin, vaikka yritin tätä foorumin kirjoitusten perusteella jopa varoa sitä. Onneksi takapenkki on jälkikasvun matkustuspaikka, joten ei vaikuta omaan ostopäätökseen, kun farkku saapuu markkinoille.
Tästä on hyvä jatkaa!
Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro -06 nykyinen,ex-autot: 9-5 Hirsch Wagon -05, 9-3 Aero -01, 9000 CSE -94.
Perheessä olleet saabit:
9-5 2.3t -03, 9-5 2.0t -00, 9-3 2.0t -00, 9000i -88, 900i -84.
Perheessä olleet saabit:
9-5 2.3t -03, 9-5 2.0t -00, 9-3 2.0t -00, 9000i -88, 900i -84.
Re: Koeajoja??
Hirschman kirjoitti: Takapenkin päätilan vähyyteen täytyy yhtyä ja meikäläiselle oli nuppi katossa (188cm). Kolautin myös pääni ovenkarmiin, vaikka yritin tätä foorumin kirjoitusten perusteella jopa varoa sitä. Onneksi takapenkki on jälkikasvun matkustuspaikka, joten ei vaikuta omaan ostopäätökseen, kun farkku saapuu markkinoille.
Tästä on hyvä jatkaa!
Tämä takapenkin pääntila homma on mielenkiintoinen asia, useimmille yli 180 cm pitkille on ollut ahdasta korkeussuunnassa mutta toisille ei
Ollaanko me suomalaiset niin erimittaisia pers.... ylöspäin vai onko toisilla liian paksut -lasit päässä.
No itsellä oli paksut lasit päässä mutta kyllä uuden 9-5:sen takapenkkin tila on auttamatta aikuiselle huono korkeussuunnassa ja pitkä ei näe kunnolla ulos autosta.
Omalla koeajolla kaikki muu tuntuikin mahtavalta (taas ne paksut -lasit päässä).
Niin ja koeajohan tapahtui ruotsin maalla heinäkuun alussa.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
-
- "Turbo"
- Viestit: 214
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49
Re: Koeajoja??
Niiin kuin toisessa threadissä totesin, tein takapenkkivertailua omalla kropalla 9-5 versus kilpailijat:
- Sitten mielenkiintoiset takatilat. Olen alle 180 cm ja minulla oli päätilaa riittävästi, tosin pitkäselkäisenä kaljun ja katon väliin sopi juuri ja juuri sormet, rakoa n. 1,5 cm. Eli ei paljoa extraa.
Vertasin saman tien vastaavaa tilaa bemarin 5-sarjaan (E60 ja F10) sekä uuteen MB E-sarjaan, niissä päätila identtinen keskenään ja reilu tuplasti enemmän kuin 9-5:ssa, eli luokkaa 4 cm. Sitten tsekkasin vielä Insignian 5-ovisena: pää oli pahasti katossa kiinni.
9-5:n pääätila on varmaankin nafti sellaiselle 185 cm ylöspäin normivartalolle. Riippuuhan tämä toki aina siitä mikä on suhde jalkojen ja selän välillä.
Jalkatilaa oli reippaasti, enemmän kuin olen hetkeen nähnyt missään autossa. Istuinmukavuus todella loistava.
- Sitten mielenkiintoiset takatilat. Olen alle 180 cm ja minulla oli päätilaa riittävästi, tosin pitkäselkäisenä kaljun ja katon väliin sopi juuri ja juuri sormet, rakoa n. 1,5 cm. Eli ei paljoa extraa.
Vertasin saman tien vastaavaa tilaa bemarin 5-sarjaan (E60 ja F10) sekä uuteen MB E-sarjaan, niissä päätila identtinen keskenään ja reilu tuplasti enemmän kuin 9-5:ssa, eli luokkaa 4 cm. Sitten tsekkasin vielä Insignian 5-ovisena: pää oli pahasti katossa kiinni.
9-5:n pääätila on varmaankin nafti sellaiselle 185 cm ylöspäin normivartalolle. Riippuuhan tämä toki aina siitä mikä on suhde jalkojen ja selän välillä.
Jalkatilaa oli reippaasti, enemmän kuin olen hetkeen nähnyt missään autossa. Istuinmukavuus todella loistava.