Uuden Saabin hinnan alennus?
Re: Uuden Saabin hinnan alennus?
Kovilta vaikuttaa edelleen suomen verottomat hinnat kun vertaa näihin 19% alvillisiin hintoihin:
http://www.mineurobil.de/fileadmin/cont ... ousine.pdf
http://www.mineurobil.de/fileadmin/cont ... ousine.pdf
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Re: Uuden Saabin hinnan alennus?
Onko muuten mahdotonta päästä tähän tarjoukseen täällä pohjoismaissa?
THE SAABS ARE HERE!!!
COME AND SEE THEM TODAY
1.9% UP TO 36 MONTHS OR 2.9% UP TO 72 MONTHS FINANCING!!!!
News löytyy täältä lukase toitotus.
THE SAABS ARE HERE!!!
COME AND SEE THEM TODAY
1.9% UP TO 36 MONTHS OR 2.9% UP TO 72 MONTHS FINANCING!!!!
News löytyy täältä lukase toitotus.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Uuden Saabin hinnan alennus?
1.19 % ksl:n mukainen todellinen korko, max 15 t € / 36 kk ainakin saa Saabin ostoon Santanderilta ja olikohan helmikuun loppuun asti voimassa tuo tarjous.core2 kirjoitti:Onko muuten mahdotonta päästä tähän tarjoukseen täällä pohjoismaissa?
THE SAABS ARE HERE!!!
COME AND SEE THEM TODAY
1.9% UP TO 36 MONTHS OR 2.9% UP TO 72 MONTHS FINANCING!!!!
News löytyy täältä lukase toitotus.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
-
- "Kaasari"
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2010 09:26
Re: Uuden Saabin hinnan alennus?
Saab linear 1.6t busines hintahan on nyt tuo neljäkymppiä ja vastaava 2.0t mosalla
5 tonnia enemmän, joten 40 hepasta ja tuntuvasta vääntölisästä joutuis pulittamaan
ton viis tonnia enemmän eikä oikein tuntuis järkevältä.
Lastutustuningilla 1.6t yltäsi ehkä lähelle samoja heppoja mutta väännössä jäädään
kyllä paljon jälkeen.
Onkohan kukaan tyypittänyt tota 1,6t eli onko tosiaan niin pirteä kun tuulilasi
viimeisessä numerossaan kehuu.
Itse koeajelin sitä pikkudiisseliä automaatilla ja ainakin se tuntui jotenkin tehottomalta
noin suureen autoon.
5 tonnia enemmän, joten 40 hepasta ja tuntuvasta vääntölisästä joutuis pulittamaan
ton viis tonnia enemmän eikä oikein tuntuis järkevältä.
Lastutustuningilla 1.6t yltäsi ehkä lähelle samoja heppoja mutta väännössä jäädään
kyllä paljon jälkeen.
Onkohan kukaan tyypittänyt tota 1,6t eli onko tosiaan niin pirteä kun tuulilasi
viimeisessä numerossaan kehuu.
Itse koeajelin sitä pikkudiisseliä automaatilla ja ainakin se tuntui jotenkin tehottomalta
noin suureen autoon.
Re: Uuden Saabin hinnan alennus?
TM testasi numerossa 21/09 1.6T:tä Insignian farmarikorissa seuraavin miettein:teollisuus1 kirjoitti: Onkohan kukaan tyypittänyt tota 1,6t eli onko tosiaan niin pirteä kun tuulilasi
viimeisessä numerossaan kehuu.
Eriparia
Ahdettu 1,6-litrainen bensiinimoottori on vielä toistaiseksi melko harvinainen. Historia tuntee tämän moottorityypin hyvin, ja tulevaisuudessa se yleistyy, mutta missä mennään nyt?
TAPIO KOISAARI
Uuden Astran myötä markkinoille on tulossa uusi 1,4-litrainen ahdettu bensiinimoottori. Se liittyy kiiteltyyn moottoriluokkaan, mutta lähes saman
perustyypin moottori kuuluu jo tarjontaan. Otimme sen ajoon Insignian
keulalla. Lukupuolella asiat ovat nimellisesti kunnossa, sillä tehoa on kokonaiset 132 kW. Farmarikorilla on massaa 1 660 kiloa, joten teho tulee tarpeeseen. Markkinointiosasto on huomioinut teholukemat erilaisin koristein, joiksi voitaneen laskea pakolliset kaksi pakoputken ulostuloa ja riittävän määrä kromia.
