Uuden femman hinta

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Vastaa Viestiin
Arcer
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Re: Uuden femman hinta

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Ristom kirjoitti:
ristos kirjoitti:
Arcer kirjoitti:Käyhän tuo 2 litrainen turbo4 paremmin tuohon autoon kuin tid4, mutta aika paljon suuremmat verot ja polttoainekulut. Suurinpiirtein samanhintaisia ruotsissa.
Minkäs verran olet näillä malleilla ajanut? Ajattelin vaan, kun yllä olevan lausunnon kirjoitit. 8O
+1 :lol:
älkääs nyt:)... Turbo4llä muutaman kymmenen kilsaa ja tid4 pari sataa, joten en kovin paljoa, mutta pikkulenkit kuitenkin. Turbo4 sama vääntö kuin tid4 joskin vähän ylempänä mutta laajemmalla kierroslukualueella, lisäksi bensa koneessa 60hp enemmän tehoa ja vetää myös yli 4000rpm. Hirssitettynä molemmissä sama vääntö mutta tehoero kasvaa 80hphen. Lisäksi bensakoneen käyntiääni myös ohjaamoon kuuluva on aavitustuksen mukavampi.

Kulutus ja verot huomioiden tid4 on kuitenkin kokonaisuutena parempi, joskin vielä ostamatta sekin...
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1638
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Uuden femman hinta

Viesti Kirjoittaja mike »

Sehän on selvä, että nautinnollinen peli automaatti on vääntävällä koneella varustettuna ja siksi niitä varmaan on tuotukkin maahan niin paljon. Mutta edelleen ihmettelen manuaalien vähäisyyttä esittelyautoissa.

Jos rahasta ei olis kiinni niin kuuntelisin kyllä mieluusti V8:n lotkotusta kun momentinmuunnin luistaisi hissukseen lipuessa... Mutta kun nyt on vain näin niin pakko suunnitella ainoastaan manuaali dieseleitä, mitkä kyllä matka-ajossa ovat ihan paikallaankin.

Jostain syystä tuo mittaussykli nostaa Saabin automaatissa kulutusta melkolailla. Tietenkin monella kilpailijalla on enemmän vaihteitakin käytössä tai sitten kaksoiskytkinlaatikot. Kenties vaihteiston välitykset/ohjelmointi eivät ihan parhaiten sovi normitukseen?

Tuon ruotsin halvimman NG 9-5:n hinta 209 000 Skr on kyllä ihan siedettävä, mutta siellä tuon automaatin ja manuaalin lähtöhinta ei olekkaan ollut niin hirveä kuin suomessa. TiD:n manuaalin ja automaatin hintaero uutena suomessa 3720 € ja ruotsissa 1610 €

Suomeen tuotuna tuo halvinkin auto olisi vielä lähellä 36 tuhatta. 27-30 tuhannen euron hintaan ruotsista näköjään löytyy jo aika mukavasti autoja mutta hinta kiipeilee sitten kotosuomessa jo pitälti yli neljän kympin.

Jännä muuten että 9-3 mallit on ruotsista tuotuna kalliimpia kuin täältä ostettuna.

Sen veron kun voi kuitenkin laskea menevän lähemmäksi sen normihinnaston veroja mitä busineshinnaston veroja.

Oli miten oli mutta silti tuo NG houluttelee.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Uuden femman hinta

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Arcer kirjoitti:
ristos kirjoitti:
Arcer kirjoitti:Käyhän tuo 2 litrainen turbo4 paremmin tuohon autoon kuin tid4, mutta aika paljon suuremmat verot ja polttoainekulut. Suurinpiirtein samanhintaisia ruotsissa.
Minkäs verran olet näillä malleilla ajanut? Ajattelin vaan, kun yllä olevan lausunnon kirjoitit. 8O
älkääs nyt:)...
Joo, ei sillä eikä millään. Tid4:llä itse ajanut vain TRE-Linnatuuli ja muistaakseni 1,6T:llä Porvoossa 30km, kai siellä semmonenkin oli. Ei voi ihan varmaksi muistaa kun oli niin monta mallia. 2,0t BP:lläkin varmaan vain 1000km. Ristos:lla sen sijaan on vara jutella, kun kerkesi Pikkumustalla päästellä 50-60tkm..

