NG 9-5:ttä ostamassa

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Vastaa Viestiin
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: NG 9-5:ttä ostamassa

Viesti Kirjoittaja tturku »

Mä oon niin kade! :oops:
Ootko Tommi saanu selville jo mistä sais halvimmalla eberin asennettua?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2706
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: NG 9-5:ttä ostamassa

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

tturku kirjoitti: Ootko Tommi saanu selville jo mistä sais halvimmalla eberin asennettua?
Kyllä toi Aero putsas pöydän ja lastentarvikkeet vie tuhkatkin pesästä, ettei tänä talvena kyllä taivu enää webaston/eberin asennukseen, eli en sitten tarkemmin kysellyt asiasta. Pari tarjousta webastosta taisin saada alustavilla kyselyillä, mutta enpä niitäkään mailista löytänyt.

Ihan nätisti kyllä meni vaunut konttiin, ei siis tarvitse ainakaan heti luopua Saabista :) mutta kyllä hatchback Mondeo oli ihan omaa luokkaansa tavaratilan suhteen
Tomppa & Saabit myyty :(
olachka
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 13:55
Paikkakunta: Espoo

Re: NG 9-5:ttä ostamassa

Viesti Kirjoittaja olachka »

Pikkuhiljaa alkaisi olemaan aika päivittää tuo 9-3 uuteen autoon.
Näin tuossa marketin pihassa myös kyseisen NG 9-5 ja on se vaan niin hieno auto että eipä sitä hienompaa tällä hetkellä tunnu myynnissä olevan

Ja nyt kun noissa hankintahinnatkin ovat kohtuulliset niin ei oikein osaa muita merkkejä katsella. Nyt ollaan siinä pisteessä että tuon NG 9-5 voisi käydä Ruotsista hakemassa.
Muutamaan kysymykseen olisi kiva saada asiantunteva vastaus. Selasin kyllä forumia mutta jos saisi ajankohtaista täsmätietoa asiantuntijoilta niin se helpottaisi aina tätä päätöksen tekemistä =)

Mitä kannattaa tarkistaa automaattivaihteisesta 9-5 2.0 TDI4 160HK autosta jolla ajettu noin 100000km?
Ilmeisesti penkinlämmittimet ja ledilista takana ovat ongelmia kohtia. Huomasin myös että kannattanee yrittää tinkiä automaattilaatikon öljynvaihto ja jakohihnan vaihto samaan hintaan.

Lisäksi mietin että kun ei itsellä ole paikkaa tai osaamista tehdä korjauksia itse niin millainen auto tuo on omistaa. Saako sitä käyttää korjaamolla tavallista enemmän ja mikä tuon ruosteongelman laajuus on?
Millaista meteliä pitää talvella verrattuna 9-3:n joka narisee huolella jokaisessa töyssyssä...=)
Verot taitaa olla sitä samaa 6000€ luokkaa mitä jotkut tuolla mainitsivatkin?


Jos jollain olisi Uudellamaalla kyseistä menopeliä niin olisin kiitollinen mikäli autoon saisi tulla tutustumaan, liikkeissä kun ei lähialueilla näyttänyt autoa olevan tarjolla. Itse tosiaan Espoossa asustan ja olisi mukava vähän tutustua autoon ennen kuin Ruotsiin lähden matkaa varailemaan.
Yksityisviestillä saa kiinni.

Toinen vaihtoehto on luonnollisesti hankkia esim. joku korean ihme jossa takuutakin jäljellä mutta onhan se ihan eri asia kun Saab
Ajossa: 9-3 2,8TS Aero Cabriolet -08(ka)
Ex: 9-3 SS 1.8t Sentronic -04
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: NG 9-5:ttä ostamassa

Viesti Kirjoittaja tturku »

Jakopään remppa vesipumpulla kannattanee tehdä. Eipä toi liiemmin natise pakkasilla ja hiljainen ajaa. Oma on manuaalilla ja löytyy kauniaisten kupeesta. Jos haluat tulla renkaita potkimaan ja koeajolle niin onnistuu kyllä. Isällä löytyy automaatilla samanlainen vähän eri varustelulla. Oma menee tosin huomenna eeberin asennukseen ja on pajalla muutaman päivän.

