Penkit

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
mattiruu
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Loka 20, 2003 14:14

Penkit

Viesti Kirjoittaja mattiruu »

Kävin tänään tyypittämässä uuden 9-5:en. Saappihan se on selvästi vaikka
lehdet jankuttavatkin ooppelin osista. Kun myyjäkään ei ihan varmasti tiennyt niin pitääpä kysyä täällä: onko Vectorin comfort-istuimet ja aeron istumet muuten samat paitsi että Aerossa ne on vaan kokonahkaiset?
Pikkasen olen huolissani Saabin jälleenmyyjistä. Niitä ei ole enää kovinkaan monessa kaupungissa ja niissä liikkeissä joissa olen käynyt, ei myyjien innottomuus paljoa Saabin myyntiä edistä. Jotain tarttis tehdä!!
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: Penkit

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

itse käväsin porissa ajamassa ja en edes ajatellut käydä tyypittämäsä, vain katselemassa mutta auto oiken Tyrkytettiin koeajettavaksi, ja täytyy kiittää siitä, paljosta olisin paitsi jäänyt :)
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Penkit

Viesti Kirjoittaja ristos »

Hei!
Kun silloin toukokuun lopulla tutkin näitä Saabin esitteteitä ja netistä katselin noita ulkomaisia esitteitä sain seuraavan käsityksen 9-5:n istuimista.

Linearin ja Vectorin etuistuinten ero on siinä, että Linearissa istuimet ovat kokonaan kangasverhoillut ja Vectorissa ovat istuimet keskiosaltaan kangasta ja reunoilta nahkaa. Tällaiset ovat Oman Vectorini istuimet. Vectoriin saa myös koko nahlaiset istuimet.

Aeron istuimet ovat mielestäni sivutueltaan vielä selkeästi paremmat kuin Linearissa ja Vectorissa. Lisäksi niissä on jatkettavat reisituet. Aeron istuimet ovat aina nahkapäällyteiset.

Tämä on minun tietoni istuimien eroista. :wink:

Terveisin Risto Suikkari
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 990
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

Re: Penkit

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

No niin,

minäkin kävin koeistumassa uuden ysifemman ja kun on tota jälkikasvua kolme kappaletta, niin tutkiskelin takapenkkiä hieman tarkemmin.
Ihan jees oloiset paitsi keskimmäisen selkänoja on todella huono, kun siinä on se suksi-/mukiluukku. Ei varmaan mikään istumanautinto sille, joka joutuu siinä istumaan...

Sai muuten hyvin rauhassa syynätä autoa, ehkä johtui siitä että myyjät eivät varmaan pitäneet minua potentiaalisena auton ostajana (tukka pystyssä, tuulitakki päällä ja addut jalassa). No eipä kysytty mitään vaihtoautopuolellakaan, kun katselin puolta halvempaa 9-3 combia...

Mikä xxxtu noita automyyjiä oikein vaivaa, nimittäin jälkimmäiseen olis ollut pieni kiinnostuksen poikanen...
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Penkit

Viesti Kirjoittaja ristos »

Sinulla on hyvä kysymys? Lienevätkö päässeet kuukausipalkalle ja provikka ei niin kiinnosta? Toivottavasti työinto Saabien ympärillä paranisi. Sitä tarvitsee Saab ja me asiakkaat.

Terveisin Risto Suikkari
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Teme100
"Viggen"
Viestit: 681
Liittynyt: Pe Maalis 10, 2006 14:17

Re: Penkit

Viesti Kirjoittaja Teme100 »

Red Dragon kirjoitti:
Mikä xxxtu noita automyyjiä oikein vaivaa, nimittäin jälkimmäiseen olis ollut pieni kiinnostuksen poikanen...
Tuttu automyyjä, jonka työpaikalla myydään Renaultia, kertoi pari vuotta sitten mielenkiintoisen yksityiskohdan Renun myynnistä. Tälloin renun myynti oli laskusuunnassa ja siitä seurasi se, että myyjien oli käytännössä mahdotonta saavuttaa maahantuojan asettamia myyntitavoitteita. Tästä seurasi taasen se, että myynnistä maksettu bonus oli pieni tai tässä tapauksessa olematon, kun tavoitteita ei saavutettu.