Ajossa moottori ei jätä itsestään epäilyksen varaa, sillä sen perusluonne
on varsin selvä. Moottori kuuluu valitettavasti vanhemman polven turbomoottoreiden klaanin, ja tämäntyyppisellä virityksellä se on melko erikoinen valinta perheautoon. Autoa ajaneet kokivat, että tavallisessa kaupunkiliikenteessäkin moottoria piti piiskata, jotta liikenteen mukana pysyisi. Tämä ei johdu tehon puutteesta, vaan siitä, ettei sitä juuri ole tarjolla alhaisilla pyörintänopeuksilla. Turbon tuleminen mukaan tuntuu selvästi, ja moottori sopisi paremmin pikkusporttiin kuin perheautoon.
Maantienopeuksissa veto on ohutta, joten ohituksia varten pitää
käyttää selvästi pienempää vaihdetta kuin luulisi. Auton kotimarkkinoilla Saksassa tilanne saattaa olla toinen, sillä suuremmilla nopeuksilla moottori pääsee oikealle käyntinopeusalueelle ja vetoakin on suhteessa paremmin. Otimme auton pienen koeajon mittauksia varten, mutta käsittelyvaiheessa data osoittautuikin tuhoutuneen
muistikortin rikkoutumisen takia. Aikataulu- ja kelisyiden takia autoa ei saatu mitattua uudelleen, mutta mittausten suuruusluokka on muistissa. Paikaltaan kiihdytyksessä arvot olivat käytännössä valmistajan ilmoittaman mukaiset, mutta ohituskiihtyvyydet olivat suurimmilla vaihteilla juuri niin huonoja kuin miltä ne ajossa tuntuivatkin. Onneksi
kaikki data ei ollut digitaalisessa muodossa, ja kulutuslukemat voidaan julkaista. Kulutuslukemat ovat pitkien välitysten takia kohtuullisia. Kymmenen litran kaupunkikulutus muistuttaa pienen moottorin harhasta, sillä polttoainetta kuluu auton koon mukaan, ja pienellä moottorilla saattaa olla melko huono hyötysuhde.
*CLIP* Arvioita Insignian ajettavuudesta ja tiloista *CLIP*
ELINVOIMAINEN moottoriperhe on autovalmistajan menestykselle tärkeä asia. Nyt ajettu 1,6-litrainen turbomoottori ei ole mielekäs vaihtoehto Insignian kokoiseen perheautoon, sillä sen käyttöominaisuudet eivät ole riittävällä tasolla nykypäivän vaatimuksiin nähden.
Tuohon nähden TL:n arviot moottorista ovat huomattavasti positiivisemmat, vaikka tl:n tuo ilmi saman mielipiteen moottorin luonteesta. Onkin luultavaa, että moottoria on onnistuttu päivittämään sitten sen ensijulkaisun.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 15
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2010 09:26
Re: Uuden Saabin hinnan alennus?
Kiitos tuosta 1.6t mosan lisäinffosta eli kai se niin menee että jos haluaa
sellaisen vaivattomasti liikkuvan auton tässä kokoluokassa niin tuo 1.6t mosanen
ei ole se oikea vaihtoehto ja jos tarpeita ilmenee niin kai tuota 2.0t konetta
pystyy sitten petraamaan noista 220hv/350Nm arvoista.
Saabeilla olen ajellut (99, 90, 900 tbo-83 380tkm, 9000 tbo -89 480 tkm ja 9-5 2.0t -98 280 tkm) jo kolmisenkymmentä vuotta. OG 9-5 on vielä voimissaan mutta
perhepiiristä löytyisi sille uusi kuljettaja joten uutukaiselle olisi tarvetta ja jos
nämä talvetkin pidentyvät ja kylmentyvät niin bensakoneissa ajattelin pitäytyä.
sellaisen vaivattomasti liikkuvan auton tässä kokoluokassa niin tuo 1.6t mosanen
ei ole se oikea vaihtoehto ja jos tarpeita ilmenee niin kai tuota 2.0t konetta
pystyy sitten petraamaan noista 220hv/350Nm arvoista.
Saabeilla olen ajellut (99, 90, 900 tbo-83 380tkm, 9000 tbo -89 480 tkm ja 9-5 2.0t -98 280 tkm) jo kolmisenkymmentä vuotta. OG 9-5 on vielä voimissaan mutta
perhepiiristä löytyisi sille uusi kuljettaja joten uutukaiselle olisi tarvetta ja jos
nämä talvetkin pidentyvät ja kylmentyvät niin bensakoneissa ajattelin pitäytyä.