Mainitsemasi hommat kannattaa tarkastaa, perus kolhut, ruosteen tuulilasin ylä reuna, kone pelti ja kaaret, ja ettei mitään ylimääräisiä kuulu alustasta tai moottorista.

Verot luulis olevan lähempänä 4500-5000€ automaatille. Pistä yv:tä tai viestiä luuriin niin potkitaan renkaat...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2706
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: NG 9-5:ttä ostamassa

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

olachka kirjoitti:Pikkuhiljaa alkaisi olemaan aika päivittää tuo 9-3 uuteen autoon.
Näin tuossa marketin pihassa myös kyseisen NG 9-5 ja on se vaan niin hieno auto että eipä sitä hienompaa tällä hetkellä tunnu myynnissä olevan

Ja nyt kun noissa hankintahinnatkin ovat kohtuulliset niin ei oikein osaa muita merkkejä katsella. Nyt ollaan siinä pisteessä että tuon NG 9-5 voisi käydä Ruotsista hakemassa.
Muutamaan kysymykseen olisi kiva saada asiantunteva vastaus. Selasin kyllä forumia mutta jos saisi ajankohtaista täsmätietoa asiantuntijoilta niin se helpottaisi aina tätä päätöksen tekemistä =)

Mitä kannattaa tarkistaa automaattivaihteisesta 9-5 2.0 TDI4 160HK autosta jolla ajettu noin 100000km?
Ilmeisesti penkinlämmittimet ja ledilista takana ovat ongelmia kohtia. Huomasin myös että kannattanee yrittää tinkiä automaattilaatikon öljynvaihto ja jakohihnan vaihto samaan hintaan.

Lisäksi mietin että kun ei itsellä ole paikkaa tai osaamista tehdä korjauksia itse niin millainen auto tuo on omistaa. Saako sitä käyttää korjaamolla tavallista enemmän ja mikä tuon ruosteongelman laajuus on?
Millaista meteliä pitää talvella verrattuna 9-3:n joka narisee huolella jokaisessa töyssyssä...=)
Verot taitaa olla sitä samaa 6000€ luokkaa mitä jotkut tuolla mainitsivatkin?


Jos jollain olisi Uudellamaalla kyseistä menopeliä niin olisin kiitollinen mikäli autoon saisi tulla tutustumaan, liikkeissä kun ei lähialueilla näyttänyt autoa olevan tarjolla. Itse tosiaan Espoossa asustan ja olisi mukava vähän tutustua autoon ennen kuin Ruotsiin lähden matkaa varailemaan.
Yksityisviestillä saa kiinni.

Toinen vaihtoehto on luonnollisesti hankkia esim. joku korean ihme jossa takuutakin jäljellä mutta onhan se ihan eri asia kun Saab
Jos 9-3 tuntuu hyvältä, niin uusi 9-5 on askel tai kaksi eteenpäin joka suunnalla, harmittaa todella, ettei sitä ehditty kehittämään pidemmälle, eli saatu 2012 vuosimallia markkinoille, jossa oli kaikenlaisia kivoja parannuksia, kuten kojelaudan erilaisia koristelistoja, lisää näyttävää valaistusta sisälle (mm. valaistut kynnyslistat), adaptiivinen vakkari, kuolleen kulman valvontaa jne.
Olisi ollut kyllä mahtava peli, mutta ei yhtään hassumpi ole nytkään, ja kyllä varmasti rakastut autoon, jos nykyisestä 9-3:stakin tykkäät :)

Käytiin anoppilaan hakemassa viime kesäkuussa 95tkm ajettu 2.0 TiD Virosta, ilman ongelmia on toiminut, kunnes pari viikkoa sitten sammui kesken ajon ja teki tätä pari kertaa, korjaus oli niinkin vaikea kuin crc:tä suuttimien sähköliittimiin, muuta ei ole tähän n. 10tkm matkalle mahtunut. Ensi viikolla tehdään iso huolto, jossa vaihtuu kaikkio suodattimet+öljyt, jakohihna ja vaihdetaan myös automaatin öljyt, eiköhän tuolla sitten taas ajele vuoden päivät.

