Päivän ongelmat

Vuonna 2010 markkinoille tullut täysin uusi 9-5.
Vastaa Viestiin
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Päivän ongelmat

Viesti Kirjoittaja peinu »

pakkasta 28 astetta, startti kylmästä tallista.
- Öljynpainevalo jäi palamaan useiksi sekunteiksi välillä sammui syttyäkseen taas uudelleen, mutta sammui kuitenkin. Ajattelin vaihtaa 5W-40 pois ja laittaa tilalle 0W-30. Saas nähä onko vaikutusta.

- työpaikan parkkihalliin parkkeerattuani flekti jäi vielä pyörimään. Kuskin puolen flekti räpätti kuin jogurttipurkin siivu pinnojen välissä.

- Kävin hakemassa likat koulusta ettei tarvitse kävellä kotiin reilu 3km näillä pakkasilla. Autotalliin kaartaessa alkoi konehuoneesta kuulumaan melko voimakasta mouruamista. Ohjaustehostinhan se siellä.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Päivän ongelmat

Viesti Kirjoittaja peinu »

Nooh...

Moottoriöljynvaihto ohuempiin ei enää inspiroinutkaan kun kurkkasin ohjaustehostimen suuntaan. Pohjamuovin päällä lilluivat ohjaustehostimen nesteet. Ilmeisesti ne tuolla lilluessaan pitävät sitä outoa mouruamista kun auton rattia käännetään. Pumppu itse näytti kuivalta, mutta pumpulta alas pohjalevylle ja sieltä apukuskin puolelta kiertäen ja kuskin varpaitten luokse kulkeva parimetrinen alumiini-kumi-alumiini-kumi-alumiiniputki oli ilmeisesti puhki ensimmäisestä kumistaan. Jos sen sai kolmeen sataan og-kolkkiin, niin tuohon se varmasti maksaa 800e. Jesaria?

Syylärin flektin räpätys oli loppunut ja johtui ilmeisesti johtosarjan ympäriltä purkautuneesta eristysteipistä. Ainakin tähän oireeseen löytyi halpa vaiva.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Päivän ongelmat

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Jos oikein ymmärsin mikä letku on kyseessä niin ruotsin purkamolla ~80€, Ellisin Jimi myy ei-oota ja eSaabparts haluaa $77.50, joten tuskin tuo montaa sataa maksaa suomessakaan.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Päivän ongelmat

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Ai niin, ja sen osanumero on 20957819.

Edit: NLS 13311248.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Päivän ongelmat

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Tuohon ensimmäiseen vaivaan auttaa se öljypumpun imuputken tiivisteen uusiminen. :)

Ei ole kertaakaan vilautellut mitään valoja sen jälkeen kun se vaihdettiin, ja on kyllä -20 pakkasissa joutunut käynnistelemään kylmänä jo useaan otteeseen.
Tomppa & Saabit myyty :(
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Päivän ongelmat

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kiitoksia.

Hyvä jos tuo O-rengas auttaa. Itse ollut vähän odottavalla kannalla kun olen kuullut myös, että ei auta. Nythän olisikin hieno sauma viedä auto pajalle ja ruveta jalkamieheksi näillä pakkasilla. :)

Laitatko vielä tähän Rommitommi sen tiivisteenkin osanumeron. Sulla hyvässä muistissa. Tais olla Opelin osa?

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Päivän ongelmat

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tuossa letkua 131.04EUR incl. tax plus shipping 8.90EUR, ei paha

http://www.schwedenteile.de/advanced_se ... _version=2

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Päivän ongelmat

Viesti Kirjoittaja peinu »

suorsa kirjoitti:Ai niin, ja sen osanumero on 20957819.
Koneeseen A20NHT, A20NFT. Nämä vissin bensakoneita
suorsa kirjoitti: Edit: NLS 13311248.
Samoin nämä

Mitä tuo NLS tarkoittaa?

Samasta paikasta: PRESSURE HOSE for SAAB, Genuine Part - Part #. 13311248 82.80EUR
incl. tax plus shipping

Dieselkoneen (A20DTH, A20DTR) paineletkun osanumero EPC:n mukaan 20 957 815 , (Genuine Part - Part) 120.59EUR

Diesel-Nelivedolle on vielä oma numero 20 957 813
Viimeksi muokannut peinu, Ti Tammi 19, 2016 01:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11486
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän ongelmat

Viesti Kirjoittaja jus »

No Longer Serviced, ei enää saatavilla
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6438
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Päivän ongelmat

Viesti Kirjoittaja Eski »

Onkos näissä 9-5TTID:ssä eri öljysuositus, kuin 9-3:ssa? 9-3TTID:ssä suositus on vain ja ainoastaan 0W-40 eikä se ole muuttunut miksikään, vaikka jotkut merkkihuollot niin väittävätkin...

Eski
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Päivän ongelmat

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Eski kirjoitti:Onkos näissä 9-5TTID:ssä eri öljysuositus, kuin 9-3:ssa? 9-3TTID:ssä suositus on vain ja ainoastaan 0W-40 eikä se ole muuttunut miksikään, vaikka jotkut merkkihuollot niin väittävätkin...

Eski
Sama suositus on edelleen, muistaakseni löytyy ihan ohjekirjastakin.

Omassa 93 TTID:ssä kyllä käytin tota perus GM:n kuraa, mutta tähän femmaan meni vielä toistaiseksi Mobilin New Life 0W-40.
Tomppa & Saabit myyty :(
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Päivän ongelmat

Viesti Kirjoittaja Risto »

jus kirjoitti:No Longer Serviced, ei enää saatavilla
Supplied.
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Päivän ongelmat

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

peinu kirjoitti:Kiitoksia.

Hyvä jos tuo O-rengas auttaa. Itse ollut vähän odottavalla kannalla kun olen kuullut myös, että ei auta. Nythän olisikin hieno sauma viedä auto pajalle ja ruveta jalkamieheksi näillä pakkasilla. :)

Laitatko vielä tähän Rommitommi sen tiivisteenkin osanumeron. Sulla hyvässä muistissa. Tais olla Opelin osa?
Osanumero 55589549 ja ei kannata katsella Saabin EPC:stä, huollon mukaan siellä näyttää tällä osanumerolla lohkon ja pumpun tiivistettä, vaikka kyseessä on imuputken tiiviste. (Voisko tästä johtua myös, että joillain on ehkä vaihdettu öljypumpun tiiviste, eikä sen takia ole vaihto auttanut? )

Opelin osa tosiaan tuli, kun ei Saabilla ollut noita saatavilla joulukuun alussa. Hinta alle 20e.
Tomppa & Saabit myyty :(
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Päivän ongelmat

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Tosiaan nuo minun kertomat numerot oli A20NHT/NFT koneelle. Jäi EPC:n koneen mukainen suodatus päälle.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Päivän ongelmat

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ensi viikon perjantaina pajalle aika. Letkua ja O-rengasta. Siitähän kerkiää just sitten vielä talvipäivillekin, jos innostuu.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin