Jälleen Palanut NG Aero femma

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Jälleen Palanut NG Aero femma

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

https://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=167640&lang=fi

Tuolta löytyi eikö täällä palanut aijemmin "sininen" samallainen ?

Ja samallainen viina Aero taisi olla tämäkin mutta mustana...
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2953
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Jälleen Palanut NG Aero femma

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Lienee kuitenkin sama auto kyseessä?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: Jälleen Palanut NG Aero femma

Viesti Kirjoittaja A.L. »

Sama vekotinhan tuo on.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
kone
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Su Touko 07, 2006 23:28
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jälleen Palanut NG Aero femma

Viesti Kirjoittaja kone »

Katos vaan, siinähän se mun entinen Saappi on.
Ostaaka pois tosi siististi ajettu pikkuvikainen Aero :D
samhiort
"Turbo"
Viestit: 282
Liittynyt: Ma Helmi 23, 2009 11:56
Paikkakunta: Kotka

Re: Jälleen Palanut NG Aero femma

Viesti Kirjoittaja samhiort »

kone kirjoitti:Katos vaan, siinähän se mun entinen Saappi on.
Ostaaka pois tosi siististi ajettu pikkuvikainen Aero :D
Sait ilmeisesti vakuutusyhtiöltä rahat autosta? Vai miten tapauksen kanssa kävi? Tutkiko Saab asiaa jotenkin? Vai saitko uuden auton tilalle?
kone
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Su Touko 07, 2006 23:28
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jälleen Palanut NG Aero femma

Viesti Kirjoittaja kone »

samhiort kirjoitti:
kone kirjoitti:Katos vaan, siinähän se mun entinen Saappi on.
Ostaaka pois tosi siististi ajettu pikkuvikainen Aero :D
Sait ilmeisesti vakuutusyhtiöltä rahat autosta? Vai miten tapauksen kanssa kävi? Tutkiko Saab asiaa jotenkin? Vai saitko uuden auton tilalle?
Vakuutusyhtiö korvasi käyvän arvon mukaan, eli aika alakanttiin. Autoliike ja maahantuoja tulivat vähän uuden hinnassa vastaan ,joten uusi vastaava auton on tilauksessa. Saapa nähdä tuleeko autoa koskaan...

Auto tutkittiin Saabin toimesta, mutta mitään varmaa tietoa syttymissyystä ei minulla ole. Epäilivät moottorinlämmitintä.
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Re: Jälleen Palanut NG Aero femma

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Aika epäilyttävä haju on autotallissa kun on lohko ollut päällä?
Luulis syttyvän jo lämmitysvaiheessa eikä vasta tienpäällä....
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Jälleen Palanut NG Aero femma

Viesti Kirjoittaja valtteri »

pasijalmari kirjoitti:Aika epäilyttävä haju on autotallissa kun on lohko ollut päällä?
Luulis syttyvän jo lämmitysvaiheessa eikä vasta tienpäällä....
Siis tallissa lohko päällä :roll: kyllä :saab: tallista lähtee käyntiin ilman lohkista vaikka viinalla ajelee 8) ainakin näin keväällä.

Onko autoosi tehty huoltopäivitys jossa muutettu "jotain" liityen lohkikseen.
En tiedä mitä on kampanjaan tehty ? mutta minulla löytyi huoltolappu missä merkintä lohkiksen kampanja muutoksesta.
Minulla ruksit kamppanjakilvessa A3 ja A5.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Re: Jälleen Palanut NG Aero femma

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Lähteehän se mutta hyvähän se on lämmitellä kylmässä tallissa.
Laitoin kyselyn valmistenumeron perusteella. Onko kampanjakilpi takakontissa?
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: Jälleen Palanut NG Aero femma

Viesti Kirjoittaja valtteri »

pasijalmari kirjoitti:Lähteehän se mutta hyvähän se on lämmitellä kylmässä tallissa.
Laitoin kyselyn valmistenumeron perusteella. Onko kampanjakilpi takakontissa?
Konehuoneessa kuskin puolen lokasuojassa.
Ja huoltokirjassa toiseksiviimeisellä sivulla.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Re: Jälleen Palanut NG Aero femma

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Näyttää koskevan tyyppiä e4*2007/46*0137*03, minulla tuo loppu on 05.
Toinen kamppis koskee turvatyynyä. Tosin epäilen omaa säteilijääkin, pitää tarkastaa kiinnitys.
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Re: Jälleen Palanut NG Aero femma