Automaatti toimii kylmänä vähän jäykähkösti, mutta kun tuolla viime viikon ajelin työmatkat Kehä I:n ruuhkissa, niin kyllä kovasti alkoi kaipaamaan itsellekin tomaattia.

Juuri hankittiin myös 9-3SC 2007, niin kyllähän toi NG9-5 on jämäkämmän oloinen peli niin ovien sulkeutumiselta kuin ajoääniltäänkin, tosin en tuossa 9-3SC:ssä ole vielä ehtinyt huomaamaan mitään rätinöitä, kun taas vm. 11 9-3SS:ä taustapeili ja kojelaudan kehys rämisivät jopa tasaisella tiellä.
Kolmesta NG9-5:stä on kokemusta, niin eipä ole yksikään räminöiden suhteen ollut häiritsevä, vaikka olenkin kaikkien ylimääräisten äänien suhteen se prinsessa, jota ärsyttää herne kymmenen patjan alla, joten tältä osin pitäisi homman olla kunnossa.

Omaan edelliseen manuaali 2.0 TiD NG:hen tuli vaihdettua imusarjan tiiviste, joka on Länsiauton mukaan Insignioissa ihan tyyppivika ennen vuotta 2012 vai 2013..Itsellä nestettä kertyi imusarjan päälle, Viking Motors Virossa hoiti kuntoon, ja tätä ennen tehtiin jakopään huolto vesipumppuineen.
Nykyinen TTID puolestaan kärsi tuosta "Low Oil Pressure"-varoituksesta kylmäkäynnistyksessä. Ottivat öljypohjan irti ja vaihtoivat tiivisteen, n. 450e kokonaisuudessaan öljyineen.
Myöskään penkinlämmitin ei toimi kuskin paikalla, mutta eipä tuon huoltaminen nyt tappavan kallista ole, ensi viikolla vaihtuu Virossa, ja jos selkänoja on hajalla, korjauksen hinta on 140e töineen ja jos puolestaan on istuinosa, niin hinta 170e, Länsiauton hintaa en ole uskaltanut edes kysyä..
Nyt on siis TTID:llä kohta 7tkm/3kk täynnä, ja muuten kyllä toiminut erittäin asiallisesti.

Ei siis mitään kovin hälyyttävää, kun autojen ikä on kuitenkin jo vähintään sen 5-vuotta ja kilsojakin kertynyt yli 100tkm.

Ruostetta en puolestaan ole yhdessäkään havainnut, jotain ihan pieniä pilkkuja on, missä on ollut pahempi kiveniskemä tai kun LED-listaa takaa on ilmeisesti väännetty irti jollain(olen ainakin neljässä autossa nähnyt samassa kohtaa pienen ruostepilkun LED-listan alapuolella), mutta kaaret jne ovat olleet täysin ruosteettomat kaikissa, joten en nyt ihan hirveän huolissani ruostumisesta olisi.

Ostaessa kannattaa tarkistaa ainakin lisäjarruvalo takana, penkinlämmittimet, LED-lista.

Laatutaso myös sisustassa on kunnossa, istuimet jne tuntuvat olevan kuin uudet, vaikka autoilla on ikää kohta 6v. Ainut kauneusvirhe on ilmastoinnin/radion paneelin näppäimet, joista saattaa pinta irtoilla, muuten ei pitäisi pahemmin kulutusjälkien näkyä.

Kokonaisuudessaan erittäin hyvä auto, ei voi kuin antaa vahvat suositukset ostolle 8) :wink:
Tomppa & Saabit myyty :(
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: NG 9-5:ttä ostamassa

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Rommitommi kirjoitti:
Jos 9-3 tuntuu hyvältä, niin uusi 9-5 on askel tai kaksi eteenpäin joka suunnalla ..... ..
Ei ole. Ilmastoinnissa on esimerkiksi otettu takapakkia niin toiminnassa, kuin käyttöliittymässäkin. Sisäilmankierto ei mene päälle tuulilasia pestessä. Mainostettua sisäilman laadunvalvontaa ei ole, tai se ei tiedä mistään mitään. Diesel-rekan käry suoraan sisälle, ei laadunvalvonta ymmärrä.

