Päivän ongelmat
Päivän ongelmat
pakkasta 28 astetta, startti kylmästä tallista.
- Öljynpainevalo jäi palamaan useiksi sekunteiksi välillä sammui syttyäkseen taas uudelleen, mutta sammui kuitenkin. Ajattelin vaihtaa 5W-40 pois ja laittaa tilalle 0W-30. Saas nähä onko vaikutusta.
- työpaikan parkkihalliin parkkeerattuani flekti jäi vielä pyörimään. Kuskin puolen flekti räpätti kuin jogurttipurkin siivu pinnojen välissä.
- Kävin hakemassa likat koulusta ettei tarvitse kävellä kotiin reilu 3km näillä pakkasilla. Autotalliin kaartaessa alkoi konehuoneesta kuulumaan melko voimakasta mouruamista. Ohjaustehostinhan se siellä.
- Öljynpainevalo jäi palamaan useiksi sekunteiksi välillä sammui syttyäkseen taas uudelleen, mutta sammui kuitenkin. Ajattelin vaihtaa 5W-40 pois ja laittaa tilalle 0W-30. Saas nähä onko vaikutusta.
- työpaikan parkkihalliin parkkeerattuani flekti jäi vielä pyörimään. Kuskin puolen flekti räpätti kuin jogurttipurkin siivu pinnojen välissä.
- Kävin hakemassa likat koulusta ettei tarvitse kävellä kotiin reilu 3km näillä pakkasilla. Autotalliin kaartaessa alkoi konehuoneesta kuulumaan melko voimakasta mouruamista. Ohjaustehostinhan se siellä.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Päivän ongelmat
Nooh...
Moottoriöljynvaihto ohuempiin ei enää inspiroinutkaan kun kurkkasin ohjaustehostimen suuntaan. Pohjamuovin päällä lilluivat ohjaustehostimen nesteet. Ilmeisesti ne tuolla lilluessaan pitävät sitä outoa mouruamista kun auton rattia käännetään. Pumppu itse näytti kuivalta, mutta pumpulta alas pohjalevylle ja sieltä apukuskin puolelta kiertäen ja kuskin varpaitten luokse kulkeva parimetrinen alumiini-kumi-alumiini-kumi-alumiiniputki oli ilmeisesti puhki ensimmäisestä kumistaan. Jos sen sai kolmeen sataan og-kolkkiin, niin tuohon se varmasti maksaa 800e. Jesaria?
Syylärin flektin räpätys oli loppunut ja johtui ilmeisesti johtosarjan ympäriltä purkautuneesta eristysteipistä. Ainakin tähän oireeseen löytyi halpa vaiva.
Moottoriöljynvaihto ohuempiin ei enää inspiroinutkaan kun kurkkasin ohjaustehostimen suuntaan. Pohjamuovin päällä lilluivat ohjaustehostimen nesteet. Ilmeisesti ne tuolla lilluessaan pitävät sitä outoa mouruamista kun auton rattia käännetään. Pumppu itse näytti kuivalta, mutta pumpulta alas pohjalevylle ja sieltä apukuskin puolelta kiertäen ja kuskin varpaitten luokse kulkeva parimetrinen alumiini-kumi-alumiini-kumi-alumiiniputki oli ilmeisesti puhki ensimmäisestä kumistaan. Jos sen sai kolmeen sataan og-kolkkiin, niin tuohon se varmasti maksaa 800e. Jesaria?
Syylärin flektin räpätys oli loppunut ja johtui ilmeisesti johtosarjan ympäriltä purkautuneesta eristysteipistä. Ainakin tähän oireeseen löytyi halpa vaiva.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Päivän ongelmat
Jos oikein ymmärsin mikä letku on kyseessä niin ruotsin purkamolla ~80€, Ellisin Jimi myy ei-oota ja eSaabparts haluaa $77.50, joten tuskin tuo montaa sataa maksaa suomessakaan.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Päivän ongelmat
Ai niin, ja sen osanumero on 20957819.
Edit: NLS 13311248.
Edit: NLS 13311248.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Päivän ongelmat
Tuohon ensimmäiseen vaivaan auttaa se öljypumpun imuputken tiivisteen uusiminen.
Ei ole kertaakaan vilautellut mitään valoja sen jälkeen kun se vaihdettiin, ja on kyllä -20 pakkasissa joutunut käynnistelemään kylmänä jo useaan otteeseen.
Ei ole kertaakaan vilautellut mitään valoja sen jälkeen kun se vaihdettiin, ja on kyllä -20 pakkasissa joutunut käynnistelemään kylmänä jo useaan otteeseen.
