Jakohihnan vaihdosta ja samalla kokemuksia N-G:stä

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5644
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Jakohihnan vaihdosta ja samalla kokemuksia N-G:stä

Viesti Kirjoittaja tturku »

Onnea! Meillä menee hartanin yhdistelmät hujauttamalla konttiin. Renkaat 2 akselilta naps pois ja työntämällä menee pituussuunnassa konttiin. Kauppavaunut menee miten päin tahansa. Tuupa käymään naapurissa niin pääset kattelemaan koko kirjon istuimia ja vaunuja.

Ps. Tänään tuli haettua stokiksesta ne 18" turbiini vanteet. Meneekö noille 225 tai 235 leveet kesäkumit vai pitääkö olla 245 leveet?
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Jakohihnan vaihdosta ja samalla kokemuksia N-G:stä

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Thanks!

Pitääpä tulla käymään joku ilta ja katselemaan. Jotenkin vain ajattelin, että on pidemmän päälle hankalaa ottaa aina renkaita irti ja sovitella vaunuja pienimpään kasaan, kun farkkuun ne menis varmaan ihan heittämällä renkaineen päivineen? Ja täällä ois toivelistalla Emmaljungat isoilla pyörillä, joten varmaan sais napsia jokaisen pyörän irti aina konttiin laittaessa, kun ei eilen noilla kääntyvillä pienemmilläkään pyörillä oikein mennyt..

Myös duunissa vähän puhaltelee uudet tuulet ja sain eilen tietää, että 30km suuntaansa työmatkat loppuu ja pitää siirtyä julkisiin toimiston siirtyessä ydinkeskustaan ja samalla naiselta loppuu 100km/päivä työmatkat, ja nyt on sitten kaksi isoa dieselautoa ja kilsat ihan minimissä, ja tietystikään autoista kumpikaan ei ole farkku ja toisessa(Mondeo) johon vaunut mahtuu ei ole puolestaan mahdollisuutta kytkeä turvatyynyä pois matkustajan puolelta...
Eli taitaa puhaltaa muutoksen tuulet myös autojen suhteen ensi vuoden alussa :)

Hienoa, että sait noi vanteet hommattua! https://www.vannetukku.fi/rengasinfo.php Ainakin ton mukaan 8" leveälle menis jopa 215 leveä nakki, voi tosin olla hankalaa löytää sopivaa profiilia.
Itse kun Sitikkaan mietin alkuvuodesta samaa, että ottaakko kapeammat renkaat, niin 245/45R18 oli niin paljon halvempi kuin esim. 225/50R18, että päädyin noihin leveämpiin.


Sitikan kohdalla tuosta ei ollut mitään ongelmaa, kun sen ohjauksessa ei tuntunut leveämmät nakit yhtään missään, mutta mitä nyt itse ehdin Aerolla ajella pari viikkoa 245/45 nakeilla, niin oli kyllä sellanen uraohjus, että sai todella pitää kiinni ratista uraisella tiellä, tuntui, että auto suorastaan heittää itsensä sivulle heti kun ajaa johonkin pitkittäiseen uraan.
Kävin jo suuntaamassa renkaatkin, mutta eipä niissä kummempia ollut, joten ajattelin alustan puslien olevan finaalissa mutta kun vaihdoin 225-leveisiin talvinakkeihin, niin tuntuu kuin eri auto olisi alla, menee ihan luotisuoraan eikä venkoile mihinkään.
Mutta kesärenkaat ovat kyllä aika kuluneet, ja saattavat olla vähän kuluneemmat sisältä kuin ulkoreunoilta, joka varmaan suurelta osin selittää tuota uraohjusmaisuutta.
Tomppa & Saabit myyty :(
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: Jakohihnan vaihdosta ja samalla kokemuksia N-G:stä

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

Renkaissakin kun ostaa laadukkaat niin autaa monesti asiaan.edellisessä saabissa oli nokian seiska olipa vaan hyvää ajaa 215/50 17 nyt 225/45 17 marshal niin ei siitä renkaat paljon hunommat voi olla.

marsal taitaa olla kitarapuolla ok. :D
Vastaa Viestiin