9-3 MY07 jälkeisiin verrattuna koko NG 9-5:n ohjaamo on käyttöliittymältään huonompi. Napeista niin ilmastonnista, kuin stereoistakin lähtee pinnoite. Kognitiivinen ergonomia on ottanut ainakin seitsemän askelta taaksepäin.

Nappeja on liikaa ja ne on liian pieniä. Toiminnot eivät löydy intuitiivisesti kuten 9-3:n kanssa, eikä noita pieniä nappeja saa käytettyä isoilla talvihanskoilla. Huomio on liian kauan poissa liikenteestä noita nappeja käytettäessä.

Ajotietokoneen ja vakionopeudensäätimen käyttö on pilattu. Syy: Insignia. Ratti antaa lopulta todella halvan vaikutelman. Kiitos konserni.

Älkää nyt silti mieltänne pahoittako, kai sitä saa objektiivisestikin kirjoittaa.. :)
Auto on silti kokonaisuutena aika hyvä. Jos epäluotettavuutta sähkön kanssa ei ota huomioon. Joo, yksilöitäkin nämä on.
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2706
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: NG 9-5:ttä ostamassa

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Ristom kirjoitti:
Rommitommi kirjoitti:
Jos 9-3 tuntuu hyvältä, niin uusi 9-5 on askel tai kaksi eteenpäin joka suunnalla ..... ..
Ei ole. Ilmastoinnissa on esimerkiksi otettu takapakkia niin toiminnassa, kuin käyttöliittymässäkin. Sisäilmankierto ei mene päälle tuulilasia pestessä. Mainostettua sisäilman laadunvalvontaa ei ole, tai se ei tiedä mistään mitään. Diesel-rekan käry suoraan sisälle, ei laadunvalvonta ymmärrä.

9-3 MY07 jälkeisiin verrattuna koko NG 9-5:n ohjaamo on käyttöliittymältään huonompi. Napeista niin ilmastonnista, kuin stereoistakin lähtee pinnoite. Kognitiivinen ergonomia on ottanut ainakin seitsemän askelta taaksepäin.

Nappeja on liikaa ja ne on liian pieniä. Toiminnot eivät löydy intuitiivisesti kuten 9-3:n kanssa, eikä noita pieniä nappeja saa käytettyä isoilla talvihanskoilla. Huomio on liian kauan poissa liikenteestä noita nappeja käytettäessä.

Ajotietokoneen ja vakionopeudensäätimen käyttö on pilattu. Syy: Insignia. Ratti antaa lopulta todella halvan vaikutelman. Kiitos konserni.

Älkää nyt silti mieltänne pahoittako, kai sitä saa objektiivisestikin kirjoittaa.. :)
Auto on silti kokonaisuutena aika hyvä. Jos epäluotettavuutta sähkön kanssa ei ota huomioon. Joo, yksilöitäkin nämä on.
Oiskohan tässä kyse enemmänkin tottumuksesta? itsellä kun on ollut kummatkin 9-3 ja 9-5, niin enpä tuollaista ole vielä havainnut, etteikö sormi löytäisi tottumisen jälkeen oikeaan paikkaan. Mielestäni myös valikot jne on helposti saatavilla ja ovat erittäin loogisia, eikä niiden kanssa sen kummempaa turaamista ole ollut.

Toki olen selvinnyt myös ranskalaisten autojen kanssa, jotka kuulemma ovat ergonomialtaan vajavaisia ja napit sijoitettu minne sattuu, omasta mielestäni ne oli ihan fiksusti sijoitettu ranskiksissakin :lol: C5:n penkinlämppäri teki poikkeuksen, koska sitä ei nähnyt ajaessa, mutta kun siinäkin oppi rullan suunnan, niin no problem.

