Penkit

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: Penkit

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

Joskus on ihan kiva katsella vaan rauhassa mutta voisivat vaikka käydä kysäisemässä että tarvitteko "apua" ja mistä myyjiä löytää jos sellainen tarve tulee.

Satakunnan autotalossa on mielestäni ihan mukava myyjäkunta.
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Penkit

Viesti Kirjoittaja core2 »

Komppaaja kirjoitti:Eli toiset ihmiset haluaa että heitä palvellaan heti eikä viidestoista päivä, ja toiset taas suorastaan ärsyyntyy jos myyjä heti hyökkää kimppuun kuin sika limppuun. Ota siitä sitten selvä... :P

Auttaiskohan asiaa, jos lähtis ranta-juopolle saabia katselemaan vuoden 2003 Saab-talvitakki päällä ? 8)
Omasta mielestäni autonmyyjän missä autoliikkeessä hyvänsä pitäisi näyttää aktiivisuutensa heti ja asiakkaan sanoa, että odota hetki vilkuilen ekaks ympärilleni tai jotain sinnepäin ellei halua myyjän alkavan selittelemään mitään heti alkuunsa.
Tällöin kumpikin tietää missä mennään.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Komppaaja
"Hirsch"
Viestit: 838
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 15:42

Re: Penkit

Viesti Kirjoittaja Komppaaja »

core2 kirjoitti: Omasta mielestäni autonmyyjän missä autoliikkeessä hyvänsä pitäisi näyttää aktiivisuutensa heti ja asiakkaan sanoa, että odota hetki vilkuilen ekaks ympärilleni tai jotain sinnepäin ellei halua myyjän alkavan selittelemään mitään heti alkuunsa.
Tällöin kumpikin tietää missä mennään.
Juuri noin. Ja siinähän ne jyvät sitten erottuu akanoista myyjienkin joukossa, miten hyvin osaa ottaa tilanteen haltuun. Itse ainakin kavahdan yli-innokkaita juippeja, jotka alkavat hääriä kimpussa heti.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Penkit

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Edelleenkin on se mielikuva pikaisen autossa istumisen jälkeen, että kun penkin laittaa sopivaan asentoon, ratti jää hitusen liian kauas.
No, tämä selviää sitten joskus tarkemmin kun on käynyt ajamassa ja hakenut sitä kautta ajoasennon kohdalleen.
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Penkit

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

apu,apupoika kirjoitti:Edelleenkin on se mielikuva pikaisen autossa istumisen jälkeen, että kun penkin laittaa sopivaan asentoon, ratti jää hitusen liian kauas.
No, tämä selviää sitten joskus tarkemmin kun on käynyt ajamassa ja hakenut sitä kautta ajoasennon kohdalleen.
Sulla on liian pitkät jalat tai lyhyet kädet :?:
9-3 SC 1,9 Tids
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Penkit

Viesti Kirjoittaja Marko A »

apu,apupoika kirjoitti:Edelleenkin on se mielikuva pikaisen autossa istumisen jälkeen, että kun penkin laittaa sopivaan asentoon, ratti jää hitusen liian kauas.
No, tämä selviää sitten joskus tarkemmin kun on käynyt ajamassa ja hakenut sitä kautta ajoasennon kohdalleen.
Tuolta tuntui myös 9-3:n ratissa pitkästä aikaa Subarun jäljiltä. Tosin siihen on nyt jo tottunut, mutta se oli ehkä yks niitä ominaisuuksia mihin Subarussa tykästyin. Pidemmällä matkalla sillä ei niin hirveästi ole väliä, mutta kun on sellaista "pikkunäppärää räppäilyä" niin se ois kiva saada rattia lähemmäs.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Penkit

Viesti Kirjoittaja ristos »

apu,apupoika kirjoitti:Edelleenkin on se mielikuva pikaisen autossa istumisen jälkeen, että kun penkin laittaa sopivaan asentoon, ratti jää hitusen liian kauas.
No, tämä selviää sitten joskus tarkemmin kun on käynyt ajamassa ja hakenut sitä kautta ajoasennon kohdalleen.
Ihan hyvä havainto sinulta tuon pikaisen istunnon jälkeen. Minä olen tälläinen 183 senttinen ja lähes 100 kiloinen "sopusuhtainen suomalainen mies". Olen tässä matkan varrella istunut näitten kaikkien Saab mallien penkeillä (paitsi 92:n ja Sonetin) tosi "pitkän" matkan ja ne ovat kaikki olleet ajallaan hyviä istuimia ja kaikkiin olen saanut sopivan ajoasennon.

