Sitä en epäilekään etteikö siellä osta myydä. Mutta loppupelissä homma on kuitenkin ainakin omalla kohdalla kiinni siitä mitä entisestä luvataan maksaa. Mutta sen verran voin luvata että kunhan seuraava autonvaihto tulee lopummalla vuotta ajankohtaiseksi, niin pitää sielläkin käydä....sittenhän sen näkee.ristoj kirjoitti:Kyllä Kuopion Rinta-Joupilla osataan myydä Saabeja. Minullekkin möivät jo toisen. Nyt tulossa 93 SC TTId. Pakko myöntää että kaikki Saab myyntipisteet olisivat saaneet mainostaa paremmin edullista (1,19 %) korkotarjousta jota tarjottiin uusiin Saabeihin.Tuollaista korkoa eivät pankit tarjoa.
Ihmiset eivät tiedä...
Re: Ihmiset eivät tiedä...
Re: Ihmiset eivät tiedä...
Tota tuskin voi edes koroksi mainita, niin on alhainen. Mikähän Goodwill on kysymyksessä ja kuka sen takana seisoo? Antaisivat sen olla voimassa niin kauan, että myynti hiukan kohoaisi jo tänä vuonna.ristoj kirjoitti: Pakko myöntää että kaikki Saab myyntipisteet olisivat saaneet mainostaa paremmin edullista (1,19 %) korkotarjousta jota tarjottiin uusiin Saabeihin.Tuollaista korkoa eivät pankit tarjoa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Ihmiset eivät tiedä...
Tätä samaa olen ihmetellyt itekseni aika paljon. Loppuen lopuksi ei vaadi kovin kummosia rahallisia panostuksia liikkeeltä edes yrittää mainostaa noin edullista rahoitusta, mutta ei.core2 kirjoitti:Tota tuskin voi edes koroksi mainita, niin on alhainen. Mikähän Goodwill on kysymyksessä ja kuka sen takana seisoo? Antaisivat sen olla voimassa niin kauan, että myynti hiukan kohoaisi jo tänä vuonna.ristoj kirjoitti: Pakko myöntää että kaikki Saab myyntipisteet olisivat saaneet mainostaa paremmin edullista (1,19 %) korkotarjousta jota tarjottiin uusiin Saabeihin.Tuollaista korkoa eivät pankit tarjoa.
Jos moista rahoitusta mainostetaan ainoastaan siten että liikkeessä on yhden auton lasissa A4 paperiarkki missä moinen korko mainitaan fonttikokoa 12 käyttäen niin ei sillä kovin suuria tuloksia saada aikaan.
Miksei samaa asiaa olisi voinut kertoa heti kerralla isolla kyltillä ja isoilla fonteilla jossei kerran lehtimainontaan raha riitä.
Reilusti tuplaten tuota suurempaakiin korkoa on mainostettu lehdissä vähintään puolen sivun mainoksin, joten kyllä tuosta tarjouksesta olisi kannattanut ottaa kaikki hyöty irti.
Ilmeisesti tuo rahoitustarjous ei ole enää voimassa. Muistelen ainakin että se oli helmikuun loppuun asti ja jotain Santanderin juttuja.
Nythän Chevroletiin saa vielä edullisempaa rahoitusta ja sitä on kyllä mainostettukin.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Ihmiset eivät tiedä...
Itsellä kyllä hieman sellainen tuntuma, että saabin (tai muunkaan <30 donaa ja sitä rataa) auton ostajat eivät ehkä sittenkään juokse sen halvimman rahoituksen perässä. Toki tietysti 2 % on parempi kuin 6 %, mutta silti....ennemmin ostan miellyttävän auton, en halvinta rahoitusta.
Toden totta. Cruzeen todellinen rahoituskorko kokonaiset 0 prossaa....siitä on paha enää parantaa...mike kirjoitti:
Nythän Chevroletiin saa vielä edullisempaa rahoitusta ja sitä on kyllä mainostettukin.
Re: Ihmiset eivät tiedä...
Kun maahantuoja ei tue taloudellisesti jälleenmyyjiensä mainostamista, niin se näkyy siinä, että mainoksia ei ole. Jokaisen automerkin kohdalla maahantuoja maksaa tietyn osuuden jälleenmyyjiensä mainoksista ja muusta markkinoinnista.mike kirjoitti: Tätä samaa olen ihmetellyt itekseni aika paljon. Loppuen lopuksi ei vaadi kovin kummosia rahallisia panostuksia liikkeeltä edes yrittää mainostaa noin edullista rahoitusta, mutta ei.
Jos moista rahoitusta mainostetaan ainoastaan siten että liikkeessä on yhden auton lasissa A4 paperiarkki missä moinen korko mainitaan fonttikokoa 12 käyttäen niin ei sillä kovin suuria tuloksia saada aikaan.
Miksei samaa asiaa olisi voinut kertoa heti kerralla isolla kyltillä ja isoilla fonteilla jossei kerran lehtimainontaan raha riitä.