-
- "Turbo"
- Viestit: 214
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49
Re: Uuden Saabin hinnan alennus?
En edelleenkään voi ymmärtää SAABin organisaatioiden hitautta. Nyt siis nuo 9-5 Business-hinnat on julkistettu eikä edelleenkään mitään merkkiäkään tästä nettisivuilla. Luultavasti monet ostajakandidaatit hakevat ensitietoa juuri merkin nettisivuilta, niinpä muutama 9-5 saattaa jäädä myymättä kun hinnat alkaen on ilmoitettu monia tonneja korkeammaksi. Eikä varustelisästä (xenonit, etc) ole tietoakaan. Kuinkahan käy, tulisiko TM:n autohinnastoonkin tämä päivitys jonain päivänä??
Toivottavasti maahantuoja (=Antti Foudila) lukee tämän ja tekee asian eteen tarvittavan!!!
PS: Kannattaisko tuonne nettisivuille vaihtaa alkumainokseksi vaikka 9-3 TTiD, hinnat alkaen 29.995e tähän malliin:
http://www.saab.co.uk/gb/en/start#/home/
Toivottavasti maahantuoja (=Antti Foudila) lukee tämän ja tekee asian eteen tarvittavan!!!
PS: Kannattaisko tuonne nettisivuille vaihtaa alkumainokseksi vaikka 9-3 TTiD, hinnat alkaen 29.995e tähän malliin:
http://www.saab.co.uk/gb/en/start#/home/
Re: Uuden Saabin hinnan alennus?
Toisaalta olen ollut huomaavinani että Suomessa monen muunkin merkin maahantuojat päivittävät uutta tietoa hitaammin sivuilleen kuin vaikkapa länsinaapurissa. Eli siinä suhteessa Saab ei ole poikkeus. En oikein usko että kukaan jättää kysymättä saabia tuon hintapäivityksen puuttumisen takia, eiköhän tuon hintaista autoa käydä kysymässä joka tapauksessa jos kerran halua on.
Re: Uuden Saabin hinnan alennus?
Niinpä!
Voin kertoa kokemuksesta, että kyllä tuo Saab-auto todella kalliilta tuntui, kun kaupan teki. Mutta, kun on nyt ajamalla saanut maistella vastinetta tuolle rahalle, niin ei se enää niin kalliilta tunnukkaan. Nyt on tuntunut oikeastaan oikein hyvältä, kun on kaikenlaisten myrskyjen ja tuiskujen läpi ajellut.
Se nyt vaan on niin, että jos Suomesta ostat auton kun auton ne ovat kalliimpia kuin muissa maissa, vaikka hintoja täällä alennetaankin.
Voin kertoa kokemuksesta, että kyllä tuo Saab-auto todella kalliilta tuntui, kun kaupan teki. Mutta, kun on nyt ajamalla saanut maistella vastinetta tuolle rahalle, niin ei se enää niin kalliilta tunnukkaan. Nyt on tuntunut oikeastaan oikein hyvältä, kun on kaikenlaisten myrskyjen ja tuiskujen läpi ajellut.
Se nyt vaan on niin, että jos Suomesta ostat auton kun auton ne ovat kalliimpia kuin muissa maissa, vaikka hintoja täällä alennetaankin.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Uuden Saabin hinnan alennus?
ristos kirjoitti:Niinpä!
Voin kertoa kokemuksesta, että kyllä tuo Saab-auto todella kalliilta tuntui, kun kaupan teki. Mutta, kun on nyt ajamalla saanut maistella vastinetta tuolle rahalle, niin ei se enää niin kalliilta tunnukkaan. Nyt on tuntunut oikeastaan oikein hyvältä, kun on kaikenlaisten myrskyjen ja tuiskujen läpi ajellut.
Se nyt vaan on niin, että jos Suomesta ostat auton kun auton ne ovat kalliimpia kuin muissa maissa, vaikka hintoja täällä alennetaankin.
Ja pittäähän sitä elämässä jotain hauskaakin olla, ei aina kannata laskea että kun se maksaa niin ja niin paljon. Kunhan ei itseään mm. autojen takia konkurssiin aja.... niitäkin on matkan varrella nähty.
Re: Uuden Saabin hinnan alennus?
Nyt ainakin on jo maahantuojan sivuillakin hinnasto busineksena....
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Uuden Saabin hinnan alennus?
Hirsch lupaa 260 hp ja 400 Nm vääntöä.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447