Miksi sisäilmankierron pitäisi mennä päälle tuulilasia pestessä, senkö takia, ettei pesuneste haise sisään? Noh, itseä tuo ei sentään ole häirinnyt ja ehkä tuon kanssa pystyn itse elämäänkin :)
Tomppa & Saabit myyty :(
Avatar
ristos
"Saabisti"
Viestit: 2927
Liittynyt: To Marras 13, 2003 13:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: NG 9-5:ttä ostamassa

Viesti Kirjoittaja ristos »

Kyllä taitaa mennä melkein "saivartelun" puolelle? Kun itse silloin joskus, niin kai voi jo sanoa, sain pikkumustasta nautiskella, niin voin edelleen sanoa auton olleen oikein erinomainen talviauto! Niin lämpimyyden, talviajon, varustelun, ilmanvaihdon ja viimeistelyn osalta täytyy muistaa, että autoa tehtiin todella lyhyt jakso ja sen vuoksi yksityiskohtien osalta kehitys ei voinutkaan edistyä, kun jo valmistus lakkautettiin! Siihen nähde se lopputulos, mikä saatiin oli kuitenkin positiivinen ja auto on edelleen erinomainen talviauto. Nyt auto on keräilyesine, mistä ne kenellä se on voivat nautiskella. Omasta mielestäni näitä positiivisia asioita on kuitenkin enemmän kuin valittelunkohteita. Toisaalta monesti näitä valittelun kohteita on myös näissä verrokeissa! :wink:

Se täytyy myös hyväksyä, että hän joka tällaisen auton haluaa, hän myös samalla haluaa omalla tavallaan persoonallisen auton, eikä mitään massatuotetta. Tässä asiassa NG-95 täyttää varmasti omistajansa toiveet!

Sitten tämä jatkuva valitus "konserni"-ominaisuuksista (GM) on mielestäni täysin turhaa, koska aina joku järjestelmä näitä autoja valmistaa! Kun Saab Saabina ei kyennyt menestymään, vahvempi omi sen ja lopun historian seuraamukset tiedämme. Ei se enää muuksi muutu, mennyttä aikaa ei voi enää muuksi muuttaa. Muutkin konsernit ovat omineet heikompia merkkejä, toiset ovat kadonneet Saabin tapaan ja toiset voivat jatkaa! Näin se elämän kulku menee. :D

Lopuksi voi todeta, että me jotka Saabista pidämme, olemme kuitenkin etuoikeutettuja, koska voimme vielä näistä viimeisistä Saab-ykslöistä nautiskella! :mrgreen:
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
olachka
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 13:55
Paikkakunta: Espoo

Re: NG 9-5:ttä ostamassa

Viesti Kirjoittaja olachka »

Kiitos kommenteista.

Kyllä itse ainakin haluan auton jota ei ihan joka liikennevalossa tule vastaan. Eihän tämä "uuden" Saabin hankinta enää järkevä valinta taida olla mutta eipä tässä ole kun yksi elämä itse kullakin joten kait siitäkin pitää yrittää nauttia..

Nyt kun tuota Ruotsin valikoimaa katsoo niin ainakin tuntuisi että autossa olisi hyvä olla tuo navi näyttö, se perussoitin näyttää jotenkin niin säälittävältä...=)

Nälkä tietenkin kasvaa myös kokoajan ja mietinkin onko kellään kokemuksia noista 2.8T V6 koneen omaavista vaihtoehdoista?
Kalliimpi luonnollisesti pitää ja kulutuskin isompi mutta onhan ne hienoja eikä neliveto ja tehot koskaan huono asia voi olla =)
Tuollaisesta taitaa veroakin joutua maksamaan jo vähän enemmänkin?
Ajossa: 9-3 2,8TS Aero Cabriolet -08(ka)
Ex: 9-3 SS 1.8t Sentronic -04
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: NG 9-5:ttä ostamassa

Viesti Kirjoittaja peinu »

noissa 2.8 koneista olen lukenut jakoketjun venymisistä ja vaihdoista 100tkm välein.
Veropäätöksethän löytyvät tullin sivuilta. Niiden selaamiseksi voi minulta saada myös Qlik Sense-sovelluksen.