Itse ottaisin kyllä noista kahdesta (1,6t vs. Tid4) dieselin.
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: Uuden femman hinta

Viesti Kirjoittaja ristos »

Minä olen NG 9-5: ajanut 58000km. Hieno auto ajokkina. Talviautona tuo on VARMASTI yksi parhaista, nelikkona vielä parempi. :D
Jos olette hankkimassa, saatte kysellä, vastailen omien kokemusteni kautta.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Avatar
tosu
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 14:11
Paikkakunta: Naantali

Re: Uuden femman hinta

Viesti Kirjoittaja tosu »

mike kirjoitti:Suomeen tuotuna tuo halvinkin auto olisi vielä lähellä 36 tuhatta.
Vaikka nuo halvimmat tuotuna veroineen olisi luokkaa 35-36 t€, niin antaa se ainakin pohjaa Suomessa neuvotteluille autoliikkeessä, täällä kun on halvimmat automaattidieseleiden pyynnöt on lähellä 40 t€. Monet paljon yli. Houkuttelee tosiaan kovasti. Jos meinaa tuoda niin sitten pitäisi vielä hakea ennen huhtikuun alkua, tosin siihen mennessä on koko Saab kuvio varmaan jo paljon selvempi. (toivotaan ainakin) Jälleenmyyntiarvo ei huoleta kun aikomus on pitää joka tapauksessa kauan, ennemminkin nuo varaosa-asiat.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1638
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Uuden femman hinta

Viesti Kirjoittaja mike »

tosu kirjoitti:
mike kirjoitti:Suomeen tuotuna tuo halvinkin auto olisi vielä lähellä 36 tuhatta.
Vaikka nuo halvimmat tuotuna veroineen olisi luokkaa 35-36 t€, niin antaa se ainakin pohjaa Suomessa neuvotteluille autoliikkeessä, täällä kun on halvimmat automaattidieseleiden pyynnöt on lähellä 40 t€. Monet paljon yli. Houkuttelee tosiaan kovasti. Jos meinaa tuoda niin sitten pitäisi vielä hakea ennen huhtikuun alkua, tosin siihen mennessä on koko Saab kuvio varmaan jo paljon selvempi. (toivotaan ainakin) Jälleenmyyntiarvo ei huoleta kun aikomus on pitää joka tapauksessa kauan, ennemminkin nuo varaosa-asiat.
Kauheata kiirettä ei tuon veromuutoksen takia kannata pitää jos meinaa dieselin tuoda.

Manuaalivaihteisen linearin hinnannousu olisi 1,1 % ja automaatin 5,7 %. Mielenkiintoista muuten että 9-5 farkkukin on tuolla hinnastoissa mukana.

http://www.pertti.com/autoverotus/2012/ ... tokset.htm
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Avatar
tosu
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 14:11
Paikkakunta: Naantali

Re: Uuden femman hinta

Viesti Kirjoittaja tosu »

Dieselin ja automaatin. Bensa Saabin tuonti on aika kannattamatonta ja manuaalia en osta. Kyllä tuo veromuutos kuitenkin on jonkinmoinen tekijä, joka kannattaisi ottaa huomioon. Ennenkin olen haikaillut auton tuontia Ruotsista, mutta aina toistaiseksi se on Suomesta löytynyt, joten voi olla taas turhaa spekulointia...
Aikamoinen taulukko muuten tuon laittamasi linkin takana. Farkun lisäksi toinen asia on kummallinen, oikea CO2 arvo kun pitäisi olla 179 eikä 171/175 tuossa automaattidieselissä.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Arcer
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Re: Uuden femman hinta

Viesti Kirjoittaja Arcer »

tosu kirjoitti:Dieselin ja automaatin. Bensa Saabin tuonti on aika kannattamatonta ja manuaalia en osta. Kyllä tuo veromuutos kuitenkin on jonkinmoinen tekijä, joka kannattaisi ottaa huomioon. Ennenkin olen haikaillut auton tuontia Ruotsista, mutta aina toistaiseksi se on Suomesta löytynyt, joten voi olla taas turhaa spekulointia...
Aikamoinen taulukko muuten tuon laittamasi linkin takana. Farkun lisäksi toinen asia on kummallinen, oikea CO2 arvo kun pitäisi olla 179 eikä 171/175 tuossa automaattidieselissä.
my2012 olisi co2 laskenu, liekko alemmat arvot otettu my2012 taulukoista. Noita uusia co2 arvoja ja hintoja oli näkyvillä ja saattaa olla vieläkin esim. Metroauton, laakkosen ja magneetin sivuilla. Tid manuaalin co2 olisi my2012 ollut 125co2. Mukana oli myös 140hp diesel. Näitä ei kuitenkaan koskaan ole valmistettu.

Suorastaan rikollista että noin hienoa autoa tuskin enää koskaan tullaan valmistamaan. Ng9-5 kiikarissa edelleen, mutta sen verran riskisijoitus pienen valmistumäärän vuoksi että vielä pitää hintojen tulla alas...
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1638
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Uuden femman hinta

Viesti Kirjoittaja mike »

Joo lukemat on näköjään MY -12 autoille

Ainakin farkun tiedoista löytyy nämä vielä ruotsin nettisivuiltakin. Farkkuun 140 heppasta dieseliä ei näköjään ollut tarjolla ainakaan ruotsissa.

