Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Nätit nuo penkit
Äkkiä pikkutuunaukset ulkokuoreen, niin olis melko täydellinen mun silmään:
Lippa eteen ja takakontin päälle. Pari senttiä alas päin, sekä ulostulo taakse.
Äkkiä pikkutuunaukset ulkokuoreen, niin olis melko täydellinen mun silmään:
Lippa eteen ja takakontin päälle. Pari senttiä alas päin, sekä ulostulo taakse.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Menee offtopicina tähän keskusteluketjuun: joo, nätit on penkit, mutta ei taida enää saada varaosina noita nahkoja
Täytyyhän sitä aina tsekata, mitä varaosia autoonsa saa ja mitä ei
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Taas päivitettyä huoltopäiväkirjaa / menolista:
Auto ollut nyt reilu 4,5 vuotta omistuksessa ja 103tkm itse rullannut sillä. 90tkm oli ajettu ostettaessa ja nyt mittarissa alkaa kummitella 193tkm.
-90tkm 5/2015 käytin isossa huollossa, jossa meni vaihtoon takalevyt ja palat, olivat ihan finaalissa, toinen takajousi oli poikki, (ei huomannut ajossa mitään) niin meni taakse uudet, samalla jakohihna ja vesipumppu vaihtoon, öljyt ja suodattimet (diesel, sisäilma, öljy ja ilma), auton alustan ruostesuojaus, vahaus ja maalipinnan fixausta.
-9/2015 hommasin tunkin ja rengasavaimen
- 11/2015 Autossa oli ostettaessa lohkolämmitin, asennutin sisähaaran. Samalla myös vaihtoon takapuskurin kuori kun joku mulkero oli parkkiksella pistänyt kulman lommolle.
-109tkm 1/2016 tuulilasi vaihtoon kun lasi halkesi kiveniskusta, termari, öljyt, eber + remuc asennus + hf + uudet talvirenkaat
-4/2016 Uudet kesärenkaat ja vanteet 18"
-6/2016 1 takaparkkitutka
-7/2016 DPF tukkoon, pakko poltto
-8/2016 123tkm öljyt + vaihteistoöljyt, sisäilman suodatin
-8/2016 (n.125tkm) Saabcom softaus
-11/2016 nanopinnoite talveksi
-12/2016 exide akku alkuperäisen tilalle
-139tkm 3/2017 öljyt, ja kaikki suodattimet
-142900 km 4/2017 Zimmermann z-coat sport levut eteen ja ATE:n keraamiset palat.
-147748km 7/2017 Uusi tuulilasi
-148160km 7/2017 EGR jäähdyttimen koppa.
-149tkm 8/2017 Ledivalolista palautettu toimintaan.
-149900km 8/2017 Oikea takalaakeri, oikean etujarrusatulan männän pölysuoja. ABS valonherja paikannettu vasemmalle eteen eli anturi menee seuraavassa huollossa vaihtoon. Saabilta 84€, saksasta SKF:n anturi noin 25€...
-153500km 10/2017 Oikealla takana jarrupalat vaihtoon, kulunut ihan toispuoleisesti siten että ulommainen pala oli ihan loppu, sisemmässä noin 5mm pintaa.
-156000km 11/2017 Öljyn ja suodattimen vaihto, vasemmalle eteen uusi ABS anturi.
-159968km 1/2018 Taakse uudet palat ja levyt, Zimmermann Z-coatit levyinä ja Zimmermanin palat. Levyt oli pahasti urittuneet ja oikealla puolella josta pala taas ihan loppu oli toinen liukutappi ihan jumissa, eli 6500km pääs laahaavalla palalla... Saabin alkuperäiset levyt siis kestivät aika tarkalleen sen 70tkm. Olis ne varmaan menneet pidempäänkin mutta aika uraiset olivat jo.
-171521km 6/2018 Ilmastoinnin huolto, vajaa 100g meni ainetta. Keväällä huomasi että ei yhtä nopeasti viilene kabiini ja välillä ei tullut kylmää. Tosin jotain oireilua oli puhalluksessakin, seurataan tilannetta. Öljyt, suodatin, polttoainesuodatin, ilmansuodatin ja sisäilman suodatin vaihdettiin. Vasen takapyörän laakeri ujeltaa joten se menee pikimmiten vaihtoon. oikea siis kesti 150tkm, vasen takana 171tkm. aika tasalaatua. Vetokoukun kanssa pientä ongelmaa kun luulee vetävänsä kärryä ja ilmoittaa kärryn valojen olevan pimeinä vaikkei mitään perässä olekaan. Ärsyttävää kun kytkee pois parkkitutkat ja vilkut vilkkuu tuplanopeudella.Huollon mukaan mikrokytkin toimii ja epäilivät hapettumaa pistorasiassa/ johdoissa. Ton vian oon saanut pois heiluttelemalla koukusta lähtevää johtosarjaa.
