Vajaata vuosi sitten Jyväskylän Laakkonen kauppasi uusia femmoja -25% alennuksella. Autot oli muistaakseni 1.6T malleja. Mikäli autoja varastossa niin eiköhän ainakin vastaavia tarjouksia luvassa...Komppaaja kirjoitti:Varmastikin ensin koettavat myydä ns. täydellä hinnalla, ja sitten jos ei kauppa käy, ruvetaan tiputtamaan. Ja vuosikin vaihtuu tuossa alkavalla viikolla, eli viikon päästä voi jo alennuksiakin ruveta tulemaan. Toki tuollainen olisi ihan houkutteleva ostos, mutta vain ns. järkevällä hinnalla.karitammi kirjoitti: Laakkoselta tuli 9-5 (sedanien) kaupittelukirje. On ilmeisesti pieni varastontyhjennnyskampanja käynnissä. Ei se kyllä minusta pyyntihinnoissa näkynyt.
Uuden femman hinta
Re: Uuden femman hinta
Re: Uuden femman hinta
Eipä siinä ykskuutosessa muuta vikaa ole kuin että tuon tason auton pitää olla automaatti, niin hyvää tarjousta ei tule että viitsisi ruveta vatkaamaan.... ei sen puoleen, ei mulla ois tuollaiseen siviiliautoon maniakaan....9-3Tid kirjoitti:Vajaata vuosi sitten Jyväskylän Laakkonen kauppasi uusia femmoja -25% alennuksella. Autot oli muistaakseni 1.6T malleja. Mikäli autoja varastossa niin eiköhän ainakin vastaavia tarjouksia luvassa...Komppaaja kirjoitti:Varmastikin ensin koettavat myydä ns. täydellä hinnalla, ja sitten jos ei kauppa käy, ruvetaan tiputtamaan. Ja vuosikin vaihtuu tuossa alkavalla viikolla, eli viikon päästä voi jo alennuksiakin ruveta tulemaan. Toki tuollainen olisi ihan houkutteleva ostos, mutta vain ns. järkevällä hinnalla.karitammi kirjoitti: Laakkoselta tuli 9-5 (sedanien) kaupittelukirje. On ilmeisesti pieni varastontyhjennnyskampanja käynnissä. Ei se kyllä minusta pyyntihinnoissa näkynyt.
Re: Uuden femman hinta
Eikös se niin mene, että kun odottaa oikein kauan esim. toukokuuhun autoja alkaa saamaan jo kymppitonnilla. Pakkohan konkurssipesään on saada rahaa. Kaikki myydään mikä menee kaupaksi.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Re: Uuden femman hinta
Eikös konkurssipesän omaisuus ja jälleenmyyjän varasto ole kaksi eri tahoa?
Re: Uuden femman hinta
Nyt näyttää muutamilla autoliikkeillä Ruotsissa pettävän hermo, esimerkkinä todella edullisesti pari hienoa autoa: http://www.blocket.se/stockholm/Saab_9_ ... ?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/sodermanland/Saab ... ?ca=11&w=3
Pakko pian hakea sieltä, tai voi olla että sama tapahtuu noille uusille femmoille täälläkin myöhemmin.
http://www.blocket.se/sodermanland/Saab ... ?ca=11&w=3
Pakko pian hakea sieltä, tai voi olla että sama tapahtuu noille uusille femmoille täälläkin myöhemmin.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: Uuden femman hinta
tosu kirjoitti:Nyt näyttää muutamilla autoliikkeillä Ruotsissa pettävän hermo, esimerkkinä todella edullisesti pari hienoa autoa: http://www.blocket.se/stockholm/Saab_9_ ... ?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/sodermanland/Saab ... ?ca=11&w=3
Pakko pian hakea sieltä, tai voi olla että sama tapahtuu noille uusille femmoille täälläkin myöhemmin.
Eiköhän ne täälläkin ala tippua....tai voisi olla jopa niin että vaikkei niistä mitään mainoskampanjoita tule, niin menemällä liikkeeseen voisi päästä hinnoittelussa eteenpäin....