TiD man 143g ja aut 175g, TTiD 146g ja TTiD XWD 174


Farkku on vielä sedaniakin komeampi joten 2000-luvun suurimpia syntejä jos/kun tuo ei ikinä päässyt tuotantoon asti. :cry:
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1638
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Uuden femman hinta

Viesti Kirjoittaja mike »

Jenkeissä näkyy ainakin yksi jälleenmyyjä pistäneen Aerot alennukseen ihan reilusti.

Normihinta 51 385 $
ja nyt 33 938 $

http://www.crsaab.com/home/specials/new ... cials.html
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
*Nappula
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Su Tammi 22, 2006 22:57

Re: Uuden femman hinta

Viesti Kirjoittaja *Nappula »

mike kirjoitti:Jenkeissä näkyy ainakin yksi jälleenmyyjä pistäneen Aerot alennukseen ihan reilusti.

Normihinta 51 385 $
ja nyt 33 938 $

http://www.crsaab.com/home/specials/new ... cials.html
Mikäli noita on todellakin yritetty saada kaupaksi tuohon $51k hintaan, niin en ihmettele ettei ole käynyt kaupaksi. Vaikka amerikkalaisilla onkin keskimäärin suuremmat tulot ja pienemmät verot, ja autot siellä ovat paljon halvempia, ovat he paljon tarkempia rahankäytön suhteen. Suomessa ajetaan tuloihin nähden paljon kalliimmilla autoilla IMHO.

Esimerkiksi:

GM:n todella hyvännäköinen, sekä sisältä että ulkoa, Buick Lacrosse maksaa nelivetoisena 303hv:n V6-moottorilla täyteen varusteltuna n. $44k.

FoMoCon:n Upea Lincoln MKS nelivedolla ja 355 hv tuplaturbo V6 moottorilla, kaikilla mausteilla (mm. adaptiivinen cruise törmaysvaroittimella, automaattiset pitkät/lyhyet valot, peruutuskameralla, parkkiavustimella, THX-audiolla) maksaa n. $52k.

Molemmissa noista sisusta on enemmän luksusta kuin melko muovinen SAAB-sisusta.

Ja jos lähdetään katsomaan vähemmän premium-autoja, niin Ford Taurus SHO nelivedolla ja 365 hv tuplaturbokoneella täyteen varusteltuna (varusteet suurin piirtein samat kuin Lincoln MKS:ssa) maksaa n. $44k.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Uuden femman hinta

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Jenkit ja heidän kotimarkkinat... Ei pidä vertailla GM:n tai Fordin tuotoksiin jenkkilän hinnoissa.

Parempi vertailukohta vaikkapa Audi A6 sedan: MSRP: $41,700 - $49,900
ja vastaavasti Saab 9-5 sedan: MSRP: $38,525 - $49,565

Ja kun otetaan paras malli niin hinnat asettuu Saabin eduksi:

Audi
Engine: Supercharged Gas V6 3.0L/183
Horsepower: 310 @ 5500-6500
Torque: 325 @ 2900-4500 3.0L/183

MSRP: $49,900
Invoice: $46,408
Nat'l Avg. Paid:$49,321

SAAB
Engine: Turbocharged Gas V6 2.8L/171
Horsepower: 300 @ 5500
Torque: 295 @ 1850 2.8L/171

MSRP: $49,565
Invoice: $47,335
Nat'l Avg. Paid:$43,348

Maksetuissa hinnoissa SAAB tulee (tai siis on tullut) tuhansia dollareita halvemmaksi.
Hinnat on peräisin http://usnews.rankingsandreviews.com sivulta.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
TK_
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 20:56

Re: Uuden femman hinta

Viesti Kirjoittaja TK_ »

Viitaten keskusteluun Saabien hinnoista ja saatavuudesta, toivon, että sallitte tässä yhteydessä tällaisen kaupallisen viestin: Vantaan LänsiAutossa on vielä kaksi esittelyautoa; 2.0T FWD aut. Vector ja 2.0TiD FWD aut. Linear. Tarjouksen voi pyytää suoraan minulta sähköpostitse osoitteesta tommi.koninki ( a ) lansiauto.fi. Klubilaiselle hyvät ehdot. Meillä on myös joitakin 9-3 -malleja.

t. Tommi Köninki / LänsiAuto Oy
Arcer
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Re: Uuden femman hinta

Viesti Kirjoittaja Arcer »

jenkeissä ymmärtävät kaupankäynnin päälle, toisin kuin suomessa: http://www.saabsunited.com/2012/01/spec ... -saab.html
noilla alennusprosenteilla saattaisi alkaa kauppa käymään suomessakin...
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Vastaa Viestiin