Eberi pitäis purkaa koska lopetti lopputalvesta toiminnan... Kökkö laite, 2 talvea toimi ja kolmantena jo alkoi tappelemaan. Mulla on ollut kuitenkin se aina päällä vähintään 15-20min lähdöstä...
172tkm 7/2019 uusi muovinen pohjapanssari tuhoutuneen tilalle sekä toisen takalaakerin vaihto.
Tuli myös ihmeteltyä ja käytyä läpi kaikki liitännät Koukun johtosarjaan, eipä sieltä vikaa löytynyt. Vika poistui toistaiseksi kun auto seisoi tallissa talven. Sisäilman puhaltimen toimimattomuus johtui heikkotekoisista Eberin asennuksista.
173763km 2/2019 Alustan ja pyöränkoteloiden hiekkapuhallus, maalaus ja Finnikor käsittely. Samalla maalattu takakaaren kulma, joka alkoi kesiä puskurin vaihdon jälkeen sauman kohdalta. Eberin vikokoodien luku eli lukituksen poisto, toimi sen jälkeen normaalisti huollon mukaan, no toimi vajaan viikon. Nyt kun käynnistää niin sekunnin verran kuuluu ujellusta eberistä ja sitten hiljenee kaikki. Ilmeisesti palopuhallin ei lähde pyörimään, edes pumppu ei ala nakuttamaan. Eli purkuun menee laitos kunhan ehtis.
Auto seisoi käytännössä koko talven tallissa ja ajoin Cabriolla melkein koko talven.
176900km 3/2019 Uudet denson pyyhkijät
186663km 9/2019, Iso huolto, Jakopäänhihna, vesipumppu ja kaikki rullat. Kaikki suodattimet ja öljyt. Eberiä ei irroitettu, paineilmalla törky pois sisältä ja palopuhallin alkoi pyöriä. Lukituksen poisto ja taas toimii, nähtäväksi jää kuinka kauan. Kun tekee stopin uudestaan niin vien irroitettavaksi ja purkuun.
192690km 12/2019 ohjaustehostimen letku alkoi vuotaa. Oli ruostunut puhki. Uusi osa marmorilta alennuksilla 130€ ja parin tunnin työn lasku. Ja vajaan kuukauden jaksoi toimia Eberi, nyt taas lukossa eli irroitukseen menee kunhan kerkeis.
Vahaus / nanopinnoite operaatio odottaa yhä tekijää, 2 vuotta tainnu jo kamat odottaa hommaa tallissa
Tunnetut viat:
Kuskin penkin ja apparin lämmittimet ei toimi, 1 min jälkeen menee pois päältä. Ollut oman omistajuuden alusta asti rikki. Vieläkään en ole jaksanut korjata.
2 lediä on taas takaledirampista pimeenä, pitää taas kesällä jumppailla, ajattelin asentaa H.Blomin puhaltimen ja porailla muutamat pienet reijät piiloon listan alapuolelle, jotta kosteus pääsisi paremmin pois.
Auto ollut nyt reilu 4,5 vuotta omistuksessa ja 103tkm itse rullannut sillä. 90tkm oli ajettu ostettaessa ja nyt mittarissa alkaa kummitella 193tkm.
-90tkm 5/2015 käytin isossa huollossa, jossa meni vaihtoon takalevyt ja palat, olivat ihan finaalissa, toinen takajousi oli poikki, (ei huomannut ajossa mitään) niin meni taakse uudet, samalla jakohihna ja vesipumppu vaihtoon, öljyt ja suodattimet (diesel, sisäilma, öljy ja ilma), auton alustan ruostesuojaus, vahaus ja maalipinnan fixausta.
-9/2015 hommasin tunkin ja rengasavaimen
- 11/2015 Autossa oli ostettaessa lohkolämmitin, asennutin sisähaaran. Samalla myös vaihtoon takapuskurin kuori kun joku mulkero oli parkkiksella pistänyt kulman lommolle.