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Ilmeisesti kamppis koskee minunkin autoa. Viisainta vaihtaa samalla Defaan, vaikuttaa mielestäni vesitilaan ja on tehokkaampi. Saabin tilanteesta johtuen menee omaan piikkiin.
Jos Sauli satut lukemaan niin onko tosiaan näin?
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
SauliNaski
"Turbo"
Viestit: 294
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2011 16:33

Re: Jälleen Palanut NG Aero femma

Viesti Kirjoittaja SauliNaski »

Hei,

Kyseinen säteilylämmitinkampanja koskee 877kpl:tta VM11-12 Saab 9-3/9-5, jossa on A20NFT bensiini/E85 moottori seuraavalta alustanumero (VIN) väliltä:
9-3 VM11: B1300264—B2500003, 9-3 VY12: C1300002—C1300517
9-5 VM11: B4000002—B4008104, 9-5 VY12: C4000009—C4200005

Suomessa näitä autoja on alunperin ollut 19kpl Saab 9-5:tä sekä 2kpl 9-3:sta. Kaikki alustanumerovälin autot eivät kuulu kampanjaan, huoltoverkostolla on alustanumerolista joka kertoo auton kuulumisen kampanjaan.

Alkuperäinen säteilylämmitin voi löystyä kiinnityksestään lohkosta ja ylikuumentua. Tämä on aiheuttanut 3 tulipaloa, joista yhden näistä Suomessa. Tässä Suomen tapauksessa säteilylämmitin oli lämmittänyt autoa edellisenä yönä 6 tuntia ja valitettavasti tulipalo konetilassa huomattiin vasta muutama minuutti liikkeellelähdön jälkeen jolloin auto oli jo moottoritiellä. Moottoritila tuhoutui autosta todella pahasti ja vakuutusyhtiö lunasti auton. Kaskovakuutus tämänlaisen vaurion korvaa ja vakuutusyhtiö mahdollisesti perii sitten kuluja takaisin auton valmistajalta (konkurssipesältä).

Saab Automobile AB on konkurssissa, jonka takia Saabin takuut eivät ole voimassa. Tämä koskee myös tämänkaltaisia kampanjoita, joten valitettavasti kustannukset tämän korjauksesta tulevat asiakkaalle tai auton myyjälle.

Uusi säteilylämmitinvastus, joka kampanjassa vaihdetaa on osanumerolla 55567106 ja sen suositushinta on 92,94€ ja kampanjan ohjeaika on 0,4 tuntia. Suosittelen ehdottomasti tarkistamaan autosta, että tämä kampanja on tehty. Lämmitintä ei kannata käyttää mikäli kampanjaa ei ole tehty. Ruotsissa on ollut 850kpl tämän kampanjan alaisia autoja ja niitä on todennäköisesti tuotu käytettynä Suomeen. Kaikilla markkina-alueilla ei kampanjakilven käyttäminen ole pakollista, jos kuitenkin kampanjakilpi autossa on, se löytyy etulokasuojasta konepellin alta. Toinen vaihtoehto on että kampanjatiedot löytyvät huoltokirjasta. Kampanjakilven kohta A5 tarkoittaa tätä kampanjaa, siinä pitäisi olla merkintä 7 tai 8, kun kampanja on tehty.

Ystävällisin terveisin,
Sauli Naski
Saab Parts Finland
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Re: Jälleen Palanut NG Aero femma

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Kiitos!
Osat tilattu ja asennus lähiaikoina. Onneksi ei ehtinyt palaa, kävi haju muutamana aamuna nenään ja epäilin "palaneen käryä". Taitaa olla tuo uusi versio vähän tehottomampi?
Webasto/Eberi ei ilmeisesti käy E85:lla?
Onneksi lämpenee moottori nopeasti.
Ruotsista käytettynä 27.3.2013 tuotu. Ei ole Trafin kampanjalistalla Eu-tyypin mukaan, mutta vaihdetaan kumminkin kun oireita on ollut.
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Re: Jälleen Palanut NG Aero femma

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Nyt on uus vastus asennettu. Käryn aiheutti MAP-anturin johdon kuumeneminen vastuksen lähellä. Pitää uusia anturi, onneksi vain 40€. Kuraläpät tilattu joka nurkkaan.
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Vastaa Viestiin