Sitten tämän uusimman "pikkumustan" penkillä olen varmaan vielä hetken eniten noita istuntoja pitänyt. Minä olen löytänyt itselleni näillä kokemuksilla oikein mainion ja rennon ajoasennon. Silloin heti alkuun totuttelin Saarijärveltä Kajaanin kautta Ivaloon kerta laakilla. Minusta ajomatka oli rento ja mukava ja sujui ilman väsymyksen tunteita. Minulle lopputulema on, että penkki on mainio ainakin minulle.

Penkin etäisyys-säädöt tulevat riittämään myös täysmittaiselle (2m ja yli) ja ratin säätövaralla on aika mukava ja helppo kikkailla käsille mukava olo sekä penkin korkeuden säätö toimii hyvin. Nykyvoimillani olen jaksanut sätää tuon mekaanisen selkänojan kallistuksenkin kohdalleen. Erityisen kiitoksen annan tuolle kaksitoimiselle ristiselän tuelle. Itse säädän sen niin, että ensin "säädin" oman selän vaatimalle korkeudelle ja sitten voi säätää sen oman selän kaaren mukaiseksi. Todella oikein hyvä.

Lopuksi muistakaa, että tämä oli minun kertomuksi ja tuntemukseni. Istukaa itse penkillä ajan kanssa ja sitten vaan nautinnollisia matkoja. :D
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Penkit

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

ristos kirjoitti:
apu,apupoika kirjoitti:Edelleenkin on se mielikuva pikaisen autossa istumisen jälkeen, että kun penkin laittaa sopivaan asentoon, ratti jää hitusen liian kauas.
No, tämä selviää sitten joskus tarkemmin kun on käynyt ajamassa ja hakenut sitä kautta ajoasennon kohdalleen.
Ihan hyvä havainto sinulta tuon pikaisen istunnon jälkeen. Minä olen tälläinen 183 senttinen ja lähes 100 kiloinen "sopusuhtainen suomalainen mies". Olen tässä matkan varrella istunut näitten kaikkien Saab mallien penkeillä (paitsi 92:n ja Sonetin) tosi "pitkän" matkan ja ne ovat kaikki olleet ajallaan hyviä istuimia ja kaikkiin olen saanut sopivan ajoasennon.

Sitten tämän uusimman "pikkumustan" penkillä olen varmaan vielä hetken eniten noita istuntoja pitänyt. Minä olen löytänyt itselleni näillä kokemuksilla oikein mainion ja rennon ajoasennon. Silloin heti alkuun totuttelin Saarijärveltä Kajaanin kautta Ivaloon kerta laakilla. Minusta ajomatka oli rento ja mukava ja sujui ilman väsymyksen tunteita. Minulle lopputulema on, että penkki on mainio ainakin minulle.

Penkin etäisyys-säädöt tulevat riittämään myös täysmittaiselle (2m ja yli) ja ratin säätövaralla on aika mukava ja helppo kikkailla käsille mukava olo sekä penkin korkeuden säätö toimii hyvin. Nykyvoimillani olen jaksanut sätää tuon mekaanisen selkänojan kallistuksenkin kohdalleen. Erityisen kiitoksen annan tuolle kaksitoimiselle ristiselän tuelle. Itse säädän sen niin, että ensin "säädin" oman selän vaatimalle korkeudelle ja sitten voi säätää sen oman selän kaaren mukaiseksi. Todella oikein hyvä.

Lopuksi muistakaa, että tämä oli minun kertomuksi ja tuntemukseni. Istukaa itse penkillä ajan kanssa ja sitten vaan nautinnollisia matkoja. :D
Näin tehdään.
Vastaa Viestiin