-109tkm 1/2016 tuulilasi vaihtoon kun lasi halkesi kiveniskusta, termari, öljyt, eber + remuc asennus + hf + uudet talvirenkaat
-4/2016 Uudet kesärenkaat ja vanteet 18"
-6/2016 1 takaparkkitutka
-7/2016 DPF tukkoon, pakko poltto
-8/2016 123tkm öljyt + vaihteistoöljyt, sisäilman suodatin
-8/2016 (n.125tkm) Saabcom softaus
-11/2016 nanopinnoite talveksi
-12/2016 exide akku alkuperäisen tilalle
-139tkm 3/2017 öljyt, ja kaikki suodattimet
-142900 km 4/2017 Zimmermann z-coat sport levut eteen ja ATE:n keraamiset palat.
-147748km 7/2017 Uusi tuulilasi
-148160km 7/2017 EGR jäähdyttimen koppa.
-149tkm 8/2017 Ledivalolista palautettu toimintaan.
-149900km 8/2017 Oikea takalaakeri, oikean etujarrusatulan männän pölysuoja. ABS valonherja paikannettu vasemmalle eteen eli anturi menee seuraavassa huollossa vaihtoon. Saabilta 84€, saksasta SKF:n anturi noin 25€...
-153500km 10/2017 Oikealla takana jarrupalat vaihtoon, kulunut ihan toispuoleisesti siten että ulommainen pala oli ihan loppu, sisemmässä noin 5mm pintaa.
-156000km 11/2017 Öljyn ja suodattimen vaihto, vasemmalle eteen uusi ABS anturi.
-159968km 1/2018 Taakse uudet palat ja levyt, Zimmermann Z-coatit levyinä ja Zimmermanin palat. Levyt oli pahasti urittuneet ja oikealla puolella josta pala taas ihan loppu oli toinen liukutappi ihan jumissa, eli 6500km pääs laahaavalla palalla... Saabin alkuperäiset levyt siis kestivät aika tarkalleen sen 70tkm. Olis ne varmaan menneet pidempäänkin mutta aika uraiset olivat jo.
-171521km 6/2018 Ilmastoinnin huolto, vajaa 100g meni ainetta. Keväällä huomasi että ei yhtä nopeasti viilene kabiini ja välillä ei tullut kylmää. Tosin jotain oireilua oli puhalluksessakin, seurataan tilannetta. Öljyt, suodatin, polttoainesuodatin, ilmansuodatin ja sisäilman suodatin vaihdettiin. Vasen takapyörän laakeri ujeltaa joten se menee pikimmiten vaihtoon. oikea siis kesti 150tkm, vasen takana 171tkm. aika tasalaatua. Vetokoukun kanssa pientä ongelmaa kun luulee vetävänsä kärryä ja ilmoittaa kärryn valojen olevan pimeinä vaikkei mitään perässä olekaan. Ärsyttävää kun kytkee pois parkkitutkat ja vilkut vilkkuu tuplanopeudella.Huollon mukaan mikrokytkin toimii ja epäilivät hapettumaa pistorasiassa/ johdoissa. Ton vian oon saanut pois heiluttelemalla koukusta lähtevää johtosarjaa.
Eberi pitäis purkaa koska lopetti lopputalvesta toiminnan... Kökkö laite, 2 talvea toimi ja kolmantena jo alkoi tappelemaan. Mulla on ollut kuitenkin se aina päällä vähintään 15-20min lähdöstä...
172tkm 7/2019 uusi muovinen pohjapanssari tuhoutuneen tilalle sekä toisen takalaakerin vaihto.
Tuli myös ihmeteltyä ja käytyä läpi kaikki liitännät Koukun johtosarjaan, eipä sieltä vikaa löytynyt. Vika poistui toistaiseksi kun auto seisoi tallissa talven. Sisäilman puhaltimen toimimattomuus johtui heikkotekoisista Eberin asennuksista.
173763km 2/2019 Alustan ja pyöränkoteloiden hiekkapuhallus, maalaus ja Finnikor käsittely. Samalla maalattu takakaaren kulma, joka alkoi kesiä puskurin vaihdon jälkeen sauman kohdalta. Eberin vikokoodien luku eli lukituksen poisto, toimi sen jälkeen normaalisti huollon mukaan, no toimi vajaan viikon. Nyt kun käynnistää niin sekunnin verran kuuluu ujellusta eberistä ja sitten hiljenee kaikki. Ilmeisesti palopuhallin ei lähde pyörimään, edes pumppu ei ala nakuttamaan. Eli purkuun menee laitos kunhan ehtis.
Auto seisoi käytännössä koko talven tallissa ja ajoin Cabriolla melkein koko talven.
176900km 3/2019 Uudet denson pyyhkijät
186663km 9/2019, Iso huolto, Jakopäänhihna, vesipumppu ja kaikki rullat. Kaikki suodattimet ja öljyt. Eberiä ei irroitettu, paineilmalla törky pois sisältä ja palopuhallin alkoi pyöriä. Lukituksen poisto ja taas toimii, nähtäväksi jää kuinka kauan. Kun tekee stopin uudestaan niin vien irroitettavaksi ja purkuun.