Sen verran halpojahan nämä ovat "muihin" verrattuna, että tiettyyn rajaan asti ylimääräisiä kuluja näistä maksaa ilomielin :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2021
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Re: NG 9-5:ttä ostamassa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

olachka kirjoitti:Kiitos kommenteista.
Kalliimpi luonnollisesti pitää ja kulutuskin isompi mutta onhan ne hienoja eikä neliveto ja tehot koskaan huono asia voi olla =)
Tuollaisesta taitaa veroakin joutua maksamaan jo vähän enemmänkin?
Hyvä laskuri jolla saa haettua juuri oikean auton / koneen verot
http://www.tuontivero.com/


12/2015 mennessä verotetut 2.8 4WD autot.

Alimmat päätökset niin vanhoja että ei kannata paljoa tutkailla. Ylimmäinen ainoa 2015 päätös tuolle koneelle.

Malli..........................veropäivä ..käyt.otto..km/t...vero
SAAB 9-5 2.8 4D 4WD AUT 221KW 2015/09 2011/03 95 10219
SAAB 9-5 2.8 4D 4WD AUT 221KW 2014/12 2010/09 59 12599
SAAB 9-5 2.8 4D 4WD AUT 221KW 2014/03 2011/03 49 16561
SAAB 9-5 2.8 4D 4WD AUT 221KW 2014/01 2010/06 56 12989
SAAB 9-5 2.8 4D 4WD AUT 221KW 2013/11 2011/03 173 14654
SAAB 9-5 2.8 4D 4WD AUT 220KW 2013/01 2010/06 41 17730
SAAB 9-5 2.8 4D 4WD AUT 221KW 2012/05 2010/07 22 22308
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja 9-5 arc -02 "1159"
jarkar
"Viggen"
Viestit: 508
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 12:08
Paikkakunta: Härmä

Re: NG 9-5:ttä ostamassa

Viesti Kirjoittaja jarkar »

Tuosta ruosteesta, en nyt maalaa piruja seiniin. Oma ng vm-10
ruostesuojattiin raportissa oli.
-molemmat pitkittäiskotelot
-molemmat poikittaiskotelot
-molemmat etupyörätilat
-takapyörätilat
-etu-akselin kiinnityskohdat
-taka-akselin kiinnityskohdat
-jousintuet

Alkavaa ruostetta

Ovet ja ovitolpat

Hyvät
Viimeksi muokannut jarkar, To Tammi 28, 2016 10:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2706
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: NG 9-5:ttä ostamassa

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Onko tuo epänormaalia, että 5-6v vanhassa autossa alkaa näkymään ruostumisen merkkejä?

Ihan ystävällisenä kysymyksenä siis, kun en itse suojauksista mitään tiedä, mutta mielessä on käynyt omankin suojauttaminen, mutta en ole ajatellut sen olevan niin kiireellinen homma :)
Tomppa & Saabit myyty :(
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: NG 9-5:ttä ostamassa

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tässä myös yksi tapa selata autoveroja. Muutenkin näppärä työkalu jos töissä tarvitsee luoda minkään tyyppisiä raportteja (vaatii 64-bittisen Winkkarin):

Käy lataamassa ja asentamassa ilmainen Qlik Sense Desktop tästä osoitteesta:

Lataa tästä DropBox-linkistä tiedosto autoverotus.qvf ja lataamisen jälkeen raahaa vain tiedosto avoimeen Qlik Sense Desktopin työpöytään ja Voilá!

Tietolähteenä on Tullin sivuilta ladattu Tammi - joulukuu 2015 012015 MS Excel-tiedosto 3 Mt

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
jarkar
"Viggen"
Viestit: 508
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 12:08
Paikkakunta: Härmä

Re: NG 9-5:ttä ostamassa

Viesti Kirjoittaja jarkar »

Tuossa Og vitosessa oli moottorin apurunko kalvanoitu.eikä ole ruosteessa
Mutta tässä ng:ssä vain maalattu ja oli alkanut maali jo kupruilemaa
eli oli lähtenyt ruostumaan maalin alta.
Ng:ssä hiekkapuhallettiin pohja melkein kokonaan.ruosteenesto maali,ja
kaksi kiloa massaa päälle.
Vastaa Viestiin