Sen takia hänen oli kannattavampaa myydä muita merkkejä, joissa oli mahdollista päästä maahantuojan palkkiojärjestelmään mukaan.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Penkit

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Teme100 kirjoitti:
Red Dragon kirjoitti:
Mikä xxxtu noita automyyjiä oikein vaivaa, nimittäin jälkimmäiseen olis ollut pieni kiinnostuksen poikanen...
Tuttu automyyjä, jonka työpaikalla myydään Renaultia, kertoi pari vuotta sitten mielenkiintoisen yksityiskohdan Renun myynnistä. Tälloin renun myynti oli laskusuunnassa ja siitä seurasi se, että myyjien oli käytännössä mahdotonta saavuttaa maahantuojan asettamia myyntitavoitteita. Tästä seurasi taasen se, että myynnistä maksettu bonus oli pieni tai tässä tapauksessa olematon, kun tavoitteita ei saavutettu.

Sen takia hänen oli kannattavampaa myydä muita merkkejä, joissa oli mahdollista päästä maahantuojan palkkiojärjestelmään mukaan.

Ainakin Treen Metrossa tullaan kyllä uusien autojen puolella kyselemään heti, ja erityisen ystävällistä porukkaa on Saab-myynnin puolella.
Käytettyjen puolella taas se kahvimukin pohja ja krakan asento näkyy kiinnostavan myyjiä enemmän..... :D
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Re: Penkit

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Oulussa Aineella sai rauhassa katella, ei myyjät hätyytelleet. Mutta hieno oli auto! :P
siiseli
"Hölösuu"
Viestit: 1169
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 22:58

Re: Penkit

Viesti Kirjoittaja siiseli »

Itse kävin tuota autoa jokunen viikko takaperin vilkuilemassa/istumassa Joensuun E.Hartikaisella myyjä tuli samantien juttelemaan ja kyselemään kaikenlaista. Asiallista toimintaa, vaikka itse olisin mieluummin rauhassa tutustunut uutukaiseen kun varaa sitä ei kuiteskaan ole ostaa.
#3834
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3348
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Penkit

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Fred Scuttle kirjoitti:Oulussa Aineella sai rauhassa katella, ei myyjät hätyytelleet. Mutta hieno oli auto! :P
Komppaan. :lol: Pitäisi vissiin kokeilla huvikseen mennä katsomaan Shuupöörbiä ja jos sitten tulee myyjä, niin tokaista, että en minä tästä ole kiinnostunut mutta kerropa tuosta Saabista.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Penkit

Viesti Kirjoittaja ristos »

Rupesi kiinostamaan tuo automyyjien toiminta noiden kahden ylläolevan kirjoituksen takia.

Itse olen saanut erinomaista palvelua Tampereen Metroautossa ja erityisesti oma kauppiaani Matti Kauppila on todella ammatitaitoinen ja miellyttävä asiakaspalvelija.

Siis, kävin äsken täällä Kajaanissa parissa ns."viholliskaupassa" , M-B ja BMW.
Olen tälläinen tavallisen aikuisen miehen näköinen, omasta mielestäni asiallisesti pukeutunut. Tervehdin ja minua tervehdittiin molemmissa kaupoissa. Sain istua kummassakin kaupassa noissa biileissä reilut 20 minuuttia, minua ei häiritty, ei kyselty, ei sanottu näkemiin, kun lähdin! :wink:

Lienevätkö nähneet, että tulin tuolla "pikkumustalla", en tiedä? En kuitenkaan ollut potentiaalinen asiakas, ei harmita! Tällaisia tutkimusmatkoja tänään.

