TID4

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2706
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: TID4

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Itsellä tökkii eniten palvelu, jotenkin ihan käsittämätön palveluasenne 95% paikoista Suomessa, saa lähes polvillaan anella, että saisi tuoda auton huoltoon ja sitten kun huoltoon menee siellä on joku pökkelö naama norsunletulla vastassa: "no mitäs sä täältä haluat". Voin ihan rehellisesti sanoa, etten ole koskaan saanut autohuollossa niin mukavaa palvelua kuin Saabiantilla pari vuotta sitten, jos täällä olisi yhtä mukava ja palveleva Saab-huolto, niin aivan varmasti käyttäisin, kuten Volvoa käytin Debil:ssä.

..ja sama koskee myös rakentamista ja siihen liittyviä juttuja, suomalaisilta on saanut puristaa moneen otteeseen tarjouspyyntöjä puhelimitse ja sähköpostitse, lupaavat laittaa tunnin sisällä,, mutta suurimmasta osasta paikkoja niitä ei ole silti koskaan saanut. On se kumma miten tuolta Suomenlahden toiselta puolen kerkeävät aina nopeammin paikan päälle ja vastavaat sähköposteihinkin yleensä tunnin sisällä.

Itse varasin sitten lopulta huollon Mekonomen Viinikkaan, siellä on viime kerroilla ollut oikein mukava ja nopea palvelu niin sähköpostitse, puhelimitse kuin paikan päälläkin, ja tarjoavathan hekin 3v takuun.
Tomppa & Saabit myyty :(
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2706
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: TID4

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Noniin, nyt on hihna vaihdettu.

Vaihdon hoiti Mekonomen ja sanoi, että laturin hihna oli kulunut, että muuten näytti kaikki olevan kunnossa.

Noh nyt on ainakin jakopää huollettu ja takuuta kolmeksi vuodeksi sille.
Tomppa & Saabit myyty :(
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2706
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: TID4

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Kysymys 1: Onkos kukaan vielä vaihtanut kaksoismassaa näihin?

Kysymys 2: eli onko muilla havaittavaa viivettä, kun esim. 90kmh kohdilla painaa tallan pohjaan vitosella. Itsellä empii varmaan reilun sekunnin ja oikeastaan puutuu hetkeksi kokonaan, jonka jälkeen lähtee taas vetämään...EGR? Muita ehdotuksia?

Kysymys 3: miten latausjännitteen kuuluu käyttäytyä? Kun käynnistän auton, niin akun jännite on 14.8 auton mittarin mukaan, mutta laskee tasaisesti 12.4V kohdille, jossa sitten pysyy, vaihtelu sen jälkeen +-0.1V.
Onkohan akussa vai laturissa vikaa? Aika usein käynnistäessä näkyy mittaristossa "huolla ohjauslukko", välillä nopeusmittari hyppii kun päästää kytkintä ja välillä kun rullaa valoihin kytkin pohjassa, niin kierroslukumittari puolestaan pomppii..

Jotenkin taas alkaa palautua 9-3SS:n ajat mieleen ja taitaa tämäkin olla niitä Saabeja, joihin pitää olla touhutonni kuukaudessa :cry:
Joko mulla on vaan ollut huono tuuria kahdesti, tai sitten tämä GM:n konepaketti voimansiirtoineen ja apulaitteineen ei taida olla sieltä ihan luotettavimmasta päästä.
Viimeksi muokannut Rommitommi, Ti Elo 11, 2015 19:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tomppa & Saabit myyty :(
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2953
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: TID4

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Tuo "Huolla ohjauslukko" ilmoitus liittyi ainakin meillä akun huonoon varaustilaan
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Re: TID4

Viesti Kirjoittaja 900i »

Juurikin talvella tuli akku tiensä päähän ja mykistyi kokonaan. Uudella akulla loppui herjat taulusta.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2706
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: TID4

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Ei tää rakkine kyllä pysy viikkoakaan kasassa.

Ajattelin katsella, että onko jäähdytysnesteet pysyneet sisällä, niin kyllähän ne oli, mutta tällä kertaa onkin öljyvuoto jostain. Roiskunut jopa konepellin suojukseen asti..