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: Päivän ongelmat
Kiitoksia.
Hyvä jos tuo O-rengas auttaa. Itse ollut vähän odottavalla kannalla kun olen kuullut myös, että ei auta. Nythän olisikin hieno sauma viedä auto pajalle ja ruveta jalkamieheksi näillä pakkasilla.
Laitatko vielä tähän Rommitommi sen tiivisteenkin osanumeron. Sulla hyvässä muistissa. Tais olla Opelin osa?
Hyvä jos tuo O-rengas auttaa. Itse ollut vähän odottavalla kannalla kun olen kuullut myös, että ei auta. Nythän olisikin hieno sauma viedä auto pajalle ja ruveta jalkamieheksi näillä pakkasilla.
Laitatko vielä tähän Rommitommi sen tiivisteenkin osanumeron. Sulla hyvässä muistissa. Tais olla Opelin osa?
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Päivän ongelmat
Tuossa letkua 131.04EUR incl. tax plus shipping 8.90EUR, ei paha
http://www.schwedenteile.de/advanced_se ... _version=2
http://www.schwedenteile.de/advanced_se ... _version=2
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Päivän ongelmat
Koneeseen A20NHT, A20NFT. Nämä vissin bensakoneitasuorsa kirjoitti:Ai niin, ja sen osanumero on 20957819.
Samoin nämäsuorsa kirjoitti: Edit: NLS 13311248.
Mitä tuo NLS tarkoittaa?
Samasta paikasta: PRESSURE HOSE for SAAB, Genuine Part - Part #. 13311248 82.80EUR
incl. tax plus shipping
Dieselkoneen (A20DTH, A20DTR) paineletkun osanumero EPC:n mukaan 20 957 815 , (Genuine Part - Part) 120.59EUR
Diesel-Nelivedolle on vielä oma numero 20 957 813
Viimeksi muokannut peinu, Ti Tammi 19, 2016 01:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Päivän ongelmat
No Longer Serviced, ei enää saatavilla
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Päivän ongelmat
Onkos näissä 9-5TTID:ssä eri öljysuositus, kuin 9-3:ssa? 9-3TTID:ssä suositus on vain ja ainoastaan 0W-40 eikä se ole muuttunut miksikään, vaikka jotkut merkkihuollot niin väittävätkin...
Eski
Eski
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Päivän ongelmat
Sama suositus on edelleen, muistaakseni löytyy ihan ohjekirjastakin.Eski kirjoitti:Onkos näissä 9-5TTID:ssä eri öljysuositus, kuin 9-3:ssa? 9-3TTID:ssä suositus on vain ja ainoastaan 0W-40 eikä se ole muuttunut miksikään, vaikka jotkut merkkihuollot niin väittävätkin...
Eski
Omassa 93 TTID:ssä kyllä käytin tota perus GM:n kuraa, mutta tähän femmaan meni vielä toistaiseksi Mobilin New Life 0W-40.
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: Päivän ongelmat
Supplied.jus kirjoitti:No Longer Serviced, ei enää saatavilla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2708
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Päivän ongelmat
Osanumero 55589549 ja ei kannata katsella Saabin EPC:stä, huollon mukaan siellä näyttää tällä osanumerolla lohkon ja pumpun tiivistettä, vaikka kyseessä on imuputken tiiviste. (Voisko tästä johtua myös, että joillain on ehkä vaihdettu öljypumpun tiiviste, eikä sen takia ole vaihto auttanut? )peinu kirjoitti:Kiitoksia.
Hyvä jos tuo O-rengas auttaa. Itse ollut vähän odottavalla kannalla kun olen kuullut myös, että ei auta. Nythän olisikin hieno sauma viedä auto pajalle ja ruveta jalkamieheksi näillä pakkasilla.
Laitatko vielä tähän Rommitommi sen tiivisteenkin osanumeron. Sulla hyvässä muistissa. Tais olla Opelin osa?
Opelin osa tosiaan tuli, kun ei Saabilla ollut noita saatavilla joulukuun alussa. Hinta alle 20e.
Tomppa & Saabit myyty :(
Re: Päivän ongelmat
Tosiaan nuo minun kertomat numerot oli A20NHT/NFT koneelle. Jäi EPC:n koneen mukainen suodatus päälle.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Päivän ongelmat
Ensi viikon perjantaina pajalle aika. Letkua ja O-rengasta. Siitähän kerkiää just sitten vielä talvipäivillekin, jos innostuu.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11