NG 9-5:ttä ostamassa

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Vastaa Viestiin
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: NG 9-5:ttä ostamassa

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Kyllä Virosta ostaessa saa olla tarkempana kuin Ruotsista hakiessa.

Kun kesällä katseltiin naiselle autoa, niin aika monessa tuntui olevan mittarilukemassa muutoksia. Räikeimmissä tapauksissa löytyi paikallisen katsastuksen kilsatiedot Viron trafin tietokannasta ja johonkin oli 100-200tkm hävinnyt sitten edellisen katsastuksen.

Myös aika paljon oli tuonteja Italiasta(vai olikohan Sveitsistä) ja VIN-haulla löytyi jotain vanhoja myynti-ilmoja Googlella, joissa oli sitten ihan eri kilsat, kummasti oli kilsoja huvennut matkalla Viroon..mutta kaikista jännintä oli, että kyllä Virossa meikkaavat noi viimeisen päälle, kun autot tosiaan myös näyttävät kuvissa uudemmilta ja vähemmän ajetuilta kuin alkuperäisissä myyntikuvissa. 8O
Tomppa & Saabit myyty :(
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: NG 9-5:ttä ostamassa

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

peinu kirjoitti:Meinasitko itse nöyrtyä auton alle vai levitätkö lompakkoa? Oikeastaan kumpikaan ei juuri kiinnostaisi just nyt.

Pistähän dataa tulemaan kummassakin tapauksessa. :)
Keskiviikkona menee merkkihuoltoon, jossa saavat tuon vaihtaa. Katsotaan tuleeko sillä kuntoon, Saabin osaa ei ole saatavilla, vaan Opelin osalla mennään.
(Samalla saavat myös asentaa lohkon+sisähaaran, kun ei tässä tunnu millään saavan itestään irti niin paljon, että jaksais alkaa tuota kattelemaan. :) )

Saabin EPC:ssä ei kuulemma löydy koko osaa/kuva on virheellinen. GM:n osanumerolla näyttää Saabin katalogissa olevan öljypumpun(ja lohkon välinen) tiiviste, vaikka kyse on imuputken tiivisteestä.
Tomppa & Saabit myyty :(
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: NG 9-5:ttä ostamassa

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

En tiedä tuliko tässä topicissa mainittua vai jossain muussa, mutta tosiaan kuuluu sitä resonointia jossain 2000rpm kohdilla, eilen tuli kauppakeskuksen parkkihallista lähdettyä ikkuna auki, niin kyllähän tuo ihmeellistä sivuääntä piti heti tyhjäkäynnistä ylöspäin ja 2000rpm kohdilla saavuttaa huippunsa. Ihmeellinen ääni, ei ole pelkästään metallinen vaan vähän kuin rallatus tms.

Liikkeen ensimmäinen arvio oli tutkimatta sen enempää, että voisi tulla jakopäästä, kuten kiristimestä..No onhan viime hihnanvaihdosta jo 8tkm, ja tehty luonnollisesti jossain pikkupajassa Ruotsissa, joten turha alkaa sinne soittelemaan, eivät varmasti vaivaa päätään asialla.

Ihan näin vertailuna samaan aikaan kun näihin Saabinromuihin on saanut tuhlata n. 3000e huoltoihin ja korjauksiin puolessa vuodessa(ja vielä pitäisi laittaa penkinlämmitin ja sisätuuletin, että olisi kaikki kunnossa), niin 2008 Mondeolla (1.8 TDCI) on ajettu samassa ajassa enemmän kuin Saabeilla yhteensä, ja huoltokuluihin on mennyt vähän yli 200e, kun piti pakoputki ja termarin kotelo vaihtaa...Ja Mondeo sentään kolmisen vuotta vanhempi ja yli 50tkm enemmän ajettu, ja noiden korjauksien jälkeen siinä ei ole ollut pienintäkään vikaa.

