Juu, tulee teksti "kauko-ohjaimia ei havaittu" tms, mutta käyntiin lähtee kun avain on kolossaan. Myös patterin vaihto onnistui, kiitokset neuvoista kaikille.pasijalmari kirjoitti:Avainten ollessa omassa poterossaan käynnistyksen pitäisi onnistua vaikka keskuslukko avainperästä ei enää toimisikaan.
Vaihdoin öljyt ja suodattimen (myös diesel-suodattimen) viikonloppuna ja veistelin samalla paikalleen ne Buickin roiskeläpät. Erikoispisteet GM:lle dieselsuodattimen vaihdon helppoudesta ja öljysuodatinkin onnistui vaihtaa yläkautta aika hyvin.
Jonkin verran joutui läppiä modaamaan ja sopivuus ei ole täydellinen, mutta ihan tyydyttävä, en tiedä olisiko tämmöset kiinan ihmeet siihen Buickiinkaan sen paremmin istuneet.
Lähtötilanne siis tämä:
http://www.ebay.ca/itm/Mud-Flaps-Splash ... 2005954475
paitsi että takaläpissä luki isolla kohokirjaimilla LACROSSE. Päädyin sitten niinkin aistikkaaseen ratkaisuun, että veistin mattopuukolla kirjaimet irti ja laitoin jotain nurkista löytynyttä mustaa gator-teippiä päälle. Takaläppiä varten joutui muovilokarista irrottamaan muutaman ruuvin (TX20), että läpän sai lokarin taakse. Itse läppiä piti veistellä about tällaisiksi, eli näkyviin jäävää muotoa ei oikeastaan tarvinnut veistää:
Takaläppia ei tarvinnut ruuvata kiinni, vaan pysyvät (toivottavasti ) lokarin takana. Etuläpät taas ruuvasin muovilokarin päälle, ja niitä piti hiukan muotoilla kynnyskotelon kohdalta. Yhtään reikää ei tarvinnut tehdä metalliin, which was nice.
Edessähän lokari suojaa maalipintaa hiekkasuihkulta, mutta takana oli jo pintamaali kulunut kaaren pokkauksen kohdalta. Ja jos ne parkkianturit pysyisi kunnossa.
Takaläpät:
Etuläpät:
Ja tietysti:
En mä tiedä oliko tässä mitään järkeä, mutta tulipahan tehtyä.