Reilusti tuplaten tuota suurempaakiin korkoa on mainostettu lehdissä vähintään puolen sivun mainoksin, joten kyllä tuosta tarjouksesta olisi kannattanut ottaa kaikki hyöty irti.
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2624
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Ihmiset eivät tiedä...
Viimeksi tänään minulta kysyttiin, että tehdäänkö sitä Saabia vielä ja jos niin missä? Kovasti siinä koetin vakuutella, että kyllä niitä ihan Ruotsissa trollhättanissa valmistetaan ja ihan hiljattain oli tässä lähellä Kokkolassa myös koeajotilaisuus
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Re: Ihmiset eivät tiedä...
Siinäpä se onkin, että jälleenmyyjillä pitäisi kyllä jonkun verran olla itselläänkin panostusta ja sitoutumista merkin myyntiin. Ei se minusta aivan niinkään voi olla, että jossei maahantuoja maksa kaikkea mainontaa ja mainoksia niin silloin ei mainosteta millään muotoa.Teme100 kirjoitti: Kun maahantuoja ei tue taloudellisesti jälleenmyyjiensä mainostamista, niin se näkyy siinä, että mainoksia ei ole. Jokaisen automerkin kohdalla maahantuoja maksaa tietyn osuuden jälleenmyyjiensä mainoksista ja muusta markkinoinnista.
Vähän luovuutta ja omaa yritteliäisyyttä sais löytyä merkkiliikkeiltäkin.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Ihmiset eivät tiedä...
Ei maahantuoja maksa kaikkea, mutta osan kyllä ja monesti tarjoaa mainosrungon. Monimerkkiketjussa luonnollisesti myydään niitä, joihin myös maahantuoja panostaa ja tekee yhteistyötä jälleenmyyjien kanssa.mike kirjoitti: Siinäpä se onkin, että jälleenmyyjillä pitäisi kyllä jonkun verran olla itselläänkin panostusta ja sitoutumista merkin myyntiin. Ei se minusta aivan niinkään voi olla, että jossei maahantuoja maksa kaikkea mainontaa ja mainoksia niin silloin ei mainosteta millään muotoa.
Vähän luovuutta ja omaa yritteliäisyyttä sais löytyä merkkiliikkeiltäkin.
Toinen seikka mikä tekee hallaa on se, että luodaan niin kovat tavoitteet bonusjärjestelmään, että myyjä/liikkeet eivät saavuta niitä. Esimerkiksi viime vuonna tavoitteena oli myydä uuden maahantuojan aikana 700 autoa(400 9-3:sta ja 300 ng9-5:sta). Lopputulos oli 199 autoa, joista n. oli 130 9-3:ia ja n.60 9-5:ia(en muista tarkkaa lukua, tuota luokkaa se kuitenkin oli). Se tarkoittaa lyhyesti sitä, että bonuksia ei liiemmin tarvinnut maksaa. Se taas tekee sen, että kun myyjä saa palkkansa provisiona, niin hän suuntautuu hiljalleen merkkeihin, joiden myynti on suurempaa ja joiden kohdalla on mahdollista päästä bonusjärjestelmään.
Summasummarun, jos maahantuojan suunnasta ei valu eurovirta niin jälleenmyyjille kuin itse myyjillekin, niin se näkyy nopeasti em. kaltaisina ilmiöinä.
Re: Ihmiset eivät tiedä...
Komppaaja kirjoitti:Itsellä kyllä hieman sellainen tuntuma, että saabin (tai muunkaan <30 donaa ja sitä rataa) auton ostajat eivät ehkä sittenkään juokse sen halvimman rahoituksen perässä. Toki tietysti 2 % on parempi kuin 6 %, mutta silti....ennemmin ostan miellyttävän auton, en halvinta rahoitusta.
Toden totta. Cruzeen todellinen rahoituskorko kokonaiset 0 prossaa....siitä on paha enää parantaa...mike kirjoitti:
Nythän Chevroletiin saa vielä edullisempaa rahoitusta ja sitä on kyllä mainostettukin.
Mutta nyt sain miellyttävän auton ja halvalla rahoituksella. Entisestä autosta sain mielestäni hyvän hyvityshinnan, muuten en olisi vaihtanut.
-
- "Turbo"
- Viestit: 282
- Liittynyt: Ke Huhti 02, 2008 23:35
Re: Ihmiset eivät tiedä...
Vähän heikolta näyttää tämä uuden ysifemman myynti tällä hetkellä. Yhtenä vaihtoehtona autojen saamiseksi suuren yleisön "näyteikkunaan" olisi esim. autojen myynti valtiolle sellaisella hinnalla, että Saabeja tulisi jälleen valtion virka-autoiksi.
Nimimerkillä: Suurimman Saabin ja Volvon ahdingon aikana sisäministeri Holmlundille Saabien ja Volvojen ostoa ehdottanut.
Nimimerkillä: Suurimman Saabin ja Volvon ahdingon aikana sisäministeri Holmlundille Saabien ja Volvojen ostoa ehdottanut.