Kyllä tässä alkaa uskoa loppua, vaikka muuten hieno auto onkin...
Tomppa & Saabit myyty :(
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: NG 9-5:ttä ostamassa

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

^Siinä näkyy kehitystyön pituus ja kehittävän firman koko. :D Jopa Fordista saattaa tulla toimiva kun on riittävästi väkeä asialla riittävän pitkään.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
jarkar
"Viggen"
Viestit: 510
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 12:08
Paikkakunta: Härmä

Re: NG 9-5:ttä ostamassa

Viesti Kirjoittaja jarkar »

Tuossa aiemmin jutussa olleessa e-hyväksytystä numerosta mikä numero tai monesko se
pitää olla? ng tarkastelussa Ruotsissa.Jos auto vaikuttaa hyvältä,niin yksi lisää ng95
Suomen huonoille teille.xwd varmuuden vuoksi.Ei Ruotsin autoissa tuota ongelmaa??
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: NG 9-5:ttä ostamassa

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

jarkar kirjoitti:Tuossa aiemmin jutussa olleessa e-hyväksytystä numerosta mikä numero tai monesko se
pitää olla? ng tarkastelussa Ruotsissa.Jos auto vaikuttaa hyvältä,niin yksi lisää ng95
Suomen huonoille teille.xwd varmuuden vuoksi.Ei Ruotsin autoissa tuota ongelmaa??
Juurikin Ruotsin autoissa tuota ongelmaa tuntu olevan, kun siellä näyttää olevan liikenteessä noita joitain ensimmäisiä versioita kummastakin vuosimallista. Kuulemma ainakaan suomiautoissa ei ole puutteellisia tietoja yhdessäkään kilvessä.

Itse näin sellaisia, joista tyyppikilvestä puuttuu painot kokonaan(oma on sellainen) tai sitten EU-tyyppihyväksyntänumero puuttuu tyyppikilvestä.

Ei tuota ehkä kannata kuitenkaan säikähtää liikaa kuten itselleni taisi käydä, vaan ennen auton ostoa kysyä Ruotsin transportstyrelsenistä, että löytyy tyyppihyväksyntänumero, ja varmemmaksi vakuudeksi kysyä vaikkapa heidän chat-palvelustaan, että myös tyyppihyväksynnän variantti ja versio lyötyy del1:stä rekisteriotteelta. Jos variantti ja versio löytyy, niin sen pitäisi käytännössä tarkoittaa sitä, että autolla on CoC-hyväksyntä ja Suomessa siihen voi tilata uuden tyyppikilven, itselle tuli viikossa uusi kilpi. On myös mennyt katsastuksessa läpi ilman täydellistä kilpeä, joten riippunee vähän asemasta miten tarkkoja ovat :)
Tomppa & Saabit myyty :(
jarkar
"Viggen"
Viestit: 510
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 12:08
Paikkakunta: Härmä

Re: NG 9-5:ttä ostamassa

Viesti Kirjoittaja jarkar »

No niin ,Saapas, tulee Turkuun sunnuntaina ja haen maanantaina Pohjanmaalle, Täytyy
tarkastella papereita tarkemmin viikolla.
MattiR
"Turbo"
Viestit: 267
Liittynyt: Pe Elo 13, 2004 11:05
Paikkakunta: Oulu

Re: NG 9-5:ttä ostamassa

Viesti Kirjoittaja MattiR »

Mikä oli malli ja väri? Nämähän meitä kaikkia kiinnostaa :D
Matti
jarkar
"Viggen"
Viestit: 510
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 12:08
Paikkakunta: Härmä

Re: NG 9-5:ttä ostamassa

Viesti Kirjoittaja jarkar »

Väri tumman sininen, nimeä en tiedä. Eli Aero XWD automaatilla ja navilla .
Bensaa ja viinaa polttaa.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5631
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: NG 9-5:ttä ostamassa

Viesti Kirjoittaja tturku »

Onnea hankinnan johdosta! Onko kaikilla herkuilla? Makea on varmasti!
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
jarkar
"Viggen"
Viestit: 510
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 12:08
Paikkakunta: Härmä

Re: NG 9-5:ttä ostamassa

Viesti Kirjoittaja jarkar »

Kyllä taitaa olla muuten perus aero,vetotapaa ja laatikkoa ja navia lukuunottamatta.
En tiedä onko rattivaihteet vakiona aerossa.
En ole nähnyt auton muuten kuin kuvissa.että sika säkissä tuli ostettua :lol:
MattiR
"Turbo"
Viestit: 267
Liittynyt: Pe Elo 13, 2004 11:05
Paikkakunta: Oulu

Re: NG 9-5:ttä ostamassa

Viesti Kirjoittaja MattiR »

Jos se oli se Analla myynnissä ollut niin väri oli Fjord Blue (muita tummemman sinisiä värejä ei tainnut olla saatavillakaan) ja varusteet olivat hyvät, mm. Drive Sense -alusta (mikä on oikeasti parempi kuin perusalusta), HUD, liikennemerkit lukeva kamera jne.