192690km 12/2019 ohjaustehostimen letku alkoi vuotaa. Oli ruostunut puhki. Uusi osa marmorilta alennuksilla 130€ ja parin tunnin työn lasku. Ja vajaan kuukauden jaksoi toimia Eberi, nyt taas lukossa eli irroitukseen menee kunhan kerkeis.
Vahaus / nanopinnoite operaatio odottaa yhä tekijää, 2 vuotta tainnu jo kamat odottaa hommaa tallissa
Tunnetut viat:
Kuskin penkin ja apparin lämmittimet ei toimi, 1 min jälkeen menee pois päältä. Ollut oman omistajuuden alusta asti rikki. Vieläkään en ole jaksanut korjata.
2 lediä on taas takaledirampista pimeenä, pitää taas kesällä jumppailla, ajattelin asentaa H.Blomin puhaltimen ja porailla muutamat pienet reijät piiloon listan alapuolelle, jotta kosteus pääsisi paremmin pois.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Mulla ollut tuo H. Blomin tuuletin jo varmaan vuoden, mutta en ole vieläkään saanut aikaiseksi asentaa sitä paikalleen
Pitäisi vaihtaa cabbeen takaluukussa kiinni olevan oikeanpuolisen takavalon tiiviste, niin voisi samassa rytäkässä purkaa molemmista autoista takaluukun sisäverhoilut ja asentaa em. osat kiinni
Varmaan olisi jo tehnyt nuo hommat, jos olisi talli missä tehdä noita
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Sain kaverin vihdoinkin ostamaan NG:n.
TTID 2011 Ruotsista tulossa. Eka jonka sain käännytettyä 5v jälkeen
TTID 2011 Ruotsista tulossa. Eka jonka sain käännytettyä 5v jälkeen
Tomppa & Saabit myyty :(
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
OIKEIN!Rommitommi kirjoitti: ↑Ke Tammi 15, 2020 15:52Sain kaverin vihdoinkin ostamaan NG:n.
TTID 2011 Ruotsista tulossa. Eka jonka sain käännytettyä 5v jälkeen
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Käykää ostamassa pois:.
https://m.auto24.ee/2442924
https://m.auto24.ee/2442924
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Eipä kestänyt Ruotsin romiksen jousi kauaa. Viime syksynä, kun vaihdoin talvirenkaat, huomasin, että molemmat takajouset olivat poikki (alhaalta se pikkukiekura). Tänään vaihdoin renkaanvaihdon yhteydessä Lesjöforsin tarvikejouset tilalle. Mahtavatko kestää paremmin, kun niiden lankaa ei ole ohennettu sen viimeisen kierroksen osalta niinkuin orggiksissa. Eikä ruoste näyttänyt olevan syy katkeamisiin. Nostivat muutaman millin perää vähän parempaan ryhtiin. Pitää vielä käydä ajolenkillä, jos olisi tuntuma muuttunut (en usko oikein).
HEV kirjoitti: ↑Ti Syys 04, 2018 08:49Teinpä sitten saman liikkeen - katsastusta vartenhan se on oltava kunnossa (so. kokonainen).Rommitommi kirjoitti: Tuohon omaani tilasin samalla koodilla olleen jousen about saman verran ajettuna autosta purkaamolta Ruotsista.
Tuntumaa kyselin vain sentakia, että jos olisit vaihtanut jotkut yleisjouset paikalle tai uudet ja kimmoisat oikeakoodiset
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Anopin autoon laitoin noi lesjöt, en ihan tarkkaan muista milloin, mutta epäilen tästä olevan jo parisen vuotta aikaa.HEV kirjoitti: ↑La Huhti 11, 2020 15:44Eipä kestänyt Ruotsin romiksen jousi kauaa. Viime syksynä, kun vaihdoin talvirenkaat, huomasin, että molemmat takajouset olivat poikki (alhaalta se pikkukiekura). Tänään vaihdoin renkaanvaihdon yhteydessä Lesjöforsin tarvikejouset tilalle. Mahtavatko kestää paremmin, kun niiden lankaa ei ole ohennettu sen viimeisen kierroksen osalta niinkuin orggiksissa. Eikä ruoste näyttänyt olevan syy katkeamisiin. Nostivat muutaman millin perää vähän parempaan ryhtiin. Pitää vielä käydä ajolenkillä, jos olisi tuntuma muuttunut (en usko oikein).