Terveisin Risto Suikkari
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5640
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Penkit

Viesti Kirjoittaja tturku »

Hyvä risto, sähän oot keksiny hauskaa tekemistä. Käyt autoliikkeissä potkimassa renkaita ja raportoit tänne, samalla ajelet uudella autolla ja saadaan kestotestirapsaa. Sulle pitäis saada maahantuojankanssa joku soppari, että ne maksaa sulle liksaa kun käyt näyttämässä autoas joka paikassa, samalla voisit käydä saab myyjät läpi ja raportoida maahantuojalle myyjien innokkuutta ja asennetta. :D
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Saabel
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:52

Re: Penkit

Viesti Kirjoittaja Saabel »

Kävin tänään koeajolla tuolla diesel-versiolla ja siinä oli vector-varustus ja mustat nahkapenkit. Tâytyy myöntää, että ei olleet Aeron penkkien veroiset. Aerossa oli vaaleat ilmastoidut sporttipenkit ja ainakin meikäläiselle sopi paljon paremmin ne. Nyt on siis se 160 heppanen diesel automaatti kokeiltu ja seuraavaksi käyn ajaan sen 300 heppasen Aeron kaikilla mausteilla. 8)
ristos kirjoitti:Hei!
Kun silloin toukokuun lopulla tutkin näitä Saabin esitteteitä ja netistä katselin noita ulkomaisia esitteitä sain seuraavan käsityksen 9-5:n istuimista.

Linearin ja Vectorin etuistuinten ero on siinä, että Linearissa istuimet ovat kokonaan kangasverhoillut ja Vectorissa ovat istuimet keskiosaltaan kangasta ja reunoilta nahkaa. Tällaiset ovat Oman Vectorini istuimet. Vectoriin saa myös koko nahlaiset istuimet.

Aeron istuimet ovat mielestäni sivutueltaan vielä selkeästi paremmat kuin Linearissa ja Vectorissa. Lisäksi niissä on jatkettavat reisituet. Aeron istuimet ovat aina nahkapäällyteiset.

Tämä on minun tietoni istuimien eroista. :wink:

Terveisin Risto Suikkari
9-3 SS 1.8t Arc Hirsch MY-03
9-3 Aero Cabriolet 1.9 TTid A6 Hirsch MY-08
9-5 STW 2.0t Linear MY—06
Janne T
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Penkit

Viesti Kirjoittaja Janne T »

Itsekään en näin nuorempana (alle 30v.) kaverina juurikaan automyyjien mielenkiintoa herätä. Oulun Aineella sain pyöriä kyllä aivan yksikseni, ja jäi vahva mielikuva että täältä joutuu kyllä auton oikein ostamalla OSTAMAAN jos sen haluaa. AutoÅströmillä sen sijaan oli alusta alkaen todella ystävällinen palvelu, soitettiin vielä perään, järkättiin koeajoautot aina valmiiksi oven eteen sovitulle ajalle jne. Täspä syystä tilasinkin Åströmiltä kaksi uutta 9-3 SC:tä vuoden sisällä. Ihan yhtälailla olisin voinut ne tilata Aineeltakin, vaan kun ei myyjillä kiinnostanut myydä, niin eipä sitä väkisin.

Aineelta ostetaan, Åströmillä myydään. :) Tosin enää ei Åströmi myy Saabeja Oulussa.
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon
Komppaaja
"Hirsch"
Viestit: 838
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 15:42

Re: Penkit

Viesti Kirjoittaja Komppaaja »

Kun nyt penkkiasiasta lipsutaan niin jatketaan vielä vähän... 8)

Mitä automyyjien aktiivisuuteen tulee, niin siinäkin on vähän tällainen "you´re damned if you do, and you´re damned if you don´t" -meininki. Eli toiset ihmiset haluaa että heitä palvellaan heti eikä viidestoista päivä, ja toiset taas suorastaan ärsyyntyy jos myyjä heti hyökkää kimppuun kuin sika limppuun. Ota siitä sitten selvä... :P

Auttaiskohan asiaa, jos lähtis ranta-juopolle saabia katselemaan vuoden 2003 Saab-talvitakki päällä ? 8)
Vastaa Viestiin