Ilmeisesti tulee ahtoputkesta suht kovalla paineella( välijäähyltä imusarjalle), varmaan sitten tiiviste pettänyt siitäkin, mutta lähinnä mietityttää, että kuuluuko siellä olla noinkin paljon öljyä, että riittää roiskittavaksi asti..?
Tomppa & Saabit myyty :(
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: TID4

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

paljonko tuolla suun saabilla on ajettu.kaverilla samanlainen ei ole ollut juuri mitään ja kohta kaksisataa tuhatta ajettu.
itsellä tarkoitus hankkia samanlainen 9-5 tid4.
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2706
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: TID4

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

veini siekkinen kirjoitti:paljonko tuolla suun saabilla on ajettu.kaverilla samanlainen ei ole ollut juuri mitään ja kohta kaksisataa tuhatta ajettu.
itsellä tarkoitus hankkia samanlainen 9-5 tid4.
Nojoo, tyyppivikojahan noi on ollut kaikki mitä tossa on ollut, nyt tais mennä ahtoputki. Ja itse olen todella tarkka siitä, että auton pitää olla tiptop tai alkaa hatuttamaan :D

Autolla ajettu 114tkm, osta ihmeessä pois jos tällaista etsit, ei ole ainakaan ole huonosti huollettu :)

Www.nettiauto.com/7453366
Tomppa & Saabit myyty :(
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: TID4

Viesti Kirjoittaja peinu »

ahtoletku meni myös minultakin jossain 130tkm kohdalla. cuulerilta läppäkotelolle menevä putki pustyosasta takapuolelta. Alle 200€ uusi letku.
samaan aikaan meni myös dpf:n paineanturi ja dpf sitä kautta aikalailla tukkoon.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Timppasavosta
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: To Joulu 26, 2013 20:04
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: TID4

Viesti Kirjoittaja Timppasavosta »

Tuo Rommitommin linkki antaa tuloksen alalaitaan "Myyty Nettiauton kautta" eli meinaatko luopua merkistä? Vai haetko paremman yksilön Ruotsista?

Vaiko takaisin Sitikoiden pariin?
Volvo V70 2.0D Kinetic vm. 2008 wannabe Summum

Saabeja ollut kotipaikalla aikoinaan kahdeksan perättäin (96, 99 ja 900-malleja)
Jäsen #6376
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: TID4

Viesti Kirjoittaja tturku »

Tossa toisessa ketjussa jo spekuloidaan Rommitommin seuraavaa hankintaa... :D
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2706
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: TID4

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Timppasavosta kirjoitti:Tuo Rommitommin linkki antaa tuloksen alalaitaan "Myyty Nettiauton kautta" eli meinaatko luopua merkistä? Vai haetko paremman yksilön Ruotsista?

Vaiko takaisin Sitikoiden pariin?
Eräs foorumilainen tuon kävi hakemassa viime perjantaina, joten uuden kodin löysi.

Tuossa toisessa kokemus topicissa jo vähän fiiliksiä kattelin ja täytyy myöntää, että Sitikkaan oli kallistumassa, mutta just äsken kun tilasin historiatietoja autosta, niin näkyypä saanen Sitikka uuden omistajan tänään...täytyy myöntää, että harmittaa aivan tosissaan, että jäi viikonloppuna vääntämään parista satkusta, eikä tullut ostettua saman tien. Ei tuohon hintaan saa edes ulkomailta tuotua, saati että saisi 30tkm takuun päälle..eikä puhettakaan, että vastaavilla kilsoilla ja iällä olevaa 240hp dieseliä saisi muilta merkeiltä edes lähellekään samaan hintaan, eikä varmaan tarvinne odottaa seuraavaa vastaavaa myyntiin, ei noita sedaneina ole pariin vuoteen tainnut olla ainuttakaan..mutta nopeet syö hitaat :D

Nyt sitten pitää kehitellä uusia ajatuksia :)
Tomppa & Saabit myyty :(
Tommile
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ke Elo 30, 2006 12:33
Paikkakunta: Espoo

Re: TID4

Viesti Kirjoittaja Tommile »

peinu kirjoitti:
Su Loka 18, 2015 22:05
ahtoletku meni myös minultakin jossain 130tkm kohdalla. cuulerilta läppäkotelolle menevä putki pustyosasta takapuolelta. Alle 200€ uusi letku.
samaan aikaan meni myös dpf:n paineanturi ja dpf sitä kautta aikalailla tukkoon.
Moro,

Täällä myös letku halkesi. Onko tietoa saako pelkkää letkua Espoosta mistään?

Terv.
Tommi
#6175
NG 9-5 2,0 TiD Vector M6 MY2010
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3431
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: TID4

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Espoosta en osaa sanoa, mutta tunkemalla osanumeron googleen on tarjontaa hyvin. Itse juuri perjantaina tilasin aeromotorsilta.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Tommile
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Ke Elo 30, 2006 12:33
Paikkakunta: Espoo

Re: TID4

Viesti Kirjoittaja Tommile »

Joo, niin tein minäkin kun ensin kysäisin ihanaa marmorihintaa :wink:
Tommi
#6175
NG 9-5 2,0 TiD Vector M6 MY2010
Vastaa Viestiin