HEV kirjoitti: ↑Ti Syys 04, 2018 08:49Teinpä sitten saman liikkeen - katsastusta vartenhan se on oltava kunnossa (so. kokonainen).Rommitommi kirjoitti: Tuohon omaani tilasin samalla koodilla olleen jousen about saman verran ajettuna autosta purkaamolta Ruotsista.
Tuntumaa kyselin vain sentakia, että jos olisit vaihtanut jotkut yleisjouset paikalle tai uudet ja kimmoisat oikeakoodiset
Juuri kun renkaat vaihdoin nosturilla, niin tuli tutkailtua jouset ja vielä toistaiseksi olivat kunnossa.
Tomppa & Saabit myyty :(
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Tuossa nelikossa kyllä paremmat nuo orkkis kun 200tkm,vielä alkuperäiset.laiton edelliseen tid mallin ignisian jotkut sport alustan jouset ja oli pehmeemät ja vakaammat minusta oli hyvät.siitä oli jouset poikki kun ostin ruotsista 136tkm.ja oli juuri katsastettu siellä.
-
- "Aero"
- Viestit: 386
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Kylläpä oli kiva taas istua autoon, kun hain maalarilta 3. päivän jälkeen, ilkivaltaa konepeitossa.
FBn kv-ryhmässä just nyt paljon jousituskyselyä, mm. tämä tuli vastaan
http://www.performanceautowerks.com/cat ... -c-334_419
FBn kv-ryhmässä just nyt paljon jousituskyselyä, mm. tämä tuli vastaan
http://www.performanceautowerks.com/cat ... -c-334_419
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Tähän täytyy laittaa omaa fiilistelyä myös: kävin eilen pitkästä aikaa heittämässä työreissun NG9-5:llaSaabium196 kirjoitti: ↑To Huhti 16, 2020 18:08Kylläpä oli kiva taas istua autoon, kun hain maalarilta 3. päivän jälkeen, ilkivaltaa konepeitossa.
Kyllä se on niin hyvä auto ajaa, että on varmasti paras koskaan tehty
OK, 9-2x:ää ja 9-4x:ää en ole koskaan ajanut, joten tämä mielipide siis "suppeammalla otannalla".
Olenkin noiden allekirjoituksessa mainittujen autojen ajo-ominaisuuksista sanonut, että NG9-5 on paras mitä olen koskaan ajanut, mutta NG9-3 cabbe hauskin
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Voi pojat, mukavaa lukea, että on ”paras Saab millä olen ajanut!” Niin varmasti on, minä todistin asian Teille jo kymmenen vuotta sitten ( siis oikeesti melkein päivälleen neljä kuukautta myöhemmin )!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Silti luovuit siitä... olisiko sillä jälleenmyyntiarvolla sittenkään ollut niin väliä?
9-5 Aero - 00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Urheilumieltä? "Uusi" 9-5 tuli taloon
Niinpä. Minä en ole koskaan ostanut autoa miettien sen jälleenmyyntiarvoa. Ostan sen oman käyttöön.
Jos siitä sen jälkeen saa vielä jotain rahaa, se on vain pelkkää plussaa
Olihan meidän saabistien joukossa sellaisiakin, jotka myivät kaikki Saabinsa pois heti kun konkurssi oli julkistettu, koska pelkäsivät niiden arvon alenevan lähes välittömästi
Sitten ihmettelen sitäkin toimintaa, että pitää ostaa se kaikista tehokkain ja varustelluin malli, ja sitten ihmetellään, kuinka sen pitämiseen meni niin paljon rahaa.
Tuohon on oikeastaan vain kaksi vaihtoehtoa, jos haluaa ajaa uusimmalla Saab-mallilla:
1) kättä taskuun ja korjaamaan kaikki autossa esiintyneet ongelmat
2) ostaa se vähemmillä varustella oleva auto, jolloin vikamahdollisuudet ovat ainakin jonkin verran (parhaimmassa tapauksessa huomattavasti) pienemmät kuin sillä parhaiten varustelulla mallilla.
Kukin tyylillään.
Kohtaan 2) liittyen: meidän autot ovat:
-ei sähköpenkeillä varustettuja malleja (ei kiinnosta alkaa etsimään mahdollisia sähköpenkeissä olevia ongelmia),
-manuaaleja (ei jaksa painiskella automaateista mahdollisesti tulevien ongelmien kanssa),
-dieseleitä (B204 -koneen kanssa ei koskaan ollut ongelmia jakoketjun kanssa, mutta näiden NG9-3/9-5 bensiinimoottorien jakoketjujen kanssa näyttää olevan ).
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007