Hieno biili!
Matti
jarkar
"Viggen"
Viestit: 510
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 12:08
Paikkakunta: Härmä

Re: NG 9-5:ttä ostamassa

Viesti Kirjoittaja jarkar »

Auto oli Arlandastad lähellä Tukholmaa.varustelistassa ei ainakaa ollut HUD merkintää
Auto on sorvattu 09-2010.Eikös XWD:ssä ole sport alusta,vähän matalampi
verrattuna vakioon.
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: NG 9-5:ttä ostamassa

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

peinu kirjoitti:Meinasitko itse nöyrtyä auton alle vai levitätkö lompakkoa? Oikeastaan kumpikaan ei juuri kiinnostaisi just nyt.

Pistähän dataa tulemaan kummassakin tapauksessa. :)
Keskiviikkona osa siis vaihdettiin ja nyt on parit aamukäynnistykset takana ja ero on todella selkeä.

Ei vilauttele mitään ja käyntiääni tuntuu normaalin pehmeältä heti käynnistyksestä lähtien, kun aiemmin kilisi metallisesti jokusen sekuntin ennen kuin tasaantui, vaikka välillä valo ei vilkahtanutkaan, niin äänestä silti kuuli, ettei ole äljyä voitelemassa ihan joka paikassa.

En sitten tiedä oliko tuosta tiivisteestä kiinni vai mistä, mutta nyt vaikuttaisi olevan kunnossa. 8O Halpaa lystiä tuo ei ollut, saman verran tuli hintaa öljynvaihtoineen kuin jakopäärempalle, mutta onpahan kunnossa. Ja lohkokin tuli asennettua samalla.

Seuraavaksi sitten resonointi kuriin, lämppärin puhaltimen vaihto/korjaus ja penkinlämmitin kuntoon..joskohan sitten ois ihan mint :D

Ja Jarkarille onnea uudesta autosta! 8)
Tomppa & Saabit myyty :(
brottor
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Ke Tammi 14, 2015 14:32
Paikkakunta: Hollola

Re: NG 9-5:ttä ostamassa

Viesti Kirjoittaja brottor »

Rommitommi kirjoitti:
peinu kirjoitti:Meinasitko itse nöyrtyä auton alle vai levitätkö lompakkoa? Oikeastaan kumpikaan ei juuri kiinnostaisi just nyt.

Pistähän dataa tulemaan kummassakin tapauksessa. :)
Keskiviikkona osa siis vaihdettiin ja nyt on parit aamukäynnistykset takana ja ero on todella selkeä.

Ei vilauttele mitään ja käyntiääni tuntuu normaalin pehmeältä heti käynnistyksestä lähtien, kun aiemmin kilisi metallisesti jokusen sekuntin ennen kuin tasaantui, vaikka välillä valo ei vilkahtanutkaan, niin äänestä silti kuuli, ettei ole äljyä voitelemassa ihan joka paikassa.

En sitten tiedä oliko tuosta tiivisteestä kiinni vai mistä, mutta nyt vaikuttaisi olevan kunnossa. 8O Halpaa lystiä tuo ei ollut, saman verran tuli hintaa öljynvaihtoineen kuin jakopäärempalle, mutta onpahan kunnossa. Ja lohkokin tuli asennettua samalla.
Itselläni 9-3 TTID:issä sama ongelma, ei ole kuin kerran teksti tullut mutta valo välähtää edelleen vaikka tuo tiiviste on monen mutkan kautta vaihdettu. Mutta tuntuu että on enemmän ominaisuus tuossa koneessa.. Tuolla juttua enemmänkin.

Vaihtoiko ne muuta kuin tuon tiivisteen? öljyt tieten samalla. Harmittaa kun iso operaatio ei itsellä helpottanut tilannetta.
Vastaa Viestiin