Re: Uuden femman hinta
Alkaa ruotsissa menemään pyynnit oikeeseen suuntaan, verot voi olla aika kovat kun suomessa pyynnit on edelleen melko korkeahkoja.
Laakkosen alkusyksyn -25% tarjous oli kaikista Laakkoselta löytyvistä rekisteröimättömistä ja esittely Saabeista. Mitään kovin edullista ei silti ollut tarjolla, kun kaikki autot oli lähtöhinnaltaan melko kovia.
Tietääkö joku tuotiinko NG9-5 korit ensin russelheimistä ja vasta loppuvuodesta 2010 alettiin tekemään Trollhättänissä?
Laakkosen alkusyksyn -25% tarjous oli kaikista Laakkoselta löytyvistä rekisteröimättömistä ja esittely Saabeista. Mitään kovin edullista ei silti ollut tarjolla, kun kaikki autot oli lähtöhinnaltaan melko kovia.
Tietääkö joku tuotiinko NG9-5 korit ensin russelheimistä ja vasta loppuvuodesta 2010 alettiin tekemään Trollhättänissä?
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Re: Uuden femman hinta
Tämä suomen verotus on kyllä persiistä kun suomessa on vähän vaihtoautotarjontaa ja hinnat on ihan pilvissä. Ulkomailta kun tuo niin käytännössä joutuu laskemaan vähintään kymppitonnin veroja ihan linearin dieselillekin. Eli uuden auton verran veroa.
Ja ison bensakoneisen auton verotus on sitten oma lukunsa.
Ja ison bensakoneisen auton verotus on sitten oma lukunsa.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Uuden femman hinta
olikos tuo manuali tid linearin vero uudessa noin 9ke? Vanhimmat alkaa kesäkuussa olemaan 2v ikäisiä, joten täytyyhän sen alkaa verossa näky mään oli suomessa pyynnit mitä tahansa. Kruunukin on vähänturhan vahva ainakin euroon verrattuna.
Käyhän tuo 2 litrainen turbo4 paremmin tuohon autoon kuin tid4, mutta aika paljon suuremmat verot ja polttoainekulut. Suurinpiirtein samanhintaisia ruotsissa.
Käyhän tuo 2 litrainen turbo4 paremmin tuohon autoon kuin tid4, mutta aika paljon suuremmat verot ja polttoainekulut. Suurinpiirtein samanhintaisia ruotsissa.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Re: Uuden femman hinta
MY -11 autojen busines hinnastossa
manuaali linear 160 hp verot 8910 €
automaattina 11895€
bensat manuaalina
1,6 bensa 10174€
2.0 11977 €
ja automaattina
2.0 13914€
Normi hinnastossa
manuaali linear 160 TiD 9558 €
ja bensana
1,6 11257 €
2,0 12826 €
2,0 automaattina 14893 €
Käytetyn verotushan taisi mennä nykyään niin että vastaavan auton keskimääräisestä pyyntihinnasta pois 5% ja 750 € (tai 1500€, riippuen kummalla suurempi vähennys) minkä jälkeen päästöjen mukainen prosentti veroa.
Veroprosentti tällä hetkellä TiD koneella, manuaalilla ja 139 g päästöillä 21,5 %
automaatilla 26,7 %.
Bensalla 2.0 koneella 27,9% ja automaatilla 30,4%. 1,6 koneella 21,5%
C02 perusteinen verotus rokottaa raskaasti automaatteja ja jostain syystä iso osa suomeen tuoduistakin on automaatteja mikä osaltaan luo mielikuvaa kalliista autoista.
manuaali linear 160 hp verot 8910 €
automaattina 11895€
bensat manuaalina
1,6 bensa 10174€
2.0 11977 €
ja automaattina
2.0 13914€
Normi hinnastossa
manuaali linear 160 TiD 9558 €
ja bensana
1,6 11257 €
2,0 12826 €
2,0 automaattina 14893 €
Käytetyn verotushan taisi mennä nykyään niin että vastaavan auton keskimääräisestä pyyntihinnasta pois 5% ja 750 € (tai 1500€, riippuen kummalla suurempi vähennys) minkä jälkeen päästöjen mukainen prosentti veroa.