Saab 99 GL 2d -81 Cameo Beige (VA)
Saab 900 GLs 3d -79 Akacia Green met. (PR)
Volvo XC90 Executive -09, Volvo C70 2.5T -98, Volvo 240 GL -88
Saab 900 GLs 3d -79 Akacia Green met. (PR)
Volvo XC90 Executive -09, Volvo C70 2.5T -98, Volvo 240 GL -88
Re: Ihmiset eivät tiedä...
Tosiaan varmasti Ng femmassa olisi ainesta poliisiautoksikin, mootorivalikoima laaja, niin bensa kuin dieselkin... Ja myös JOPA 300hv moottori vaihtoehto joten tuo voisi olla aika rivakka peli takaa-ajoihin...CompiCoupe kirjoitti:Vähän heikolta näyttää tämä uuden ysifemman myynti tällä hetkellä. Yhtenä vaihtoehtona autojen saamiseksi suuren yleisön "näyteikkunaan" olisi esim. autojen myynti valtiolle sellaisella hinnalla, että Saabeja tulisi jälleen valtion virka-autoiksi.
Nimimerkillä: Suurimman Saabin ja Volvon ahdingon aikana sisäministeri Holmlundille Saabien ja Volvojen ostoa ehdottanut.
Mites me saatas pommitettua hallitusta ostamaan saabeja poliisi, tai muiksi virka-autoiksi ?
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Ihmiset eivät tiedä...
Varmaan keskeisintä olisi, että maahantuoja olisi aktiivinen Hanselin suuntaan. Mutta voihan aiheesta vielä tänään puhua myös eduskuntavaaliehdokkaille, kuuntelu lienee päällä siihen asti kunnes vaalihuoneistot sulkeutuvat.Rene-Rane kirjoitti: Mites me saatas pommitettua hallitusta ostamaan saabeja poliisi, tai muiksi virka-autoiksi ?
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Ihmiset eivät tiedä...
Kun nyt ostetaan pääasiassa Skoda Octaviaa ja Mondeota, niin 9-5 on niihin verrattuna huomattavasti kalliimpi. Kahden Saabin hinnalla saa kolme Skodaa ja naftarahat päälle ja kolmen saabin hinnalla neljä mondeota.Rene-Rane kirjoitti:
Tosiaan varmasti Ng femmassa olisi ainesta poliisiautoksikin, mootorivalikoima laaja, niin bensa kuin dieselkin... Ja myös JOPA 300hv moottori vaihtoehto joten tuo voisi olla aika rivakka peli takaa-ajoihin...
Mites me saatas pommitettua hallitusta ostamaan saabeja poliisi, tai muiksi virka-autoiksi ?
Aiemminkin Saabeja oli poliisilla ennen kaikkea taloudellisista syistä ja tällä hetkellä siitä samasta syystä niitä ei ole.
-
- "Turbo"
- Viestit: 282
- Liittynyt: Ke Huhti 02, 2008 23:35
Re: Ihmiset eivät tiedä...
2.0TDCi 163 hv Trend Wagon M6 34 308,38 eur
Saab 9-5 sedan Business alkaen 39 995 eur
Eli hintaeroa olisi poliisin yleisimmän uuden Mondeon mallin ja 9-5 sedanin välillä reilut 5500 eur. Eli maahantuojan pitäisi melkoisesti tulla hinnassa vastaan, mutta ei kuitenkaan aivan kauheasti. Veikkaan, että maksaisi kyllä itsensä takaisin nousevana myyntinä.
Saab 9-5 sedan Business alkaen 39 995 eur
Eli hintaeroa olisi poliisin yleisimmän uuden Mondeon mallin ja 9-5 sedanin välillä reilut 5500 eur. Eli maahantuojan pitäisi melkoisesti tulla hinnassa vastaan, mutta ei kuitenkaan aivan kauheasti. Veikkaan, että maksaisi kyllä itsensä takaisin nousevana myyntinä.
Saab 99 GL 2d -81 Cameo Beige (VA)
Saab 900 GLs 3d -79 Akacia Green met. (PR)
Volvo XC90 Executive -09, Volvo C70 2.5T -98, Volvo 240 GL -88
Saab 900 GLs 3d -79 Akacia Green met. (PR)
Volvo XC90 Executive -09, Volvo C70 2.5T -98, Volvo 240 GL -88
Re: Ihmiset eivät tiedä...
CompiCoupe kirjoitti:2.0TDCi 163 hv Trend Wagon M6 34 308,38 eur
Saab 9-5 sedan Business alkaen 39 995 eur
Eli hintaeroa olisi poliisin yleisimmän uuden Mondeon mallin ja 9-5 sedanin välillä reilut 5500 eur. Eli maahantuojan pitäisi melkoisesti tulla hinnassa vastaan, mutta ei kuitenkaan aivan kauheasti. Veikkaan, että maksaisi kyllä itsensä takaisin nousevana myyntinä.
Onko kolkki sitten liian pieni ?
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007