Veroprosentti tällä hetkellä TiD koneella, manuaalilla ja 139 g päästöillä 21,5 %
automaatilla 26,7 %.
Bensalla 2.0 koneella 27,9% ja automaatilla 30,4%. 1,6 koneella 21,5%
C02 perusteinen verotus rokottaa raskaasti automaatteja ja jostain syystä iso osa suomeen tuoduistakin on automaatteja mikä osaltaan luo mielikuvaa kalliista autoista.
Viimeksi muokannut mike, To Joulu 29, 2011 16:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Uuden femman hinta
Minkäs verran olet näillä malleilla ajanut? Ajattelin vaan, kun yllä olevan lausunnon kirjoitit.Arcer kirjoitti:Käyhän tuo 2 litrainen turbo4 paremmin tuohon autoon kuin tid4, mutta aika paljon suuremmat verot ja polttoainekulut. Suurinpiirtein samanhintaisia ruotsissa.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Uuden femman hinta
+1ristos kirjoitti:Minkäs verran olet näillä malleilla ajanut? Ajattelin vaan, kun yllä olevan lausunnon kirjoitit.Arcer kirjoitti:Käyhän tuo 2 litrainen turbo4 paremmin tuohon autoon kuin tid4, mutta aika paljon suuremmat verot ja polttoainekulut. Suurinpiirtein samanhintaisia ruotsissa.
Re: Uuden femman hinta
Tuo on totta, että verotus kohtelee raskaasti automaatteja. Voisi kysyä, että mitä meidän verotta ei kohtele raskaasti?mike kirjoitti:C02 perusteinen verotus rokottaa raskaasti automaatteja ja jostain syystä iso osa suomeen tuoduistakin on automaatteja mikä osaltaan luo mielikuvaa kalliista autoista.
Se, että maahan tulleista NG-95:sta suurin osa on automaatteja, johtuu minun mielestäni siitä, että tämän kokoinen ja käytöksinen auto on vaan hyvin miellyttävä ajokki automaattina. Omat kokemukset pikkumustasta automaattina oli kesän, talven aikana hyvin positiiviset, ellen sanoisi ihan nautinnolliset. Omat ajoni olivat moninaiset, hyvin erilaisissa olesuhteissa ja niiden pohjalta tuo automaatti oli mielestäni myös hyvin taloudellinen omissa ajoissani.
Kyllä jos nautintoja hakee autoiluunsa, niin silloin joutuu kyllä veroja maksamaan.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Uuden femman hinta
Korjataan sen verran, että rokottaa kulutusta lisääviä automaatteja raskaasti nostaen niiden hintaa. Ja vielä kulutuksen tuoma lisä (olikos se n.70% polttoaineen hinnasta) myös kilahtaa erottajan kassaan.mike kirjoitti: C02 perusteinen verotus rokottaa raskaasti automaatteja ja jostain syystä iso osa suomeen tuoduistakin on automaatteja mikä osaltaan luo mielikuvaa kalliista autoista.
Mutta tosiaan on myös automaatteja, jotka EU syklissä jopa laskee kulutusta verrattuna manuaaliin. Tällaista olis toivonut myös Saabissa nähtävän.
Alkaa olla rahalle vastinetta nuo Ruotsinpuolelta löytyvät NG9-5:t jotka lähtee 20000€ pintaan. Jos uskaltaisi ja varmuudella aikoisi autoa pitää pitkään, vois tuossa olla varteenotettava vaihtoehto. Todella harmi, ettei farkkua tullut sedanin kaveriksi. Olisin varmaan hakuhommia jo suunnittelemassa. Tosin varaosien valmistuksen jatkuminen pitää olla varma juttu ennen tätä. Takuun loppumista en niinkään pidä maata kaatavana.
Edit: Pitkästä aikaa piti Blocketista ottaa selvää Saabien hinnoista. Näyttää Turbo X malleja olevan aika paljon myynnissä. Osa kohtuu hinnoissakin. Mmmm...
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red